LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aspertaan

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
marcvv

Aspertaan

Ongelezen bericht door marcvv »

Bij deze wil ik graag weten wat de gevolgen zijn van aspertaan.
Deze zoetstof zit bijna in alles wat Light genoemd wordt.
Nu heb ik hier en daar al het een en ander over gelezen dat het slecht voor je is. Maar ik kon er niet echt uit opmaken wat de gevolgen nu kunnen zijn.

Marc

Jolanda K

Re: Aspertaan

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Aspartaam bedoel je

limesha

Ongelezen bericht door limesha »

www.aspartaam.nl
Hier vind je info over aspartaam, zeer uitgebreid.

Ikzelf vind het een erg nadeel dat steeds meer producten dit gaat gebruiken en er dan ook nog gezond op durft te plakken, omdat het dan geen suiker heeft. Dit betreft bovendien niet alleen maar light- producten. Ook diverse vitaminepreparaten hebben tegenwoordig aspartaam erin zitten. Kijk maar eens naar bv. de kindervitaminen. Te gek voor woorden.

Succes verder.

Limesha

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte bezoeker van de anti-aspartaam-website.

Zoals ik u enige tijd geleden liet weten was het de
bedoeling van het EO-programma "Knevel op zaterdag" om een
reportage te maken over de zoetstof aspartaam.

Er werd een oproep geplaatst in het aspartaamforum met de
vraag of mensen die problemen hadden door het gebruik van de
zoetstof aspartaam zich wilden melden bij de redactie. Hier
werd slechts door ongeveer vier mensen op gereageerd.
Eigenlijk had men verwacht dat er een stormloop zou zijn van
mensen met klachten.

Deze minieme respons is er mede de oorzaak van geweest dat de
redactie van Knevel op zaterdag besloten heeft het maken van
de reportage stop te zetten. Helaas is dit een gemiste kans.
Een kans die de aspartaamslachtoffers niet snel nog eens
zullen krijgen

Zoals u in het bericht van de redactie van Knevel op
zaterdag kunt lezen heeft men bij 'verschillende deskundigen
op voedingsgebied' navraag gedaan. Het is jammer dat deze
'deskundigen' niet met name genoemd worden.

Er is ook zo'n verwarrende hoeveelheid onderzoek in
omloop van de aspartaam fabrikanten dat het ook niet zo raar
is dat 'deskundigen' het spoor bijster raken.

Om de email en het antwoord van de webmaster te lezen Klik
dan op de onderstaande link.

http://www.aspartaam.nl/info/knevel.html

Met vriendelijke groet

Ed Gunneweg
[email protected]
www.aspartaam.nl

Findegil

Ongelezen bericht door Findegil »

Aspartaam is heel slecht voor de hersenen. Het bestaat uit twee aminozuren. Een daarvan is fenylalanine. Fenylalanine komt in alle eiwitten voor, en is in normale doses onschadelijk. Gebruikt men echter aspartaam dan krijgt men tot wel honderd keer de dosis die men uit het voedsel binnen zou kunnen krijgen. Het lichaam kan deze hoeveelheid niet aan, en er onstaan afvalproducten, zogenaamde fenylketonen. Deze zijn giftig voor hersencellen; de hersenen gaan langzaam maar zeker te gronde, met dementie en verlammingen als gevolg.

Dit ziektebeeld is bekend van mensen die de enzymen missen om fenylalanine te verwerken. Mensen met deze ziekte moeten een streng dieet volgen, anders ontwikkelt zich de ziekte Fenylketon-urie met de bovenvermelde verschijnselen. Alle pasgeborenen in Nederland worden daar tegenwoordig voor getest met de zogenaamde hielprik.

Het is dan ook ironisch dat er een middel op de markt wordt gebracht, en in vele voedingsmiddelen verwerkt, dat ook bij mensen met een normale spijsvertering Fenylketon-urie teweeg brengt.

Findegil

jackmets

Ongelezen bericht door jackmets »

aspaartaam
Ik was maanden duizelig en flinke last hoofdpijn na aantal keer, naar de huisarts te zijn geweest
Wilde ik een bloed onderzoek daar kwam uit dat ik diabeet zal zijn, maar als je een te hoog aan suiker heb dan word je niet duizelig, ik ben flink aan het google geweest toen kwam ik bij light producten die ik gebruikten zoals zoetjes, optimel en nog een aantal produkten waar allemaal aspaartaam in zit
Ik ben gelijk gestopt met de producten en alles waar aspaartaam in zit en dat zijn er nog al wat aspaartaam word ook wel E951,genoemd smaakversterkers die ook E631 worden genoemd is een product waar je veel last van kunt hebben (krijgen) zo als kortademig hoofdpijn, jeuk , een te hoog aan Histamine, en nog veel meer, eigenlijk te veel om op te noemen, na het stopen van deze producten voelden ik me naar een aantal dagen een stuk beter wat ik even wil toevoegen is dat wat ik heb gelezen de kans op kanker vele malen groter is dus ik zal zeggen weg met die rotzooi.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

jackmets schreef:aspaartaam
Ik was maanden duizelig en flinke last hoofdpijn na aantal keer, naar de huisarts te zijn geweest
Wilde ik een bloed onderzoek daar kwam uit dat ik diabeet zal zijn, maar als je een te hoog aan suiker heb dan word je niet duizelig, ik ben flink aan het google geweest toen kwam ik bij light producten die ik gebruikten zoals zoetjes, optimel en nog een aantal produkten waar allemaal aspaartaam in zit
Ik ben gelijk gestopt met de producten en alles waar aspaartaam in zit en dat zijn er nog al wat aspaartaam word ook wel E951,genoemd smaakversterkers die ook E631 worden genoemd is een product waar je veel last van kunt hebben (krijgen) zo als kortademig hoofdpijn, jeuk , een te hoog aan Histamine, en nog veel meer, eigenlijk te veel om op te noemen, na het stopen van deze producten voelden ik me naar een aantal dagen een stuk beter wat ik even wil toevoegen is dat wat ik heb gelezen de kans op kanker vele malen groter is dus ik zal zeggen weg met die rotzooi.
Je hebt zeker ook een medische opleiding gedaan dat je het beter weet dan je huisarts. Ik zou verder gaan met je medicatie voor de je suikerziekte i.p.v allerlei onzinverhalen hier neer te zetten en uitvluchten te zoeken waarom. Ik kan nog wel meer redenen bedenken waar je klachten vandaan komen.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik zeg nog steeds, light producten zijn slechter dan normale. gewoon omdat er vaka meer rotzooi in zit.
Is ook vaak meer comerciele verkoop praat, zodat de fabrikanten weer wat kunnen verkopen.
En de consument... die denk AH ! light = gezond..

Meschien moeten ze gewoon eens wat minder en anders eten, heb je geen light rommel nodig.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@sadfly, met wat minder taaflouten zou ik je kennis wellicht hoger inschatten en je bericht dus serieus nemen.

Gesloten