Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 1323
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Thijs124 »

Als het niet op de verpakking staat aangegeven kun je ook contact opnemen met de NVWA
https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contact

peter17111962
Berichten: 656
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door peter17111962 »

Het gebeurd tegenwoordig helaas steeds vaker dat als iemand iets niet mag of wil eten of drinken
dat die lang niet altijd serieus wordt genomen. Of men krijgt een opmerking in de trant van: Dat kleine
beetje kan toch geen kwaad of, dat is niet toegevoegd, maar dat hoort er van nature in te zitten of nog
erger: Ik adviseer U om eens te gaan praten met uw arts of psychiater. Nu gaat het over gluten, wat in
geval van een allergie tot erge problemen kan leiden. Zo ervaren als voorbeeld ook mensen die geen
alcohol mogen of willen drinken ook een hoop onbegrip. En dat onbegrip wordt helaas alleen maar
veel groter als iemand met een vergrootglas probeert die veel te kleine letter te gaan lezen in een
supermarkt en vervolgens dat product terug moet zetten omdat er voor die persoon iets verkeerd inzit.

wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door wikop »

Ik zeg dat altijd zeer prive als grapje,want mijn man,die kan blijven eten,dat lijkt meer op voeren,en hij weegt maar 57 kilo
En ja,was het maar waar,een pilletje en je kunt wel gluten eten
Je krijgt een soort ontstekingen in je darm,plus,zal het niet te onsmakelijk proberen te omschrijven,een race ticket gratis

wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door wikop »

Inderdaad peter 17111962,die letters zijn praktisch onleesbaar,zeker voor mij als oudere,en nu elke keer op zoek te gaan naar personeel in de lidl?Het licht is trouwens ook niet geweldig Nogmaals,ze zijn hier vriendelijk en superlief en behulpzaam,maar net als overal met te weinig mensen.dit is trouwens de enige supermarkt die hier in het centrum is,terwijl we wel 18.000 inwoners hebben,maar dat is een andere discusie

PGros
Berichten: 1211
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door PGros »

Voor kleine letters. Gebruik je gsm. Foto maken en je kan het zo lezen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1016
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Ik_weet_niet_alles »

Speedy123 schreef:
09 sep 2024 00:04
Op de verpakking staat Hutspot met gehaktballen. Tweede derde van de gehaktballen zijn gewoon zichtbaar, kartonnen strook zit alleen in het midden.

Gluten in gehaktballen is heel normaal. Gluten zitten nu eenmaal in beschuit en in paneermeel. Iemand met een gluten allergie weet heus wel dat die niet zomaar een gehaktbal kan eten zonder de allergie informatie op de verpakking te controleren.

Kortom, overbodige waarschuwing.

Geloof dat hier het probleem is dat u simpelweg meer van stoofvlees houdt, is het niet?
Wellicht is het zo dat iemand die een bepaald product gewend is deze gewoon pakt en niet nog eens het etiket gaat bekijken. Dan komen ze er pas thuis achter dat een product gewijzigd is.
Dan is een waarschuwing zeker op zijn plaats.

Dagkoers
Berichten: 838
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Dagkoers »

Ik dacht aan een vergrootglas.

Bastiaansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2024 13:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Bastiaansen »

Mevrouw heeft al geruime tijd genoten van glutenvrije stamppot met stoofvlees. Opeens zitten er gehakballen in ipv stoofvlees. Kan me voorstellen dat je op de automatische piloot de stamppot koopt, maar bij het opwarmen valt dat wel op. En dan kijk je naar wat erin zit als je coeliaki hebt.
Een vriendelijke waarschuwing dus voor mensen die ook op de automatische piloot de stamppot kopen bij de Lidl.
Pilletje voor coeliaki slikken zou makkelijk zijn. Welke pil is dat?

Nijogeth
Berichten: 10563
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Nijogeth »

Ik zou zeggen, Google het. Er komen aardig wat resultaten tevoorschijn. Volgens mij is het wel zo dat je ze niet 365 dagen per jaar kan gebruiken, maar dat ze er vooral zijn voor de momenten waarop het makkelijk is, omdat ze een enzym bevatten dat de gluten afbreekt. Tolerase-G is de werkzame stof.

Moneyman
Berichten: 31202
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
09 sep 2024 13:48
Wellicht is het zo dat iemand die een bepaald product gewend is deze gewoon pakt en niet nog eens het etiket gaat bekijken. Dan komen ze er pas thuis achter dat een product gewijzigd is.
Dan is een waarschuwing zeker op zijn plaats.
Dat is natuurlijk prima. Maar dan moet je niet de winkel onterechte verwijten maken en zeggen dat het nauwelijks zichtbaar is. Het staat er én met koeieletters op, én het is duidelijk zichtbaar aan het product. Kom op - als je dat niet ziet, had een waarschuwing evenmin geholpen.

wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door wikop »

Nijoget,ik heb die pilln allang geprobeerd,geloof me nu maar,als je deze ziekte echt hebt,doen ze niks,moneyman,dat is onzin,ik heb ongeveer het zelfde mee gemaakt bij de jumbo,stond duielijk voorop dat de samenstelling gewijzigd was,en als ik het daar zie,zie ik het ook bij de lidl,maar ja,zij hebben karton over het grootste deel van de verpakking,dat was daar dus niet

Bastiaansen,dank je wel voor je begrip
En ik weet niet alles ook,als je al jaren het zelfde produkt koopt,dan ga je inderdaad op de automatische pillot alles in je mandje doen

rwolters
Berichten: 1831
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door rwolters »

Tip voor als je allergieën hebt: koop geen kantenklare meuk maar maak het zelf. Dan bepaal je zelf wat je eet en wat er in zit. Dit geldt overigens ook als je geen allergieën hebt.

Methusalah
Berichten: 1291
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Methusalah »

wikop schreef:
09 sep 2024 16:35
Nijoget,ik heb die pilln allang geprobeerd,geloof me nu maar,als je deze ziekte echt hebt,doen ze niks,moneyman,dat is onzin,ik heb ongeveer het zelfde mee gemaakt bij de jumbo,stond duielijk voorop dat de samenstelling gewijzigd was,en als ik het daar zie,zie ik het ook bij de lidl,maar ja,zij hebben karton over het grootste deel van de verpakking,dat was daar dus niet

Bastiaansen,dank je wel voor je begrip
En ik weet niet alles ook,als je al jaren het zelfde produkt koopt,dan ga je inderdaad op de automatische pillot alles in je mandje doen
Het is gewoon een ander gerecht. Jij doet alsof ze iets hebben aangepast maar dat is gewoon niet zo. Er is één gerecht verdwenen en daar is een andere variant voor in de plaats gekomen en als je gewoon de verpakking leest kan het geen verassing zijn wat je koopt. Je stamppot met stoofvlees is vervangen door stamppot met gehaktballen.

Daarnaast, Lidl heeft nooit geclaimd dat de stoofvlees variant glutenvrij was. Dat maak je er zelf van.

Moneyman
Berichten: 31202
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Moneyman »

wikop schreef:
09 sep 2024 16:35
moneyman,dat is onzin,ik heb ongeveer het zelfde mee gemaakt bij de jumbo,stond duielijk voorop dat de samenstelling gewijzigd was,en als ik het daar zie,zie ik het ook bij de lidl,maar ja,zij hebben karton over het grootste deel van de verpakking,dat was daar dus niet
Je zit vast in je eigen verhaal, maar het blijft onjuist. Er is helemaal geen sprake van een gewijzigde samenstelling, maar gewoon van een totaal ander artikel.

Je maakt de Lidl verwijten, maar die hebben niets fout gedaan. Jij wel (hoe logisch wellicht ook): je hebt gewoon niet gekeken wat je kocht, maar op de automatische piloot gewinkeld. Kan gebeuren, geen probleem, maar de enige die je dat kan verwijten ben je toch echt zelf.

wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door wikop »

weet dat dit kan gebeuren,en ik weet ook dat de lidl het niet niet met opzet doet
En nogmaals,het personeel is super vriendelijk,maar toch,als je zo een grote wijziging doorvoert,was een stikkertje met gewijzigde samenstelling slim en klantvriendelijk geweest,maar we dwalen allemaal,ik ook af,van de waarschuwing naar andere mensen met een gluten allergie,meer was er niet bedoeld,verhipt,ijk eens om je heen in de winkels op hoeveel voedselprodukten het wel staat,en wees ook eens eerlijk,kun jij die kleine lettertjes op de achterkant wel lezen in een niet zo goed verlichte winkelhoek wel lezen?En als ik al gezien had,wat ik wel had kunnen zien,dat er gehaktballetjes inzaten,zelfs dan weet ik niet of het kwartje was gevallen,zeker omdat hun kant en klaar gehakt ook geen gluten bevat
Of het een totaal ander artikel is,dat maakt geen bal uit

En nee,lidl claimde nooit dat die andere variant glutenvrij was,hij was het gewoon

En nu is het klaar,denk je,ik wil andere mensen even waarschuwen voor de zekerheid,valt het halve forum over je heen,want meer wilde ik niet,en zeker geen ellenlange discusie

Kunnen jullie of willen jullie nu niet begrijpen dat iemand alleen wil waarschuwen aan mensen die er dagen lang ziek van worden????
Niet meer en niet minder,geen zwarte piet aan de lidl,of aan iemand anders?

Thijs124
Berichten: 1323
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Thijs124 »

Dat moet je niet erg vinden, dat is hoe een forum werkt. Een forum kan niet veel met een waarschuwing. De algemene indruk is dan dat die dubbele eigenschap, A dat die waarschuwing hier gezien is en B dat die ook voor de lezer van toepassing is erg klein is.
Iedereen heeft er een mening over en wil die uitdragen.
Vaak worden onderwerpen zo ver uitgemolken dat er voor de topicstarter niks meer uit te halen is.
Maar trek het je niet aan.
Ook als er een mening wordt gevraagd zijn er altijd drie antwoorden die meestal allemaal terug komen. Ja Nee en onbekend.

Moneyman
Berichten: 31202
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Bericht door Moneyman »

wikop schreef:
09 sep 2024 22:36
Kunnen jullie of willen jullie nu niet begrijpen dat iemand alleen wil waarschuwen aan mensen die er dagen lang ziek van worden????
Niet meer en niet minder,geen zwarte piet aan de lidl,of aan iemand anders?
Natuurlijk begrijp ik dat. Alleen was dat helemaal niet wat je deed… als je alleen gewaarschuwd had, had je mij niet gehoord.

Plaats reactie