Pagina 1 van 1

Vraagje

Geplaatst: 15 nov 2010 18:54
door serendipity
Hai,

Ik had even een vraag. Wij hebben 2 weken geleden bij een restaurant/bowling gereserveerd voor 13 man. Dat is 2 uur bowlen en erna steengrillen.

Nu waren we daar gisteren en 4 van de 13 mensen konden niet mee, dit werd op de dag zelf tegen mij gemeld, een uur vantevoren, ik kan het dan dus niet meer gaan afzeggen bij de bowlingbaan.

3 waren er ziek en 1 iemand had een overlijden. Nu moesten wij voor 2 van de 4 mensen gewoon gaan betalen omdat er niet was afgezegd. Die man nam er 2 voor zijn rekening en ik moest de overige 2 betalen.

Die man zei dat ie anders de 2e bowlingbaan had kunnen verhuren aan andere mensen. Maar we waren met zn 9en en dus alsnog 2 banen, want je kan maar met 7 personen op 1 baan, dus dat verhaal ging helemaal niet op?

Het vlees wat er was voor het grillen, is helemaal opgekomen, er lagen nog 4 lapjes vlees aan het einde en iedereen heeft gewoon normaal gegeten. Hoe willen daar nog 4 mensen extra van gegeten hebben?Dit was echt geen vlees voor 13 man. Die man zei nog: als ik onze voorwaarden hanteer moet het gewoon zo. Maar nergens zijn die voorwaarden bekend op de site?

Nergens staat dat je minimaal zoveel dagen/uren vantevoren moet afzeggen omdat het anders in rekening wordt gebracht.

Mag dit zomaar? Wie o wie weet dit?

Re: Vraagje

Geplaatst: 16 nov 2010 12:10
door VioletPrue
Er is ook nog zoiets als normaal nadenken.
Die man scheldt je al twee personen kwijt, wees blij!
Hij had je ook de andere twee kunnen laten betalen.

Re: Vraagje

Geplaatst: 16 nov 2010 12:19
door GJvdZ
Het feit dat de schalen vlees helemaal op gingen wil nog niet zeggen dat het niet genoeg was voor 13 man....

Re: Vraagje

Geplaatst: 16 nov 2010 13:10
door armiva
Ja, als er op de dag zelf afzegt, is het heel coulant dat die man je maar voor 2 laat betalen ipv voor 4 personen.
Ze hebben voor het eten op 4 extra mensen gerekend.
Per persoon krijg je vaak zoveel vlees en salade e.d.
Dat jullie alles met minder personen hebben opgegeten, heeft hier niets mee te maken. Het gaat om de bestelling.

Re: Vraagje

Geplaatst: 16 nov 2010 20:10
door serendipity
Het gaat mij om zijn argumenten.

a. nergens staan voorwaarden
b. een 2e bowlingbaan hadden we sowieso dus daar loopt ie helemaal geen verlies op, je betaald per baan, en niet per personen per baan.

Op basis van het 2e argument heb ik moeten betalen voor de personen die mij een uur vantevoren lieten weten dat ze niet kwamen.

Re: Vraagje

Geplaatst: 16 nov 2010 22:06
door inekevanvliet
de personen die een uur van te voren afbelden het gewoon laten betalen

moet je overal 24 uur van te voren afmelden zelfs je tandarts anders krijg je gewoon een rekening

lijkt me ook vanzelfsprekend

Re: Vraagje

Geplaatst: 17 nov 2010 19:14
door VioletPrue
serendipity schreef:Het gaat mij om zijn argumenten.

a. nergens staan voorwaarden
b. een 2e bowlingbaan hadden we sowieso dus daar loopt ie helemaal geen verlies op, je betaald per baan, en niet per personen per baan.

Op basis van het 2e argument heb ik moeten betalen voor de personen die mij een uur vantevoren lieten weten dat ze niet kwamen.
Dus maak je nu van jouw probleem zijn probleem, terwijl hij je al 50% tegemoed is gekomen.
Zoals hierboven al gezegd zetten mensen jou voor het blok en daar zullen ze dan zelf voor moeten opdraaien.
En niet de ondernemer.
Naar mijn mening is hij al coulant geweest om voor 2 personen te betalen.
Extra baan of niet, 'goede' redenering of niet, hij is coulant.
En heb je echt goed gevraagd naar de voorwaarden?
Ook de site gecheckt?