LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chemische vezels in pakken sap
-
Chemische vezels in pakken sap
Uit zeer betrouwbare bron (die ik helaas niet kan vermelden) vernam ik dat er in pakken sap nepvezels voorkomen die in wezen gemaakt zijn in een chemisch bedrijf. Het gaat om bijvoorbeeld Appelsientje met vruchtvlees. Waarom staat hier niets over vermeld op het pak? Er staat: 100% sap. Dat is dus een leugen!
Re: Chemische vezels in pakken sap
Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag; waarom staat er niet op een pak appelsientje vermeld dat het chemische vezels in verwerkt zitten?
Gewoon, om dezelfde reden dat jij blijkbaar je bron niet mag/kunt vermelden. Geheimpje.
Snap je de tegenstrijdigheid? En waarom ik ook niets kan met jouw bijdrage?
Gewoon, om dezelfde reden dat jij blijkbaar je bron niet mag/kunt vermelden. Geheimpje.
Snap je de tegenstrijdigheid? En waarom ik ook niets kan met jouw bijdrage?
-
Jammer dat je niets met deze info kan. Het is toch een belangrijke onthulling. Ik vind het schokkend nieuws. De bron is vriend van de directeur van het chemische bedrijf zelf. Vandaar. En als je reageert, kan het wat vriendelijker svp? Ik doe dit niet voor de lol of tijdverdrijf, maar om anderen te waarschuwen en te informeren. Al jaren hoopte ik dat ook radar iets zou doen met deze informatie. Chemische producten worden veelvuldig in voeding gebruikt zonder dat de klanten ervan op de hoogte zijn. Schandalig vind ik het.
hansjepansje,
als jij verwacht dat iedereen gaat rennen zonder zelf aan bronvermelding te doen, kom je ten alle tijden bedrogen uit !!!
Ik kan nu ook iets roepen en daarmee een bedrijf ergens van beschuldigen, maar dat schiet natuurlijk niet op !
Tenzij je dus naam en toenaam kan noemen en ook met bewijzen gaat komen dat dit zo is, gaat er echt niemand rennen voor je !
Ook radar of welke andere consumentenorganisatie dan ook niet !
als jij verwacht dat iedereen gaat rennen zonder zelf aan bronvermelding te doen, kom je ten alle tijden bedrogen uit !!!
Ik kan nu ook iets roepen en daarmee een bedrijf ergens van beschuldigen, maar dat schiet natuurlijk niet op !
Tenzij je dus naam en toenaam kan noemen en ook met bewijzen gaat komen dat dit zo is, gaat er echt niemand rennen voor je !
Ook radar of welke andere consumentenorganisatie dan ook niet !
Wanneer is iets een chemisch product? Dat is dan de vraag. Zoiets simpels als suiker wordt ook door een chemisch proces uit de bieten verkregen, dus suiker is ook een chemisch product. er zijn dus veel natuurlijke grondstoffen die op de een of andere manier een chemische bewerking ondergaan en die je dus een chemisch product zou kunnen noemen.
Volgens mij zitten er in die pakken 'met vruchtvlees' dus allerlei niet-sinaasappel-vezels die je, als je zou willen, een chemisch product zou kunnen noemen. Terwijl het in feite plantaardige vezels zijn die een behandeling hebben ondergaan.
Volgens mij zitten er in die pakken 'met vruchtvlees' dus allerlei niet-sinaasappel-vezels die je, als je zou willen, een chemisch product zou kunnen noemen. Terwijl het in feite plantaardige vezels zijn die een behandeling hebben ondergaan.
-
Ik vraag toch niet of er iemand voor me wil gaan rennen?! Ik meld iets waarvan ik denk dat het belangrijk is om te weten, doe ermee wat je wilt, maar ga mij niet zitten aanvallen, hallo! Wat zijn dit nu voor onaardige antwoorden! Tjonge jonge, ik ga nog eens een waarschuwing opschrijven zeg!
hansepansje,
Een waarschuwing is zinloos zonder onderbouwing !
Ik krijg per uur tientallen waarschuwingen per mail en op fora...
De meesten gaan nergens over en zijn nergens op gebaseerd...
Je reageert dus alleen als er inderdaad ook bewijs bij geleverd wordt en/of er aan iemand gereferreerd wordt ( bronvermelding ) die de moeite waard is.
het moet al gek gaan wil een consumentenorganisatie ( radar / kassa / consumentenbond ) niet ook zo werken... Die krijgen ook talloze meldingen...
Het is dus geen aanval ( hoewel het blijkbaar wel zo gevoeld wordt )..., maar meer een tip over hoe in het vervolg dit soort dingen te doen.
Wil je dat niet ? Tja, dan moet je inderdaad overwegen of het zinvol is dit soort topics te plaatsen...
Een waarschuwing is zinloos zonder onderbouwing !
Ik krijg per uur tientallen waarschuwingen per mail en op fora...
De meesten gaan nergens over en zijn nergens op gebaseerd...
Je reageert dus alleen als er inderdaad ook bewijs bij geleverd wordt en/of er aan iemand gereferreerd wordt ( bronvermelding ) die de moeite waard is.
het moet al gek gaan wil een consumentenorganisatie ( radar / kassa / consumentenbond ) niet ook zo werken... Die krijgen ook talloze meldingen...
Het is dus geen aanval ( hoewel het blijkbaar wel zo gevoeld wordt )..., maar meer een tip over hoe in het vervolg dit soort dingen te doen.
Wil je dat niet ? Tja, dan moet je inderdaad overwegen of het zinvol is dit soort topics te plaatsen...
Wat voor vezels zitten er dan precies in dan? Plantaardig of gewoon stukken vermalen plastic, kartonvezels?
En verder bedoel ik het echt wel vriendelijk hoor, maar het berichtje is gewoon te summier om mij echt te kunnen overtuigen.
Wie weet dat als hier toevallig iemand meeleest die een lab tot zijn/haar beschikking heeft, dat diegene even een plasje sap kan analyseren. Om te kunnen onderzoeken wat er nu écht inzit.
Want volgens mij zijn het gewoon die taaie vezels die in perssinaasappelen zitten. Dit lijkt me ook het goedkoopste ipv er iets chemisch bij te mikken. Gewoon die drap die normaal in de zeef achterblijft, zonder de pitten dan, erdoor roeren.
En verder bedoel ik het echt wel vriendelijk hoor, maar het berichtje is gewoon te summier om mij echt te kunnen overtuigen.
Wie weet dat als hier toevallig iemand meeleest die een lab tot zijn/haar beschikking heeft, dat diegene even een plasje sap kan analyseren. Om te kunnen onderzoeken wat er nu écht inzit.
Want volgens mij zijn het gewoon die taaie vezels die in perssinaasappelen zitten. Dit lijkt me ook het goedkoopste ipv er iets chemisch bij te mikken. Gewoon die drap die normaal in de zeef achterblijft, zonder de pitten dan, erdoor roeren.