Ik deed dit standaard voordat ik zelf naar mijn werk ging en nadat ik klaar was met werken. Haar werkgever was blij dat ze nu toch naar haar werk kon, al was het wat onregelmatig, ze kwam wel aan haar uren. Sinds twee weken zeuren ze echter over haar werktijden dat ze die niet zelf in kan delen. Best begrijpelijk, maar met het gevolg dat ik haar op gezette tijden moet brengen en halen. Ik kan daar niet aan voldoen en weiger extra uren op mijn eigen werk te blijven hangen (neuspeuterend) omdat ik haar nog niet mag ophalen. Ik weet ook nooit precies hoe laat ik klaar ben met werken, dus ik kan geen vaste tijden afspreken voor de hele week.
Ik ben op haar werk wezen praten en ze geven aan dat het de verantwoordelijkheid van mijn vriendin is dat ze op afgesproken tijden op haar werk is. Ook begrijpelijk, maar ik ben daar de pineut van. Ik heb aangegeven dat dit onmogelijkheid op mijn bord geschoven kan worden. Ik besteed al 10 uur in de week aan brengen en halen, nu willen ze dat ik ook nog eens enkele uren in de week ga wachten voordat ik haar ophaal. Volgens mij zijn ze niet helemaal lekker in hun hoofd. Dat kunnen ze toch niet van mij vragen?
Ik zorg er nu voor dat mijn vriendin niet de hele week thuis zit, dat ze daar geen geld aan verliezen, etc.. mogen ze best wat dankbaarder voor zijn in mijn ogen. Ik heb al aangegeven dat ik best op door hen vastgestelde tijden wil rijden mits ze me als chauffeur in dienst nemen voor 10 uur in de week. Daar konden ze niet om lachen
Is er geen verplichting bij de werkgever om voor vervoer te zorgen?