Suikerpatiente na 10 jaar uit uitvaartverzekering gezet
Geplaatst: 08 jan 2010 15:20
Mijn moeder van 51 jaar heeft al 10 jaar een uitvaartverzekering lopen bij Monuta. Op een gegeven moment heeft Monuta fouten gemaakt met het versturen van aceptgirokaarten. De relatienummers werden door elkaar heen gehaald en daardoor kwamen de betaling niet goed aan, kreeg ze geld terug gestort en zelfs deurwaarderbrieven. Halverwege dat de verzekering liep kreeg mijn moeder suikerziekte type II. Haar premie werd verhoogd na het invullen van een gezondsheidsverklaring die is opgestelt samen met de adviseur die thuis is geweest.
Nu zou alles in 1 keer opgelost zijn wanneer ze voor beide relatienummers alles zou over maken. Nu heeft ze dat net voor de kerstdagen gedaan. In het vervolg zou alles automatisch gaan en er kwam een excuus voor de gemaakte fouten. Zelfs dit alles staat op schrift. Ze moest echter wel weer een gezondheidsverklaring invullen, maar aangezien al bekend was dat ze suikerziekte had kwam alles goed volgens de medewerker aan de telefoon.
Nu kreeg ze vandaag alsnog een brief dat haar verzekering stop word gezet. Alleen het laatste bedrag wat ze heeft betaald krijgt ze terug. De reden?
Omdat er volgens Monuta een betalingsachterstand was. Na uitleg aan de telefoon vandaag kwam Monuta tot de conslusie dat het inderdaad aan hen lag dat de betaling verkeerd zijn gegaan omdat de relatienummers door elkaar heen waren gehaald. Maar desondanks word daarom wel de verzekering stopgezet. (Omdat dit al reeds was aangevraagd) Tevens was de reden dat mijn moeder haar gezondheid was veranderd sinds dat ze de verzekering had aangevraagd. Na uitleg dat er tussentijds al een verklaring was opgesteld en dat haar premie daardoor was verhoogd, tsja daar zei de medewerker op: Dit is niet mogelijk. Nou het staat toch echt zwart op wit.
De vraag is, wat kan ik nu nog voor mijn moeder doen?
Mag Monuta dit zomaar doen, ondanks alle toezeggingen op papier en aan de telefoon?
Nu zou alles in 1 keer opgelost zijn wanneer ze voor beide relatienummers alles zou over maken. Nu heeft ze dat net voor de kerstdagen gedaan. In het vervolg zou alles automatisch gaan en er kwam een excuus voor de gemaakte fouten. Zelfs dit alles staat op schrift. Ze moest echter wel weer een gezondheidsverklaring invullen, maar aangezien al bekend was dat ze suikerziekte had kwam alles goed volgens de medewerker aan de telefoon.
Nu kreeg ze vandaag alsnog een brief dat haar verzekering stop word gezet. Alleen het laatste bedrag wat ze heeft betaald krijgt ze terug. De reden?
Omdat er volgens Monuta een betalingsachterstand was. Na uitleg aan de telefoon vandaag kwam Monuta tot de conslusie dat het inderdaad aan hen lag dat de betaling verkeerd zijn gegaan omdat de relatienummers door elkaar heen waren gehaald. Maar desondanks word daarom wel de verzekering stopgezet. (Omdat dit al reeds was aangevraagd) Tevens was de reden dat mijn moeder haar gezondheid was veranderd sinds dat ze de verzekering had aangevraagd. Na uitleg dat er tussentijds al een verklaring was opgesteld en dat haar premie daardoor was verhoogd, tsja daar zei de medewerker op: Dit is niet mogelijk. Nou het staat toch echt zwart op wit.
De vraag is, wat kan ik nu nog voor mijn moeder doen?
Mag Monuta dit zomaar doen, ondanks alle toezeggingen op papier en aan de telefoon?