L.S.
Gisterenavond zag ik Uw uitzending over de veiligheid/onveiligheid van het eten van groenten en fruit.
Het was interessant maar het is me totaal een raadsel waarom het onderwerp "biologische voedingsmiddelen" zelfs niet werd genoemd. Als er iets is wat in dit onderwerp thuishoort is het m.i. dat.
M.vr.gr.
J.M.Lamet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] groente en fruit
Re: groente en fruit
In de uitzending word gesproken over gif in / op groente en fruit. In de eerste plaats bepaald de DOSERING of een stof giftig is of niet. Een gram zout kan iedereen hebben een kilo kan dodelijk zijn. IS zout daarom gif?? In Nederland zijn met betrekking tot gewasbeschermings middelen afspraken gemaakt, in overleg met deskundigen. Natuurlijk zijn er altijd deskundigen te vinden die het niet eens zijn met de normen. Radar moet zich niet voor het karretje van die mensen laten spannen. Overigens moeten wat mij betreft producten in de winkel ALTIJD aan deze normen voldoen.
Biologische groente voldoet aan deze norm. Maar biologische groente kent een ander ernstig bezwaar. Op deze groente komen micotoxinen voor, dat zijn afvalstoffen van niet bestreden schimmels, Op de aanwezigheid van deze stoffen is geen enkele controle en deze stoffen kunnen ernstige bijwerkingen hebben en de gezondheid ernstig schaden. Besteed hier ook eens aandacht aan.
Biologische groente voldoet aan deze norm. Maar biologische groente kent een ander ernstig bezwaar. Op deze groente komen micotoxinen voor, dat zijn afvalstoffen van niet bestreden schimmels, Op de aanwezigheid van deze stoffen is geen enkele controle en deze stoffen kunnen ernstige bijwerkingen hebben en de gezondheid ernstig schaden. Besteed hier ook eens aandacht aan.
-
Ik denkdat boer bas daarmee de spijker op de kop slaat:
Radar laat zich voortdurend achter het karretje spannen van subjective organisaties als milieudefensie en dergelijke.
Voor een "onafhankelijk" consumenten programma is dat dodelijk en een geheel onbegrijpelijke keuze, die op geen enkele manier de consument dient.
Scepsis of erger nog, cynisme als gevolg bij velen.
Ik kan het programma geheel niet serieus nemen, temeer vanwege de manier waarop het gepresenteerd wordt. Altijd wordt de belangenbehartiging van de industrie de mond gesnoerd en wordt een partij als milieudefensie all ruimte tot het verkondigen van hun kolder gegeven.
Diep triest.
Radar laat zich voortdurend achter het karretje spannen van subjective organisaties als milieudefensie en dergelijke.
Voor een "onafhankelijk" consumenten programma is dat dodelijk en een geheel onbegrijpelijke keuze, die op geen enkele manier de consument dient.
Scepsis of erger nog, cynisme als gevolg bij velen.
Ik kan het programma geheel niet serieus nemen, temeer vanwege de manier waarop het gepresenteerd wordt. Altijd wordt de belangenbehartiging van de industrie de mond gesnoerd en wordt een partij als milieudefensie all ruimte tot het verkondigen van hun kolder gegeven.
Diep triest.
Ach iedereen kan wel andenken dat landen met discutabele reputaties al helemal niet geinteresserd zijn in wat voopr troepe ze op het fruit spuiten als het maar verkoopt.
Heb ooit een programma gezien over Costa Rica, midden amerika en daar zag ik toch idd een hoop vuiligheid over het fruit uitgstrooid worden, dat mag hier echt niet eens het land in, daar zit wel een kern van waarheid in.
Denk dat iedereen wel moet bedenken dat fruit en groente besmet kunnen zijn en van hoe verder het komt dan wrs toch het minst gecontroleerd.
Wel uitzonderlijk om te zien dat wij hier spaanse paprika's eten en de duitsers de onze.
Er zal wel een maatschappelijk gewin achter zitten dat ook zit weer in hollandse doofpot wordt gestopt.
Het programma werd idd slordig gebracht, chaos alom maar er zit een kern van waarheid in, wat van heel ver komt is niet goed te controleren en er zit meestal een hoop vuil/gif over het fruit en groente.
Heb ooit een programma gezien over Costa Rica, midden amerika en daar zag ik toch idd een hoop vuiligheid over het fruit uitgstrooid worden, dat mag hier echt niet eens het land in, daar zit wel een kern van waarheid in.
Denk dat iedereen wel moet bedenken dat fruit en groente besmet kunnen zijn en van hoe verder het komt dan wrs toch het minst gecontroleerd.
Wel uitzonderlijk om te zien dat wij hier spaanse paprika's eten en de duitsers de onze.
Er zal wel een maatschappelijk gewin achter zitten dat ook zit weer in hollandse doofpot wordt gestopt.
Het programma werd idd slordig gebracht, chaos alom maar er zit een kern van waarheid in, wat van heel ver komt is niet goed te controleren en er zit meestal een hoop vuil/gif over het fruit en groente.
In de jaren 50-60 werd er gespoten bij het leven
Tractor met van die hele lange armen waar een partij
gif uitkwam nou niet mooi meer.Mestoverschot nooit van gehoord
toen werd gewoon op het land gespoten.Hoe kan dat nou
dat nu de vergrijzing er is met dat gif van vroeger.
Wordt steeds gekker in Nederland.
Tractor met van die hele lange armen waar een partij
gif uitkwam nou niet mooi meer.Mestoverschot nooit van gehoord
toen werd gewoon op het land gespoten.Hoe kan dat nou
dat nu de vergrijzing er is met dat gif van vroeger.
Wordt steeds gekker in Nederland.
tja bot daar zeg je wat, enorme veel gif geconsumeerd afgelopen decennia door onze grijze duifjes , en ze leven allemaal best lang nu toch...