Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug
Geplaatst: 10 mar 2011 12:22
Inmiddels alweer 11 maanden geleden heb ik een HTC Hero voor mijn neefje gekocht (onder mijn naam) omdat hij mij heeft geholpen met een aantal werkzaamheden in mijn bedrijf. Hij was al heel lang aan het sparen voor deze telefoon.
Paar maanden geleden heb ik de HTC Hero bij hem thuis laten ophalen na met HTC support gesproken te hebben, i.v.m. met de volgende problemen:
1) De trackball die niet meer naar links scrolled
2) Sinds de update naar 2.1 de telefoon reboot elke keer na de 2e keer dat de camera wordt gebruikt (zelfs na reflash en hard reset)
Paar dagen later is de telefoon geheel volgens afspraak opgehaald door een courier.
Vervolgens 2 weken later kreeg ik te horen van Dynafix (het bedrijf dat mijn telefoon zou repareren) dat de telefoon niet meer onder de garantie valt omdat er waterschade is geconstateerd en dat ik 35 euro moet betalen als ik de telefoon nog terug wil.
Omdat mijn neefje overdag op school zit hebben wij (mijn neefje en ik) bij het postkantoor de 35 euro betaald en de telefoon terug gekregen.
Toen we thuis kwamen en de verpakking (een envelope met een plastic zakje) open maakten zagen wij tot onze verbazing dat alles vochtig was. Dat de vochtschade sticker verkleurd was en er vocht onder het scherm zat. De accu die niet is meegegeven heeft een sticker die dichtbij de verkleurde sticker zit, en die is niet verkleurd.
Ook zat er in het pakketje dat we terugkregen een folder waarop Dynafix aangeeft dat het toestel zelf naar hen kan worden opgestuurd, daar ze aangeven dat ze reeds eerder aan de deur zijn geweest om het op te halen (dus wat je normaal krijgt als je niet thuis bent als ze de telefoon komen ophalen). Deze was ook nat.
Ik had meteen contact opgenomen met HTC en foto's gestuurd met alles wat ik kon laten zien om het te bewijzen (had dit een maand later nogmaals moeten sturen omdat ze het niet ontvangen bleken te hebben). HTC heeft mij toen ook foto's gestuurd met bewijs van Dynafix dat bij de telefoon vochtschade is geconstateerd. Sindsdien is de zaak onderzocht bij Dynafix en TNT.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van HTC dat ze niks meer voor mij kunnen doen en dat ze bij hun standpunt blijven. Ook vertelde ze erbij dat het geen nut heeft om de telefoon alsnog te fixen omdat het water zich dan alleen nog maar verder gaat verspreiden.
Wat zou ik nu het beste kunnen doen?
Paar maanden geleden heb ik de HTC Hero bij hem thuis laten ophalen na met HTC support gesproken te hebben, i.v.m. met de volgende problemen:
1) De trackball die niet meer naar links scrolled
2) Sinds de update naar 2.1 de telefoon reboot elke keer na de 2e keer dat de camera wordt gebruikt (zelfs na reflash en hard reset)
Paar dagen later is de telefoon geheel volgens afspraak opgehaald door een courier.
Vervolgens 2 weken later kreeg ik te horen van Dynafix (het bedrijf dat mijn telefoon zou repareren) dat de telefoon niet meer onder de garantie valt omdat er waterschade is geconstateerd en dat ik 35 euro moet betalen als ik de telefoon nog terug wil.
Omdat mijn neefje overdag op school zit hebben wij (mijn neefje en ik) bij het postkantoor de 35 euro betaald en de telefoon terug gekregen.
Toen we thuis kwamen en de verpakking (een envelope met een plastic zakje) open maakten zagen wij tot onze verbazing dat alles vochtig was. Dat de vochtschade sticker verkleurd was en er vocht onder het scherm zat. De accu die niet is meegegeven heeft een sticker die dichtbij de verkleurde sticker zit, en die is niet verkleurd.
Ook zat er in het pakketje dat we terugkregen een folder waarop Dynafix aangeeft dat het toestel zelf naar hen kan worden opgestuurd, daar ze aangeven dat ze reeds eerder aan de deur zijn geweest om het op te halen (dus wat je normaal krijgt als je niet thuis bent als ze de telefoon komen ophalen). Deze was ook nat.
Ik had meteen contact opgenomen met HTC en foto's gestuurd met alles wat ik kon laten zien om het te bewijzen (had dit een maand later nogmaals moeten sturen omdat ze het niet ontvangen bleken te hebben). HTC heeft mij toen ook foto's gestuurd met bewijs van Dynafix dat bij de telefoon vochtschade is geconstateerd. Sindsdien is de zaak onderzocht bij Dynafix en TNT.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van HTC dat ze niks meer voor mij kunnen doen en dat ze bij hun standpunt blijven. Ook vertelde ze erbij dat het geen nut heeft om de telefoon alsnog te fixen omdat het water zich dan alleen nog maar verder gaat verspreiden.
Wat zou ik nu het beste kunnen doen?