Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door wikop »

Ik wil alleen maar even waarschuwen,ik at graag de 2 vaks stamppot hutspot met stoofvlees,en zonder te waarschuwen is dat veranderd in met gehakt,nauwelijks zichtbaar,want het karton zit over het vlees
Nu zitten er dus plotseling wel gluten in,dus let op!!!!!
Of dat bij de andere 2 vaks stampotten ook is weet ik nog niet

Thijs124
Berichten: 1323
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02
Beste antwoord
Gekozen door wikop

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

door Thijs124 » 09 sep 2024 23:03

Dat moet je niet erg vinden, dat is hoe een forum werkt. Een forum kan niet veel met een waarschuwing. De algemene indruk is dan dat die dubbele eigenschap, A dat die waarschuwing hier gezien is en B dat die ook voor de lezer van toepassing is erg klein is.
Iedereen heeft er een mening over en wil die uitdragen.
Vaak worden onderwerpen zo ver uitgemolken dat er voor de topicstarter niks meer uit te halen is.
Maar trek het je niet aan.
Ook als er een mening wordt gevraagd zijn er altijd drie antwoorden die meestal allemaal terug komen. Ja Nee en onbekend.
Dagkoers
Berichten: 838
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt voor het waarschuwen.
Wat zei Lidl er zelf over?

Speedy123
Berichten: 1753
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Op de verpakking staat Hutspot met gehaktballen. Tweede derde van de gehaktballen zijn gewoon zichtbaar, kartonnen strook zit alleen in het midden.

Gluten in gehaktballen is heel normaal. Gluten zitten nu eenmaal in beschuit en in paneermeel. Iemand met een gluten allergie weet heus wel dat die niet zomaar een gehaktbal kan eten zonder de allergie informatie op de verpakking te controleren.

Kortom, overbodige waarschuwing.

Geloof dat hier het probleem is dat u simpelweg meer van stoofvlees houdt, is het niet?

Moneyman
Berichten: 31202
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kan het product niet vinden op de website van Lidl, dus ik kan niet beoordelen hoe het eruit ziet en hoe zichtbaar het is. De de wel zichtbare vergelijkbare producten zijn de gehaktballetjes wel goed zichtbaar.

In z'n algemeenheid vind ik vreemd dat er stoofvlees op de verpakking zou staan en dat er dan gehakt in zou zitten. Weet je zeker dat de verpakking nog daadwerkelijk stoofvlees noemde?

Speedy123
Berichten: 1753
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef: In z'n algemeenheid vind ik vreemd dat er stoofvlees op de verpakking zou staan en dat er dan gehakt in zou zitten. Weet je zeker dat de verpakking nog daadwerkelijk stoofvlees noemde?
Als de verpakking stoofvlees zou noemen, dan klopt de allergie informatie niet en hadden we nu een terugroep actie gehad.

Het oude product bestaat niet meer, nu verkoopt Lidl alleen nog Hutspot met gehaktballen en zo staat het dan ook op de verpakking.

wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door wikop »

Dagkoers,ik zou niet weten hoe ik bij de lidle een zinnig antwoord kan krijgen,de dames in de winkel zijn lief en behulpzaam,maar dit gebeurd niet door hun,toen ik het in de winkel melde zijn ze meteen de karton over de maaltijden gaan verschuiven,zodat je nu wel meteen ziet dat er gehaktballetjes inzitten
Speed123,of ik meer van stoofvlees hou>nee,niet echt,maar als je geen gluten kunt en mag eten,ben je blij als er toch een enkele kant en klaar maaltijd voor je bestaat,en dat karton zit echt lang niet altijd in het midden,wel in een ideal wereld,plus,ik gebruik deze al jaren,een stikkertje er op,met gewijzigde samenstelling??Dat is toch geen luxe?en dat er gluten inzitten,heb je al eens geprobeerd die lettertjes te lezen ???Zeker als je al wat minder goed ziet???Ik gebruik deze toch echt al jaren
Moneyman,er staat inderdaad gehaktballetjes op,maar ik koop ook vaker gehakballen kant en klaar bij de lidl,waar geen gluten inzitten,maar rijstmeel,en ja,ik had zelf moeten opletten,maar toch?Stikkertje met gewijzigde samenstelling?

Methusalah
Berichten: 1291
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Methusalah »

Eh... Stoofvlees bevat doorgaans ook gewoon gluten want daar worden dikmakers voor gebruikt zoals oa brood en bier.

Methusalah
Berichten: 1291
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Methusalah »

wikop schreef:
09 sep 2024 09:27
Dagkoers,ik zou niet weten hoe ik bij de lidle een zinnig antwoord kan krijgen,de dames in de winkel zijn lief en behulpzaam,maar dit gebeurd niet door hun,toen ik het in de winkel melde zijn ze meteen de karton over de maaltijden gaan verschuiven,zodat je nu wel meteen ziet dat er gehaktballetjes inzitten
Speed123,of ik meer van stoofvlees hou>nee,niet echt,maar als je geen gluten kunt en mag eten,ben je blij als er toch een enkele kant en klaar maaltijd voor je bestaat,en dat karton zit echt lang niet altijd in het midden,wel in een ideal wereld,plus,ik gebruik deze al jaren,een stikkertje er op,met gewijzigde samenstelling??Dat is toch geen luxe?en dat er gluten inzitten,heb je al eens geprobeerd die lettertjes te lezen ???Zeker als je al wat minder goed ziet???Ik gebruik deze toch echt al jaren
Moneyman,er staat inderdaad gehaktballetjes op,maar ik koop ook vaker gehakballen kant en klaar bij de lidl,waar geen gluten inzitten,maar rijstmeel,en ja,ik had zelf moeten opletten,maar toch?Stikkertje met gewijzigde samenstelling?
Holyshit... je jijkt toch wel wat je in je mandje stopt?

Mij hemel zeg, het staat er nota bene dus gewoon op. Waarom maak je er dan een probleem van. Dan heb je toch echt zelf niet opgelet.

Kansloos topic weer.

Moneyman
Berichten: 31202
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
09 sep 2024 09:25
Het oude product bestaat niet meer, nu verkoopt Lidl alleen nog Hutspot met gehaktballen en zo staat het dan ook op de verpakking.
Dat lijkt me ook het meest logische. En dat betekent dat Wikop gewoon niet goed heeft gekeken en er niks aan de hand is.

wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door wikop »

Als je goed gelezen had,had je ook gelezen dat dit geen klacht is,maar een waarschuwing voor mensen die niet tegen gluten kunnen,meer niet,wij worden echt doodziek ervan,en op bijna elk artikel staat gewijzigde samenstelling,behalve bij het belangrijkste,de voeding

Moneyman
Berichten: 31202
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Moneyman »

wikop schreef:
09 sep 2024 09:27
Moneyman,er staat inderdaad gehaktballetjes op,maar ik koop ook vaker gehakballen kant en klaar bij de lidl,waar geen gluten inzitten,maar rijstmeel,en ja,ik had zelf moeten opletten,maar toch?Stikkertje met gewijzigde samenstelling?
Er staat al iets anders op de verpakking. Dus er is helemaal geen sprake van een gewijzigde samenstelling. Je koopt gewoon een ander product.

Juist van iemand met allergieën mag je verwachten dat die kijkt wat hij koopt.
wikop schreef:
09 sep 2024 09:43
Als je goed gelezen had, had je ook gelezen dat dit geen klacht is...
Ik heb je bericht prima gelezen, en ik zie daar beschuldigingen die onjuist zijn. Je bent dus niet alleen aan het waarschuwen.

wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door wikop »

Ook goed nieuws,de 2 vaks maaltijd zuurkool is nu wel plots glutenvrij,gelukkig,dus toch nog een kant en klaar maaltijd,en het staat er toch duidelijk boven,waarschuwing?Lidl mag zelf beslissen wat ze verkopen tenslotte,toch hadden ze er een waarschuwing boven kunnen zetten,wantde zuurkool is dus ook gewijzigd,ten goede voor mij

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door witte angora »

Gelukkig dan maar. Zelf ben ik geen fan van zuurkool, wordt er zelf zo zuur van. Maar als jij ermee geholpen bent, prima toch?

wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door wikop »

Ja,ik ben er blij mee,en zuur ben ik van mezelf al genoeg
Contactformulier van de lidl ook gevonden,en gevraagd of de oude samenstelling nog terug komt,moneyman,het was echt niet bedoeld als aanval naar de lidl,dan kwam het verkeerd over,echter,ik ken veel mensen met deze darmziekte,en het is echt gevaarlijk,ben er zelf al mee in het ziekenhuis beland in turkije

Moneyman
Berichten: 31202
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Moneyman »

wikop schreef:
09 sep 2024 09:59
Ook goed nieuws,de 2 vaks maaltijd zuurkool is nu wel plots glutenvrij,gelukkig,dus toch nog een kant en klaar maaltijd,
Top. Eind goed, al goed :wink:

wikop
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door wikop »

methusala,niet elk stoofvlees bevat gluten,bier word er nog maar weinig in gebruikt,en ja,ik had beter moeten lezen,maar ik koop die echt al jaren,dan verwacht je dit toch niet?

Rijstmeel zie je de laatste jaren steeds meer
Speedy,in hun kant en klare gehaktballen zitten ook geen gluten
Of tenminste,vorige maand niet,ik ga mijn 2e bril,leesbril dus,meenemen volgende keer

en nee,ik heb ze echt niet gegeten,maar mijn partner gevoerd,ik ben gewend elke hap voor ik hem in mijn mond stop extra te checken

Nijogeth
Berichten: 10563
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

wikop schreef:
09 sep 2024 09:43
Als je goed gelezen had,had je ook gelezen dat dit geen klacht is,maar een waarschuwing voor mensen die niet tegen gluten kunnen,meer niet,wij worden echt doodziek ervan,en op bijna elk artikel staat gewijzigde samenstelling,behalve bij het belangrijkste,de voeding
Gelukkig kun je gewoon een pilletje pakken daarvoor. Ik heb een nichtje die heel moeilijk doet als we eens met de familie ergens gaan eten, want de kaart moet haar wel aanstaan en dan moeten er ook nog genoeg glutenvrije opties zijn. Op de vraag hoe ze dat dan doet als ze op vakantie gaat, zei ze doodleuk 'oh, dan pak ik daar een pilletje voor'. Doe dat dan ook voor die ene keer dat we met de familie ergens gaan eten...

Nijogeth
Berichten: 10563
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

wikop schreef:
09 sep 2024 10:34
methusala,niet elk stoofvlees bevat gluten,bier word er nog maar weinig in gebruikt,en ja,ik had beter moeten lezen,maar ik koop die echt al jaren,dan verwacht je dit toch niet?
Je koopt die niet al jaren. Hutspot met stoofvlees is toch echt iets anders dan Hutspot met gehaktballen. Met jouw logica koop ik al jaren komkommers, maar nu ik met een wortel thuis ben gekomen had men er even een stickertje op moeten plakken. Alsof ik dat stickertje wel had gelezen, maar die tekst waar 'gehaktballen' staat niet.

ZeerPrivé
Berichten: 6097
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

en nee,ik heb ze echt niet gegeten, maar mijn partner gevoerd
Je partner gevoerd? Is je partner dan een hond of een kat?

Erthanax
Berichten: 10078
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lidl 2 vaks stampot hutspot bevat plots gluten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
09 sep 2024 11:01
wikop schreef:
09 sep 2024 09:43
Als je goed gelezen had,had je ook gelezen dat dit geen klacht is,maar een waarschuwing voor mensen die niet tegen gluten kunnen,meer niet,wij worden echt doodziek ervan,en op bijna elk artikel staat gewijzigde samenstelling,behalve bij het belangrijkste,de voeding
Gelukkig kun je gewoon een pilletje pakken daarvoor. Ik heb een nichtje die heel moeilijk doet als we eens met de familie ergens gaan eten, want de kaart moet haar wel aanstaan en dan moeten er ook nog genoeg glutenvrije opties zijn. Op de vraag hoe ze dat dan doet als ze op vakantie gaat, zei ze doodleuk 'oh, dan pak ik daar een pilletje voor'. Doe dat dan ook voor die ene keer dat we met de familie ergens gaan eten...
Dan heeft uw nicht geen coeliakie, volgens mij. Wie coeliakie heeft kan echt niet “een pilletje” nemen om gewoon te kunnen eten. Was het maar waar.

Plaats reactie