LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energy Boosters zoals Bullit en Red Bull

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Juffie

Energy Boosters zoals Bullit en Red Bull

Ongelezen bericht door Juffie »

Ik denk dat Bullit en dergelijke producten een stuk schadelijker zijn dan men denkt.
Men drinkt het als limonade maar ondertussen werkt het erg verslavend.
Wat ik me echter afvraag is hoe schadelijk taurine voor je lichaam is. Verslavend is het zeker dat zie ik wel in mijn omgeving maar in hoeverre is het ook schadelijk...

wie weet hier meer van of weet waar je info kunt vinden???

alvast bedankt. :cry:

joostw

Re: Energy Boosters zoals Bullit en Red Bull

Ongelezen bericht door joostw »

Als je even Googelt vind je een schat aan nutteloze informatie, soms ook wat handigs, zoals op
http://www.bomi-1-gezondheid.com/Lichaa ... aurine.htm

Lees ze!

lola

Ongelezen bericht door lola »

ten eerste: waar haal je de info vandaan dat het verslavend is (wetenschappelijk onderbouwd graag) en ten 2e: mocht het al verslavend zijn hoeft het niet te betekenen dat het schadelijk is. Meestal heeft gebruik van dergelijke stoffen (guarana, taurine) 2 verschillende werkingen, positief en negatief, en is er teveel ophef over de eventuele negatieve kanten. Maar als je argumenten hebt... laat maar eens komen, ik ben benieuwd

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

ten eerste: waar haal je de info vandaan dat het verslavend is (wetenschappelijk onderbouwd graag) en ten 2e: mocht het al verslavend zijn hoeft het niet te betekenen dat het schadelijk is. Meestal heeft gebruik van dergelijke stoffen (guarana, taurine) 2 verschillende werkingen, positief en negatief, en is er teveel ophef over de eventuele negatieve kanten. Maar als je argumenten hebt... laat maar eens komen, ik ben benieuwd
Elk voordeel heb z'n nadeel.......... en anderoms natuurlijk :oops:

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Vriendin heeft ooit drie Redbulls gedronken en moest naar t ziekenhuis worden afgevoerd, hartproblemen door de taurine. Ze was niet de eerste en zeker niet de laatste...

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Geen problemen mee... Verslavend? Ook geen problemen mee...Cola is schadelijk voor je tanden, van overmatig melk gebruik kan je kanker krijgen etc etc etc..

joostw

Ongelezen bericht door joostw »

Shareena heeft waarschijnlijk iets te veel Red Bull binnengekregen, haar bewering dat er gevallen van kanker zijn veroorzaakt door het (over)gebruik van melk is iets dat al een tijdje her en der beweert wordt, echter het is nog nooit bewezen door iemand met een hoger iq. dan een boterbloem.
Het is een broodje aap verhaal, en iedereen weet dat je nooit een broodje aap met taurine moet wegspoelen, ga je rare dingen van beweren.

lola

[quote]Vriendin heeft ooit drie Redbulls gedronken en moest naar t ziekenhuis worden afgevoerd, hartproblemen door de taurine. Ze was niet de eerste en zeker niet de laatste...

Ik denk dat als iemand hartproblemen krijgt door taurine in red bull, deze een groter onderliggend probleem heeft waarbij deze dan pas aan het licht komt. Ze had dan ook die problemen kunnen krijgen bij grote fysieke inspanning of stress, of door drinken van veel kofiie... of... of... of. Ook de reden waarom ze 3 van die red bulls drinkt zou daaraan ten grondslag kunnen liggen.
Ik denk niet dat je zo stellig kunt zeggen dat het alleen door de taurine komt. Ik neem aan dat je vriendin verder onderzocht is in het ziekenhuis? Wat was de aard van haar klachten? Hartfalen, hartkloppingen, hartritmestoornissen? En hoe is ze verder behandeld?
Daarnaast ken ik geen enkele arts (en ik ken er nogal wat) die keihard durft te beweren dat taurine hartklachten veroorzaakt, zeker aangezien er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. Als er het idee leeft dat taurine op die wijze schadelijk is zou dergelijk onderzoek niet lang op zich laten wachten

lola

Vriendin heeft ooit drie Redbulls gedronken en moest naar t ziekenhuis worden afgevoerd, hartproblemen door de taurine. Ze was niet de eerste en zeker niet de laatste...
Ik denk dat als iemand hartproblemen krijgt door taurine in red bull, deze een groter onderliggend probleem heeft waarbij deze dan pas aan het licht komt. Ze had dan ook die problemen kunnen krijgen bij grote fysieke inspanning of stress, of door drinken van veel kofiie... of... of... of. Ook de reden waarom ze 3 van die red bulls drinkt zou daaraan ten grondslag kunnen liggen.
Ik denk niet dat je zo stellig kunt zeggen dat het alleen door de taurine komt. Ik neem aan dat je vriendin verder onderzocht is in het ziekenhuis? Wat was de aard van haar klachten? Hartfalen, hartkloppingen, hartritmestoornissen? En hoe is ze verder behandeld?
Daarnaast ken ik geen enkele arts (en ik ken er nogal wat) die keihard durft te beweren dat taurine hartklachten veroorzaakt, zeker aangezien er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. Als er het idee leeft dat taurine op die wijze schadelijk is zou dergelijk onderzoek niet lang op zich laten wachten.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Daarnaast ken ik geen enkele arts (en ik ken er nogal wat) die keihard durft te beweren dat taurine hartklachten veroorzaakt, zeker aangezien er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is.
Ik neem aan dat er ook nog wel artsen zullen zijn die jij niet kent. :oops:

Voorzover ik de postings heb gelezen ben jij de eerste en enige die over een arts praat.................
Vreemd dat je een ander daar dan op aanspreekt :lol: .

lola

Nee hoor dat is niet vreemd, er wordt hier gerefereerd aan een dame die met hartklachten zou zijn opgenomen. Ik ga er vanuit dat daar een arts bij komt kijken en ik vraag me dus ook af of deze de betreffende uitspraak heeft gedaan of dat de patient zelf zegt dat het van de red bull komt. En natuurlijk ken ik meer artsen niet dan wel, maar toch, als 3 cardiologen in mijn omgeving zeggen nog nooit een verband te kunnen hebben constateren of onderzoek onder ogen hebben gehad waarbij dat wel is gebeurd, heb ik de neiging dat te geloven.

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Shareena heeft waarschijnlijk iets te veel Red Bull binnengekregen, haar bewering dat er gevallen van kanker zijn veroorzaakt door het (over)gebruik van melk is iets dat al een tijdje her en der beweert wordt, echter het is nog nooit bewezen door iemand met een hoger iq. dan een boterbloem.
Het is een broodje aap verhaal, en iedereen weet dat je nooit een broodje aap met taurine moet wegspoelen, ga je rare dingen van beweren
Er is ook door niemand bewezen dat ik op het moment van typen Red-Bull dronk.. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er over vanalles fabeltjes, verhaaltjes zijn..... Dat die ene vriendin in het ziekenhuis ligt wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen of meerdere mensen geldt! Ik drink het regelmatig, ben er niet aan verslaafd en heb ook geen hartproblemen..

AlexRisa

Ongelezen bericht door AlexRisa »

Taurine is juist goed voor het hart, en voor de ogen, hersenen..
Het heeft ook niks te maken met cafeine, het is een aminozuur dat in vlees en vis zit.

Wat wel een probleem zou kunnen zijn van die energy drinks is dat ze meestal in aluminium blikjes zitten, en het citroenzuur zou ook meer aluminium op kunnen lossen en de opname ervan door het lichaam stimuleren.

En er zit veel suiker en cafeine in die drankjes, dus je moet ze in elk geval met mate gebruiken. (hoewel er nu ook Red Bull light is, maar kunstmatige zoetstoffen kun je waarschijnlijk ook beter niet te veel gebruiken)

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Taurine misschien wel maar niet in die debiele hoeveelheden als in Red Bull

antonia77

Ongelezen bericht door antonia77 »

Nou,ik drink elke namiddag 1 blikje Bullit,en ik voel me daar prima bij.Ik ben blozend en gezond en heb geen rare bijwerkingen.Het is gewoon mijn dagelijkse portie cafeine,in plaats van koffie want die lust ik niet.Ik denk dat 10 blikjes per dag wel ongezond is,maar 10 kopjes koffie op een dag is geloof ik ook niet goed voor je.En dat gedoe met de taurine: ik denk dat het gewoon een verkoop praatje is.De hoeveelheid taurine is naar mijn mening niet van dien aard dat je er echt wat van merkt.

Klaasje

Ongelezen bericht door Klaasje »

Een stof in Red Bull, en volgens mij is dat taurine, heeft wel degelijk een schadelijk werking op de schildklier. De schildklier maakt deze stof ook zelf aan (zie site van Red Bull) door de grote hoeveelheid gaat de schildklier sneller werken, waardoor je onrustiger/actiever wordt. Dit kan verslavend werken als er vaak en veel van je lichaam gevergd wordt. Als gevolg van een ontregelde schildklier kan het zijn dat je een te langzaam werkende schildklier krijgt en medicijnen moet gaan slikken. Dus zeker mensen met een niet goed werkende schildklier zouden moeten uitkijken voor Red Bull.

Klaasje

Gesloten