LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maaltijdboxen getest

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Radar »

Maaltijdboxen zijn razend populair. Je hoeft niet na te denken wat je gaat eten én je hoeft niet met je boodschappen te sjouwen. Alles wordt gewoon thuisbezorgd, met recepten. Maar is een maaltijdbox inderdaad zo makkelijk en lekker als wordt beloofd? En hoe zit het met de voedingswaarden per maaltijd? Radar zoekt het uit.

Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... etje-saai/

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gaat toch niks boven een gezonde maaltijd zelf gemaakt. De mensen worden steeds luier.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

reggie2 schreef:
19 nov 2018 15:18
Gaat toch niks boven een gezonde maaltijd zelf gemaakt. De mensen worden steeds luier.
Dat is juist het doel van deze boxen....
Je maakt zelf een gezonde maaltijd met 'verse' producten. Enige dat je niet hoeft te doen is de boodschappen en te bedenken wat je gaat eten. Ook zit er een recept bij hoe je het het beste zelf kan klaarmaken.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door witte angora »

Het doel van deze boxen is dat het bedrijf er flink geld aan verdiend. Ze zijn best wel prijzig, voor die paar happen dat er in zit.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

witte angora schreef:
19 nov 2018 16:21
Het doel van deze boxen is dat het bedrijf er flink geld aan verdiend. Ze zijn best wel prijzig, voor die paar happen dat er in zit.
Ja en het doel van de supermarkt is alles tegen kostprijs leveren? Sorry maar dit is gewoon een gigantisch domme opmerking. Ik kan mij voorstellen dat het ideaal is voor mensen die geen zin hebben om boodschappen te doen, die geen zin hebben om na te moeten denken wat ze gaan eten, voor mensen die er wat extra's voor over hebben om zich te laten ontzorgen.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door witte angora »

ManchesterU15 schreef:
19 nov 2018 16:24
witte angora schreef:
19 nov 2018 16:21
Het doel van deze boxen is dat het bedrijf er flink geld aan verdiend. Ze zijn best wel prijzig, voor die paar happen dat er in zit.
Ja en het doel van de supermarkt is alles tegen kostprijs leveren? Sorry maar dit is gewoon een gigantisch domme opmerking. Ik kan mij voorstellen dat het ideaal is voor mensen die geen zin hebben om boodschappen te doen, die geen zin hebben om na te moeten denken wat ze gaan eten, voor mensen die er wat extra's voor over hebben om zich te laten ontzorgen.
Denk eerst even na voor je wat post... Enig idee wat die boxen kosten, en wat hetzelfde in de supermarkt kost? Die bedrijven verdienen er zonder meer goed aan, en dat is toch waar ze het uiteindelijk voor doen. Of het nu wel of niet ideaal is voor een bepaalde groep mensen.

angel1978
Berichten: 10974
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
19 nov 2018 16:27
ManchesterU15 schreef:
19 nov 2018 16:24
witte angora schreef:
19 nov 2018 16:21
Het doel van deze boxen is dat het bedrijf er flink geld aan verdiend. Ze zijn best wel prijzig, voor die paar happen dat er in zit.
Ja en het doel van de supermarkt is alles tegen kostprijs leveren? Sorry maar dit is gewoon een gigantisch domme opmerking. Ik kan mij voorstellen dat het ideaal is voor mensen die geen zin hebben om boodschappen te doen, die geen zin hebben om na te moeten denken wat ze gaan eten, voor mensen die er wat extra's voor over hebben om zich te laten ontzorgen.
Denk eerst even na voor je wat post... Enig idee wat die boxen kosten, en wat hetzelfde in de supermarkt kost? Die bedrijven verdienen er zonder meer goed aan, en dat is toch waar ze het uiteindelijk voor doen. Of het nu wel of niet ideaal is voor een bepaalde groep mensen.
Volgens mij moet je dit even op jezelf toepassen, het is namelijk nogal een open deur..
Natuurlijk moet het bedrijf er geld aan verdienen, ben nog nooit een bedrijf tegengekomen dat als doel had om geld te verliezen met hun produkten.. Er zijn talloze produkten die ruim over de kop gaan in winkels, dus zo bijzonder is de prijs van zo'n box niet. Sterker nog, ik denk dat zo'n box een kleinere marge heeft dan de supermarkt op dezelfde produkten..

Als er mensen zijn die dit ervoor over hebben om niet naar de supermarkt te hoeven en/of na te denken over een recept, prima.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik vraag me werkelijk af waar ik over na moet denken?

Het is toch logisch dat zij er aan verdienen, het is ook logisch dat zij er meer aan verdienen dan een supermarkt. Je betaalt voor een service waar sommige mensen heel blij mee zijn.
Bent u overal op tegen waar geld verdient wordt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door moederslink »

Het zal wel aan mij liggen, maar een maaltijd laten bezorgen met daaraan gekoppeld een duur abonnement vind ik nogal decadent.
Plus ....je hoeft dus ook daarover al niet meer na te denken , prettig voor de hersenpan :mrgreen:
Mensen zijn vooral druk-druk en druk. ( oa met hun phoontjes ....ja 8) )
Maar tijd maken om als gezin ( of met vrienden ) het eten te koken en het daarna gezamenlijk , als rustpunt in de avond , op te eten , al echt pratend ook , vind ik echt een groot goed en dan alle phones, tablets ff een uurtje of 2 aan de kant leggen graag.
Maar ik geef toe , ik ben hierin ouderwets misschien....
En dat ze er op ( willen ) verdienen vind ik niet gek.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Jefdus »

moederslink schreef:
19 nov 2018 16:43
Het zal wel aan mij liggen, maar een maaltijd laten bezorgen met daaraan gekoppeld een duur abonnement vind ik nogal decadent.
Plus ....je hoeft dus ook daarover al niet meer na te denken , prettig voor de hersenpan :mrgreen:
Mensen zijn vooral druk-druk en druk. ( oa met hun phoontjes ....ja 8) )
Maar tijd maken om als gezin ( of met vrienden ) het eten te koken en het daarna gezamenlijk , als rustpunt in de avond , op te eten , al echt pratend ook , vind ik echt een groot goed en dan alle phones, tablets ff een uurtje of 2 aan de kant leggen graag.
Maar ik geef toe , ik ben hierin ouderwets misschien....
En dat ze er op ( willen ) verdienen vind ik niet gek.
Met deze boxen moet je juist nog wel zelf het eten koken. En vanwege het bijgeleverde recept kan dat juist prima met het hele gezin. Blijkt maar weer dat sommigen hier graag hun woordje over alles willen geven, zonder te weten waar het nou eigenlijk over gaat... :roll:

Lowieze
Berichten: 6622
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
19 nov 2018 16:43
Het zal wel aan mij liggen, maar een maaltijd laten bezorgen met daaraan gekoppeld een duur abonnement vind ik nogal decadent.
Plus ....je hoeft dus ook daarover al niet meer na te denken , prettig voor de hersenpan :mrgreen:
Mensen zijn vooral druk-druk en druk. ( oa met hun phoontjes ....ja 8) )
Maar tijd maken om als gezin ( of met vrienden ) het eten te koken en het daarna gezamenlijk , als rustpunt in de avond , op te eten , al echt pratend ook , vind ik echt een groot goed en dan alle phones, tablets ff een uurtje of 2 aan de kant leggen graag.
Maar ik geef toe , ik ben hierin ouderwets misschien....
En dat ze er op ( willen ) verdienen vind ik niet gek.

Ik kan me helemaal voorstellen dat het voor sommige mensen een uitkomst is. Zij hebben het er voor over om voor wat gemak te betalen. Heeft niks te maken met druk zijn met o.a. hun telefoon.
Als je beiden werkt, kinderen hebt, waarom zou je hier dan geen gebruik van maken?
En je kunt dan tenminste op tijd gezamenlijk eten, fijn gezamenlijk de dag doornemen en daarna lekker de vaatwasser aanzetten (ook zo nieuwerwetsch) i.p.v. eerst nog bezweet door de supermarkt te rennen om daarna pas aan het eten te kunnen beginnen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze, ik ken deze boxen ( heb er zelf een tijdje noodgedwongen gebruik van moeten maken) en ja je moet nog zelf het e.e.a koken en nee je hoeft niet bezweet nog door de supermarkt te rennen ( das ook een kwestie van plannen natuurlijk ) , maar mijn punt is alleen maar dat je het als consument steeds
makkelijker wordt gemaakt en daarmee ook tijd bespaart .
Misschien moeten we de prioriteiten eens gaan verleggen voordat letterlijk alles voor je wordt voorgekauwd en bedacht? ( en de hersenen laat krimpen :mrgreen: )
Wat is er mis met boodschappen doen? Geen tijd dus....
Laatst gewijzigd door moederslink op 19 nov 2018 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
19 nov 2018 16:43
Het zal wel aan mij liggen, maar een maaltijd laten bezorgen met daaraan gekoppeld een duur abonnement vind ik nogal decadent.
Plus ....je hoeft dus ook daarover al niet meer na te denken , prettig voor de hersenpan :mrgreen:
Mensen zijn vooral druk-druk en druk. ( oa met hun phoontjes ....ja 8) )
Maar tijd maken om als gezin ( of met vrienden ) het eten te koken en het daarna gezamenlijk , als rustpunt in de avond , op te eten , al echt pratend ook , vind ik echt een groot goed en dan alle phones, tablets ff een uurtje of 2 aan de kant leggen graag.
Maar ik geef toe , ik ben hierin ouderwets misschien....
En dat ze er op ( willen ) verdienen vind ik niet gek.
Dan maar ouderwets, ik ben het helemaal met je eens.

Lowieze
Berichten: 6622
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
19 nov 2018 17:14
Lowieze, ik ken deze boxen ( heb er zelf een tijdje noodgedwongen gebruik van moeten maken) en ja je moet nog zelf het e.e.a koken en nee je hoeft niet bezweet nog door de supermarkt te rennen ( das ook een kwestie van plannen natuurlijk ) , maar mijn punt is alleen maar dat je het als consument steeds
makkelijker wordt gemaakt en daarmee ook tijd bespaart .
Misschien moeten we de prioriteiten eens gaan verleggen voordat letterlijk alles voor je wordt voorgekauwd en bedacht?
Wat is er mis met boodschappen doen? Geen tijd dus.... :mrgreen:

Doet u uw was nog op de hand, gaat u nog met paard en wagen op reis 😄?
Het leven verandert en gemak dient de mens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
19 nov 2018 17:17


Doet u uw was nog op de hand, gaat u nog met paard en wagen op reis 😄?
Het leven verandert en gemak dient de mens.
Op deze manier met je eten bezig zijn, kan ik geen gemak noemen. Gewoon luiheid, de gezelligheid waar Moederslink op doelt is nergens te vinden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
19 nov 2018 17:17

Doet u uw was nog op de hand, gaat u nog met paard en wagen op reis 😄?
Het leven verandert en gemak dient de mens.
Nee ik heb gelukkig een wasmachine, geen droger overigens , en ja paard en wagen?
Heerlijk romantisch toch , ipv die " moordmachines " op de wegen? :lol:
Gemak dient de mens zegt u , nou " gemak " en minder stress en drukte was er vroeger zeker.
Maar ok, we zijn het niet eens . Dat kan. Ik houd van aandacht, rust en gezelligheid en niet dat gevlieg en gestress en gebrek aan warme echte zorg voor de maaltijd, voor elkaar.
Maar ik dwaal af....

Lowieze
Berichten: 6622
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
19 nov 2018 17:21
Lowieze schreef:
19 nov 2018 17:17


Doet u uw was nog op de hand, gaat u nog met paard en wagen op reis 😄?
Het leven verandert en gemak dient de mens.
Op deze manier met je eten bezig zijn, kan ik geen gemak noemen. Gewoon luiheid, de gezelligheid waar Moederslink op doelt is nergens te vinden.

U weet hoe het er bij mensen aan toe gaat die een maaltijdbox bestellen? Daar kan het dus beslist niet gezellig zijn 😂?

angel1978
Berichten: 10974
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar ok, we zijn het niet eens . Dat kan. Ik houd van aandacht, rust en gezelligheid en niet dat gevlieg en gestress en gebrek aan warme echte zorg voor de maaltijd, voor elkaar.
Maar wat heeft dat dan nu met die maatijdbox of met het zelf halen in de supermarkt te maken?
Wat is er minder stressvol aan het halen van je eten in de supermarkt ( alleen maar meer stress zou ik zeggen ) ipv dat je thuis blijft en thuis maakt voor je gezin die er echt toe doet?

Ik heb ook niets met deze maaltijdboxen, maar dan puur omdat ik ze te duur vind voor wat ze opleveren ( aan tijd en gemak ).. Maar als iemand anders het rekensommetje voor iemand anders op een andere manier uitvalt, ook prima. Maar de argumenten die ik hier nu veelal lees zijn echt kul.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door moederslink »

Meer en meer een robotmaatschappij...nergens meer zelf over hoeven na te denken..
Het boek " 1984 "....... een griezelige prophecy....
Maar Lowieze, een maaltijdbox gezamenlijk openen , het eten bereiden , en het is gezellie!
Het zou kunnen... 8)
Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden :roll:

Lowieze
Berichten: 6622
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
19 nov 2018 17:40
Meer en meer een robotmaatschappij...nergens meer zelf over hoeven na te denken..
Het boek " 1984 "....... een griezelige prophecy....
Maar Lowieze, een maaltijdbox gezamenlijk openen , het eten bereiden , en het is gezellie!
Het zou kunnen... 8)
Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden :roll:

Ik zie echt niet in waarom het gezelliger is om een prei te snijden die je in de supermarkt hebt gehaald dan eentje te snijden die aan de deur geleverd is.

Gesloten