Wehkamp 'service dienst' rekent voorbijrijkosten
Geplaatst: 08 jan 2010 10:58
In oktober 2008 kocht ik bij wehkamp.nl een whiteknight no frost vriezer. Dat is allemaal prima verlopen, tot een klein jaar later de vriezer niet méér wenste te vriezen dan -12, terwijl -24 de norm moet zijn. Met het huidige weer kun je dus beter de vriezer open laten staan, dan worden de produkten kouder. Wehkamp een bericht gestuurd, keurig antwoord met het nummer van de 'desbetreffende service dienst' in '0162'. Die zouden het apparaat gaan repareren.
Deze 'service dienst' maakte een afspraak voor 29-12-09 tussen 9 en 12, op mijn adres. Nu heb ik toevallig 2 voordeuren, één voor mijn bedrijf en één voor mijn woning. Ik heb aangegeven dat de monteur op beide opeenvolgende huisnummers terecht kon. Dat ging allemaal goed komen.
Om 2 uur die dag maar gebeld, want niemand gezien. Ik kreeg het 06-nummer van vincent, hij zou de reparateur zijn. Hij beweerde dat hij langs was geweest en mij zelfs gebeld had, maar dat er niemand opnam. Hij had zelfs een briefje in de brievenbus gedaan en inderdaad, dat was ook zo. Een briefje in de deur steken is iets anders dan daadwerkelijk aanbellen en zowel telefooncentrale als telefoon beantwoorder maken geen enkele melding van het telefoonnummer van 'vincent'. Bovendien was ik (aantoonbaar) met klanten bezig in mijn winkel op het door vincent aangegeven tijdstip, die bel hoor ik echt wel!
Vincent kon geen nieuwe afspraak maken, dat moest via het 'service bedrijf'. Voor vandaag, 8 januari een nieuwe afspraak gemaakt. Alles mooi toch?
Tot het service bedrijf vanmorgen terugbelde met de vraag waarom er geen geld was overgemaakt.
Op het door vincent gedeponeerde papiertje staat namelijk de volgende tekst (letterlijk, incl. spelvouten):
V.Z SERVICE
BANK: SNS LEUSDEN
REK.NR. 89.62.52.299
K.V.K. NR:32083529
Geachte heer/mevrouw
Wij zijn op .. om .. uur bij u aan de deur geweest voor reparatie van de .. en er was niemand aanwezig (volgens afspraak)
U moet nu eerst 1x voorrijkosten betalen voor wij een nieuw afspraak met u maken
Als dit bij ons op de bovenstaande rekening nummer is bijgeschreven nemen wij kontact met u op voor een nieuwe afspraak.
De voorrijkosten bedragen 42,84 incl. 19% btw
m.v.g. vincent
Op de stippeltjes stond met pen ingevuld wanneer en wat en achter vincent stond een kriebel.
Dit gaan we natuurlijk niet doen. Ik heb met V.Z service niets te maken, mijn overeenkomst is immers met wehkamp en afgezien van dit stukje basis-school freubel briefje tart deze situatie natuurlijk elke verbazing. Wehkamp/V.Z Service rekent voorbij-rij-kosten!
Ik begrijp vincent prima, is waarschijnlijk een doodgoeie jongen die vast veel te vaak tegen lakse mensen aanloopt die een afspraak maken en vervolgens op vakantie gaan, ook ik ben ondernemer, ook ik weet dat mensen het niet nauw nemen met afspraken. Maar als dat een probleem voor je is, los je dat op een andere manier op: bel mensen voor je gaat rijden, doe iets.
Naar mijn bescheiden mening schort er aan dit verhaal ten minste het volgende:
- tijdens het maken van de afspraak is niet juist genoteerd waar de reparateur moest zijn
- tijdens dat zelfde gesprek is niets gezegd over het rekenen van voorbijrijkosten
- vincent rekent btw zonder daar een daadwerkelijk factuur van te maken (o.a. met vermelding van het btw nummer van vincent, zelfs adresgegevens van het bedrijf staan niet vermeld!)
- vincent handelt in opdracht van wehkamp, niet in opdracht van mij, hij heeft geen enkel recht om iets van mij te claimen
- voor wie wenst te copuleren met Formicidae (mieren ******) schrijft vincent dat hij aan de deur is geweest, dat er, zoals afgesproken, niemand thuis was en dat ik daar 42,84 voor moet betalen.
Zijn er mensen die na het lezen van dit verhaal nog meer onregelmatigheden zien?
Inmiddels heb ik wehkamp op de hoogte gesteld van deze gang van zaken en ik zal vorderingen in dit verhaal, positief en negatief, zeker hier neerzetten.
Wordt vervolgd!
Deze 'service dienst' maakte een afspraak voor 29-12-09 tussen 9 en 12, op mijn adres. Nu heb ik toevallig 2 voordeuren, één voor mijn bedrijf en één voor mijn woning. Ik heb aangegeven dat de monteur op beide opeenvolgende huisnummers terecht kon. Dat ging allemaal goed komen.
Om 2 uur die dag maar gebeld, want niemand gezien. Ik kreeg het 06-nummer van vincent, hij zou de reparateur zijn. Hij beweerde dat hij langs was geweest en mij zelfs gebeld had, maar dat er niemand opnam. Hij had zelfs een briefje in de brievenbus gedaan en inderdaad, dat was ook zo. Een briefje in de deur steken is iets anders dan daadwerkelijk aanbellen en zowel telefooncentrale als telefoon beantwoorder maken geen enkele melding van het telefoonnummer van 'vincent'. Bovendien was ik (aantoonbaar) met klanten bezig in mijn winkel op het door vincent aangegeven tijdstip, die bel hoor ik echt wel!
Vincent kon geen nieuwe afspraak maken, dat moest via het 'service bedrijf'. Voor vandaag, 8 januari een nieuwe afspraak gemaakt. Alles mooi toch?
Tot het service bedrijf vanmorgen terugbelde met de vraag waarom er geen geld was overgemaakt.
Op het door vincent gedeponeerde papiertje staat namelijk de volgende tekst (letterlijk, incl. spelvouten):
V.Z SERVICE
BANK: SNS LEUSDEN
REK.NR. 89.62.52.299
K.V.K. NR:32083529
Geachte heer/mevrouw
Wij zijn op .. om .. uur bij u aan de deur geweest voor reparatie van de .. en er was niemand aanwezig (volgens afspraak)
U moet nu eerst 1x voorrijkosten betalen voor wij een nieuw afspraak met u maken
Als dit bij ons op de bovenstaande rekening nummer is bijgeschreven nemen wij kontact met u op voor een nieuwe afspraak.
De voorrijkosten bedragen 42,84 incl. 19% btw
m.v.g. vincent
Op de stippeltjes stond met pen ingevuld wanneer en wat en achter vincent stond een kriebel.
Dit gaan we natuurlijk niet doen. Ik heb met V.Z service niets te maken, mijn overeenkomst is immers met wehkamp en afgezien van dit stukje basis-school freubel briefje tart deze situatie natuurlijk elke verbazing. Wehkamp/V.Z Service rekent voorbij-rij-kosten!
Ik begrijp vincent prima, is waarschijnlijk een doodgoeie jongen die vast veel te vaak tegen lakse mensen aanloopt die een afspraak maken en vervolgens op vakantie gaan, ook ik ben ondernemer, ook ik weet dat mensen het niet nauw nemen met afspraken. Maar als dat een probleem voor je is, los je dat op een andere manier op: bel mensen voor je gaat rijden, doe iets.
Naar mijn bescheiden mening schort er aan dit verhaal ten minste het volgende:
- tijdens het maken van de afspraak is niet juist genoteerd waar de reparateur moest zijn
- tijdens dat zelfde gesprek is niets gezegd over het rekenen van voorbijrijkosten
- vincent rekent btw zonder daar een daadwerkelijk factuur van te maken (o.a. met vermelding van het btw nummer van vincent, zelfs adresgegevens van het bedrijf staan niet vermeld!)
- vincent handelt in opdracht van wehkamp, niet in opdracht van mij, hij heeft geen enkel recht om iets van mij te claimen
- voor wie wenst te copuleren met Formicidae (mieren ******) schrijft vincent dat hij aan de deur is geweest, dat er, zoals afgesproken, niemand thuis was en dat ik daar 42,84 voor moet betalen.
Zijn er mensen die na het lezen van dit verhaal nog meer onregelmatigheden zien?
Inmiddels heb ik wehkamp op de hoogte gesteld van deze gang van zaken en ik zal vorderingen in dit verhaal, positief en negatief, zeker hier neerzetten.
Wordt vervolgd!