Foutieve facturen van Neckermann
Geplaatst: 19 feb 2011 19:59
geen bestelling geplaatst; toch hoge factuur dankzij Neckermann
Ik ben geen klant van Neckermann, ik bestel daar nooit iets. Toch kreeg ik een hoge factuur (maar liefst 4.500,-) met dreigbrief (inschakelen incasso en dito verhoging) op zaterdag op de deurmat.
uiteraard direct contact opgenomen met Neckermann, maar daar kun je op zaterdag alleen bestellingen plaatsen. De telefonistes hebben niet de bevoegdheid om na te kijken wat er uberhaupt besteld kan zijn voor 4.500,=. Kortom een heel weekend van slag en maar piekeren wat er gebeurd kan zijn.
In dit soort situaties ligt de bewijslast en de actie altijd bij degene die zo'n factuur ontvangt. Uiteindelijk erkende Neckermann een foutje te hebben gemaakt in de administratie.....
Neckermann heeft haar administratie niet op orde. Ze stuurt veelvuldig foutieve facturen naar niet-klanten. Al deze dreigbrieven worden niet gecontroleerd voor verzending. Kortom: het is daar een zooitje!
Ik ben geen klant van Neckermann, ik bestel daar nooit iets. Toch kreeg ik een hoge factuur (maar liefst 4.500,-) met dreigbrief (inschakelen incasso en dito verhoging) op zaterdag op de deurmat.
uiteraard direct contact opgenomen met Neckermann, maar daar kun je op zaterdag alleen bestellingen plaatsen. De telefonistes hebben niet de bevoegdheid om na te kijken wat er uberhaupt besteld kan zijn voor 4.500,=. Kortom een heel weekend van slag en maar piekeren wat er gebeurd kan zijn.
In dit soort situaties ligt de bewijslast en de actie altijd bij degene die zo'n factuur ontvangt. Uiteindelijk erkende Neckermann een foutje te hebben gemaakt in de administratie.....
Neckermann heeft haar administratie niet op orde. Ze stuurt veelvuldig foutieve facturen naar niet-klanten. Al deze dreigbrieven worden niet gecontroleerd voor verzending. Kortom: het is daar een zooitje!