LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HERBALIFE

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

HERBALIFE JA OF NEE?

Ja, het werkt!
43
23%
Nee, ik vind het te duur, maar werkt wel.
23
12%
Nee, het werkt niet!
108
57%
Ik weet niet wat Herbalife is!
17
9%
 
Totaal aantal stemmen: 191

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Henrice »

Mensen die baat kunnen hebben bij voedingssupplementen met extra vitamines en mineralen zijn onder meer

ouderen hebben meestal extra vitamine D nodig, tenzij ze veel buiten zijn

vrouwen die zwanger willen worden en tijdens de eerste weken van de zwangerschap hebben foliumzuur nodig om de kans op een kindje met een open ruggetje te verkleinen

baby's en jonge kinderen hebben afhankelijk van de door hen gebruikte voeding extra vitamine D en K nodig.

omdat ijzer uit plantaardige bronnen slecht wordt opgenomen, kunnen sommige vegetariërs dat te kort komen

mensen die lijden aan een spijsverteringsstoornis (zoals de ziekte van Crohn en coeliakie) kunnen door de belemmering in de opname van voedingsstoffen tekorten krijgen

voor mensen die herstellende zijn van een ziekte of vaak ziek zijn, kunnen voedingssupplementen het afweersysteem versterken

vermageringskuren bevatten niet altijd voldoende voedingsstoffen (het heeft uiteraard de voorkeur om ook bij het afvallen een volwaardige voeding te gebruiken


Eefje schreef:

dat in onze hedendaagse voeding helaas niet meer alle voedingstoffen zitten die we nodig hebben


Inmiddels heb ik heel wat sites doorgelezen over dit onderwerp maar dit bovenstaande is echt grote onzin.Mensen die af willen vallen kunnen het beste hun dikmakende voedingspatroon aanpassen en deze blijvend in hun leven integreren. Vooral met doorzettingsvermogen komen ze een heel eind.

http://www.ergogenics.org/willett.html

eefje73
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2005 13:18

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door eefje73 »

Multivitamines? Ze kunnen een goede voeding niet vervangen, maar wel tekorten aanvullen waar je altijd tegen op loopt, hoe gezond je ook eet. De B-vitamines, vitamine D en selenium in de meeste multivitamines zijn zonder meer goed voor je.


Henrice: Bovenstaande haal ik uit de door jou aangehaalde site. Dat is nou precies wat ik bedoel.
Wel fijn dat je een site aanhaald die het met me eens is.
Laatst gewijzigd door eefje73 op 19 nov 2005 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

eefje73
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2005 13:18

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door eefje73 »


Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

Ben het helemaal eens met eefje73 het is ONMOGELIJK om in Nederland gezond te eten. Hoe je ook je best doet.

Het is vervelend maar wel waar. Ik heb er een paar jaar geleden een artikel over geschreven:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ing.1.html

enjoy!!

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Henrice »

In dit artikel wordt geen suggestie gadaan waardoor je tegen tekorten oploopt.Om dit nou te zeggen dat het voedsel dan zo slecht is...Het is niet mijn interpretatie maar als je dit wilt geloven zoals alle fabrikanten van supplementen mensen alles willen laten geloven om hun pillen te verkopen.De site waar je naar verwijst is in ieder geval zo'n fabrikant.

Wat Walter Willet hier over zegt is dat je multivitamine moet nemen voor de zekerheid omdat niet iedereen alle benodigde vitamines in dezelfde mate opneemt uit het voedsel.Het is wel de bedoeling dat je er voor zorgt dat je de vitamines zo veel mogelijk uit normaal voedsel probeert te halen

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

willy witsel.

Ook ik slik meerdere tabletten...ik heb er ook wat meer dan een....dus het is eigenlijk hetzelfde als Herbalife....
Maar zo denk ik erover....
Verder vind ik het wel leuk dat je ook toegeeft dat er in het voedsel van ons niet veel bijzonders meer zit....en ook goed dat je er over schrijft..
Maar ik ben van mening dat mensen Herbalife niet als afvallen moeten zien maar als gezonde voeding..dat scheelt al een heel stuk.
Kijk dat je er mee afvalt,aankomt of energiek wilt blijven of wat dan ook is een bijzaak, maar in eerste plaats is het gezonde voeding....

moedervan5

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

willy witsel,

Hoort dat van die top vorm ook bij jou site....die kreeg ik gelijk er achteraan...soort reclame

moedervan5

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

Dat wordt gedaan door mijn gratis teller, ik gooi dat ding er nog eens af, maar dat is wel zonde van mijn twee miljoen hits.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Henrice »

Herbalife is geen gezonde voeding maar vervangings voedsel dat ook gezond schijnt te zijn.Vervangen van voedsel dat je bij elkaar sprokkelt en daar iets lekkers van creeerd.Desnoods van de biologische markt of natuur winkel.Van de energie die het kost om te sprokkelen val je ook nog eens lekker af en je komt nog eens in de buitenlucht.(Vit.D).
Doe 2 schepjes poeder in een glas en doe hier melk,sojasap,vruchtensap of water bij.Even schudden of shaken en uw overheerlijke shake is klaar.In aardbei,vanille of chocola

Eet smakelijk.

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Willy witsel,

Hoeveel bij jij per maand kwijt dan met al die suplementen...?
En zo is het bij Herbalife ook, dat je er aanvulling bij neemt..en dan ben je altijd duurder uit...
Maar ik ben van mening dat de vitamines die in de winkel te koop zijn...niet echt goed zijn...op een enkeling na..
Maar ik ben benieuwd hoeveel jij kwijt bent...

moedervan5

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

henrice,

Ik snap jou berichtje niet helemaal....Is dat synisch bedoelt?
Of ben je overstag gegaan...

moedervan5

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Henrice »

Het is zoals je het leest.

Was ik net in de supermarkt,komt er een veels te dikke mamma met haar twee kinderertjes aanlopen.Vraagt die mamma aan haar kindereren welke groente ze willen eten.....Ze zei er wel bij "dan nemen we een pot, da's lekker makkelijk".

Is deze mamma nou verstandig,dom,of lui?

Zelf neem ik alleen iedere dag een visolie supplement en af en toe een vitaminepil.Visolie omdat ik niet van vis hou en omega 3 vetzuren onmisbaar zijn.Vitaminepil omdat ik ook wel eens lui ben en er zeker van wil zijn dat alles op peil blijft.Dus overstag ben ik zeker niet en blijf de mening toebedeeld dat als je een beetje creatief met het aangeboden voedsel omgaat er vele betere manieren te bedenken zijn om af te vallen,fit te blijven en gezond bezig te zijn dan allerlij poedertjes te mixen.

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Bzzz »

[/b]moeder van 5 schreef
Maar ik ben van mening dat de vitamines die in de winkel te koop zijn...niet echt goed zijn...op een enkeling na..

Waarom vind of denk je dat dan? Geen kritiek op jou, maar ik ben daar benieuwd naar omdat er toch veel gerenomeerde merken in de schappen liggen.

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Bzzz,

Omdat in veel suplementen toegevoegde suikers zitten en die hebben we niet nodig...
Ook zijn het vaak synthetische vitamines...en er zit vaak niet genoeg in om toch alle vitaminen binnen te krijgen..
Ook met de visolie heb ik voor mijn kinderen vaak verschillende geprobeerd..van 4 euro tot 45 euro.voor de concentratie en voor gezondheid,,visolie is voor alles met een h goed (huid,haar hersenen,hart en bloedvaten..) Mijn kinderen reageren het best op die van herbalife..Niet omdat ik dat perse wil of wat dan ook maar ze reageren heel goed...Dat miste ik bij de andere visolie..
Ook ik had vroeger een temin aan een bepaalt vitamine in mijn lichaam en ik moest ook vrij dure supl. nemen, nu weten we dat ik een koemelk intolerantie heb...mijn nieren vielen haast uit en mijnlever functioneerde ook bijna niet meer...

Dus de vitamines die in de winkel vaak te koop zijn hebben toegevoegde suikers die weer slecht zijn....

moedervan5

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Henrice »

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=2471

Deze site moet je maar eens doorlezen moeder.Het is helemaal niet zo verstandig om te veel preparaten te slikken.Overdaad, schaadt wordt wel eens gezegd en dat is ook met vitanine etc. zo.Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je dusdanig met gezondheid(voeding) bezig bent,dit kan leiden tot een obsessie daarvoor.Orthorexia wordt deze psychische aandoening genoemd.Nou zal dit voor een voedingsdeskundige,of iemand die pretendeerd dit te zijn, geen onbekend begrip zijn en wil hier ook niemand voor door laten gaan.Toch beangstigd het mij een beetje dat u bij uw kinderen al positieve dingen meent te herkennen uitgerekend bij de visolie van herbelife.Ik wil best geloven dat herbelife een aantrekkelijk zakcentje voor u opleverd en dat de activiteit die het met zich meebrengt een leuke bezigheid is.Het uitproberen van supplementen op kinderen in de veronderstelling dat het allemaal goed is gaat mij iets te ver.

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Henrice,

Dat is dan jou mening...maar niet die van mij..en nogmaals het levert mij niets op hoor...
Ik koop het gewoon.Dus ik ben net zoveel als een ander kwijt..

En het is geen uitproberen, maar op advies..voor de concentratie..
Maar daar ga ik verder niet over uit wijden...
Ik snap niet dat jij het aanhaalt...uitproberen.
En daarbij is visolie heel goed bij bijv. ADHD en dat is dan altijd beter dan zware medicijnen...het is aangetoond dat die kinderen juist hun medicatie kunnen minderen...en dan zeg ik op mijn beurt beter visolie dan gemisch...
moedervan 5

moedervan5
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 nov 2005 16:13

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door moedervan5 »

Henrice,

Ik had jou ook een vraag gesteld maar nog steeds geen antwoord...hoeveel ben jij kwijt aan je supplumenten...

En ik dacht dat jij 15 verschillende slikte.

moedervan5

Lizart777
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2005 13:03

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Lizart777 »

Ik ben nieuw op dit forum. Ik word er spuugziek van dat ook hier weer een heel item gewijd wordt aan Herbal Life. Ik kom op diverse fora en op ieder forum verschijnt wel een Herbal Lifer met een heel verhaal.
Ik woon in een dorp en sinds juni van dit jaar wordt ik bestookt met foldertjes in de bus om mee te doen aan herbal Life, op ieder van die foldertjes of soms zelfs gewoon strookjes papier staat een ander telefoonnummer binnen mijn dorp. Verder staan er in het huis aan huisblad ook regelmatig Herbal Lifers die vragen of mensen willen afvallen en daar stonden weer andere telefoonnummers bij in het dorp.
In dit dorp alleen al zijn 14 Herbal Lifers bezig mensen te werven voor hun producten.

Als je op een forum (auto, motor, reptielen, vakantie waar dan ook) laat vallen dat je voor de vakantie een paar kilo eraf wil of na de kerst weer even op je gewicht gaat letten dan duikt er alweer een Herbal Lifer op.
Overal kom je folders tegen.

Als het product echt werkt verkoopt het zich vanzelf wel denk ik dan. Iedereen of hij/zij wil of niet weet inmiddels dat Herbal Life bestaat dus als iemand via die weg wil afvallen dan komt die persoon daar heus wel terecht.

Als de producten zo goed zijn hoe kan het dan dat in zo'n klein dorp als dit zoveel mensen klanten proberen te werven? Het zal weinig zoden aan de dijk zetten.

Ik heb me voorgenomen me er niet meer aan te ergeren en ze voortaan gewoon te negeren. Alle foldertjes en papiertjes gaan meteen de vuilniszak in.
Zes mensen in mijn omgeving hebben het geprobeerd, zeer serieuze mensen die zich ook bezig houden met beweging en het voedsel dat ze eten. Alle zes hebben meer hinder dan gemak ondervonden van herbalLife en vonden het zéér prijzig.

HerbalLife mag wat mij betreft gewoon een boom in.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door Henrice »

De vraag heb je niet aan mij gesteld moeder maar aan pillie willie.
ADHD heb ik ook wat over gelezen en daar zijn ook supplementen voor/tegen.Vroeger was je gewoon een beetje druk....Nou is ADHD een heel ander onderwerp maar als de gemiddelde acceptatiegrens een beetje hoger zou liggen zouden er gelijk minder kinderen met ADHD zijn evenals andere ziekteverschijnselen die je in deze maatschappij maar al te gemakkelijk aangepraat worden.15 jaar geleden was je nog gewoon een beetje chagerijnig tegenwoordig ga je voor je het weet voor manisch depresief door.Een beetje draaien en sleutelen aan wetenschappelijke feiten en er kan een pil voor gemaakt worden Als de maatschappelijke trand een een beetje is ingeburgerd is er zo een supplement,homeophatisch middel of therapie van welke aard ook bedacht .We varen er waarschijnlijk wel bij.Wie dan ook.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: HERBALIFE

Ongelezen bericht door S. »

Vond hier nog een artikel wat heel duidelijke uitleg geeft over voedingssupplementen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voedingssupplement

Gesloten