LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aluminiumfolie
Aluminiumfolie
Al jaren is mijn vader van mening dat het schadelijk kan zijn om met aluminiumfolie voedsel te bewaren, je zou er alsheimer van krijgen.
Ik heb nog nooit in de media gehoord dat dit waar is of dat er onderzoek naar is geweest.
Dus mijn brandende vraag is:
Heeft hier al eens iemand over gehoord of is het gewoon onzin?
Ik heb nog nooit in de media gehoord dat dit waar is of dat er onderzoek naar is geweest.
Dus mijn brandende vraag is:
Heeft hier al eens iemand over gehoord of is het gewoon onzin?
Re: Aluminiumfolie
waar haalt die man t vandaan, je snapt toch zelf ook wel dat dit klinklare onzin is?
Ik weet is volgens mij ook onzin.
Mijn vader is er gewoon zeker van, hij had het jaren geleden gezien op tv.
Thuis werd daarom nooit aluminiumfolie gebruikt!
Mijn vader is er gewoon zeker van, hij had het jaren geleden gezien op tv.
Thuis werd daarom nooit aluminiumfolie gebruikt!
Is dit serieus bedoelt??
Dus als dit kan, is het ook niet schadelijk.
Dit komt van http://www.voedingscentum.nlIn aluminiumfolie
Aluminiumfolie doorstaat zeer hoge temperaturen. Vlees, gevogelte en vis verpakt in aluminiumfolie worden in de oven in eigen vocht gaar. Het maakt niet uit of de doffe of glanzende kant van de aluminium aan de buitenkant zit. Gerechten zullen geur en smaak behouden en blijven lekker sappig. Margarine of olie toevoegen is niet nodig. Als vlees wordt gecombineerd met kleingesneden groente of bijvoorbeeld champignons, geeft dat voldoende vocht om als saus te dienen.
Dus als dit kan, is het ook niet schadelijk.
is mij duidelijk, dus onzin.
Is ook echt serious bedoeld, ja
Ik heb nog een vraag, weet iemand of aluminiumoxide schadelijk is voor de gezondheid?
Als dit schadelijk zou zijn, kan het toch kloppen volgens mij.
Ik heb nog een vraag, weet iemand of aluminiumoxide schadelijk is voor de gezondheid?
Je hebt gelijk dat dit een tijd geleden inderdaad gedacht werd, het was toen ook veel in het nieuws, dus je vader heeft het goed gehoord, het is alleen noot wetenschappelijk hard gemaakt en dus als onwaarheid te beschouwen
Voor zover ik weet wordt het ook afgeraden om in alluminium pannen te koken, dus kan dit ook gelden voor alluminiumfolie. Het feit dat er geen wetenschappelijke evidentie is betekent niet dat het onzin is. Er zijn zoveel dingen die gewoon nog niet of onvoldoende zijn onderzocht.
aluminium is een stof die van nature niet in geen door mensen geconsumeerde producten voorkomt.(dus niet in groente,fruit,zuivel,vlees,schimmels,enz
maar er is uit onderzoeken gebleken dat deze stof zich weleens bevindt in menselijke hersenen.
Hoe komt er daar dan al;uminium als het geen kwaad kan voor de gezondheid en het daar van nature niet voorkomt?
voor meer info over dit onderwerp zie www.nexus-magazine.com
maar er is uit onderzoeken gebleken dat deze stof zich weleens bevindt in menselijke hersenen.
Hoe komt er daar dan al;uminium als het geen kwaad kan voor de gezondheid en het daar van nature niet voorkomt?
voor meer info over dit onderwerp zie www.nexus-magazine.com
Aluminium komt inderdaad nauwelijk voor in natuurlijke producten. Maar dat wil niet zeggen dat het schadelijk is. Er zijn veel meer stoffen in het lichaam/de hersenen te vinden niet er niet van nature voorkomen.
Wel is het zo dat dit nooit heel uitgebreid onderzocht is, maar toen bleek dat er geen effect leek te zijn, was er geen interesse om verder onderzoek te doen. Je kan nou eenmaal niet alles onderzoeken wat mogelijk schadelijk is: je hebt als wetenschapper een beperkt budget en moet op een gegeven moment keuzes maken, en je onderzoek richten op zaken waarbij wel goed aanwijzigingen te vinden zijn dat het slecht is voor de mens.
Dat Nexus-tijdschrift, daar ga ik niet eens serieus op reageren, er zijn nog honderden vergelijkbare groeperingen die hun 'bevindingen' op deze wijze openbaar maken. Maar goed wetenschappelijk onderzoek kan je dit absoluut niet noemen....
Wel is het zo dat dit nooit heel uitgebreid onderzocht is, maar toen bleek dat er geen effect leek te zijn, was er geen interesse om verder onderzoek te doen. Je kan nou eenmaal niet alles onderzoeken wat mogelijk schadelijk is: je hebt als wetenschapper een beperkt budget en moet op een gegeven moment keuzes maken, en je onderzoek richten op zaken waarbij wel goed aanwijzigingen te vinden zijn dat het slecht is voor de mens.
Dat Nexus-tijdschrift, daar ga ik niet eens serieus op reageren, er zijn nog honderden vergelijkbare groeperingen die hun 'bevindingen' op deze wijze openbaar maken. Maar goed wetenschappelijk onderzoek kan je dit absoluut niet noemen....
Aluminium pannen zijn schadelijk als je er met een vork in roert en er aluminuiumdeeltjes loskomen. Vroeger kookte men de pannen schoon door appelmoes, dat zuur is, er in te maken. Geoxideerde aluminiumdeeltjes komen dan inde hersnen en veroorzaken alzheimer.
Vroeger gebruikten soldaten aluminium mestinnen en aten ze eruit met messen waardoor aluminiumstukjes in jet eten kwam. Hetzelfde met camping pannensetjes van aluminium. Die worden dan ook niet meer verkocht in buitensport winkels.
Maar een stukje aluminiumfolie om voedsel af te dekken, kan geen kwaad. Ook niet als je het in de oven plaatst.
Bedenk dat de meeste blikjes waarin bier en fris worden verkocht, ook gewoon van aluminium zijn gemaakt.
Vroeger gebruikten soldaten aluminium mestinnen en aten ze eruit met messen waardoor aluminiumstukjes in jet eten kwam. Hetzelfde met camping pannensetjes van aluminium. Die worden dan ook niet meer verkocht in buitensport winkels.
Maar een stukje aluminiumfolie om voedsel af te dekken, kan geen kwaad. Ook niet als je het in de oven plaatst.
Bedenk dat de meeste blikjes waarin bier en fris worden verkocht, ook gewoon van aluminium zijn gemaakt.
ik adviseer iedereen altijd al om Aluminiumfolie NIET op te eten
Zure producten zoals fruit, lossen een beetje aluminium op en dat is schadelijk. Aluminium kan niet door het lichaam worden afgebroken en wordt opgehoopt in de hersenen (net zoals lood en koper).
Hahaha, hoffie is er weer. Altijd leuk, zo'n humorist op dit vaak ze saaie forum!
Heel spijtig te lezen hoe onbenullig er gereageerd wordt op aluminium en gezondheid.
er zijn veel onderzoeken gedaan naar het schadelijk effect van aluminium op de gezondheid. De Europeese commissie heeft er al in 1986 een eerste rapport op gemaakt.
Met de moderne zoek methoden zou men beter eerst het internet afzoeken voor er ongenuanceerde kreten op internet worden geplaatst.
er zijn veel onderzoeken gedaan naar het schadelijk effect van aluminium op de gezondheid. De Europeese commissie heeft er al in 1986 een eerste rapport op gemaakt.
Met de moderne zoek methoden zou men beter eerst het internet afzoeken voor er ongenuanceerde kreten op internet worden geplaatst.
Dr Dutch schreef:Heel spijtig te lezen hoe onbenullig er gereageerd wordt op aluminium en gezondheid.
U reageerd op een bericht van 2003 !
Uw reactie is even onbenullig u geeft verder geen uitsluitsel. Derhalve is uw bijdragen even onzinnig als alle voorgaande betreffende dit onderwerp.Dr Dutch schreef:Heel spijtig te lezen hoe onbenullig er gereageerd wordt op aluminium en gezondheid.
Dat is een andere verschijningsvorm, een wit poeder, en dat is wél giftig inderdaad. Maar dat is dus wat anders dan aluminium folie, wat een vaste vorm heeft. Er is overigens geen hard bewijs dat het gebruik van aluminium folie in een magnetron iets met Alzheimer van doen heeft.Blixar schreef:Is ook echt serious bedoeld, ja
Het enige wat recentelijk genoemd is, is dat langdurige chronische blootstelling aan aluminium, mogelijk kan zorgen voor Alzheimer-achtige symptomen, wat dus iets anders is, dan af en toe een bordje pasta opwarmen in de magnetron.
Zie het zo, asbest is een natuurlijk voorkomend mineraal, waarvan iedereen dagelijks wel een paar vezels inademt. Echter krijgt niet iedereen op zijn 40e longkanker, wat mensen die veel onbeschermd werken met asbest, wél meer overkomt.
Overigens bevatten sommige anti-maagzuur tabletten ook (veel) aluminiumoxide, en bij mijn weten zijn er niet echt significant meer Alzheimer patienten met maagzuur oid..
aluminium folie in de magnetron? niet doen!
Maar je vader kan toch ook een plasticbakje gebruiken?..... ook al is dat niet natuurlijk.... maar helaas zijn de bananen bladeren hier onbetaalbaar!
Maar je vader kan toch ook een plasticbakje gebruiken?..... ook al is dat niet natuurlijk.... maar helaas zijn de bananen bladeren hier onbetaalbaar!
Toch leuk joh, lekker vonken..Frantic2 schreef:aluminium folie in de magnetron? niet doen!