LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boycot kip eten nu

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Phillip2751
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:53

boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Phillip2751 »

Kip eten blijkt levensgevaarlijk voor sommige mensen vanwege het overmatige antibiotica gebruik bij het kweken van de kip. Het wordt toch echt tijd dat we een duidelijk signaal sturen richting de kippenkwekers.
Stop met het gebruik van antibiotica.
Laatst gewijzigd door Phillip2751 op 20 feb 2011 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Kip eten blijkt levensgevaarlijk voor sommige mensen vanwege het overmatige antibiotica gebruik bij het kweken van de kip. Het wordt toch echt tijd dat we een duidelijk signaal sturen richting de kippenkwekers.
Planten worden gekweekt :lol:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door tennis »

Leo The Emperor schreef:
Kip eten blijkt levensgevaarlijk voor sommige mensen vanwege het overmatige antibiotica gebruik bij het kweken van de kip. Het wordt toch echt tijd dat we een duidelijk signaal sturen richting de kippenkwekers.
Planten worden gekweekt :lol:

Misschien een nieuw soort aanplantkip! :lol: :wink:

Phillip2751
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:53

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Phillip2751 »

Oi tennis, google eens vogels kweken: 204.000 resultaten
Laatst gewijzigd door Phillip2751 op 20 feb 2011 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Phillip2751
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:53

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Phillip2751 »

Nog eentje, ik kan bijna niet serieus blijven: Antibiotica is plantaardig???
Afgezien daarvan is begrijpend lezen verschrikkelijk moeilijk hoor. Mijn kleindochter van tien kan het beter dan dhc.
1. Antibiotica is niet plantaardig. Er is een bepaalde antibiotica dat Plantabioticum wordt genoemd. Maar dat is heel iets anders.
2. tennis maakte een sarcastische opmerking dat planten worden gekweekt, waarmee hij bedoeld dat kippen niet worden gekweekt.
3. jijbakken is zo flauw, (alles wat je zegt ben je zelf)

Maar ja iedereen is wat hij eet, dat zeg je toch. Domme kip.
Voor je weer een (kip) slimme opmerking gaat maken: Ik ben veganist.

Bacterie in kip kan gevaarlijk zijn
Het eten van kip kan er toe leiden dat mensen resistent worden voor antibiotica. Dat zeggen Nederlandse onderzoekers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht.

ESBL-bacterie

Omdat Nederlandse kippenfokkers om infecties te voorkomen overmatig veel antibiotica gebruiken, is bijna alle kip besmet met de zogenoemde ESBL-bacterie. Die bacterie maakt enzymen aan die antibiotica afbreken.
Kip eten blijkt levensgevaarlijk voor sommige mensen vanwege het overmatige antibiotica gebruik bij het kweken van de kip. Het wordt toch echt tijd dat we een duidelijk signaal sturen richting de kippenkwekers.

Stop met het gebruik van antibiotica.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door tennis »

Voor de goede orde, wat heb ik geschreven:

tennis schreef: Misschien een nieuw soort aanplantkip! :lol: :wink:
En waar staat iets van kweken?

Hoe was het nog eens met je kleindochter? :lol:

Phillip2751
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:53

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Phillip2751 »

Leuk, webben een "modje" die berichten kan splitsen, om zichzelf in te dekken.
phpbb biedt toch veel mogelijkheden.
ps: dhc
Uit Wikipedia:
Het klassieke begrip antibioticum heeft betrekking op stoffen van organische oorsprong die ziekteverwekkers (met name bacteriën in het lichaam) bestrijden, dit naast chemotherapeutica, stoffen die door de mens langs synthetische weg zijn bereid.
Laatst gewijzigd door Phillip2751 op 20 feb 2011 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door tennis »

Phillip2751 schreef:Leuk, webben een "modje" die berichten kan splitsen, om zichzelf in te dekken.
phpbb biedt toch veel mogelijkheden.
En wij hebben een betweter, welke zelf niet kan lezen!
Waar is het bericht gesplitst?
Als je iets beweert, moet je het ook kunnen onderbouwen, of l...l je maar iets?

Phillip2751
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:53

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Phillip2751 »

Even en zijsprong:

Een betweter is iemand die alles beter meent te weten dan anderen. Hij heeft over elk onderwerp een eigen opvatting en hij denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft. Vaak is de betweter inderdaad een gewaardeerd expert op een bepaald terrein.

Tips om met betweters om te gaan:

* Als een betweter (ongevraagd) een advies geeft, verwerp dit dan niet. Bedank hem voor zijn bijdrage en voeg er op een tactvolle manier je eigen ideeën aan toe.
* Vraag in een vergadering niet de mening van een betweter. Daarmee geef je hem de kans om de discussie naar zich toe te trekken en maak je je afhankelijk van zijn instemming. Sta als voorzitter niet toe dat een betweter de discussie domineert.
* Probeer niet een discussie van de betweter te winnen, maar maak op een positieve manier gebruik van zijn kennis. Vraag naar zijn ideeën. Luister er goed naar. Stel belangstellende vragen.
* Verzamel informatie over een probleem voor je een discussie met een betweter aangaat. Het gaat er niet om dat jij het beter moet weten dan de betweter, maar dat je niet als een beginneling opzij wordt gezet. Enige kennis van zijn vakgebied helpt bovendien om contact te maken met de betweter.
* Betweters zijn meestal gevoelig voor complimenten en vleierij. Maak er een gewoonte van om ze af en toe een compliment te geven, niet alleen op momenten dat je iets van ze nodig hebt. Maar overdrijf het niet, anders denkt de betweter dat je onder de indruk bent van zijn kwaliteiten en dan verergert zijn lastige gedrag.

Phillip2751
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:53

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Phillip2751 »

ps: Niet mijn eigen mening hoor

zie: http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaar ... eters.html

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door tennis »

Een betweter is iemand die alles beter meent te weten dan anderen
En waar is het antwoord op mijn vraag?
Je (bet)weter toch, dat ik hier de zaak fraudeer, om berichten te splitsen?


tennis schreef:
Phillip2751 schreef:Leuk, webben een "modje" die berichten kan splitsen, om zichzelf in te dekken.
phpbb biedt toch veel mogelijkheden.
En wij hebben een betweter, welke zelf niet kan lezen!
Waar is het bericht gesplitst?
Als je iets beweert, moet je het ook kunnen onderbouwen, of l...l je maar iets?

Phillip2751
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:53

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Phillip2751 »

Uw woorden niet de mijne:" Je (bet)weter toch, dat ik hier de zaak fraudeer, om berichten te splitsen? "
Maar ik moet toegeven dat u het zelf beter kan weten. Dus als u het zegt dan is het waar.
Alhoewel ik kip(slimme) beter vond dan bet(weter). Dat laatste slaat toch nergens op, of misschien toch wel als een tang op tennis.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door tennis »

En waar is het antwoord op mijn vraag?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door dhc »

Zo meneer de veganist:

Ga je berichtjes melden die je niet aanstaan maar tegelijkertijd de moraalridder spelen?

Zoals ik al eerder schreef: typisch gedrag van jouw soort. Mening dumpen en iedereen moet daarin mee, tegenstand wordt niet getolereerd, laat staan het accepteren van een andere mening!

Ik ga nog ff naar KFC, prettige discussie verder.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door tennis »

dhc schreef:Zo meneer de veganist:

Ga je berichtjes melden die je niet aanstaan maar tegelijkertijd de moraalridder spelen?

Zoals ik al eerder schreef: typisch gedrag van jouw soort. Mening dumpen en iedereen moet daarin mee, tegenstand wordt niet getolereerd, laat staan het accepteren van een andere mening!

Ik ga nog ff naar KFC, prettige discussie verder.

Als ik zijn topic´s eerder had gelezen, had ik helemaal niet gereageerd.
Lees maar zijn profiel, dan weet je genoeg!

Eet smakelijk! :wink:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het bericht is gesplitst bij Leo The Emperor, misschien een synoniem voor tennis, wie zal het zeggen
Ik ben Leo en heb verder niks met Tennis te maken, behalve dat ik wel van een partijtje dubbelen hou.

Mijn opmerking ging gewoon over het taalgebruik.

Kippen die kweek je niet, die worden gefokt, en daarna worden ze meestal gehouden op een kippenboerderij.

Ik heb zo het idee dat philip2751 uit de grote stad komt en niet veel van het boerenleven weet.

Misschien kan hij wat beter wat kennis (met een k) kweken op de kweekschool

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door trebelski »

dhc schreef:Zo meneer de veganist:
Ga je berichtjes melden die je niet aanstaan maar tegelijkertijd de moraalridder spelen?
Ik ga nog ff naar KFC, prettige discussie verder.
Wacht even, ga ik mee. :wink: Dit is toch een heel apart soort mensen die uitsluitend hun eigen ( voor gekookte/gebakken ) mening willen laten horen en heb je toevallig een andere mening word je gelijk verguist.In dit onderstaand topic precies hetzelfde gedrag,taalgebruik van ene wasbeerhondje.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=100

Even luid en duidelijk, ik maak zelf wel uit wat ik wel of niet eet en al die zogenaamde angstaanjagende berichten over in dit geval kip sla ik gewoon over. Kan natuurlijk in de toekomst veranderen maar niet op grond van de berichten van wat wereldvreemde blaaskaken die geen ander geluid willen horen dan hun eigen verhaaltjes.

Phillip2751
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:53

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Phillip2751 »

Kijk eens aan, mijn bericht helemaal verwijderen. Dus dat is wat ze hier doen.

Dit een ander bericht van mij dat hier is verwijderd:

Als u het bewijs wil hebben dat ze hier zomaar berichten verwijderen, bekijk dan maar de reactie van Leo The Emperor Geplaatst: 19 feb 2011 22:10
Daarin wordt ik geciteerd. Maar de originele tekst is niet te vinden.

En dat is grappig, want nu begin ik toch werkelijk te denken dat tennis, Leo The Emperor en trebelski, een en dezelfde persoon zou kunnen zijn. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal zeker wist van het splitsen van het bericht, maar nu heb ik zekerheid. Ze zijn allen even slim, zelfde taalgebruik en zelfde kennis (met een k) [is er dan een andere soort???]

Voorts zijn deze loser(s) niet zo heel erg slim. De een wil vlees-kippen fokken, de ander vindt antibiotica plantaardig, kennis (met een k) kweken op de kweekschool, dan wordt ik voor moraalridder uitgemaakt, ook schijnen ze niet te weten wat een betweter is. Zeg nu eens eerlijk, deze antwoorden lopen niet over van intelligentie. Maar dat is niet erg, je mag dom zijn. En je mag zelfs je eigen spuien. Dat is het voordeel van een democratie. Alleen laat je je wel in je kaarten kijken. En dat is wel (kippe)slim.

@ Leo The Emperor : ik heb het genoegen zelf leg en vleeskippen te hebben gekweekt. Fokken doe je bij rasdieren met een stamboom. Kippen, dat zijn vogels) die kweek je.

@dhc : Op een bb geef je een mening, of je draagt een probleem aan. En is het niet een beetje de pot verwijt de ketel. Of begrijp je dat ook weer niet. Jij hebt recht op jouw mening. Als kip wil blijven eten, doe dan vooral. Je speelt met je eigen gezondheid. Ik vraag alleen, ook voor jou, dat de kippen kwekers stoppen met het geven van antibiotica tijdens de groei.

Maar ik raak met bericht over kippenvlees toch wel een gevoelige snaar. Want de reacties liegen er niet om. Al een beetje veel kip gegeten? Dit speelt namelijk al langer dan vier jaar dat er voor gewaarschuwd wordt. :lol:

Dus nogmaals speciaal voor jullie:

Bacterie in kip kan gevaarlijk zijn
Het eten van kip kan er toe leiden dat mensen resistent worden voor antibiotica. Dat zeggen Nederlandse onderzoekers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht.

Stop met het gebruik van antibiotica.
Laatst gewijzigd door Phillip2751 op 20 feb 2011 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door tennis »

trebelski schreef: In dit onderstaand topic precies hetzelfde gedrag,taalgebruik van ene wasbeerhondje.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=100
Heb eens in dit topic gekeken, je hebt gelijk, duidelijk dezelfde persoon.
Sinds 3 februari niet meer aanwezig, of ban , daarvoor een nieuwe account!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@philip 2751
En je mag zelfs je eigen spuien
Wel netjes houden graag, deze topic's worden ook door mensen onder de 18 gelezen.
en zelfde kennis (met een k) [is er dan een andere soort???]
Ja er is ook nog kennis die begint met een T... :lol:

Overigens ga ik ervanuit dat je zelf betreffende eigen bijdrage hebt verwijderd. ( had je wat mij betreft best wel even door mee mogen gaan ). Misschien vond je bij nader inzien je bijdrage toch niet zo sterk...

Enfin wel jammer hoe een potentieel zeker interessant topic zo slecht wordt neergezet, en nu ten onder gaat aan allerlei onzin beschuldigingen en complot-theorieen.

Gesloten