LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] appelsientje bosfruit mild
appelsientje bosfruit mild
hoi
Ik heb een 1,5 liter pakje van appelsientje bosfruit mild bij AH gehaald en hij smaakt en ruikt heel vreemd. Hij ruikt beetje naar ei en smaakt er ook naar. Heeft iemand dit ook gehad? IK maak me wel zorgen want ik heb van dit drankje ook aan me kinderen gegeven. Hij is niet overdatum zoals de verpakking aangeeft maar hij smaakt duidelijk wel verrot. Heeft iemand ook ervaring met vreemde smaak van appelsientje?
Ik heb een 1,5 liter pakje van appelsientje bosfruit mild bij AH gehaald en hij smaakt en ruikt heel vreemd. Hij ruikt beetje naar ei en smaakt er ook naar. Heeft iemand dit ook gehad? IK maak me wel zorgen want ik heb van dit drankje ook aan me kinderen gegeven. Hij is niet overdatum zoals de verpakking aangeeft maar hij smaakt duidelijk wel verrot. Heeft iemand ook ervaring met vreemde smaak van appelsientje?
Re: appelsientje bosfruit mild
Je zou een nieuw pak kunnen halen, evt. in een andere winkel en deze eens vergelijken.
Of eens contact opnemen met Appelsientje... eens kijken wat die zeggen..
http://www.appelsientje.nl/Contact.appelsientje
Tja smaken verschillen natuurlijk Maar ik denk dat als je dit soort dingen regelmatig drinkt je toch wel enigszins weet hoe het hoort te ruiken / smaken zo ongeveer.
http://www.appelsientje.nl/Contact.appelsientje
Tja smaken verschillen natuurlijk Maar ik denk dat als je dit soort dingen regelmatig drinkt je toch wel enigszins weet hoe het hoort te ruiken / smaken zo ongeveer.
Zien ze al groen ?pepsi schreef:IK maak me wel zorgen want ik heb van dit drankje ook aan me kinderen gegeven.
-
***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Advies geef ze voortaan Wicky!!
Wicky is mierzoet en bagger spul dat zou ik niet snel aan mijn kinderen geven
Toch bevat Appelsientje Mild Bosfruit meer suikers dan Wicky Fruit:tiepmiep schreef:Wicky is mierzoet en bagger spul dat zou ik niet snel aan mijn kinderen geven
http://www.appelsientje.nl/Assortiment/ ... pelsientje
http://www.voedingnet.nl/product/wicky/fruit/
Wat niet wil zeggen dat regelmatig gebruik van deze dranken gezond is voor kinderen.
Tja, in zelf versgeperst zit ook suiker.Robjee schreef: Wat niet wil zeggen dat regelmatig gebruik van deze dranken gezond is voor kinderen.
Wat meer relevant is of het de natuurlijke fruitsuikers zijn of dat het gaat om toegevoegde suikers.
Doordat 100% fruitsappen (inclusief versgeperst) vloeibaar zijn en minder voedingsstoffen bevatten dan vers fruit (enkele vitamines en voedingsvezels) zijn dergelijke drankjes geen vervangers voor vers fruit.Tja, in zelf versgeperst zit ook suiker.
Wat meer relevant is of het de natuurlijke fruitsuikers zijn of dat het gaat om toegevoegde suikers.
Of een suiker afkomstig is van fruit, of er later aan wordt toegevoegd maakt niets uit. Het lichaam reageert hetzelfde op glucose uit fruit als op glucose uit toegevoegd suiker. Hetzelfde geldt voor vitamines.
Heb toch wel eens gelezen dat de toegevoegde suikers meer boosdoener zijn. Maar misschien komt het ook juist omdat ze zijn toegevoegd en dus eigenlijk niet nodig..Robjee schreef: Doordat 100% fruitsappen (inclusief versgeperst) vloeibaar zijn en minder voedingsstoffen bevatten dan vers fruit (enkele vitamines en voedingsvezels) zijn dergelijke drankjes geen vervangers voor vers fruit.
Uiteraard, zou ook niet beweren dat het wel een vervanger is.
Robjee schreef: Of een suiker afkomstig is van fruit, of er later aan wordt toegevoegd maakt niets uit. Het lichaam reageert hetzelfde op glucose uit fruit als op glucose uit toegevoegd suiker. Hetzelfde geldt voor vitamines.
-
Zekers, anders zou elk fruit niet goed voor de kindertjes zijn....Emmy75 schreef:Tja, in zelf versgeperst zit ook suiker.Robjee schreef: Wat niet wil zeggen dat regelmatig gebruik van deze dranken gezond is voor kinderen.
Kan je dik worden van fruit?
Kan me namelijk niet voorstellen dat je dik kan worden van veel fruit eten.
Wel van een cola bijvoorbeeld, maar ja daar zit ook gigantisch veel suiker in.
Ook is het bekend dat het niet zo goed voor je tandjes is soms (zoet en zuur) , dus Robjee heeft wel weer een punt dat het soort suiker niet uitmaakt.
De mens heeft evolutionair gezien een voorkeur voor zoet. Voedingsfabrikanten spelen/speelden hierop in door suiker aan hun producten toe te voegen. Met name gezoete (fris)drank heeft een steeds belangrijkere rol gekregen. Bij kinderen gaat het ten koste van de inname van bijvoorbeeld melk en daardoor calcium.Emmy75 schreef:Heb toch wel eens gelezen dat de toegevoegde suikers meer boosdoener zijn. Maar misschien komt het ook juist omdat ze zijn toegevoegd en dus eigenlijk niet nodig..
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... s99821.pdf
Het toevoegen van suiker aan voedingsmiddelen heeft ervoor gezorgd dat de inname van suiker is toegenomen. Het dient alleen voor de zoete smaak of als conserveringsmiddel en is geen leverancier van voedingsvezels, vitamines en mineralen.
Toegevoegde suikers staan daardoor terecht negatief in het nieuws.
Volgens mij kan dat (in theorie) van fruit ook wel. Alleen om een equivalent binnen te krijgen van 2 glazen cola, moet je volgens mij al heel veel fruit eten. 2 glazen cola krijgt iemand redelijk makkelijk op tijdens een maaltijd. Als je het equivalent aan fruit eet, denk ik niet dat een gemiddeld mens nog veel trek heeft in een andere maaltijd.seconds-out schreef: Kan je dik worden van fruit?
-
Precies, na een kilo aardbeitjes zit je wel vol...Emmy75 schreef:Volgens mij kan dat (in theorie) van fruit ook wel. Alleen om een equivalent binnen te krijgen van 2 glazen cola, moet je volgens mij al heel veel fruit eten. 2 glazen cola krijgt iemand redelijk makkelijk op tijdens een maaltijd. Als je het equivalent aan fruit eet, denk ik niet dat een gemiddeld mens nog veel trek heeft in een andere maaltijd.seconds-out schreef: Kan je dik worden van fruit?
Nog iets> Zongerijpt fruit smaakt zoeter als NIET of minder zongerijpt fruit, (stelling...denk aan druiven enz.)
Betekent dat dan ook dat er meer suiker(s) inzitten?
Da's mijn ervaring ook ja.. De aardbeitjes in mijn tuin smaken ook veel zoeter als ze veel zon hebben gehad.seconds-out schreef: Nog iets> Zongerijpt fruit smaakt zoeter als NIET of minder zongerijpt fruit, (stelling...denk aan druiven enz.)
Betekent dat dan ook dat er meer suiker(s) inzitten?
Geen idee eigenlijk.