Harense smid - 1e keer en nooit meer
Geplaatst: 09 jan 2010 20:11
Ik ben verhuisd en zocht nog een koelkast, tv en een fornuis.
Ik ben 2 weken vantevoren naar de Harense smid gegaan om mij te orienteren. Ik zag een Siemens koelkast (RVS) waar geen prijs op stond. Zo'n 10 meter verder stond dezelfde kast in het wit met de prijs 449 euro. Nog de verkoper erbij gehaald en gevraagd: is dat dezelfde koelkast en is dus de prijs hetzelfde? Ja, dat was zo. Samen met de man nog een rvs fornuis uitgezocht en afgesproken later terug te komen om te kopen.
Later kom ik terug. Andere verkoper. Als ik alles bij hun kocht zouden ze een leuke prijs maken. Ze gaan berekenen en noemde een prijs die een paar honderd hoger lag dan wat ik aan de hand van hun website had uitgerekend. Toen ik ernaar vroeg zei de verkoper dat de koelkast duurder was. Bleek het een ander typenummer te zijn. Achteraf bleek de koelkast ook wat groter, maar omdat ze ver uit elkaar stonden was dit niet te zien. Maar goed... ze deden het af als een communicatieprobleem van de eerste verkoper, maar zeiden vervolgens wel dat een RVS versie ten alle tijden duurder is. Echter, op de website van de Wehkamp is die dezelfde prijs als de witte en er werd beweerd dat dat niet zo kon zijn. Met andere woorden... ik *** maar wat.
Ik zei dat de koelkast echt buiten mijn budget lag en dat ik me niet voor niks vooraf kwam orienteren dus dat ze maar een goede prijs moesten maken. De andere was namelijk niet aanwezig in RVS. Echter waren ze weinig bereid iets aan de prijs te doen.
Ik heb vervolgens aangegeven dat mijn tante een showroommodel gekocht had bij hun en 200 euro korting kreeg. Jaaaa, maar dat was een showmodel.
Ik merkte dat ik qua prijs niet verder kwam en was er klaar mee dus maar gewoon de boel besteld. Zou donderdag geleverd worden.
Donderdagochtend bel ik op en vraag hoe laat ze komen. Krijg te horen dat ze niet komen. Er was geen levertijd afgesproken volgens hen. Ze zouden terugbellen. In plaats van naar mij belt een vrouw naar mijn moeder. Vervolgens belt ze mij op en zegt dat mijn moeder ook zegt dat er geen levertijd afgesproken is. Wat mijn moeder dus helemaal nooit gezegd heeft. Maar ze blijft stug volhouden.
Vervolgens zegt ze: er is nog een probleem. Het fornuis is niet meer leverbaar, dus je mag een andere uitzoeken. Laten ze nou uit RVS fornuizen maar 2 keuzes hebben waarvan dus 1 wegvalt en ik de andere niet wil. Een een rvs koelkast met wit fornuis.. nee dank je. Dus ik nog geirriteerder.
Geeft ze aan dat ik het showroommodel mag hebben, helemaal nagekeken en er is niks aan. Ik zeg: oke, maar dan wil ik wel een goede korting. "Nou, ik wil er 20 euro afhalen, want u hebt al een fikse korting gehad." 20 euro op een showroommodel!!! Ik heb meer dingen uit showrooms in mijn huis staan, maar dat is meestal toch echt 50% ofzo. Ik geef aan dat ik die eerste 20 euro ook had gekregen op een nieuw model dus dat het er totaal los van staat.
Er was al 20 euro af voor de nieuwe en dat noemen zij dus een fikse korting. Ik geef aan dat ze eerst nog zeiden dat zoveel korting enkel op showmodellen gegeven werd en ze me nu dus wederom die korting niet wil geven. Geen commentaar.
Vervolgens begint ze een praatje te houden waarin ze verwarring zaait. Ik zeg dat 20 euro niet akkoord is. Ze zegt: 40 euro eraf en ik ga akkoord. Dan blijkt daarna weer in het gesprek dat ze 20 euro bedoeld opgeteld met de 20 die er al af was voor een nieuw model. Ik kreeg dat vanwege haar lange snelle praatje pas wat later in de gaten. Ik besprak het met mijn moeder en die belde terug naar de Harense Smid.
Ik had gelijk. Het was inderdaad 20 euro. Mijn moeder zei dat het niet akkoord was. Ineens geeft mevrouw toe na vragen van mijn moeder dat het fornuis bekrast is. En tegen mij zeggen dat er niks aan is. Maar goed, mijn moeder is niet zo makkelijk te neppen dus uiteindelijk na een hele discussie kon de 40 euro eraf.
Dan wil mijn moeder toch nog wat zeggen over de levering. Vervolgens begint ze tegen mijn moeder te beweren dat zij de verkoopster is geweest en dat ze echt wel weet wat er afgesproken is qua levering e.d. Ik heb haar gesproken, maar ze heeft de verkoop na 2 korte vragen van mij al overgedragen aan een collega die het afgehandeld heeft dus zij was helemaal niet de verkoopster.
Nu krijg ik een voicemail op mijn mobiele telefoon. Dat ik de 20 euro kan afhalen bij de winkel. Pardon? Spreekt met mijn moeder af 40 en gaat zij mij dan weer vertellen 20?
Gaat zo nog lachen worden als ik naar de winkel moet om het op te halen. En nu maar afwachten tot maandag op de levering.
Eerste keer Harense Smid en NOOOOOIT meer voor mij.
- communicatieprobleem omdat de verkopers kennelijk zelf niet weten wat ze verkopen.
- leveringsafspraken die niet nagekomen worden en nog erger, volledig ontkend worden terwijl er 5 mensen bij waren.
- mij tegen mijn moeder uitspelen door beiden iets anders te vertellen
- 20 euro korting willen geven op een showroommodel
- liegen over de staat van het product en over wie verkocht heeft
- afspraak maken over korting en die op eigen houtje weer intrekken
- niet luisteren naar de klant (ik zei duidelijk 20 euro is niet akkoord)
Ik ben 2 weken vantevoren naar de Harense smid gegaan om mij te orienteren. Ik zag een Siemens koelkast (RVS) waar geen prijs op stond. Zo'n 10 meter verder stond dezelfde kast in het wit met de prijs 449 euro. Nog de verkoper erbij gehaald en gevraagd: is dat dezelfde koelkast en is dus de prijs hetzelfde? Ja, dat was zo. Samen met de man nog een rvs fornuis uitgezocht en afgesproken later terug te komen om te kopen.
Later kom ik terug. Andere verkoper. Als ik alles bij hun kocht zouden ze een leuke prijs maken. Ze gaan berekenen en noemde een prijs die een paar honderd hoger lag dan wat ik aan de hand van hun website had uitgerekend. Toen ik ernaar vroeg zei de verkoper dat de koelkast duurder was. Bleek het een ander typenummer te zijn. Achteraf bleek de koelkast ook wat groter, maar omdat ze ver uit elkaar stonden was dit niet te zien. Maar goed... ze deden het af als een communicatieprobleem van de eerste verkoper, maar zeiden vervolgens wel dat een RVS versie ten alle tijden duurder is. Echter, op de website van de Wehkamp is die dezelfde prijs als de witte en er werd beweerd dat dat niet zo kon zijn. Met andere woorden... ik *** maar wat.
Ik zei dat de koelkast echt buiten mijn budget lag en dat ik me niet voor niks vooraf kwam orienteren dus dat ze maar een goede prijs moesten maken. De andere was namelijk niet aanwezig in RVS. Echter waren ze weinig bereid iets aan de prijs te doen.
Ik heb vervolgens aangegeven dat mijn tante een showroommodel gekocht had bij hun en 200 euro korting kreeg. Jaaaa, maar dat was een showmodel.
Ik merkte dat ik qua prijs niet verder kwam en was er klaar mee dus maar gewoon de boel besteld. Zou donderdag geleverd worden.
Donderdagochtend bel ik op en vraag hoe laat ze komen. Krijg te horen dat ze niet komen. Er was geen levertijd afgesproken volgens hen. Ze zouden terugbellen. In plaats van naar mij belt een vrouw naar mijn moeder. Vervolgens belt ze mij op en zegt dat mijn moeder ook zegt dat er geen levertijd afgesproken is. Wat mijn moeder dus helemaal nooit gezegd heeft. Maar ze blijft stug volhouden.
Vervolgens zegt ze: er is nog een probleem. Het fornuis is niet meer leverbaar, dus je mag een andere uitzoeken. Laten ze nou uit RVS fornuizen maar 2 keuzes hebben waarvan dus 1 wegvalt en ik de andere niet wil. Een een rvs koelkast met wit fornuis.. nee dank je. Dus ik nog geirriteerder.
Geeft ze aan dat ik het showroommodel mag hebben, helemaal nagekeken en er is niks aan. Ik zeg: oke, maar dan wil ik wel een goede korting. "Nou, ik wil er 20 euro afhalen, want u hebt al een fikse korting gehad." 20 euro op een showroommodel!!! Ik heb meer dingen uit showrooms in mijn huis staan, maar dat is meestal toch echt 50% ofzo. Ik geef aan dat ik die eerste 20 euro ook had gekregen op een nieuw model dus dat het er totaal los van staat.
Er was al 20 euro af voor de nieuwe en dat noemen zij dus een fikse korting. Ik geef aan dat ze eerst nog zeiden dat zoveel korting enkel op showmodellen gegeven werd en ze me nu dus wederom die korting niet wil geven. Geen commentaar.
Vervolgens begint ze een praatje te houden waarin ze verwarring zaait. Ik zeg dat 20 euro niet akkoord is. Ze zegt: 40 euro eraf en ik ga akkoord. Dan blijkt daarna weer in het gesprek dat ze 20 euro bedoeld opgeteld met de 20 die er al af was voor een nieuw model. Ik kreeg dat vanwege haar lange snelle praatje pas wat later in de gaten. Ik besprak het met mijn moeder en die belde terug naar de Harense Smid.
Ik had gelijk. Het was inderdaad 20 euro. Mijn moeder zei dat het niet akkoord was. Ineens geeft mevrouw toe na vragen van mijn moeder dat het fornuis bekrast is. En tegen mij zeggen dat er niks aan is. Maar goed, mijn moeder is niet zo makkelijk te neppen dus uiteindelijk na een hele discussie kon de 40 euro eraf.
Dan wil mijn moeder toch nog wat zeggen over de levering. Vervolgens begint ze tegen mijn moeder te beweren dat zij de verkoopster is geweest en dat ze echt wel weet wat er afgesproken is qua levering e.d. Ik heb haar gesproken, maar ze heeft de verkoop na 2 korte vragen van mij al overgedragen aan een collega die het afgehandeld heeft dus zij was helemaal niet de verkoopster.
Nu krijg ik een voicemail op mijn mobiele telefoon. Dat ik de 20 euro kan afhalen bij de winkel. Pardon? Spreekt met mijn moeder af 40 en gaat zij mij dan weer vertellen 20?
Gaat zo nog lachen worden als ik naar de winkel moet om het op te halen. En nu maar afwachten tot maandag op de levering.
Eerste keer Harense Smid en NOOOOOIT meer voor mij.
- communicatieprobleem omdat de verkopers kennelijk zelf niet weten wat ze verkopen.
- leveringsafspraken die niet nagekomen worden en nog erger, volledig ontkend worden terwijl er 5 mensen bij waren.
- mij tegen mijn moeder uitspelen door beiden iets anders te vertellen
- 20 euro korting willen geven op een showroommodel
- liegen over de staat van het product en over wie verkocht heeft
- afspraak maken over korting en die op eigen houtje weer intrekken
- niet luisteren naar de klant (ik zei duidelijk 20 euro is niet akkoord)