verkeerde mondelinge informatie!
Geplaatst: 02 jul 2010 13:53
Hieronder een copie van mijn klachtenbrief naar Raamsveld wonen:
Mijn zus en ik zijn vorige week donderdag naar Raamsveld Leiderdorp geweest, we zagen daar een mooie bank Genua.
We hebben informatie gevraagd van een vrouwelijke verkoopster, naam mij onbekend, omtrent de hoekbank Genua. Mijn zus vond het een mooie bank en wilde graag weten hoe te meten qua lengte vd bank ivm ronde hoek.
De verkoopster vertelde ons dat de maat vd hoek 114 cm is, wij vroegen toen hoe meet je dan de lengte vd bank?
Zij legde ons uit dat je de hoek door de midden moet zien, dus 57 cm ene kant op en 57 cm de andere kant. Wij als leek gingen er vanuit dat de verkoopster, als professional weet waar ze het over heeft. Wij vertelden de verkoopster ook dat de ene lengte niet langer mocht zijn dan 1.80 . De verkoopster vertelde ons dat als ze dus een 2,5zit + hoek + 1,5 zit dat je dan een lengte krijgt van:
185+ 57 ( helft van de hoek van 114) = 242 en een lengte van 105+ 57( helft vd hoek)= 162 Dit kwam prima uit. ( 162 kwam goed uit voor de lengte waar ze 180 kwijt kan)
Het feit dat ze niet meer dan 180 cm kwijt kon, is meerdere malen genoemd. De verkoopster heeft er al die tijd bij gezeten.
Ondertussen zat ik voor mezelf ook te denken in wat voor maat ik m dan zou nemen, ik heb hier ook met de verkoopster over gesproken, de hoek moest ik nog steeds als 2 x 57 cm zien, ik moest hier thuis nog even over nadenken, ze had voor mij de maten en prijzen opgeschreven.
Aan het einde vd uitleg, zijn de maten NOG een keer doorgenomen met de verkoopster en mijn zus.
De bestelling is geplaatst mijn zus heeft getekend. De maten stonden niet op de order.
Gisteren ben ik samen met mijn man naar Raamsveld Leiderdorp geweest om mijn bank te gaan bestellen. Ik had de maten ( incl dus de 2x57 cm voor de hoek) uitgetekend, zodat, als mijn man de bank goedgekeurd ik de bestelling kant en klaar had.
Mijn man zei meteen, maar zo moet je die hoek volgens mij niet zien, ik heb er een andere verkoopster bijgehaald en die vertelde ons ook dat je die hoek gewoon als 114 cm moet zien, naar beide kanten toe!!!!
Ik wist niet waar de wind vandaan kwam, ik heb ons verhaal verteld van mijn zus ( die er niet bij was) er was nog een verkoper bij, die er die week ervoor
ook bij was en ook hij zei dat je de breedste punten moet meten, dus niet 2 x57 cm vd hoek! De bank die mijn zus dus besteld heeft zou nu ineens veel te groot worden!
Ze snapten er allebei niks van, ik werd verwezen naar het hoofdkantoor.
Mijn zus hebik meteen gebeld, die was zeer teleurgesteld maar ook boos, dat het ons die week ervoor niet goed is uitgelegd.
Waarom ga ik anders een week later met een kant en klare bestelling voor onze bank met mijn man naar Leiderdorp????
Mijn zus heeft hoofdkantoor gebeld, was geen prettig gesprek, omdat er meteen gezegd werd dat hij niet twijfelde aan de uitspraken van de
betreffende verkoopster. Natuurlijk werd er meteen verteld dat er getekend was, dus dat ze er aan vast zat, zeer onprofessionele houding van deze meneer waar ik zo op terugkom.
Einde van het gesprek: mijn zus kan de bank annuleren, het kost haar dan 30% vd totaalprijs, dit komt om en nabij 400 Euro! Voor een bank die veel te groot is.
Deze annulering gaat vandaag aangetekend de deur uit, want ze kan die bank gewoonweg niet kwijt!
Ik als zus,die bij de koop erbij was zijnde, wilde telef. contact met de betreffende verkoopster. Ik heb het nummer van Raamsveld gebeld, kreeg een meneer
Aan de telefoon, ik vroeg hem of hij door kon verbinden met de betreffende verkoopster. Dit kon niet zei hij omdat Raamsveld Leiderdorp geen telefoon heeft?!
Direct begon hij: “als u belt over de bank van mw....... , dan ben ik heel duidelijk geweest tegen uw zus!” Hierop probeerde ik uit te leggen wat er gebeurd was, deze meneer ( laat ik de naam in het midden houden) vond ik zeer onprofessioneel en onbeschoft. Hij liet mij niet uit praten, en bleef maar roepen dat er getekend was en dat mijn zus er aan vast zat. Hij stond voor 100% achter zij collega, van wie hij zei dat ze het goed heeft uitgelegd, dus de hoek moet je niet als 2 x 57 cm zien maar als 114 naar beide kanten toe.
Zijn woorden: “het staat zelfs op papier, je hoeft er geen verstand voor te hebben om dit te snappen!” met andere woorden dat ik geen verstand zou hebben. Wij snapten niet hoe het zit met een half ronde bank die in een hoek komt, daarom vroegen wij informatie aan de verkoopster, daar is zij toch voor of heb ik het mis???
U begrijpt het was een verre van prettig gesprek. Ik werd constant in de rede gevallen, en voelde me ook zeer aangevallen door meneer. Later zei hij dat hij de betreffende verkoopster heeft gesproken en dat ze WAARSCHIJNLIJK het juist heeft uitgelegd. Toen snapte ik er niks meer van, eerst het verwijt naar ons maken dat wij het zelf hadden moeten zien dat het 114 was, dat je er geen verstand voor nodig hebt, en toen zei hij mijn collega heeft het WAARSCHIJNLIJK juist gezegd. Waar moet ik nu op bouwen???????
“Weet u wat u doet mw? U gaat maar “lekker” naar Leiderdorp, dan kunt u haar zelf spreken” zei de betreffende meneer aan de telefoon.
Sorry maar ik ben hier zeer boos over, zo ga je niet met klanten om naar mijn idee, een normaal gesprek was er niet te voeren met deze meneer.
Je mag er vanuit gaan dat als je een bank gaat uizoeken en je vraagt informatie, dat die informatie juist is, zelfs na aantal keer zeggen dat mijn zus niet meer dan 180 cm kwijt kan. Dat was geen probleem want ze zou uitkomen op 105 ( 1,5 zit) + 57 ( hoek) = 162 dit is wel een aantal keer nagevraagd aan de verkoopster, dit was geen probleem, zo zou de maat zijn.
Ten tweede, waarom zou ik met die maten die de verkoopster mij had uitgelegd, ( dus de hoek zien als 2 x 57cm) een week later een kant en klare bestelling plaatsen? Dat ga ik niet doen met een te grote maat. (was ik blij dat ik niet vorige week meteen mijn order gedaan had!)
Ik ga er vanuit dat we er uit gaan komen, de schriftelijk annulering gaat vandaag aangetekend op de post, want de bank die nu dus voor mijn zus besteld is, kan ze no way kwijt.
Ik ga er vanuit dat u de meneer die ik gesproken heb ( winkel Hillegom) aanspreekt op zijn gedrag, want dit kan echt niet. Ik voel me zeer gekleineerd door zijn houding.
Wij gaan hiermee verder in ieder geval, want dit mag niet nog eens gebeuren!
Dit heb ik vandaag meteen gemaild en schriftelijk/aangetekend de bank geannuleerd van mijn zus, het is toch te gek voor woorden dit!
De verkoopster die ons geholpen heeft, heeft per ongeluk ons verkeerd voorgelicht, dat kan gebeuren, maar kom daar voor uit!
Mijn zus die het al niet breed heeft moet hiervoor opdraaien, schandalig!
Ik hoop dat dit opgenomen gaat worden in het programma.
Want zoveel klachten over Raamsveld dat kan gewoonweg niet!
Mijn zus en ik zijn vorige week donderdag naar Raamsveld Leiderdorp geweest, we zagen daar een mooie bank Genua.
We hebben informatie gevraagd van een vrouwelijke verkoopster, naam mij onbekend, omtrent de hoekbank Genua. Mijn zus vond het een mooie bank en wilde graag weten hoe te meten qua lengte vd bank ivm ronde hoek.
De verkoopster vertelde ons dat de maat vd hoek 114 cm is, wij vroegen toen hoe meet je dan de lengte vd bank?
Zij legde ons uit dat je de hoek door de midden moet zien, dus 57 cm ene kant op en 57 cm de andere kant. Wij als leek gingen er vanuit dat de verkoopster, als professional weet waar ze het over heeft. Wij vertelden de verkoopster ook dat de ene lengte niet langer mocht zijn dan 1.80 . De verkoopster vertelde ons dat als ze dus een 2,5zit + hoek + 1,5 zit dat je dan een lengte krijgt van:
185+ 57 ( helft van de hoek van 114) = 242 en een lengte van 105+ 57( helft vd hoek)= 162 Dit kwam prima uit. ( 162 kwam goed uit voor de lengte waar ze 180 kwijt kan)
Het feit dat ze niet meer dan 180 cm kwijt kon, is meerdere malen genoemd. De verkoopster heeft er al die tijd bij gezeten.
Ondertussen zat ik voor mezelf ook te denken in wat voor maat ik m dan zou nemen, ik heb hier ook met de verkoopster over gesproken, de hoek moest ik nog steeds als 2 x 57 cm zien, ik moest hier thuis nog even over nadenken, ze had voor mij de maten en prijzen opgeschreven.
Aan het einde vd uitleg, zijn de maten NOG een keer doorgenomen met de verkoopster en mijn zus.
De bestelling is geplaatst mijn zus heeft getekend. De maten stonden niet op de order.
Gisteren ben ik samen met mijn man naar Raamsveld Leiderdorp geweest om mijn bank te gaan bestellen. Ik had de maten ( incl dus de 2x57 cm voor de hoek) uitgetekend, zodat, als mijn man de bank goedgekeurd ik de bestelling kant en klaar had.
Mijn man zei meteen, maar zo moet je die hoek volgens mij niet zien, ik heb er een andere verkoopster bijgehaald en die vertelde ons ook dat je die hoek gewoon als 114 cm moet zien, naar beide kanten toe!!!!
Ik wist niet waar de wind vandaan kwam, ik heb ons verhaal verteld van mijn zus ( die er niet bij was) er was nog een verkoper bij, die er die week ervoor
ook bij was en ook hij zei dat je de breedste punten moet meten, dus niet 2 x57 cm vd hoek! De bank die mijn zus dus besteld heeft zou nu ineens veel te groot worden!
Ze snapten er allebei niks van, ik werd verwezen naar het hoofdkantoor.
Mijn zus hebik meteen gebeld, die was zeer teleurgesteld maar ook boos, dat het ons die week ervoor niet goed is uitgelegd.
Waarom ga ik anders een week later met een kant en klare bestelling voor onze bank met mijn man naar Leiderdorp????
Mijn zus heeft hoofdkantoor gebeld, was geen prettig gesprek, omdat er meteen gezegd werd dat hij niet twijfelde aan de uitspraken van de
betreffende verkoopster. Natuurlijk werd er meteen verteld dat er getekend was, dus dat ze er aan vast zat, zeer onprofessionele houding van deze meneer waar ik zo op terugkom.
Einde van het gesprek: mijn zus kan de bank annuleren, het kost haar dan 30% vd totaalprijs, dit komt om en nabij 400 Euro! Voor een bank die veel te groot is.
Deze annulering gaat vandaag aangetekend de deur uit, want ze kan die bank gewoonweg niet kwijt!
Ik als zus,die bij de koop erbij was zijnde, wilde telef. contact met de betreffende verkoopster. Ik heb het nummer van Raamsveld gebeld, kreeg een meneer
Aan de telefoon, ik vroeg hem of hij door kon verbinden met de betreffende verkoopster. Dit kon niet zei hij omdat Raamsveld Leiderdorp geen telefoon heeft?!
Direct begon hij: “als u belt over de bank van mw....... , dan ben ik heel duidelijk geweest tegen uw zus!” Hierop probeerde ik uit te leggen wat er gebeurd was, deze meneer ( laat ik de naam in het midden houden) vond ik zeer onprofessioneel en onbeschoft. Hij liet mij niet uit praten, en bleef maar roepen dat er getekend was en dat mijn zus er aan vast zat. Hij stond voor 100% achter zij collega, van wie hij zei dat ze het goed heeft uitgelegd, dus de hoek moet je niet als 2 x 57 cm zien maar als 114 naar beide kanten toe.
Zijn woorden: “het staat zelfs op papier, je hoeft er geen verstand voor te hebben om dit te snappen!” met andere woorden dat ik geen verstand zou hebben. Wij snapten niet hoe het zit met een half ronde bank die in een hoek komt, daarom vroegen wij informatie aan de verkoopster, daar is zij toch voor of heb ik het mis???
U begrijpt het was een verre van prettig gesprek. Ik werd constant in de rede gevallen, en voelde me ook zeer aangevallen door meneer. Later zei hij dat hij de betreffende verkoopster heeft gesproken en dat ze WAARSCHIJNLIJK het juist heeft uitgelegd. Toen snapte ik er niks meer van, eerst het verwijt naar ons maken dat wij het zelf hadden moeten zien dat het 114 was, dat je er geen verstand voor nodig hebt, en toen zei hij mijn collega heeft het WAARSCHIJNLIJK juist gezegd. Waar moet ik nu op bouwen???????
“Weet u wat u doet mw? U gaat maar “lekker” naar Leiderdorp, dan kunt u haar zelf spreken” zei de betreffende meneer aan de telefoon.
Sorry maar ik ben hier zeer boos over, zo ga je niet met klanten om naar mijn idee, een normaal gesprek was er niet te voeren met deze meneer.
Je mag er vanuit gaan dat als je een bank gaat uizoeken en je vraagt informatie, dat die informatie juist is, zelfs na aantal keer zeggen dat mijn zus niet meer dan 180 cm kwijt kan. Dat was geen probleem want ze zou uitkomen op 105 ( 1,5 zit) + 57 ( hoek) = 162 dit is wel een aantal keer nagevraagd aan de verkoopster, dit was geen probleem, zo zou de maat zijn.
Ten tweede, waarom zou ik met die maten die de verkoopster mij had uitgelegd, ( dus de hoek zien als 2 x 57cm) een week later een kant en klare bestelling plaatsen? Dat ga ik niet doen met een te grote maat. (was ik blij dat ik niet vorige week meteen mijn order gedaan had!)
Ik ga er vanuit dat we er uit gaan komen, de schriftelijk annulering gaat vandaag aangetekend op de post, want de bank die nu dus voor mijn zus besteld is, kan ze no way kwijt.
Ik ga er vanuit dat u de meneer die ik gesproken heb ( winkel Hillegom) aanspreekt op zijn gedrag, want dit kan echt niet. Ik voel me zeer gekleineerd door zijn houding.
Wij gaan hiermee verder in ieder geval, want dit mag niet nog eens gebeuren!
Dit heb ik vandaag meteen gemaild en schriftelijk/aangetekend de bank geannuleerd van mijn zus, het is toch te gek voor woorden dit!
De verkoopster die ons geholpen heeft, heeft per ongeluk ons verkeerd voorgelicht, dat kan gebeuren, maar kom daar voor uit!
Mijn zus die het al niet breed heeft moet hiervoor opdraaien, schandalig!
Ik hoop dat dit opgenomen gaat worden in het programma.
Want zoveel klachten over Raamsveld dat kan gewoonweg niet!