Problemen tandarts
Geplaatst: 02 aug 2010 10:34
Beste forum bezoekers,
Ik ben op zoek naar advies;
Vorig jaar ben ik bij de tandarts geweest voor een wortelkanaal behandeling.
Bij het afronden van de behandeling breekt een vijltje af in een wortelkanaal.
Hierop word ik door de betreffende arts naar een ordontholoog gestuurd.
Hier eerst een intake gesprek, 3 weken later de behandeling.
Wat blijkt, deze persoon krijgt de vijl niet uit het wortelkanaal.
Dus wat gebeurt er, de kies wordt opgevuld en er wordt gezegd dat dit geen enkel effect zou kunnen hebben.
Wat volgt zijn uiteindelijk 3 leuke rekeningen aangezien ik op dat moment beperkte tand verzekering heb. Een van mijn eigen tandarts, en twee van de ordontholoog.
Wanneer ik mijn eigen tandarts aanspreek op deze nota's geeft hij aan niets te kunnen doen hiermee, maar wil wel bij een volgende behandeling wat aanpassen aan de eerstvolgende nota?! Waarom zou je dit doen als alles volgens de tandarts in orde is?
Na een paar keer bellen met de tandarts over een oplossing, moet ik maar contact opnemen met de echte eigenaar van de praktijk. Deze persoon zit in Frankrijk en komt eens in de zoveel tijd kijken hoe het gaat in zijn praktijk.
Deze persoon is van mening dat "zijn" arts juist heeft gehandeld en dat een ongelukje kan gebeuren, maar dat zij hier NIET aansprakelijk voor kunnen worden bevonden. Iemand anders schijnt recentelijk ook een soortgelijk geval te hebben gehad en heeft deze ook verloren voor de geschillencommissie.
Trouwens het gehele gesprek heb ik met mijn mobiel opgenomen als eventueel bewijs!
Wat ik wil weten;
Is de tandarts aansprakelijk te stellen?
zij dienen toch verzekerd te zijn voor eventuele schades?
Wat als er nu een ontsteking ontstaat, en er een kroon voor terug moet worden gezet, zijn deze kosten dan te verhalen op hem?
Graag hulp zodat ik hiermee verder kan.
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar advies;
Vorig jaar ben ik bij de tandarts geweest voor een wortelkanaal behandeling.
Bij het afronden van de behandeling breekt een vijltje af in een wortelkanaal.
Hierop word ik door de betreffende arts naar een ordontholoog gestuurd.
Hier eerst een intake gesprek, 3 weken later de behandeling.
Wat blijkt, deze persoon krijgt de vijl niet uit het wortelkanaal.
Dus wat gebeurt er, de kies wordt opgevuld en er wordt gezegd dat dit geen enkel effect zou kunnen hebben.
Wat volgt zijn uiteindelijk 3 leuke rekeningen aangezien ik op dat moment beperkte tand verzekering heb. Een van mijn eigen tandarts, en twee van de ordontholoog.
Wanneer ik mijn eigen tandarts aanspreek op deze nota's geeft hij aan niets te kunnen doen hiermee, maar wil wel bij een volgende behandeling wat aanpassen aan de eerstvolgende nota?! Waarom zou je dit doen als alles volgens de tandarts in orde is?
Na een paar keer bellen met de tandarts over een oplossing, moet ik maar contact opnemen met de echte eigenaar van de praktijk. Deze persoon zit in Frankrijk en komt eens in de zoveel tijd kijken hoe het gaat in zijn praktijk.
Deze persoon is van mening dat "zijn" arts juist heeft gehandeld en dat een ongelukje kan gebeuren, maar dat zij hier NIET aansprakelijk voor kunnen worden bevonden. Iemand anders schijnt recentelijk ook een soortgelijk geval te hebben gehad en heeft deze ook verloren voor de geschillencommissie.
Trouwens het gehele gesprek heb ik met mijn mobiel opgenomen als eventueel bewijs!
Wat ik wil weten;
Is de tandarts aansprakelijk te stellen?
zij dienen toch verzekerd te zijn voor eventuele schades?
Wat als er nu een ontsteking ontstaat, en er een kroon voor terug moet worden gezet, zijn deze kosten dan te verhalen op hem?
Graag hulp zodat ik hiermee verder kan.
Alvast bedankt