even in het kort mijn situatie,
ik heb op staande voet ontslag genomen bij mijn baas nadat ik in 2 maanden tijd zeker 5x bij een benzinepomp voor jan met de korte achternaam heb gestaan omdat mijn ex-baas de rekeningen van de tankpassen niet betaalde. bij de laatste x ging het bedrijf met vakantie nadat hij mij had toegezegd een nieuwe pas aan te vragen. je kan het denk ik al raden, die pas moet n nog besteld worden. ik moest tijdens die vakantie gewoon werken maar ik reed een kleine 1500km per week dus moest om de dag tanken. maar ik had dus geen werkende tankpas. heb het gelukkig wel een beetje kunnen regelen dat mijn tank vol kwam, maar daarvoor moest ik de baas waar ik aan uitgeleend was wel bij me laten komen. een paar dagen later stond er ineens een deurwaarder voor de deur die bij mij de tankkosten die mijn baas verzuimd had te betalen aan een benzinepomp te komen innen omdat het hele bedrijfje totaal telefonisch niet meer bereikbaar was/is. je begrijpt dat ik dit niet heb gepikt en na nog meer problemen door mijn baas, op staande voet ontslag heb genomen.
ik krijg nu nog resterend loon, vakantiegeld en uitbetaling van mijn opgebouwde vrije dagen van hem. hij heeft dit verrekend met een vordering die hij op mij wil verhalen omdat ik volgens hem onterecht ontslag heb genomen. tevens heeft hij mij geen loonstrookjes gestuurd. ik heb alles goed uitgezocht en mijn genomen ontslag is wel degelijk rechtsgeldig en terecht.
nu heb ik tot 2 maal een brief gestuurd en gebeld met wanneer hij mij dat geld en de deurwaarder gaat betalen maar hij reageert totaal niet en weigert ook tot betaling over te gaan, zowel bij mij als bij die deurwaarder( PB-Tankcollect). de deurwaarder staat op het punt om mij aan te geven bij het OM vanwege brandstofdiefstal. volgens hun ben ik verantwoordelijk omdat ik degene ben die getankt heeft. terwijl de pas en auto op naam van mijn ex-baas staat.
ik ben ten einde raad en wil gewoon mijn geld en mijn goede naam terug. nu wil ik een deurwaarder inschakelen en desnoods op alles beslag laten leggen. kan dit? wat kost dit? en heeft dit nut? welke deurwaarder in friesland kan hier iets mee.
ik weet dat er een aantal deurwaarders rondscharrelen, kunnen die mij een passend advies geven?
het is toch een langer verhaal geworden dan ik dacht