LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bejaardenmaaltijden?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
dickdok
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2006 14:06

Re: Bejaardenmaaltijden?

Ongelezen bericht door dickdok »

wat allang bekend is komt nu eens boven,het is slecht gesteld met die opwarmmaaltijden,zowel kooktechnisch als samenstelling,het lijkt echt nergens op.ook in tehuizen verdwijnen steeds meer de keukens en worden kant en klaar eten ingekocht,s,morgens vroeg in de warmkast en om 12.uur warm,soms is alleen aan de kleur te zien wat het is.
ben 40 jaar chef kok geweest en kijk hier met afschuw naar.

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: Bejaardenmaaltijden?

Ongelezen bericht door komijntje »

oudjes moeten niet "klagen"
moeten blij zijn dat ze wat te vreten krijgen, dickdok
hoe minder ze eten hoe eerder we van ze af zijn
zou dat mss. de bedoeling zijn?
en voor diegenen die het beter weten als de mensen
uit de praktijk, eet het zelf maar eens een tijdje
is waarschijnlijk goed voor je lijn javascript:emoticon(':twisted:')
Twisted Evil

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Bejaardenmaaltijden?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

dickdoc:


dat jij ageert tegen opwarmmaaltijden, diepvries etc is vanuit jouw perspectief begrijpelijk, jij ziet het verdwijnen van keuken als slecht voor jou branche en eigenlijk als een soort broodroof.

Dat neemt niet weg dat die "onderzoek" door Radar ergflauw is, stemmingmakend (oh wat zijn de oudjes zielig), onderbuikgevoelens etcetera. Gewoon kinderachtig, totaal onvoorbereid halve feiten aaneenknopen en het een onderzoek noemen. Zoals dat meestal gaat bij Radar.

Toolboy

Re: Bejaardenmaaltijden?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Opwarmen van een maaltijd doe je niet op vol vermogen.
Want dan is het koken, en alle maaltijden zijn al voor gekookt.
Persoonlijk hecht ik geen enkele waarde aan deze test De tros had zich beter moeten laten voorlichten door echte experts.

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: Bejaardenmaaltijden?

Ongelezen bericht door rintina »

Nou Captain P, natuurlijk zien de instellingskoks het als broodroof, maar dat niet alleen, het is waardeloos voor de bewoners.
In het verpleeghuis waar ik werk, hebben we een aantal jaar geleden al opwarmmaaltijden gehad, is teruggedraaid omdat de bewoners er zeer ontevreden waren. Nu hebben ze het weer in hun hoofd om dit te gaan doen. (en ik ben geen kok!) Als ik zie hoe tevreden de bewoners zijn met hun versgekookte maaltijd, wie zijn wij dan dit hun te ontnemen. Het is voor die mensen het hoogtepunt van de dag!
De politiek is zo voor het verbeteren van de situaties in verpleeghuizen, nou, dan zou dit punt nr 1 moeten zijn!

rakoenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2006 19:21

Re: Bejaardenmaaltijden?

Ongelezen bericht door rakoenen »

ik onderschrijf het betoog van arno, sterker nog heb ik een dergelijk bericht op het forum gezet die , om in kerstsferen te komen, nooit het levenslicht gezieen...?!?!?!/ Daaarna maar de redactie aangeschreven maar blijkbaar zijn die allemaal op wiontersport want er is niemand thuis!!! S C H A N D E redactie, jullie verdienen met dit onderzoek een 1 dus lager als de maaltijdenuitslag!

dirigentje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2007 16:17

Re: Bejaardenmaaltijden?

Ongelezen bericht door dirigentje »

Beetje late reactie, dat weet ik...

Mijn schoonvader was één van de 'klagers', zoals ze genoemd worden. Alleen heeft hij juist meegedaan omdat hij zo TEVREDEN is!

Hij kan niet voor zichzelf koken, hij woont niet in een bejaardentehuis, dus hij is erg blij dat hij elke dag een maaltijd thuisbezorgd krijgt. Het is een koelverse maaltijd, met de magnetroninstructie achterop het papiertje.

Wat hij vooral prettig vindt is dat hij elke dag uit een uitgebreid aanbod kan kiezen (dat kan niet met kant-en-klaarmaaltijden uit de super), en als hij een zoutloos dieet heeft wordt daar rekening mee gehouden. Kan ook al niet in de super!

Wij hebben ook wel eens zo'n maaltijd geprobeerd... en nee, het is niet helemaal zo lekker als vers eten, maar het is prima te doen! Elke vrijdag vis, op zon- en feestdagen extra aandacht aan het eten en bavaroise toe. Soms eet hij luxer dan wij!

De mening van het panel was ongegrond. De maaltijd was niet goed klaargemaakt. Bovendien was het de laatste maaltijd. Daar hebben ze nauwelijks van geproefd, omdat ze toen hun mening al klaar hadden. Wij zijn erg teleurgesteld over Radar, dat mag duidelijk zijn.

Trouwens, er werden mijn schoonvader bloemen beloofd voor zijn deelname. Hij heeft NOOIT meer iets gehoord of gezien. Misschien kunnen ze hun eigen programma voor de koude douche nomineren???

Gesloten