Eigen Bijdrag Zorg zonder Verblijf van het CAK
Geplaatst: 18 mar 2011 13:41
In december 2010 kregen mijn man en ik ineens 3 rekeningen van het CAK op de mat! Op 1 dag wel te verstaan, met daarin allemaal verschillende bedragen die wij maar even zsm moesten gaan overmaken.
Wij hebben daarop bezwaar ingediend, op 2 verschillende dagen met ruim 1 week er tussen, omdat wij na het 1e bezwaar opnieuw een rekening ontvingen. Wij vinden het namelijk niet ok dat er een berekening wordt gemaakt over het inkomen van 2008. Mijn man en ik waren toen nog niet getrouwd, en ik had toen nog een fulltime baan. Inmiddels zit ik in de ziektewet, dus mijn inkomen is een stuk lager als in 2008. In januari 2011 nog geen ontvangstbevest. ontvangen, dus maar weer mailen. Op het laatst maar gebeld, want reageren kunnen ze niet daar via de e-mail blijkbaar. Wij hebben gevraagd waarom wij niet eerder bericht hierover hebben gehad, ipv direct maar rekeningen te sturen. Wordt er gezegd dat er wel degelijk een beschikking is gestuurd. Nou, die hebben wij toch echt niet ontvangen, anders hadden we wel eerder contact opgenomen of onze Thuiszorg opgezegd, want dit kunnen wij gewoon niet betalen!
Toen heb ik aan de telefoon gevraagd of wij dan in ieder geval een kopie van die beschikking kunnen ontvangen, en dat zou worden toegezonden. In februari krijgen we ineens een brief waarin wordt gemeld dat het niet mogelijk is om die beschikking te sturen want deze wordt maar eenmaal verstrekt. Aan de telefoon zegt men A en in de brief weer B.
Ook eindelijk eind januari 2011 een ontvangstbevest. ontvangen voor beide brieven. Deze bezwaar-brieven, met datum 20 & 31 december waren, heel toevallig, allebei op 6 januari 2011 binnengekomen bij het CAK. Erg toevallig allemaal.
1 week geleden kregen we ineens een herinneringsnota binnen, of we ff wilden betalen. Ik heb daarop een e-mail gestuurd en daarin vermeld dat zolang het bezwaar loopt, wij niets gaan betalen. Op deze e-mail is uiteraard niet gereageerd.
Intussen nog een aantal keren gemaild en op 14-3 heb ik de folder: hoe dien ik een klacht in, besteld. Een paar dagen kreeg ik een folder thuis, maar niet de folder die ik had aangevraagd. Gelijk maar weer een e-mail er achteraan gestuurd.
Ook heb ik een klacht ingediend en uitvoerig beschreven wat er fout gaat.
Kreeg ik ineens een e-mail van een medewerker waarin zij aangaf dat ze niet begreep wat de klacht nu was en heeft opnieuw de ontvangstbevest. doorgestuurd, terwijl ik in de brief duidelijk had aangeven dat ik die wél had ontvangen!
Nu kregen wij vandaag een aanmaning binnen, of we even binnen 10dgn willen betalen of anders....... In de brief staat ook doodleuk dat als wij wederom niets van ons laten horen, zij aanmaningskosten gaan berekenen. Hoezo niets van mij laat horen? Ik heb tig brieven en tig e-mails gestuurd!
Hoe moet dit nu verder, want wij weten het niet meer..........
Wij hebben daarop bezwaar ingediend, op 2 verschillende dagen met ruim 1 week er tussen, omdat wij na het 1e bezwaar opnieuw een rekening ontvingen. Wij vinden het namelijk niet ok dat er een berekening wordt gemaakt over het inkomen van 2008. Mijn man en ik waren toen nog niet getrouwd, en ik had toen nog een fulltime baan. Inmiddels zit ik in de ziektewet, dus mijn inkomen is een stuk lager als in 2008. In januari 2011 nog geen ontvangstbevest. ontvangen, dus maar weer mailen. Op het laatst maar gebeld, want reageren kunnen ze niet daar via de e-mail blijkbaar. Wij hebben gevraagd waarom wij niet eerder bericht hierover hebben gehad, ipv direct maar rekeningen te sturen. Wordt er gezegd dat er wel degelijk een beschikking is gestuurd. Nou, die hebben wij toch echt niet ontvangen, anders hadden we wel eerder contact opgenomen of onze Thuiszorg opgezegd, want dit kunnen wij gewoon niet betalen!
Toen heb ik aan de telefoon gevraagd of wij dan in ieder geval een kopie van die beschikking kunnen ontvangen, en dat zou worden toegezonden. In februari krijgen we ineens een brief waarin wordt gemeld dat het niet mogelijk is om die beschikking te sturen want deze wordt maar eenmaal verstrekt. Aan de telefoon zegt men A en in de brief weer B.
Ook eindelijk eind januari 2011 een ontvangstbevest. ontvangen voor beide brieven. Deze bezwaar-brieven, met datum 20 & 31 december waren, heel toevallig, allebei op 6 januari 2011 binnengekomen bij het CAK. Erg toevallig allemaal.
1 week geleden kregen we ineens een herinneringsnota binnen, of we ff wilden betalen. Ik heb daarop een e-mail gestuurd en daarin vermeld dat zolang het bezwaar loopt, wij niets gaan betalen. Op deze e-mail is uiteraard niet gereageerd.
Intussen nog een aantal keren gemaild en op 14-3 heb ik de folder: hoe dien ik een klacht in, besteld. Een paar dagen kreeg ik een folder thuis, maar niet de folder die ik had aangevraagd. Gelijk maar weer een e-mail er achteraan gestuurd.
Ook heb ik een klacht ingediend en uitvoerig beschreven wat er fout gaat.
Kreeg ik ineens een e-mail van een medewerker waarin zij aangaf dat ze niet begreep wat de klacht nu was en heeft opnieuw de ontvangstbevest. doorgestuurd, terwijl ik in de brief duidelijk had aangeven dat ik die wél had ontvangen!
Nu kregen wij vandaag een aanmaning binnen, of we even binnen 10dgn willen betalen of anders....... In de brief staat ook doodleuk dat als wij wederom niets van ons laten horen, zij aanmaningskosten gaan berekenen. Hoezo niets van mij laat horen? Ik heb tig brieven en tig e-mails gestuurd!
Hoe moet dit nu verder, want wij weten het niet meer..........