Contractbreuk Bol.com
Geplaatst: 17 mei 2010 17:01
Recentelijk (enkele weken terug geloof ik) is de online Beta van de game Starcraft 2 gestart. Hiermee is het mogelijk om, met een zogenaamde "key" (een soort code), de multiplayer alvast te testen.
Bij Bol.Com staat al sinds het bekend worden van de game een mogelijkheid om deze te bestellen, waarbij een betakey verstrekt wordt. Zelf heb ik deze game besteld op 8 mei en ontving 17 mei mijn code. Het product op de site van bol
Nadat deze ongeldig bleek heb ik Bol.com gebeld en gemailed en kreeg ik de volgende reactie terug;
Hiermee niet tevreden heb ik Bol.com gebeld en werd daar verteld dat door een fout van bol.com de betakeys te vroeg zijn verzonden. Deze hadden slechts verzonden mogen worden naar mensen die na 10 mei besteld hebben. Alle te vroeg verstrekte keys zijn per direct ongeldig verklaard en bol.com weigert een nieuwe key te verstrekken. Hiermee ben ik, en vele anderen met mij die een key ontvangen hebben, benadeeld.
Op de site zelf staat geen melding van een datum of andere voorwaarden, niet bij het product zelf en ook niet in de algemene voorwaarden.
Nu is mijn vraag of hier sprake is van contractbreuk, aangezien ik wel voor onder andere deze key betaald heb en deze door een fout van bol.com niet gekregen heb en of er anderen zijn die hier ook last van hebben.
Volgens Blizzard, de maker van de game, had ik bij Bol.com een nieuwe key moeten eisen. Hierop kreeg ik echter het simpele antwoord nee.
Ik vraag me nu dus af of hier wat aan te doen is, aangezien ik mij toch behoorlijk bekocht voel door de manier waarop bol.com met hun eigen fouten omgaat.
Gerben
Bij Bol.Com staat al sinds het bekend worden van de game een mogelijkheid om deze te bestellen, waarbij een betakey verstrekt wordt. Zelf heb ik deze game besteld op 8 mei en ontving 17 mei mijn code. Het product op de site van bol
Nadat deze ongeldig bleek heb ik Bol.com gebeld en gemailed en kreeg ik de volgende reactie terug;
Deze mail is op zich al incorrect, aangezien ik maar 1 key gekregen heb en de "reeds eerder ontvangen betacode" nooit heb gekregen.Geachte heer/ mevrouw,
Vanmorgen heeft u een Betacode voor uw bestelling van de game ’StarCraft 2: Wings Of Liberty’, dan wel voor de game ’StarCraft 2: Wings Of Liberty - Collector's Edition’ ontvangen.
Dit bericht is echter niet juist. Reeds eerder heeft u een e-mail van ons ontvangen met uw unieke Betacode. Vriendelijk verzoeken wij u de e-mail als niet geschreven te beschouwen en de ontvangen code niet te gebruiken.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Hiermee niet tevreden heb ik Bol.com gebeld en werd daar verteld dat door een fout van bol.com de betakeys te vroeg zijn verzonden. Deze hadden slechts verzonden mogen worden naar mensen die na 10 mei besteld hebben. Alle te vroeg verstrekte keys zijn per direct ongeldig verklaard en bol.com weigert een nieuwe key te verstrekken. Hiermee ben ik, en vele anderen met mij die een key ontvangen hebben, benadeeld.
Op de site zelf staat geen melding van een datum of andere voorwaarden, niet bij het product zelf en ook niet in de algemene voorwaarden.
Nu is mijn vraag of hier sprake is van contractbreuk, aangezien ik wel voor onder andere deze key betaald heb en deze door een fout van bol.com niet gekregen heb en of er anderen zijn die hier ook last van hebben.
Volgens Blizzard, de maker van de game, had ik bij Bol.com een nieuwe key moeten eisen. Hierop kreeg ik echter het simpele antwoord nee.
Ik vraag me nu dus af of hier wat aan te doen is, aangezien ik mij toch behoorlijk bekocht voel door de manier waarop bol.com met hun eigen fouten omgaat.
Gerben