LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De vierkante gehaktbal

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door DL3B »

Vanochtend gehoord in het krantennieuws en kijk eens even op www.silvo.nl
Persoonlijk vind ik dit enigszins overbodig & dan ook nog de argumenten waarom de vierkante bal beter is.........hahahahaha. Dat tie niet van je bord rolt & makkelijker te snijden is. Al jaren draai ik m'n ballen zelf & dat soort dingen is me nou nog nooit overkomen. Dat ze beter te braden/bakken zijn is me eigenlijk ook een raadsel, want de garing duurt volgens mij veel langer als je zo die vorm eens bekijkt. Krijgen we nog meer voedselvergiftigingen door het niet good doorbakken van het vlees. Kun je beter je bal gewoon wat platter maken, bakt ook makkelijk en snel. En laten we nou eerst maar eens beginnen géén kant-en-klare gehaktmixen erin te verwerken, want dat stikt van het zout & (kunstmatige) smaakmakers. (en het scheelt je zéker in je portemonnee). Voor mij geen gehaktvierkantje, sorry Silvo :D

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Toch wel handig :wink:

Daarom heb ik alleen maar vierkante glazen, nooit last van kringen op tafel.
Er is dus over nagedacht, dat mag ik wel (leuke actie) :lol:
En je hebt gelijk, geen kruiden uit een pakje, gewoon zelf uitmaken wat er in moet.

Groeten

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Volgende stap: spaghetti op hapklare lengte leveren, t-bone steak zonder t-bone, en nog wat van die ongein.

Het is eigenlijk geen gehaktbal, maar een gehaktblok.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door eeliane »

Het is toch wel erg dat mensen daar over nagaan denken (de vierkante BAL) daar ook nog voor betaald krijgen en denken dat ze zo een bijdrage leveren aan de maatschappij. Zielig gewoon... een bal is een bal is een bal...toch!?

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door Slingerding »

haha ik kan de humor er wel van inzien.
Leuke reclame stunt!
:lol:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door Willem 4 »

een bal is een bal is een bal...toch!?
Het wordt ook een gehaktkubus danwel -blok of kijk maar.
We hadden al vierkante tomaten en de onvolprezen voorgekookte eieren van een meter, waarom dit dan niet :wink:

En let op, er komt vast een wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat vierkante ballen beter (of slechter) zijn voor de gezondheid :lol:
Het is geen bijdrage aan de maatschappij, dat hoeft ook niet, het is wel een grappige reclamestunt

groeten

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

"Leg neer die bal",
Wat zou Toon Hermans gezegd hebben als de bal geen bal meer is..??
Leg neer...!!??
Suggesties??

csnippe
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 aug 2005 21:47

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door csnippe »

Als je vierkante fabrieksballen hebt, passen er wel meer in een doos. Tot zover de voordelen.
Bij mij rolt de bal nooit van mijn bord, omdat het bord een opstaand randje heeft. Handig, dan glijdt de jus er ook niet af.
En als ik een bal bak waarvan ik wil dat die onder geen enkele voorwaarde wegrolt, druk ik hem na het rollen een beetje plat in de pan, is die nog eerder gaar ook.
Waar ik meer last van heb m.b.t. wegrollen: het prikken van spruitjes, als ze die nou eens als kleine kubusjes konden uitvoeren. Of erwtjes...

miss luna
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 okt 2005 13:51

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door miss luna »

Weet je wel hoeveel gehakt ze hebben weggegooid om daar een vierkant ding van te maken is gewoon niet normaal

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door tienepien »

Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je die ballen vierkant maakt. VOlgens mij geven ze er gewoon een vormpje bij, waar je dat gehakt dan in kan stoppen. Zo gaat er dus geen gehakt verloren. Het is geen gebeeldhouwde gehaktkubes oid.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: De vierkante gehaktbal

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Geplaatst op 30 Jan 2006 15:00 door miss luna

------------------------------------------------------------------------

Weet je wel hoeveel gehakt ze hebben weggegooid om daar een vierkant ding van te maken is gewoon niet normaal
Hoezo wordt er gehakt weggegooid ????

Het gehaktblok wordt gevormd voor het bakken (mbv een vormpje, zoals je op TV kan zien) en er wordt dus niks weggegooid.
Als ik 'm plat maak wordt er ook niks weggegooid ...

Heb je zelf wel eens een gehaktbal/schijf/blok gemaakt ????????????

Gesloten