De Alpro Soya dessert vla verpakking van 500ml (vanille en choco) was tot voor kort 0,92 euro per verpakking.
Half januari heeft Albert Heijn, na een paar weken het betreffende vak te hebben leeggehouden, nieuwe verpakkingen aangevuld voor de prijs van 1,45 euro !! Jawel, zelfde inhoud. 0,53 euro duurder..
(Er is overigens nu ook de smaak caramel aan toegevoegd.)
Verder is dezelfde inhoud van 500ml verdeeld in een andere nieuwe(?) verpakking die 1,85 euro kost.. Kassa !
AH heeft mij in een mail deze week gemeld dat ze een fout hebben gemaakt.
Echter.... het hoofdkantoor kan niet zeggen wanneer deze fout wordt hersteld en verder wat de nieuwe prijs gaat worden.
De klant ( afhankelijk van soyaproducten) betaalt nu dus 0,53 euro meer voor uitsluitend een verpakking waarvan de wijziging bestaat uit een opdruk NIEUW..
Wat mij verder stoort is dat het merk Alpro "alleenheerser" is v.w.b. Soya vla.
Ook van hen kreeg ik een nietszeggende mail n.a.v. mijn klacht over de prijsverhoging.
Gaarne reacties
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Enorme prijsverhoging Alpro Soya vla
Re: Enorme prijsverhoging Alpro Soya vla
In het programma Kassa laten ze elke week een produkt zien met zo'n onzinnige prijsverhoging. op deze manier wordt stiekem alles fors duurder. als alle produkten dit trajekt hebben doorlopen betalen we allemaal twee keer zoveel (of meer)voor ons eten en omdat het geleidelijk gaat merken we het niet.
overigens koop ik die Alpro soya in verschillende supermarkten. ik zal eens opletten of het overal zoveel duurder is geworden.
overigens koop ik die Alpro soya in verschillende supermarkten. ik zal eens opletten of het overal zoveel duurder is geworden.
Ondertussen is ook de Alpro melk behoorlijk verhoogd, naar het lijkt alleen vanwege een nieuwe verpakking. Waar een liter enkele weken geleden bij AH nog 0,93ct kostte, is het daarna naar 1,14 gegaan en inmiddels naar 1,25 bij AH en bij EM-TE zelfs 1,29!! Voor hetzelfde product!
De prijs van soja is het laatste jaar flink toegenomen, dus dat kan de prijsstijging verklaren. Wellicht dat AH of Alpro gewacht heeft met het doorberekenen van de kosten tot het echt niet langer kon.
Bij Super de Boer betaalde ik op 9-06-2011 voor 4 pakjes dessert caramel 1,95 €, op 14-06-2011 ook, op 2-08-2011 ook, maar op 8 oktober 2011 werd het 1,85 €,
bij AH betaalde ik op 22-10-2011 1,85€ en een kleinpakje vla Caramel van 500 ml betaalde ik 1,08€.
bij AH betaalde ik op 22-10-2011 1,85€ en een kleinpakje vla Caramel van 500 ml betaalde ik 1,08€.