gezondheid schreef:Nogmaals ik verspreid geen leugens en heb het ook niet gepresenteerd als de "waarheid" Over het kwik in vaccinatie verhaal kunt u meer lezen in het NRC Handelsblad:
http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article ... einig_kwik
Volgens mij heeft Radar TV hier zelf ook eens aandacht voor gevraagd en hierover vragen gesteld?
U denkt dat dat artikel aantoont dat autisme door kwik in Amerikaanse vaccinaties wordt veroorzaakt? Dat is dus mooi niet zo. Dat even naast het feit dat het een artikel van 7 jaar oud is. Dat doet verder ook niet ter zake want in Nederland wordt het niet gebruikt en het is ook nooit bewezen. Die beweringen zijn pure speculatie van religieuze idioten, en daar zijn er nogal wat van in Amerika.
Autisme is aangeboren en wordt veroorzaakt omdat de verbindingen in het brein niet helemaal zijn "zoals het normaal is" - maar ook hier kun je veel over zeggen. Er zijn vele vormen van autisme met verschillende graden (wat men zwaar/licht noemt). Dit wordt niet veroorzaakt door vaccinaties, door fout eten of een gebrek aan vitaminen. Overigens is te veel vitaminen nemen schadelijk voor de gezondheid, maar dat is even bijzaak.
Autisme is overigens geen "ziekte" - velen van hun kunnen bijzondere dingen omdat hun brein net iets anders in elkaar zit en zo tot bijzondere vooruitgangen komen waar "normale" mensen nooit op zouden komen. Om over de savants nog maar te zwijgen.
Als jij, gezondheid, gelooft in dat onzinboek met bijbelse theorieën, net als die "universiteit" en half Amerika moet je dat vooral zelf weten, maar wat in die kringen doorgaans beweerd wordt is onzin. Niets meer en niets minder.
Voor dat soort mensen heb ik ook best een uitleg: jij bent/je kind is autistisch omdat god het wil.
Overigens is het niet vaccineren van kinderen naar mijn mening echt niet okay. Mensen die dat niet doen schaden de (toekomstige) gezondheid van hun kind en voorkomen herd immunity, waarmee ze dus zorgen dat ziektes niet worden uitgeroeid, naast het feit dat er aan de ziektes waartegen ingeënt wordt meer mensen (en vooral kinderen) sterven of gehandicapt raken als deze niet gevaccineerd worden.