Wie of wie weet meer van het keurmerk bio+
Ze hebben wel een website, maar ik kan hier weinig informatie vinden.
Tevens kreeg ik een mail, die ik naar het adres op de site stuurde, terug met een foutmelding.
Wie beheert eigenlijk het keurmerk? En aan welke eisen moeten ze voldoen.
Het zou oorspronkelijk van De groene weg zijn, maar zijn overgenomen door een multinational.
Het wordt tijd voor wat duidelijkheid in de keurmerken mbt biologisch eten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keurmerk Bio+
Re: Keurmerk Bio+
Meer informatie over bio+ is hier te vinden: http://www.bio-plus.nl/
-
Die website had ik dus al gevonden en ik heb een mail gestuurd naar info@bio-plus, maar die kreeg ik terug.
Op de site staat helemaal geen informatie over de eisen waaraan een product moet voldoen om bio plus te mogen heten.
Op de sites van demeter, eko etc kun je wel de eisen vinden.
Op de site staat helemaal geen informatie over de eisen waaraan een product moet voldoen om bio plus te mogen heten.
Op de sites van demeter, eko etc kun je wel de eisen vinden.
Op de website staat daarover het volgende: "De gezonde oorsprong van onze producten ontstaat op weidegronden, grasland en bij de groei van gewassen waarbij het gebruik van chemische- en synthetische bestrijdingsmiddelen ten strengste verboden is. Een natuurlijke manier van leven houdt direct verband met de gezondheid van de dieren. Dat maakt het preventief toedienen van medicijnen of antibiotica niet nodig. Gewassen groeien zoals de natuur het bedoeld heeft, zonder chemische- en synthetische bestrijdingsmiddelen. Producten bevatten geen chemisch-synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen, en dat maakt het verschil! Uitgangspunten van boer en landbouwer is duurzaamheid, voor het milieu én de mens. Toekomstperspectief, een nieuw verbond met de natuur."
Het lijkt er op dat de normen die Skal hanteert worden gevolgd.
Het lijkt er op dat de normen die Skal hanteert worden gevolgd.
-
Bij mijn weten is Bio-plus helemaal geen keurmerk maar gewoon een merk, en hanteren zij het Eko-keurmerk.
Ik vind dat ze erg geheimzinnig doen, qua contact-gegevens, en ze erg veel heel algemene informatie hebben staan, niets vergeleken met bv. de Groene Koe of andere niet-natuurwinkel biologische merken
Ik vind dat ze erg geheimzinnig doen, qua contact-gegevens, en ze erg veel heel algemene informatie hebben staan, niets vergeleken met bv. de Groene Koe of andere niet-natuurwinkel biologische merken