Stopzetten levering
Geplaatst: 22 jun 2011 12:47
Weet iemand of er recht is op compensatie, wanneer een merkleverancier voor een Schoonheidssalon de levering stopzet omdat de behaalde omzet in de schoonheidssalon te laag is naar de mening van het merk?
Er zijn namelijk hoge kosten verbonden aan bijvoorbeeld net besteld drukwerk, waarbij behandelingen met het merk vermeld zijn (en waardoor het drukwerk dus onbruikbaar wordt), producten kunnen niet meer besteld worden en kunnen dus niet meer aan klanten verkocht worden. Behandelingen met deze producten geven is dus ook niet meer wenselijk, omdat mensen zelf de producten niet kunnen kopen bij de salon (dienen ongeopende producten dus bijvoorbeeld teruggenomen te worden). En tenslotte wordt de salon weer op kosten gejaagd, omdat ze een nieuw starterspakket dient aan te schaffen (minimaal 2000 euro).
Ik hoor graag of iemand weet wat hierbij eventueel wettelijk geregeld is.
Er zijn namelijk hoge kosten verbonden aan bijvoorbeeld net besteld drukwerk, waarbij behandelingen met het merk vermeld zijn (en waardoor het drukwerk dus onbruikbaar wordt), producten kunnen niet meer besteld worden en kunnen dus niet meer aan klanten verkocht worden. Behandelingen met deze producten geven is dus ook niet meer wenselijk, omdat mensen zelf de producten niet kunnen kopen bij de salon (dienen ongeopende producten dus bijvoorbeeld teruggenomen te worden). En tenslotte wordt de salon weer op kosten gejaagd, omdat ze een nieuw starterspakket dient aan te schaffen (minimaal 2000 euro).
Ik hoor graag of iemand weet wat hierbij eventueel wettelijk geregeld is.