LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EVEN OPLETTEN:Bij AH is een kilo geen kilo...

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
J. Slim

EVEN OPLETTEN:Bij AH is een kilo geen kilo...

Ongelezen bericht door J. Slim »

Vandaag ben ik bij AH geweest. Ik had zin in kipfilet dus ik ben maar eens naar het kippenvak gelopen. Omdat ik altijd nogal kieskeurig ben en op m'n eigen gewicht moet letten, bestudeer ik de daarin uitgestalde voorverpakte kipfilets altijd zeer nauwkeurig. Het viel me dit keer weer eens op dat de gewichten die op de verpakking zijn aangegeven ABSOLUUT NIET overeenkomen met het echte gewicht. Op de verpakking stond ruim 7 ons vermeld voor twee middelgrote kipfilets. Dit leek mij nogal zwaar, dus maar naar de groenteafdeling gelopen en de verpakking op de weegschaal gelegd. Hier bleek dat de kipfilet inclusief verpakking nog geen 3 ons woog! En dit was niet de enige verpakking met veel te hoog gewicht dat in het koelvak lag. Ik heb een aantal verpakkingen uit het vak genomen en het feit aan het (leidinggevend) personeel gemeld. Hun reactie: "Ach, kan gebeuren." Dit lijkt mij sterk. Om een dergelijke 'fout' te kunnen maken moet je of te veel gewicht in de weegschaal leggen, werken met een niet geijkte weegschaal of de weegschaal waarop de consumenten wegen is verkeerd geijkt.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat me iets dergelijks opvalt bij AH. Ook bij de verse, voorverpakte groenten heb ik dergelijke 'fouten' bemerkt (champignons en aardbeien).

Ik vraag me nu af of het inderdaad fouten zijn en dat je als consument gewoon goed op moet letten wat je koopt of dat je als consument er bewust wordt ingeluisd. Daarom de raad om voorverpakte verswaren bij alle supermarkten te wegen voordat je ze koopt, dat kan wel meer dan 20% op de prijs schelen en geldt ook in tijden waarin supermarkten geen prijzenslag voeren.

O ja, de vestiging? Die van AH in de bogaard in Rijswijk (kip) en die van AH aan de frederik hendriklaan in Den Haag (champignons en aardbeien geconstateerd al ver voor de prijzenslag)

n.b. Dit bericht is niet tegen AH bedoeld want het gebeurt misschien ook bij de andere ketens. Zodoende het algemene advies om te wegen voordat je koopt.
Graag uw bevindingen hier op het forum.

Franzen

Re: EVEN OPLETTEN:Bij AH is een kilo geen kilo...

Ongelezen bericht door Franzen »

AWEL MEVROUWKE, ik denk dat U een brilleke nodig zult hebben? Dit lijkt mij geheel een raar verhaal. En ik raad U dan ook aan om spoedig een afpraak te maken bij de oogarts. :shock: U gaf al aan dat U op het gewicht lette? Nou als U 7 ons vlees voor 3 ons aanziet? Dan zou ik tevend de weegschaal thuis het raam uit gooien. Suczeven hoor :?:

krissie

Re: EVEN OPLETTEN:Bij AH is een kilo geen kilo...

Ongelezen bericht door krissie »

bij de AH kun je tegenwoordig je eigen groente niet meer afwegen, dit gebeurt bij de kassa, op zich slim, er zijn genoeg klanten die met 2 tomaatjes afwegen en een stikketje plakken er even later nog 5 bijgooien, maar ik geloof best dat supermarkten op zulke sneaky manieren de klant laten betalen.
let maar eens op de huidige prijzenoorlog, vele artikelen gaan in prijs omlaag en heel sneaky verhogen ze de prijzen van andere produkten.
bijvoorbeeld 3 weken geleden een blikje runderknakworstjes voor €1,09 nu voor slechts €1,94

Gast

Re: EVEN OPLETTEN:Bij AH is een kilo geen kilo...

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt groente & fruit wel afwegen. Je krijgt alleen geen prijssticker. Bij de kassa wordt het nagewogen en geprijst

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: EVEN OPLETTEN:Bij AH is een kilo geen kilo...

Ongelezen bericht door Michellangelo »

7 ons kip blijkt 3 ons te zijn? Dat is wel extreem veel verschil...
Ik neem aan dat u direct ermee naar de versafdeling bent gegaan en gevraagd heeft voor een correctie?

Ik ben wel bekend met verschillen van enkele grammen, maar 4 ons?
Geen idee hoe dat kan. Lijkt me aan de ene kant erg onwaarschijnlijk dat dit bewust is gedaan...

Gast

Re: EVEN OPLETTEN:Bij AH is een kilo geen kilo...

Ongelezen bericht door Gast »

asociaal gedrag, denk niet dat de klant t verkeerd heeft maar dat er een uil van een medewerker rondloopt en wie weet hebben ze bij AH wel extra geld nodig.

b.olsen

Re: EVEN OPLETTEN:Bij AH is een kilo geen kilo...

Ongelezen bericht door b.olsen »

ten eerste kun bij ons in de stad bij albert hein nog wel je groente afwegen ten tweedde hebben ze dat ook regelmatig bij kaas en vleeswaren, maar het gebeurt ook bij super de boer en c1000 alleen bij de edah hebben we dit euvel nog niet ontdekt

Gesloten