Telegraaf, opgelicht!!!
Geplaatst: 22 apr 2011 00:22
Abonnement laten aansmeren (proef-abb.) en nu niet meer op kunnen zeggen. Gebeld (meerdere malen). Enige mogelijkheid was om een brief te schrijven.... (2x gedaan) Maar wordt niet op gereageerd...? WAT NU??
Graag tips, ik voel me echt bedonderd, niet eens om de centen..
copy verstuurde brief aan telegraaf:
----------
Balk, woensdag 2 maart 2011
Geachte Telegraaf,
Op een ochtend in december werd ik in de “Karwei te Lemmer” aangesproken door een van uw verkopers. Normaal gesproken ben ik niet zo van bladen verkopers op straat en of in winkels maar deze jongeman was uiterst vriendelijk en hielp mij even tillen met mijn ietwat grote aankoop bij de Karwei. Zodoende heb ik zijn aanbieding aangehoord en heb hierop besloten een abonnement op uw blad te nemen.
De aanbieding was als volgt: 6x per week de Telegraaf voor 16,95 per maand, dit “proef” abonnement zoals hij dit noemde was een stuk goedkoper dan de reguliere prijs. Ik heb hem meerdere keren expliciet gevraagd of ik dit abonnement ook kon opzeggen wanneer ik dit niet meer zou willen, ik wilde er namelijk niet “aan vast zitten voor langere tijd”. Dit alles was volgens uw verkoper geen probleem. Want vertelde hij: “ wanneer u volgende maand besluit de krant niet meer te willen ontvangen, dan stopt het abonnement per direct”.
Hij vertelde mij dat het daarom een proef abonnement heette, want een proefabonnement verplicht zich tot niets. Dit was dan ook voor mij de reden om het “proef abonnement” te nemen.
Keurig netjes en in vol vertrouwen heb ik gekozen voor de door uw verkoper aangeboden aanbieding. Halverwege februari hadden mijn vrouw en ik een gesprek over de Telegraaf en kwamen wij beiden tot de conclusie dat wij nagenoeg te weinig de krant lazen, het hierdoor beter zou zijn dat wij het abonnement stop zouden zetten. Ik heb een e-mail gestuurd met de daarin benodigde gegevens en kreeg keurig netjes een bevestiging met daarin de tekst dat het zo’n 3 weken kon duren dat alles verwerkt zou zijn. Prima, begrijpelijk dacht ik nog. Vandaag 2 maart 2011 lag er een brief bij mij in de bus, met hierin de volgende mededeling: “ Vanaf 18 december 2011 zult u de krant niet meer ontvangen”. Ik nog denkende dat dit om een administratief foutje ging. Ik heb u gebeld en gesproken met mw. Eva Stelhorst. Zij vertelde mij dat ik een abonnement had wat liep tot december 2011 en wat niet tussentijds afgebroken kon worden. Ik heb haar ook mijn verhaal gedaan, zij raadde mij aan in overleg met haar supervisor een brief naar u te schrijven.
Mijn klacht:
Uw acquisiteur heeft mij onder valse voorwendselen een abonnement aangeboden, of hij dit met opzet deed en of niet goed op de hoogte was van de juiste actie is natuurlijk een geschil tussen u en uw acquisitie bureau. Dat deze beste jongen een berisping krijgt, is iets waar ik niets voor kan kopen. Ik zit met een abonnement van 16,95 per maand in mijn maag.
Ik verzoek u dan wel vriendelijk om mijn abonnement alsnog stop te zetten, ik kan mij dan ook niet voorstellen dat u als grootste ochtendkrant mij in de kou zou zetten. Fijn zou het zijn dat u uw acquisitie bureau duidelijk maakt dat dit soort fouten vele leden kan kosten, mond op mond reclame en internet site’s als kassa, radar, fok.nl doet veel wat ervoor kan zorgen dat u op straat minder abonnementen verkoopt. Dit is iets wat ik als gewaardeerde klant u zeer zeker niet toewens.
Graag zie ik uw oplossing en reactie tegemoet,
Met vriendelijke groeten,
---------
--------
-------
-----
Graag tips, ik voel me echt bedonderd, niet eens om de centen..
copy verstuurde brief aan telegraaf:
----------
Balk, woensdag 2 maart 2011
Geachte Telegraaf,
Op een ochtend in december werd ik in de “Karwei te Lemmer” aangesproken door een van uw verkopers. Normaal gesproken ben ik niet zo van bladen verkopers op straat en of in winkels maar deze jongeman was uiterst vriendelijk en hielp mij even tillen met mijn ietwat grote aankoop bij de Karwei. Zodoende heb ik zijn aanbieding aangehoord en heb hierop besloten een abonnement op uw blad te nemen.
De aanbieding was als volgt: 6x per week de Telegraaf voor 16,95 per maand, dit “proef” abonnement zoals hij dit noemde was een stuk goedkoper dan de reguliere prijs. Ik heb hem meerdere keren expliciet gevraagd of ik dit abonnement ook kon opzeggen wanneer ik dit niet meer zou willen, ik wilde er namelijk niet “aan vast zitten voor langere tijd”. Dit alles was volgens uw verkoper geen probleem. Want vertelde hij: “ wanneer u volgende maand besluit de krant niet meer te willen ontvangen, dan stopt het abonnement per direct”.
Hij vertelde mij dat het daarom een proef abonnement heette, want een proefabonnement verplicht zich tot niets. Dit was dan ook voor mij de reden om het “proef abonnement” te nemen.
Keurig netjes en in vol vertrouwen heb ik gekozen voor de door uw verkoper aangeboden aanbieding. Halverwege februari hadden mijn vrouw en ik een gesprek over de Telegraaf en kwamen wij beiden tot de conclusie dat wij nagenoeg te weinig de krant lazen, het hierdoor beter zou zijn dat wij het abonnement stop zouden zetten. Ik heb een e-mail gestuurd met de daarin benodigde gegevens en kreeg keurig netjes een bevestiging met daarin de tekst dat het zo’n 3 weken kon duren dat alles verwerkt zou zijn. Prima, begrijpelijk dacht ik nog. Vandaag 2 maart 2011 lag er een brief bij mij in de bus, met hierin de volgende mededeling: “ Vanaf 18 december 2011 zult u de krant niet meer ontvangen”. Ik nog denkende dat dit om een administratief foutje ging. Ik heb u gebeld en gesproken met mw. Eva Stelhorst. Zij vertelde mij dat ik een abonnement had wat liep tot december 2011 en wat niet tussentijds afgebroken kon worden. Ik heb haar ook mijn verhaal gedaan, zij raadde mij aan in overleg met haar supervisor een brief naar u te schrijven.
Mijn klacht:
Uw acquisiteur heeft mij onder valse voorwendselen een abonnement aangeboden, of hij dit met opzet deed en of niet goed op de hoogte was van de juiste actie is natuurlijk een geschil tussen u en uw acquisitie bureau. Dat deze beste jongen een berisping krijgt, is iets waar ik niets voor kan kopen. Ik zit met een abonnement van 16,95 per maand in mijn maag.
Ik verzoek u dan wel vriendelijk om mijn abonnement alsnog stop te zetten, ik kan mij dan ook niet voorstellen dat u als grootste ochtendkrant mij in de kou zou zetten. Fijn zou het zijn dat u uw acquisitie bureau duidelijk maakt dat dit soort fouten vele leden kan kosten, mond op mond reclame en internet site’s als kassa, radar, fok.nl doet veel wat ervoor kan zorgen dat u op straat minder abonnementen verkoopt. Dit is iets wat ik als gewaardeerde klant u zeer zeker niet toewens.
Graag zie ik uw oplossing en reactie tegemoet,
Met vriendelijke groeten,
---------
--------
-------
-----