LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "geen suiker toegevoegd"

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

natrena is ook zo'n eng produkt, zo zoooooeeet dat t niet gezond meer is. Een fabrikant heeft bedacht dat we beter een zoetje in onze koffie kunnen doen dan een beetje suiker (dat we dan niet meer dik worden,ssssttt) en dat geleven we dan ook maar meteen. Fabrikantje zag voordeel in deze light zooi, het liep als een trein maar let op vandaag of morgen komt er uit dat die rotzooi schade oplevert bij die enorme hoeveelheden die we consumeren. En dat is dus al zo: Laatst in de krant gezien: dat we kinderen tot 5 jaar zeker geen zoetstoffen meer moeten geven maar gewoon weinig suiker en 'gezond" snoep( alleen wat suiker en zonder toegevoegde nepsuikers en legio gummieachtige rotzooi. Beetje ouders moeten schriken van zoveel ellende (gummieachtig, schreeuwende kleuren, luchtjes en taaiheid en toegevoegde suiker.) in een snoepzak.

Sweetylicious
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2005 10:27

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Sweetylicious »

Gewone suiker is ook slecht voor je. Ik probeer zo veel mogelijk suiker te weren uit mijn voedingspatroon omdat ik er darmklachten van krijg. Heel veel klachten hangen samen met suiker, o.a. exceem. Suiker is gif voor je lichaam. Je hebt het niet nodig, je benodigde koolhydraten haal je wel uit brood, aardappelen en pasta. En zelfs daarvan moet je met mate eten. De meesten van ons bewegen veel te weinig, dus van koolhydraatverbranding is geen sprake. Je lichaam gooit geen voedingsstoffen weg. Dus wat gebeurd er met die overbodige koolhydraten? Juist die worden opgeslagen wat weer resulteerd in een pafferig uiterlijk. :lol:

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

t ging niet over koolhydraten, je zit verkeerd, das de andere topic

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

koolhydraten zijn suikers

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

Suikers met een s kleine letter groot verschil

suikers --> goed

Suiker --> dodelijk, door de wetenschap aangetoont.

Sacharine etc--> nooit door serieus!!! wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat het slecht is.

Met serieus bedeol TNO voeding en vergelijkbare wetenschappelijke instituten.

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

Ik word ziek van al die mensen die zeggen, ja maar alles is wel ergens slecht. Ja en??? en dan maar gewoon doorvreten, roken en zuipen, slaat toch nergens op. Als er al vanuit de wetenschap wordt gemeld dat je kinderen onder de 6 jaar geen vervangende zoetstoffen moet geven dan doe je dat dus niet. Of met mate want dat onderzoek is niet zomaar gedaan en iemand stuurt niet zomaar een waarschuwing de deur uit. Dus houd op met die dooddoener dat alles wel ergens slecht is want dat is niet waar!!
Suiker en zoetstoffen zijn NIET goed, andere dingen soms ook niet maar daar hebben we t nu dus niet over!!!
Dus van al deze stoffen: minderen en zeker voor kinderen!!!

Marieta

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Marieta »

Suiker is slecht aspartaam is slecht alles is slecht. Je krijgt ook overal kanker van zelfs van haribosnoepjes en groenten en nog veel meer. Wat kun je nu nog eten denk ik dan? Gewoon genieten van t leven. En het is niet allemaal zo slecht. Ik denk ook dat het eraan ligt in wat voor mate dat je het gebruikt. Te is nooit goed behalve in het woordje TEvreden.

Groetjes Marieta

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

VAN LEVEN GA JE NOU EENMAAL DOOD!!

Marieta

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Marieta »

Echt??? hihihihhi. Das nog een een slimme opmerking hahahaha.

Groetjes Marieta

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

natuurlijk is suiker dodelijk volgens de wetenschap is alles dodelijk zelfs water . wat belangrijk is de dosis is die u opneemt van en stof. Voor zo vere ik weet is er geen probleem met suiker en aspertaam bij en normale gezonde persoon.

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

Daarom zei ik al TE is nooit goed behalve bij TEvreden.

colinda1

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door colinda1 »

Wat een gezeur over die suikers en zoetstoffen. Mensen moeten gewoon meer de etiketten lezen alvorens wat te kopen.Er is nog wel degelijk keus. En niet meteen alle reclames geloven als je ze ziet. En ja er zullen zeker mensen doodgegaan zijn aan suikers of zoetstoffen. Maar er zijn wel meer stoffen verkeerd. chocopasta en gerookte paling en zalm zou toch ook schadelijk zijn. Vroeger wisten ze dat niet, maar wisten ze ook niet dat je er aan dood gegaan was.

manuel caspar

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door manuel caspar »

hier in het "rijke westen" heeft men steeds weer excuuses nodig om ongegeneerd van alles naar binnen te werken; gebak en frisdrank bij de vleet; vreten, vreten, vreten, gezellige tussendoortjes(???), en steeds vaker gaat het om "light" produkten, want, "daar wordt je niet dik van en het is ook nog gezond"; onzin natuurlijk Maar de levensmiddelen-industrie (wat een bizar woord in dit verband) heeft genoeg gewetenlose schurken in dienst die ons dit via reclameboodschappenprobeert wijs temaken, kennelijk zeer succesvol. Iksnap écht niet hoe men daar in kan trappen, terwijl overgewicht met alle nare gevolgen een echte volksziekte geworden is. Maar men blijft zich nodeloos volproppen, en ca. een derde van de mensheid weet niet of ze morgen wel kunnen eten.

Hanneke1973
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2004 17:54

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Hanneke1973 »

Het spijt me enorm, maar ik heb de ziekte van Crohn, en kan dus letterlijk echt niet tegen kunstmatige zoetstoffen. Ik ga als ik ook maar 1 glas light-frisdrank krijg, binnen een kwartier ongelofelijk aan de diarree.
Zelfs als ik het niet weet dat het erin zit, en ik vraag altijd als ik ergens kom heel expliciet om "geen light alsjeblieft want daar kan ik niet tegen", maar helaas denken een hoop mensen dat "dat wel mee zal vallen". Nou, twintig minuten en een stinkend toilet later denken ze daar toch anders over...
Waar ik zo ontzettend van baal is dat heel veel frisdrankfabrikanten nu bezig zijn hun frisdranken om te zetten naar zoetstoffen. Voorbeelden: alle varianten Spa&Fruit zijn nu ineens "zonder toegevoegde suikers", oftewel: met zoetstoffen. Kan ik dus niet meer drinken. Terwijl ik dat toch altijd erg graag dronk, ook omdat het nog een beetje gezond was (minder calorieën dan de gewone standaard frisdranken als cola en sinas).
Kijk, als er mensen zijn die graag light willen, prima, maar geef ons als consumenten dan wel een keuze, dus maak dan een light-variant én een gewone. Nu MOET je wel mee doen... Wat voor mij dus inhoudt dat ik het niet meer kan gebruiken.
Verder ben ik overigens geen voorstander van kunstmatig gefabriceerde dingen, want je weet gewoon nog niet wat dat aanricht op lange termijn. En zolang niet bewezen is dat het na 50 jaar in het menselijk lichaam NIET schadelijk is, gebruik ik het liever niet. En aangezien het gebruik op grote schaal van light en suikervervangers nog geen 50 jaar aan de gang is, kán dat gewoon nog niet aangetoond zijn.
Even heel extreem: bij DES en Softenon kwamen de problemen ook pas vele jaren later, en dat wil ik liever toch niet met mezelf zien gebeuren. Maar verder moet iedereen het zelf weten natuurlijk... Ik zal nooit zeggen dat iemand iets niet moet gebruiken of zo, maar als ze het me vragen krijgen ze dus dit antwoord.

adriana

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door adriana »

Produkten met vermelding geen suiker toegevoegd word veel gebruikt door mensen met diabetes, maar ia dat wel zo goed

Sweetylicious
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2005 10:27

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Sweetylicious »

Dus maar gewoon lekker door blijven vreten, want dood ga je toch? Als jij dat wilt moet je dat zelf weten, maar ik gebruik mijn lichaam niet als afvalbak

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb de ziekte van Crohn, en kan dus letterlijk echt niet tegen kunstmatige zoetstoffen
En gewone suiker is zeker goed voor ziekte van chrohn :?

kijk hier eens.

Je zou zowel zoetstoffen als suiker moeten weglaten uit je eetpatroon.
Lees hier maar eens.

http://www.scdiet.nl/scdietnl.php

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

op grote schaal van light en suikervervangers nog geen 50 jaar aan de gang is, kán dat gewoon nog niet aangetoond zijn.
Sacharine bestaat al sinds einde van 19 eeuw hoor.
1887 geloof ik bestaat het al.

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ik ben het er helemaal mee eens, ik heb zelfs vernomen dat die kunstmatige zoetstoffen een kankerverwekkende stof bezitten.
Dat moet toch nog eens grondig onderzocht worden vind ik :!::!:
groetjes

Gast

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door Gast »

Alles is tegenwoordig kankerverwekkend.
Je kan daardoor helemaal niks meer eten of drinken.

Gesloten