LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alpro soja

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
*Iris.
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2006 17:27

Alpro soja

Ongelezen bericht door *Iris. »

Dit staat op de website van Alpro soja

Zijn sojaproducten geschikt voor vegetariërs?

Alle Alpro soya-producten zijn 100 % plantaardig en vrij van dierlijke ingrediënten. Ze zijn dus uiterst geschikt voor vegetariërs.

Vrij van dierlijke ingrediënten?
Bij de ingrediënten lijst van de bosvruchten smaak staat toch echt melkzuur, en melk is nog altijd een dierlijk product voor zover ik weet.
Dus is het nou wel of niet geschikt voor veganisten??
Oja, ik probeerde alpro al een mail te sturen hier over maar ik kan hun alleen bereiken als ik een brochure wil aanvragen :roll:

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door Fiore »

een vegetarier is iets anders dan een veganist.. het produkt is dus wel geschikt voor vegetariers, niet voor veganisten.

toch nog even iets toevoegen: voor zover ik kan zien staat er bij plantaardig melkzuur.. verder staat er ook gewoon een telefoonnummer dat je kunt bellen

Haya
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2006 23:18

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door Haya »

Ik heb vorige week een pak gekocht en vind de smaak niet echt lekker of eigenlijk echt niet lekker.
Hoe vega's dit ervaren weet ik niet.
Nee niks voor mij :P

Ivatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2005 17:45

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door Ivatje »

Alpro soya smaakt heerlijk! Ik drink het elke dag... :P

hadoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 15:40

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door hadoo »

Ik drink elke ochtend een halve liter alpro soja melk. Dit vul ik aan met herbalife maaltijdvervanger en proteine poeder. Daar doe ik dan bevroren vruchten bij in bijvoorbeeld bosvruchten. Even in de blender en je hebt dan een fantasisch drink ontbeid voorzien van minimaal 50% van je dagelijks benodigde vitaminen. Hier houd ik het minimaal tot 12 uur mee uit. Omdat de extra proteine poeder er voor zorgt dat het hongergevoel verdwijnt. Ik heb al veel geprobeerd in mijn leven.

Maar brood vind ik niks.
en andere ontbeid producten ook niet.

Dit is de perfecte oplossing.
En het is niet veel goedkoper of duurder dan andere ontbeidproducten.

Alleen soja melk vind ik niet lekker maar op deze wijze vind ik het fantastisch. Misschien een tip voor jou.

Ik heb een gratis e-book waar hier meer over in staat geschreven vraag het gratis aan.

Lees hier meer

maagd178
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 17:55

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door maagd178 »

Ik heb al een paar keer geprobeerd om te weten te komen waar Alpro de Soja bonen weg haalt.
Tot nog toe zonder succes. Ik vrees dat het niet koosjer is wat zij doen en dat we met Argentijnse troep te maken hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb al een paar keer geprobeerd om te weten te komen waar Alpro de Soja bonen weg haalt.
Ik gok van de Soja plant.
Tot nog toe zonder succes. Ik vrees dat het niet koosjer is wat zij doen en dat we met Argentijnse troep te maken hebben.
Koshere bereiding heeft weinig met land van herkomst te maken , en dat staat inderdaad niet op het pak.
Het vegetarische deel wel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk komt het gewoon uit willekeurig plaatsen op de wereld. Net waar op dat moment de soya het voordeligste is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarschijnlijk komt het gewoon uit willekeurig plaatsen op de wereld. Net waar op dat moment de soya het voordeligste is.
Dat is weer zo vaag he :D . Een beetje milieubewust veganist wil natuurlijk wel weten of de boeren wel een marktconform tarief gekregen hebben en of er niet al teveel slaafjes of onderbetaalde kinderen meegeplukt hebben, en of de bonen wel boonvriendelijk geplet zijn met of zonder verdoving.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
Waarschijnlijk komt het gewoon uit willekeurig plaatsen op de wereld. Net waar op dat moment de soya het voordeligste is.
Dat is weer zo vaag he :D . Een beetje milieubewust veganist wil natuurlijk wel weten of de boeren wel een marktconform tarief gekregen hebben en of er niet al teveel slaafjes of onderbetaalde kinderen meegeplukt hebben, en of de bonen wel boonvriendelijk geplet zijn met of zonder verdoving.
Nee dan die sojaschroot burgers van Tivall, welke óf gemaakt worden in plaatsen vlak tegen die lelijke muur om de bezette gebieden in Israël, of in oost Europa, en welke beide dus een straffe CO2 belasting geven voordat het in de schappen bij de appie ligt.

Dit nog afgezien van het feit dat steeds meer medicijnen en vaccins gekweekt worden op dierlijke (kippen)eiwitten, en die komen nog gewoon van de legbatterij ook. Als veganist zou je dus de complete Nederlandse gezondheidszorg links moeten laten liggen.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Het staat wel op hun site bij veelgestelde vragen.
Koopt Alpro bonen uit het Amazonewoud?
Alpro koopt geen sojabonen uit Brazilië. Groot deel van Alpro’s ggo-vrije sojabonen komen van Europa, voornamelijk uit Frankrijk. Het andere deel van de sojabonen komen van buiten Europa - ondermeer Canada. In het verleden toen Alpro nog sojabonen uit Brazilië gebruikte waren deze niet afkomstig uit het regenwoud of ontboste gebieden en waren ze in lijn met de Code of Conduct en conform met de Basel criteria*. *Deze criteria schrijven voor hoe soja geteeld moet worden: met respect voor het milieu, met respect voor de mens, met een duurzaam gebruik van grondstoffen en landbouwproducten. Bovendien is het absoluut verboden om soja te gebruiken met ggo’s of uit ontboste gebieden

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door sjohie »

Misschien is het zo dat de namen (en locaties) van de leveranciers commercieel gevoelige informatie is? Maar ik lees op de site dat ze werken met boeren in Europa, Canada en China. Niks Zuid Amerikaans aan dus.

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Alpro soja

Ongelezen bericht door Radar »

Diverse berichten zijn door de forummoderatie verwijderd. Reden: off-topic en op de man spelen.

Houd het netjes!

Gesloten