LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alektum Incasso inz. Courlux

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Stefanforch
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jan 2011 12:45

Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Stefanforch »

Ik heb na een beetje rondkijken allang door dat Alektum en Courlux niet de braafste kindertjes van de klas zijn, maar ik zit met een issue waar ik toch niet helemaal uitkom. Het probleem is:

Ik kreeg ergens half 2010 (zeg april, misschien mei) een brief over een bestelling bij Lace by Courlux. Aangezien zwijgen juridisch gezien niet inhoudt dat je instemt, heb ik deze brief gewoon met plakband weer dichtgeplakt, en retour afzender gestuurd. Denkend dat daarmee de kous af was, aangezien ik niets bevestigd had, heb ik er verder geen aandacht aan besteed. Na ongeveer een maand kreeg ik een zgn. introductiepakket van Lace, met daarbij een factuur voor administratiekosten. Dat pakket heb ik (achteraf gezien misschien onverstandig) weggegooid, aangezien ik niets besteld had. Weer een maand later; een tweede pakket, deze keer een daadwerkelijke "bestelling", met deze keer een fors hoger factuurbedrag. Dit pakket is ook weer linea recta de afvalbak ingegaan.

Na nog een aantal facturen te hebben ontvangen, en direct weer teruggestuurd te hebben, krijg ik nu ineens een brief van Alektum Incasso, waarin beweerd wordt dat ik een schuld van 62,19 euro heb bij Courlux, en of ik die even binnen 7 dagen wil betalen, en dat er anders gerechtelijke stappen worden ondernomen. Nu heb ik dat natuurlijk niet gedaan, omdat een dergelijke betaling door hun ongetwijfeld uitgelegd gaat worden als een bevestiging van mijn schuld aan hen. (Afgezien van het feit dat het vrij onrealistisch is om te verwachten dat een brief rond de kerst überhaupt binnen 7 dagen aankomt, laat staan betaald wordt.) Even een mailtje gestuurd, waarin ik uitleg dat ik geen bestelling heb geplaatst, dat ik dus ook niet ga betalen, en dat ze eerst maar eens met bewijs moeten komen. In een reactie op mijn mail krijg ik te horen dat bij een bestelling mijn mailadres is doorgegeven. Nu meen ik me wel te herinneren ooit een mail van Lace in m'n spambox gehad te hebben met een bestelbevestiging, maar daar heb ik verder niets mee gedaan. Maar kennelijk is er dus wel een aanvraag gedaan op mijn adres.

Nu kan ik me prima voorstellen dat dit bedoeld is als een practical joke (ben vorig jaar bestuur geweest van een studentenvereniging, en dat levert je traditioneel altijd wel een aantal abonnementen op de Pabo, wehkamp, neckerman, etc. op), maar ik zit hier nog steeds mee. Nu vroeg ik mij af; in hoeverre zit ik in de problemen? Ik heb geen zin om een van m'n verenigingsgenoten of collega's erbij te lappen voor iets wat ongetwijfeld als een grap bedoeld is, maar ik heb ook geen zin om voor de kosten op te gaan draaien. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?

=====EDIT:=====
Bij deze, als een soort van handleiding voor toekomstige slachtoffers, even een samenvatting van hoe ik het heb aangepakt, en Alektum inmiddels al 3 maanden stil heb gekregen:

-Zodra je de eerste brief binnenkrijgt, ga je in je huishouden na of er een bestelling geplaatst en binnengekomen is. Is dit niet het geval, dan geldt het volgende standaard:

-NIET BETALEN! Betalen wordt door dit soort bedrijven gezien als een bevestiging van de overeenkomst.

-NIET BUIGEN VOOR BEDREIGING! Veel van dit soort bedrijven slaan een dreigende, dwingende toon aan, en onderbouwen deze door te claimen dat ze je adresgegevens hebben. Ook dreigen met IP-checks komt voor. Dit zijn allemaal geen rechtsgeldige bewijzen, en zijn dus volledig irrelevant voor een eventuele gang naar de rechtbank. Iedereen kan jouw adres opgeven, en zelfs een IP bewijst absoluut niet welke persoon op dat moment achter de computer zat.

-BELEEFD BLIJVEN! Tuurlijk, Alektum is een stel etterbakken, maar Courlux is hier degene die het verprutst heeft. Alektum doet gewoon hun werk, en dat is nou eenmaal om de pitbull uit te hangen. Bovendien vang je meer vliegen met stroop dan met azijn.

-Stuur een aangetekende brief, waarin je de volgende punten aangeeft:

Code: Selecteer alles

Afhankelijk van de situatie:
*Ik heb geen pakket ontvangen, en jullie cliënt is dus in gebreke gebleven.
*Doordat jullie cliënt niet aan de voorwaarden van de overeenkomst heeft voldaan, zie ik mij niet verplicht om te betalen.
*Ik wijs de vordering af.
*Als jullie menen bewijs te kunnen leveren, waaruit blijkt dat ik het verschuldigde bedrag dien te betalen, ben ik bereid tot betaling over te gaan, indien jullie mij dit bewijs kunnen overleggen.
*Totdat dit bewijs geleverd is betaal ik niet. Wel verzoek ik jullie om tot die tijd geen verdere gerechtelijke stappen te ondernemen, om geen overbodige kosten te maken.

Of:
*Ik heb geen pakket aangevraagd, en heb dus geen overeenkomst met de cliënt.
*De toegezonden artikelen beschouw ik als ongevraagd.
*Aangezien ik geen overeenkomst heb met jullie cliënt, ben ik niet verplicht te betalen voor ontvangen artikelen, en zal ik dus ook niet betalen.
*Op het moment dat jullie menen dat er wel een overeenkomst is, dienen jullie dit te bewijzen. Op het moment dat jullie mij deze bewijzen doen toekomen, zal ik mijn besluit om niet te betalen heroverwegen.
*Totdat dit bewijs geleverd is betaal ik niet. Wel verzoek ik jullie om tot die tijd geen verdere gerechtelijke stappen te ondernemen, om geen overbodige kosten te maken.

Geef in deze brief een reële termijn aan waarbinnen je een reactie verwacht. 
-Wacht de reactie op deze brief af. Soms komt deze telefonisch, soms per brief, en soms niet.

-Leg bij een telefonische reactie de situatie uit, en spreek door wat de mogelijke vervolgstappen zijn die Alektum kan ondernemen. Vraag ook of er verwacht wordt dat jij actie onderneemt, en zo ja, welke. Blijf duidelijk, ga nergens mee akkoord, en geef aan dat je verwacht dat, tenzij ze bewijs leveren, dit het laatste contact is.

-Bij een reactie per brief zullen ze vaak zelf de situatie samenvatten. Grove fouten en misvattingen hierin kun je per e-mail verbeteren, maar tenzij zij om een reactie vragen, hoef je die niet te geven. Als er om een reactie gevraagd word, kun je gewoon dezelfde aangetekende brief nogmaals sturen, tenzij ze nieuwe aspecten van de situatie aandragen.

N.B. Als je informatie hebt waarvan je meent dat deze dringend aan dit bericht moet worden toegevoegd, stuur dan even een persoonlijk bericht.
Laatst gewijzigd door Stefanforch op 15 apr 2013 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Stefanforch

Dat zij over jouw mailadres beschikken wil juridisch gezien niet zeggen dat je met dit bedrijfje een overeenkomst hebt. Daarvoor is een getekende fax of brief nodig óf een voicelog. Advies: blijf de vordering afwijzen en eis een wettig bewijs van een overeenkomst als zij jou blijven stalken. Bij een ongevraagde toezending is het altijd wettelijk gezien zo, dat je die zending om niet kunt houden óf weggooien óf op kosten van de afzender kunt retourneren (zie het BW7).

Maxiem.

Stefanforch
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jan 2011 12:45

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Stefanforch »

Net iemand van Alektum aan de telefoon, ik heb hun verteld wat ik hier ook verteld heb, dat ik de brieven teruggestuurd heb, en ook dat ik de pakketten weggegooid heb. Het lijkt er nu op dat iemand anders met mijn gegevens een pakket heeft aangevraagd. Nu lijkt dit mij een onschuldige, doch uit de hand gelopen poging tot practical joke. Zoals hierboven al vermeld, studenten doen dit soort dingen.

Vraag waar ik nu mee zit: hoe zit dit met de wet ongevraagde toezending? Moeten ze aantonen dat ík het specifiek heb aangevraagd, of moeten ze gewoon aantonen dat iemand het heeft aangevraagd? En, hoe kan ik bewijzen dat ik iets niet heb aangevraagd? Moet ik dan zelf achter IP-gegevens aan, of kan ik zelfs specifiek laten uitzoeken vanaf welke computer het aangevraagd is, of moeten zij het bewijs leveren?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wie eist bewijst, dus laten zij maar onomstotelijk bewijzen dat je iets hebt aangevraagd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Stefanforch schreef:Vraag waar ik nu mee zit: hoe zit dit met de wet ongevraagde toezending? Moeten ze aantonen dat ík het specifiek heb aangevraagd, of moeten ze gewoon aantonen dat iemand het heeft aangevraagd? En, hoe kan ik bewijzen dat ik iets niet heb aangevraagd? Moet ik dan zelf achter IP-gegevens aan, of kan ik zelfs specifiek laten uitzoeken vanaf welke computer het aangevraagd is, of moeten zij het bewijs leveren?
@ Stefanforch,

Even heel simpel - als ik je email adres weet, en beweer dat jij mij beloofd hebt 150 euro te geven - ben je dat dan verplicht omdat ik je mail adres weet? (mag altijd hoor, nooit bezwaar tegen.. maar dat terzijde)

Dit bedrijf eist geld van jou, en geeft als rechtvaardiging (in iets andere bewoordingen) : we weten je e-mail adres.
Wat ze dus impliceren is dat dat het enige is - en dat is vooralsnog GEEN wettig en overtuigend bewijs, aangezien een email adres net zoveel bewijs is als je postcode. Geen dus.

Zoals aangegeven, een getekende overeenkomst, of een compleet en onaangetast voicelog (die ook nog aan voorwaarden moet voldoen) is het enige.
Indien zij dit niet kunnen overleggen - is er dus geen sprake van een overeenkomst, en zijn de toegezonden pakketten te beschouwen als ongevraagd toegezonden.

VHuizinga
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2011 23:22

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door VHuizinga »

Ook wij hebben in augustus (?) 2010 een acceptgiro ontvangen van een hoofdsom van verzendkosten € 3,50 verhoogd met 4,50 aanmaningskosten.
Omdat we wat angstig werden door het maan gedrag van eerst Courlux en later Alektum hebben we op 24 jan.jl. € 3,50 overgemaakt, ondanks dat we NOOIT iets ontvangen hadden. Het inkassobedrag was toen al opgelopen naar € 62,27. Dom dom dom.
Nu vandaag een aankondiging gehad dat zij de vordering doorgeven aan de rechtbank.
Ik ben hier vandaag (veels te laat) over gaan bellen met Alektum en een half uur met hen gesproken. Kwam hier op neer dat wij met het betalen van de € 3,50 de vordering zouden erkennen. Uitgelegd dat we wat angstig werden door de agressieve toon van al die brieven.
Uiteindelijk bood Alektum mij een korting van € 25,00 en nog iets aan.
Ik had/heb tevens uitstel gekregen tot eind maart 2011.
Ik ga hem nog wel vragen om dit alsnog schriftelijk aan me te bevestigen (je weet maar nooit).
Wat moet ik in hemelsnaam nu nog doen, want betalen voor iets wat nooit besteld heb doe ik liever niet, uiteraard.
En het kan toch niet zo zijn dat ik met het betalen van die € 3,50 nu ook gehouden ben de rest te betalen.
En dan nog, het is toch raar dat ze mij nu opeens "korting" op het totale bedrag gaan aanbieden?
Erwin

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door renegade66 »

die €25,- korting zijn administratiekosten, die kosten kunnen ze via een rechter sowieso niet gevorderd krijgen.
dit is een spelletje van ze en dat weten ze heel erg goed.

dat je die 3,50 betaald hebt wil nog niet zeggen dat je acoord bent met het gevorderde volgens mij. maar dit weet ik niet helemaal zeker.
ik zou advies inwinnen bij het juridisch loket.

of misschien dat iemand hier nog even op reageert.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Briefje terug sturen dat het vandaag tijdens een telefonisch onderhoud ter uwer attentie is gekomen dat u abusievelijk 3 euro 50 aan hen heeft overgemaakt, en dat u dit terugvordert.
Betalingstermijn erop (10 dagen), bij geen of onvolledige betaling binnen gestelde fatale termijn stelt u hen reeds nu in gebreke, en behoudt u het recht voor om ter effectuering van uw rechten de vordering zonder verdere aankondiging uit handen te geven, waarbij de kosten buiten en in rechte geheel ter laste van hen zullen komen.
In aparte brief vordering en kosten afwijzen, u bent immers geen contractspartij van schuldeiser, en verzoeken direct tot dagvaarding over te gaan.

silvio5
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2011 11:16
Contacteer:

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door silvio5 »

Stefanforch misschien moest je bij de eerst pakket die je had gekregen al actie moeten ondernemen door direct contact op te nemen met de bedrijf vanwaar je de pakket hebt gekregen. Als je de pakketten eenmaal weggooit en dan niks van je laat horen dan denken ze natuurlijk dat je het gewoon hebt geaccepteerd.
Ik weet hoe het ongeveer in elkaar zit beter kun je contact opnemen met de bedrijf waarvan je het pakket hebt gekregen, en je situatie uitleggen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ik weet hoe het ongeveer in elkaar zit beter kun je contact opnemen met de bedrijf waarvan je het pakket hebt gekregen, en je situatie uitleggen.
jazeker, en dan gaan ze jou zeker gelijk geven? vergeet het maar, er is met dat bedrijf niet te overleggen.
er is al zoveel over dit bedrijf gesproken, ze gaan geen rechtszaak aan want ze weten dat ze verliezen.

fklein
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2011 13:09

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door fklein »

Beste Stefanforch,

Ik heb het idee dat ik een zelfde slachtoffer ben!

Heb vandaag idem een brief ontvangen van ALEKTUM...

Zit er aan te denken om het incassobureau niet te betalen... het enige dat ze van me hebben is mijn email adres! Heb jij zelf gesproken met Lace By Coulux.. want ik kan het nummer niet op de site vinden!

Heb jij zicht op hoeveel pakketjes met strings ik nog ga ontvangen..

En wat gaat er gebeuren als we niet aan het incassobureau gaan betalen?

Hoor graag van je,

gegr,

Freek

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door renegade66 »

@freek,

heb je iets gekregen zonder er om gevraagd te hebben?

zo ja, hebben ze geen poot om op te staan, de vordering betwisten en zeggen dat ze per direct moeten overgaan tot dagvaarden.

zoek anders maar eens op dit forum, er staat genoeg over alektum en courlux.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Guardian72 »

fklein schreef:Beste Stefanforch,

Ik heb het idee dat ik een zelfde slachtoffer ben!

Heb vandaag idem een brief ontvangen van ALEKTUM...

Zit er aan te denken om het incassobureau niet te betalen... het enige dat ze van me hebben is mijn email adres! Heb jij zelf gesproken met Lace By Coulux.. want ik kan het nummer niet op de site vinden!
Even heel simpel - zie ook mijn antwoord op stefanforch - alleen jouw mail adres is GEEN, maar dan ook GEEN bewijs dat je een overeenkomst hebt.
En - die brief - per e-mail ook, of per post?

Eenmalig een brief aan het incassoburo (liefst aangetekend met handtekening retour, ivm bewijs) dat er geen overeenkomst is, en dat eventuele goederen nooit besteld zijn - en dus beschouwd worden als een gratis levering.
Indien zij van mening zijn dat er wel een overeenkomst is, dienen zij dit te bewijzen door middel van een getekend contract of een anderszins rechtsgeldig stuk bewijs.

Stefanforch
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jan 2011 12:45

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Stefanforch »

fklein schreef:Ik heb het idee dat ik een zelfde slachtoffer ben!

Heb vandaag idem een brief ontvangen van ALEKTUM...

Zit er aan te denken om het incassobureau niet te betalen... het enige dat ze van me hebben is mijn email adres! Heb jij zelf gesproken met Lace By Coulux.. want ik kan het nummer niet op de site vinden!
Ik heb niet kunnen bellen, de gegevens van Courlux zijn inderdaad nergens te vinden, en Alektum weigert ze ook door te geven zodat ik zelf contact kan opnemen met de schuldeiser. Ik ga morgen langs bij het juridisch loket, om uit te zoeken hoe de vork precies in de steel zit.
fklein schreef:Heb jij zicht op hoeveel pakketjes met strings ik nog ga ontvangen..
Ik heb een 'introductiepakket' ontvangen, daarna nog een daadwerkelijke 'bestelling', en daarna alleen nog maar rekeningen.
fklein schreef:En wat gaat er gebeuren als we niet aan het incassobureau gaan betalen?
Tot nu toe heb ik alleen nog maar brieven ontvangen (afgelopen maandag nog één), met op steeds dreigender toon de mededeling dat ze de volgende keer toch écht gerechtelijke stappen gaan ondernemen.

Laatste keer kreeg ik te horen dat "mijn adresgegevens geverifieerd zijn", geen idee wat dat inhoudt, volgens mij betekent dit gewoon puur dat ze weten dat ze de brieven naar het goede adres hebben gestuurd. Indien dit zou betekenen dat ze weten vanaf welk adres de bestelling geplaatst is, moet ik daar bewijs van kunnen opvragen, anders is dit gewoon intimidatie. Maar dat ga ik morgen allemaal even navragen bij het juridisch loket, ik hou de mensen hier op de hoogte. (NB: let erop dat ze voor het verifiëren van adresgegevens geen extra kosten in rekening mogen brengen.)

De laatst ontvangen brief:

Code: Selecteer alles

Geachte Heer/Mevrouw,

Wij hebben uw adresgegevens geverifieerd en ondanks diverse telefonische, als ook schriftelijke acties onzerzijds hebben wij tot op heden geen betaling, noch enige reactie van u ontvangen.
(Dit is onzin, ik heb zowel in een mailbericht als over de telefoon uitgelegd dat ik dit beschouw als ongevraagde toezending, en de vordering afwijs.)

Code: Selecteer alles

Kennelijk zijn er andere maatregelen nodig om u tot betaling te dwingen.

Ten aanzien van de bovenvermelde vordering ontvangen wij gaarne per omgaande het verschuldigde bedrag ad XXeXX op bankrekeningnummer etc. etc. etc.

Indien u alsnog in gebreke blijft is ons bureau genoodzaakt, om u in opdracht van onze cliënt Courlux International SA, rechtsmaatregelen jegens u te treffen. Houdt u er dan wel rekening mee dat de aanzienlijke proceskosten, griffierechten en deurwaarderskosten voor uw rekening komen.
Nou ga ik een eventuele rechtszaak uiteraard winnen, maar het kost me wel weer tijd, een hoop gedoe, etc, dus ik ga morgen bij het juridisch loket ook even vragen in hoeverre ze een voicelog of een ondertekende koopovereenkomst moeten kunnen overleggen, die zijn er namelijk niet, en dan weet ik in ieder geval in hoeverre het intimidatie is. (NB; Op het moment dat het incassobureau jou belt, laat dan niet teveel los, alleen dat je het niet eens bent met de vordering en 'm afwijst. Ik ga ook even navragen in hoeverre een incassobureau telefoongesprekken mag opnemen.) Dus ik zou zeggen; vooral niet toegeven, je gaan echt niet heel veel meer doen dan brieven sturen, je hebt hooguit van de zomer wat extra papieren om de BBQ mee aan te maken.

Stefanforch
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jan 2011 12:45

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Stefanforch »

Om even terug te komen op mijn voorgaande bericht; ik kom net van de telefoon met het Juridisch Loket, om te vragen welke papieren ik mee moest nemen, en toen ik de situatie iets dieper uitlegde (niets besteld, toch pakket ontvangen, vordering afgewezen), kreeg ik het advies om me de rit naar het Juridisch Loket te besparen, maar gewoon een aangetekende brief te sturen waarin ik de vordering afwijs. Op dat moment hebben zij de keuze om mij in mijn gelijk te stellen, meer bewijs te leveren, of te gaan procederen (wat ze voor een dergelijk bedrag waarschijnlijk niet gaan doen).

De brief die ik stuur, aangetekend over de gewone post:

Code: Selecteer alles

Alektum Incasso BV.
Postbus 9916
1006 AP Amsterdam

Plaats, datum

Betreft: vordering, dossiernummer xxxxxxxxx

L.S.,

Onlangs ontving ik een schrijven uwerzijds waarin u aangeeft dat ik u een bedrag van € xx,xx verschuldigd zou zijn aan Courlux International SA. Ik ben van mening dat deze vordering niet correct is. Ik heb met uw cliënt nooit contact gezocht en geen overeenkomst gesloten. 

Aangezien er geen sprake is van een door mij verrichte toestemming - ook geen mondelinge toestemming - welke nodig is om een overeenkomst tot stand te doen komen, beschouw ik de door uw cliënt toegezonden producten als ongevraagd.

Gaarne verneem ik van u, door middel van schriftelijke bewijzen en/of betalingsspecificaties, waarop u bovenstaande vordering baseert. Zolang u mij deze niet kunt of wilt verschaffen, zal ik mij niet gebonden achten aan het contract. Naar aanleiding van de door u gezonden bewijzen zal ik echter een en ander nogmaals in ogenschouw nemen.

Gelet op het voorgaande ben ik voorlopig niet van plan om tot betaling van het door u gevorderde over te gaan. Ik verzoek gedurende deze correspondentie echter niet tot verdere rechtsmaatregelen over te gaan teneinde extra kosten te beperken. Mocht uit de door u aan mij toegezonden bewijzen blijken dat de vordering terecht is, dan zal ik tot betaling overgaan.

In afwachting van uw spoedige reactie, verblijft,

Hoogachtend,

[Handtekening]

[Naam]
[Adres]
[Postcode en Woonplaats]
Credits voor;
-Voorbeeldbrief Vordering incassobureau van het Juridisch loket.
-Voorbeeldbrief Ontkennen van totstandkoming van overeenkomst van ConsuWijzer.

Op het moment dat Courlux vervelend doet, zonder dat Alektum erbij komt kijken, zou alleen de brief Ontkennen van totstandkoming van overeenkomst voldoende moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Stefanforch op 03 mar 2011 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even een tip - hoewel het zo is dat een beller sneller is, is de beller ook niet in staat om eventuele afspraken en/of toezeggingen te bewijzen.

Daarom ook - handel zaken schriftelijk (en aangetekend) af - want ze kunnen van alles beloven aan de telefoon - maar zie het maar te bewijzen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door renegade66 »

ze kunnen een voicelog bijhouden echter is dit in een rechtszaal niet rechtsgeldig,
ze moeten hier namelijk toestemming van u hebben en ze moeten dit voor aangaan van een gesprek kenbaar maken.

verder zullen ze alleen maar dreigen en intimideren en verder niets.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Guardian72 »

renegade66 schreef:ze kunnen een voicelog bijhouden echter is dit in een rechtszaal niet rechtsgeldig,
ze moeten hier namelijk toestemming van u hebben en ze moeten dit voor aangaan van een gesprek kenbaar maken.
Er zijn wel regels die gehanteerd worden - wil een voicelog geldig zijn:
- Het volledige gesprek inclusief de melding dat het opgenomen word, en het duidelijke accoord voor opname moet er op staan
- De complete afspraken dienen duidelijk hoorbaar te zijn
- Er mag niet in geknipt/geplakt zijn - noch een deel weggelaten worden.

En dan nog is het aan de rechter of het inderdaad voldoende bewijs is.

Stefanforch
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jan 2011 12:45

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Stefanforch »

Guardian72 schreef:- Er mag niet in geknipt/geplakt zijn - noch een deel weggelaten worden.
Dit is ook een handig puntje voor het sturen van een ondertekende brief; om knip- en plakwerk met je handtekening te voorkomen, is het het slimste om de handtekening deels door je adres of digitale ondertekening heen te zetten. Je zult maar net tegen dat ene louche bedrijf aanlopen dat je krabbel uitknipt en onder een koopovereenkomst plakt...

adenanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:29

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door adenanne »

heb net de brief ook binnen gekregen van de firma Lace
bij mij staat er een telefoon nummer op en de site waar je je kunt afmelden voor verdere pakketjes ,

via de site heb ik afgemeld www.lacebycourlux.com inloggen met bevestigingsnummer en internet code effe snuffelen bij klantenservice en je kunt je afmelden voor lidmaatschap en telefonisch via 09004564564 daar lang wachten a 13 cent per minuut en het pakket afbestellen , beide gedaan dus nu maar afwachten

groetjes

Gesloten