Pagina 1 van 1

Ikea klacht bankstel SMÖGEN 3-zitsbank

Geplaatst: 16 dec 2010 15:31
door Sponzert
Op 28 april 2010 hebben wij bij Ikea een bankstel van het type SMÖGEN gekocht en dat werd bij ons op 26 juni afgeleverd. We zijn direct daarna nog op vakantie geweest dus je kunt zeggen dat we midden juni het bankstel zijn gaan gebruiken.

Op het eerste gezicht was er niets aan de hand met het bankstel en het zat prima. Na ongeveer 2 maanden begon het bankstel in te zakken en dat ging vrij snel. Op dit moment is er bijna niet op te zitten omdat je 1: rugklachten krijgt en 2: een kraanwagen nodig hebt om weer omhoog te komen.

Zes weken geleden zijn we terug naar Ikea gegaan en de klacht gemeld. De vriendelijke dame vertelde ons dat het binnen 2 weken opgelost zou zijn. Nou mooi dachten we.....niet dus. Na 4 weken zelf maar weer gebeld en plots waren de 2 weken opgelopen naar 4 weken. Na 5 weken weer gebeld en ik kreeg te horen dat er een bel afspraak voor de 14de gepland stond. Je raad het al, niet gebeld. Ik heb net weer gebeld en je raad het misschien weer goed, de wachttijden zijn opgelopen naar 6 weken. U moet geduld hebben.....

Als ik dit geweten had dan had ik nooit een bankstel bij Ikea gekocht. Is het nou een goedkoop ding van €350 maar voor €1200 mag ik toch wel wat verwachten of niet? Wat moeten we nu met dit geval? Als ik heel eerlijk ben heb ik het liefst mijn geld terug want het vertrouwen in Ikea staat bij mij op 0.0000.

Wat nu te doen?

Re: Ikea klacht bankstel SMÖGEN 3-zitsbank

Geplaatst: 16 dec 2010 16:27
door crazyme
Wat te doen ?

Afwachten maar.

Ikea is niet aangesloten bij het CBW, dus een onafhankelijke geschillencommissie kun je ook niet inschakelen.

Re: Ikea klacht bankstel SMÖGEN 3-zitsbank

Geplaatst: 16 dec 2010 20:10
door GJvdZ
crazyme schreef:Wat te doen ?

Afwachten maar.

Ikea is niet aangesloten bij het CBW, dus een onafhankelijke geschillencommissie kun je ook niet inschakelen.
Normaal gesproken is IKEA een stuk klantvriendelijker en coulanter dan andere meubelleveranciers. Ik denk dat er in dit specifieke geval sprake is van communicatieproblemen. Ik zou gewoon IKEA nog een keer bellen.

Re: Ikea klacht bankstel SMÖGEN 3-zitsbank

Geplaatst: 17 dec 2010 10:43
door Rebellian
Of ga even langs de klantenservice als je in de buurt bent, leg de klacht daar voor, leg uit dat het nu heel lang aan het duren is en dat er misschien iets fout gaat. Ze kunnen overal alles teruglezen in het systeem.

Over het algemeen is Ikea heel coulant met klachten, een kennis bracht na 5jr een matras terug die niet goed meer lag, doorgelegen. Er zit 10jr garantie op, hij kreeg gelijk een nieuwe mee.