Slechte ervaring met Kilroy Travels
Geplaatst: 03 feb 2010 12:44
Hallo allemaal,
Ik ben net teruggekomen van een rondreis door Noord-India. Deze rondreis had ik geboekt bij Kilroy Travels, een reisorganisatie voor jongeren en studenten. Aangekomen in het hotel in India kwam ik erachter dat mijn reisgenoten bestonden uit 1 persoon van 21 jaar oud, 1 persoon van 38 jaar oud en 13 personen van boven de 60 jaar oud. Ze kwamen allemaal uit Amerika, Engeland of Canada. Nu bleken dit achteraf allemaal leuke reisgenoten te zijn toch had en heb ik het gevoel alsof ik bij de aanschaf van mijn reis misleid ben.
Mijn vader heeft destijds opgebeld met de vraag of er ook Nederlandse meiden van mijn leeftijd mee zouden gaan. Hierop antwoordde Kilroy Travels dat ze vanwege pricacyredenen hier geen antwoord op mochten geven. Achteraf blijkt dit niet te kloppen want andere mensen kregen wel, overigens van Gap Adventures, te horen wat de leeftijden van de mensen ongeveer zouden zijn. Deze mensen kregen van Gap Adventures echter te horen wat ze wilden horen, bijvoorbeeld dat het alleen mensen tussen de 30 en 40 jaar oud zouden zijn. Terwijl ik dus samen met een ander meisje 21 was en de rest ver in de 70 over het algemeen.
Ik heb geen leeftijdsschatting gekregen ondanks dat ik hier om vroeg. Ik vroeg niet verder want ik dacht het is een jongerenreisorganisatie die ook in Nederland opereert dus er zullen vast ook wel wat Nederlandse jongeren meegaan. Kilroy had mij er op dit moment op kunnen wijzen dat het om een volwassenenreis ging, zeker omdat ik aangaf het zo leuk te vinden met jongeren een soort backpacktour te doen. Ik vind dat een onderdeel van klantvriendelijkheid dat je je klanten goed informeert over je reizen.
Ten tweede bleek dat Kilroy Travels niet zelf de reizen organiseert maar slechts makelaar is in de reizen en er dus alleen maar geld aan verdient om ze aan consumenten te verkopen. Ze verkopen reizen van GAP Adventures en Shoestring, bij beide reisorganisaties kan je gewoon zelf een reis boeken en dan is het nog goedkoper ook. Ik kwam er pas na de aanschaf achter dat de reis georganiseerd was door GAP Adventures, een reisorganisatie waar ik nog niks over wist, ook niks over de kwaliteit. Kilroy had me hier best op/over kunnen wijzen/informeren.
Toen ik ontdekte dat de reis niet overeenkwam met wat ik dacht te hebben aangeschaft heb ik onmiddelijk contact opgenomen met de reisleider, Gap Adventures en Kilroy Travels. De reisleider heb ik hier verder niet over gesproken, ik vond het moeilijk om zichtbaar ontevreden te blijven over de reis aangezien dit mijn reis zou verpesten. Ik was ook in een vreemd land en wilde er het beste van maken. Ik heb met mijn 21 jaar nog nooit hoeven klagen terwijl ik in een ver land was. Ik ben nog nooit in mijn eentje op vakantie gegaan. Ik voelde me vrij hulpeloos.
Van Gap Adventures, die 24 uur per dag bereikbaar is, kreeg ik de boodschap dat Kilroy Travels me dan verkeerd geinformeerd zou hebben en dat het dus hun fout zou zijn. Kilroy Travels was pas maandag weer bereikbaar en van hen kreeg ik de boodschap dat ze begrepen dat ik teleurgesteld was maar dat het niet hun fout was. Dit betwijfel ik ten zeerste. Toen ik terug was heb ik opnieuw mijn ongenoegen met hun handelswijze laten blijken met de vraag of zij uit klantvriendelijkheidsperspectief een deel van het geld terug zouden willen storten. Dit wilden zij niet.
Ik voel me bedonderd. Kilroy Travels profileert zich duidelijk als jongeren en studentenreisorganisatie en heeft me een ouderenreis verkocht. Ik heb niks tegen ouderen, ik had alleen een actievere vakantie gewild aangezien ik tot zo'n vakantie nu nog in staat ben. Ik vind het prima en zelfs leuk om op vakantie te gaan met gepensioneerden als ik daar voor zou kunnen kiezen. Ik wilde echter een op jongeren georienteerde vakantie.
Wat kan ik nu nog doen?
Ik ben net teruggekomen van een rondreis door Noord-India. Deze rondreis had ik geboekt bij Kilroy Travels, een reisorganisatie voor jongeren en studenten. Aangekomen in het hotel in India kwam ik erachter dat mijn reisgenoten bestonden uit 1 persoon van 21 jaar oud, 1 persoon van 38 jaar oud en 13 personen van boven de 60 jaar oud. Ze kwamen allemaal uit Amerika, Engeland of Canada. Nu bleken dit achteraf allemaal leuke reisgenoten te zijn toch had en heb ik het gevoel alsof ik bij de aanschaf van mijn reis misleid ben.
Mijn vader heeft destijds opgebeld met de vraag of er ook Nederlandse meiden van mijn leeftijd mee zouden gaan. Hierop antwoordde Kilroy Travels dat ze vanwege pricacyredenen hier geen antwoord op mochten geven. Achteraf blijkt dit niet te kloppen want andere mensen kregen wel, overigens van Gap Adventures, te horen wat de leeftijden van de mensen ongeveer zouden zijn. Deze mensen kregen van Gap Adventures echter te horen wat ze wilden horen, bijvoorbeeld dat het alleen mensen tussen de 30 en 40 jaar oud zouden zijn. Terwijl ik dus samen met een ander meisje 21 was en de rest ver in de 70 over het algemeen.
Ik heb geen leeftijdsschatting gekregen ondanks dat ik hier om vroeg. Ik vroeg niet verder want ik dacht het is een jongerenreisorganisatie die ook in Nederland opereert dus er zullen vast ook wel wat Nederlandse jongeren meegaan. Kilroy had mij er op dit moment op kunnen wijzen dat het om een volwassenenreis ging, zeker omdat ik aangaf het zo leuk te vinden met jongeren een soort backpacktour te doen. Ik vind dat een onderdeel van klantvriendelijkheid dat je je klanten goed informeert over je reizen.
Ten tweede bleek dat Kilroy Travels niet zelf de reizen organiseert maar slechts makelaar is in de reizen en er dus alleen maar geld aan verdient om ze aan consumenten te verkopen. Ze verkopen reizen van GAP Adventures en Shoestring, bij beide reisorganisaties kan je gewoon zelf een reis boeken en dan is het nog goedkoper ook. Ik kwam er pas na de aanschaf achter dat de reis georganiseerd was door GAP Adventures, een reisorganisatie waar ik nog niks over wist, ook niks over de kwaliteit. Kilroy had me hier best op/over kunnen wijzen/informeren.
Toen ik ontdekte dat de reis niet overeenkwam met wat ik dacht te hebben aangeschaft heb ik onmiddelijk contact opgenomen met de reisleider, Gap Adventures en Kilroy Travels. De reisleider heb ik hier verder niet over gesproken, ik vond het moeilijk om zichtbaar ontevreden te blijven over de reis aangezien dit mijn reis zou verpesten. Ik was ook in een vreemd land en wilde er het beste van maken. Ik heb met mijn 21 jaar nog nooit hoeven klagen terwijl ik in een ver land was. Ik ben nog nooit in mijn eentje op vakantie gegaan. Ik voelde me vrij hulpeloos.
Van Gap Adventures, die 24 uur per dag bereikbaar is, kreeg ik de boodschap dat Kilroy Travels me dan verkeerd geinformeerd zou hebben en dat het dus hun fout zou zijn. Kilroy Travels was pas maandag weer bereikbaar en van hen kreeg ik de boodschap dat ze begrepen dat ik teleurgesteld was maar dat het niet hun fout was. Dit betwijfel ik ten zeerste. Toen ik terug was heb ik opnieuw mijn ongenoegen met hun handelswijze laten blijken met de vraag of zij uit klantvriendelijkheidsperspectief een deel van het geld terug zouden willen storten. Dit wilden zij niet.
Ik voel me bedonderd. Kilroy Travels profileert zich duidelijk als jongeren en studentenreisorganisatie en heeft me een ouderenreis verkocht. Ik heb niks tegen ouderen, ik had alleen een actievere vakantie gewild aangezien ik tot zo'n vakantie nu nog in staat ben. Ik vind het prima en zelfs leuk om op vakantie te gaan met gepensioneerden als ik daar voor zou kunnen kiezen. Ik wilde echter een op jongeren georienteerde vakantie.
Wat kan ik nu nog doen?