Vriendin heeft ooit drie Redbulls gedronken en moest naar t ziekenhuis worden afgevoerd, hartproblemen door de taurine. Ze was niet de eerste en zeker niet de laatste...
Ik denk dat als iemand hartproblemen krijgt door taurine in red bull, deze een groter onderliggend probleem heeft waarbij deze dan pas aan het licht komt. Ze had dan ook die problemen kunnen krijgen bij grote fysieke inspanning of stress, of door drinken van veel kofiie... of... of... of. Ook de reden waarom ze 3 van die red bulls drinkt zou daaraan ten grondslag kunnen liggen.
Ik denk niet dat je zo stellig kunt zeggen dat het alleen door de taurine komt. Ik neem aan dat je vriendin verder onderzocht is in het ziekenhuis? Wat was de aard van haar klachten? Hartfalen, hartkloppingen, hartritmestoornissen? En hoe is ze verder behandeld?
Daarnaast ken ik geen enkele arts (en ik ken er nogal wat) die keihard durft te beweren dat taurine hartklachten veroorzaakt, zeker aangezien er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. Als er het idee leeft dat taurine op die wijze schadelijk is zou dergelijk onderzoek niet lang op zich laten wachten.