LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] McDonalds bestellingen incompleet

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
angelswontdie

McDonalds bestellingen incompleet

Ongelezen bericht door angelswontdie »

Ik ga erg vaak naar de McDonalds hier in Helmond, maar soms ook in Eindhoven. Ik ben een echte fastfood-junkie, om het zo maar te zeggen. Één of twee keer per maand ga ik er eten of bestel ik er wat, zoiets.
Ik bestel bijna altijd hetzelfde. Een groot menu (hamburger die ik erbij pak kan verschillen), een hamburger, een cheeseburger en 6 chicken McNuggets. Daarbij pak ik altijd chilisaus voor de nuggets en fietsaus voor bij het menu.
Iets wat ik zowel hier in Helmond als in Eindhoven heb gemerkt is dat van de drie keren dat ik iets koop bij de McDonalds, er tenminste één keer iets ontbreekt.
Dan zit de frietsaus of de chilisaus er eens niet bij. Nou ja, geen probleem. Dan eet ik het maar zonder saus of gebruik ik saus die ik thuis heb liggen.
Maar dat is juist minder vaak het probleem. Vaak mis ik een hamburger, de nuggets zitten er niet bij, of (zoals de laatste keer) zitten mijn frietjes er helemaal niet bij. Dit controleer ik meestal terplekke, maar soms zit alles in één tasje en om nou alles één voor één uit het tasje te halen om te kijken wat erin zit terwijl ik voor de balie sta... En soms vergeet ik het gewoon te controleren of heb ik daar teveel haast voor. Het is toch 'fast'food? En dan merk je thuis pas dat er één, twee of een enkele keer zelfs DRIE dingen uit je bestelling missen
Al met al ben ik aan alle vermiste dingen meer dan 200 euro kwijt ondertussen, alles bij elkaar opgeteld.

Wat ik me dus afvroeg: ben ik nou zo gek of gebeurd dit iedereen? Ik heb op het internet wel een paar klachten over McDonalds gelezen, maar lang niet zoveel als ik eigenlijk had verwacht. Het gaat bij mij toch eens op de drie keer verkeerd, is dat gewoon mijn pech?

Chocomelk

Re: McDonalds bestellingen incompleet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angelswontdie schreef:Ik ga erg vaak naar de McDonalds hier in Helmond, maar soms ook in Eindhoven. Ik ben een echte fastfood-junkie, om het zo maar te zeggen. Één of twee keer per maand ga ik er eten of bestel ik er wat, zoiets.
Ik bestel bijna altijd hetzelfde. Een groot menu (hamburger die ik erbij pak kan verschillen), een hamburger, een cheeseburger en 6 chicken McNuggets. Daarbij pak ik altijd chilisaus voor de nuggets en fietsaus voor bij het menu.
Iets wat ik zowel hier in Helmond als in Eindhoven heb gemerkt is dat van de drie keren dat ik iets koop bij de McDonalds, er tenminste één keer iets ontbreekt.
Dan zit de frietsaus of de chilisaus er eens niet bij. Nou ja, geen probleem. Dan eet ik het maar zonder saus of gebruik ik saus die ik thuis heb liggen.
Maar dat is juist minder vaak het probleem. Vaak mis ik een hamburger, de nuggets zitten er niet bij, of (zoals de laatste keer) zitten mijn frietjes er helemaal niet bij. Dit controleer ik meestal terplekke, maar soms zit alles in één tasje en om nou alles één voor één uit het tasje te halen om te kijken wat erin zit terwijl ik voor de balie sta... En soms vergeet ik het gewoon te controleren of heb ik daar teveel haast voor. Het is toch 'fast'food? En dan merk je thuis pas dat er één, twee of een enkele keer zelfs DRIE dingen uit je bestelling missen
Al met al ben ik aan alle vermiste dingen meer dan 200 euro kwijt ondertussen, alles bij elkaar opgeteld.

Wat ik me dus afvroeg: ben ik nou zo gek of gebeurd dit iedereen? Ik heb op het internet wel een paar klachten over McDonalds gelezen, maar lang niet zoveel als ik eigenlijk had verwacht. Het gaat bij mij toch eens op de drie keer verkeerd, is dat gewoon mijn pech?
Mischien naar binnen gaan ipv bij de Mc drive, binnen sta je erbij wat ze in je zak doen.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

Mc Drek (zoals wij het noemen) is voor een keer best lekker, maar ik vind het stinkend duur voor lauwe of koude patat, milkshake waar weinig smaak aan zit, een mc flurry wordt maar half gevuld.
Sorry hoor maar ik zal wel een zeikerd zijn, je betaald al snel een eurootje of 8 voor een compleet menu, de fietssaus moet je er weer bij kopen voor 50 cent zo'n klein rotbakkie waar je met je frietjes langs kunt waaien, wil je in plaats van fris een milkshake, hatsjee weer een eurootje te pakken.
Idd als je iets besteld mist er best wel vaak wat, en ja wij eten het daar ter plekke dan op, dus klaag ik ook ter plekke over koude patat, een bakje saus wat mist, een milkshake met te weinig smaak.

Ik als oud wijf reken toch nog vaak om, 8 euro is een dikke 16 gulden, voor dat geld zou ik nooit koude patat accepteren, dus ook niet voor 8 euro.
Fast food voor zoveel geld verwacht ik ook wel iets van, warme frietjes, een milkshake met voldoende smaak.
De medewerkers zijn over het algemeen best vriendelijk maar ik merk dat als je met een klacht komt dat dat niet altijd even netjes opgelost wordt.

Dus conclusie?
Wij komen er niet meer, er zijn meer vreetschuren (zoals wij snackbars noemen) met wel een goede prijs kwaliteit verhouding.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

gewoon een mailtje sturen naar de klantenservice, bij een redelijke klacht ( dus in jouw geval dat er dingen ontbreken) krijg je meestal een bon voor een gratis menu ofzo.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

angelswontdie schreef:Iets wat ik zowel hier in Helmond als in Eindhoven heb gemerkt is dat van de drie keren dat ik iets koop bij de McDonalds, er tenminste één keer iets ontbreekt.
Als het zo belangrijk is, even nakijken dus.
Je hoeft het niet één voor één uit je tasje te halen, je kunt toich kijken wat de jongen/dame achter de toonbank er in stopt?
Ik kijk in de supermarkt ook mijn bonnetje na, omdat ik zeker wil weten dat er niets dubbel gerekend is en of de korting er wel af is.
Is mijn verantwoording, net zoals dit uw verantwoording is om ter plekke te klagen als je bestelling niet compleet is.
Een willekeurige mail naar het hooofdkantoor sturen is vrij zinloos denk ik.

angelswontdie

Bedankt voor de reacties.
@ chocomelk: Ik heb zelf niet eens een auto, ga altijd bij de toonbank bestellen, al valt er niet altijd te zien wat de bediener er al dan niet instopt. Ze lopen er door elkaar heen, lopen soms achter dat warmhoudrek om burgers te pakken en nemen de tas mee,...
@ violetprue: Ja, alles controleren, dat zei ik al, soms vergeet ik dat. Als je er zo vaak komt, kan het wel eens gebeuren dat je er niet aan denkt, dat je met andere dingen in je hoofd zit dan kijken of de medewerkers van de Mac niet ALWEER een fout hebben gemaakt.
@ renske99: Tja, het is een kwestie van smaak. Ikzelf houd er niet van om te koken en verbruik ik het dagelijks leven een abnormaal hoog aantal calorieën, die er dan toch weer bij moeten. Dan is de Mac een ideale oplossing, aangezien ik niet hoef te koken én er veel calorieën in zo'n menuutje zitten. Daarbij komt dat ik het zelf gewoon erg lekker vind.
En ja, het is inderdaad best duur. Gelukkig is dat voor mij geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat je dat er niet voor over hebt. Ik ben normaal gezien al snel ongeveer 13-14 euro kwijt voor een complete maaltijd. Het is dus niet voor iedereen weggelegd om daar meerdere keren per maand naartoe te gaan.
En trouwens, frietsaus is momenteel 25 cent per bakje (nou ben ik echt een pietlut, dus ik kon het niet laten om dat te verbeteren)
@ kokka: nou, een mailtje sturen (of bij de Mac zelf gaan klagen) werkt gewoon niet. De eerste keer misschien wel, maar mij zien ze al aankomen. stuk of wat keren gebeld, gemailt en geklaagd bij de balie. ondertussen zijn ze me al gewend en schepen ze me af met een gratis hamburger (1 euro) als ik klaag dat ik bij meerdere bestellingen dingen kwijt ben (a 5-8 euro) dus dat is ook nix.

Het gaat mij er ook niet om hoe ik het kan fixen, heb alles zowat al geprobeerd en verholpen word eht niet. Ik vroeg me vooral af of zoiets wel vaker gebeurd of dat ik daar gewoon echt pech in heb.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Grappig dat een non-probleem weer tot idiote proporties opgeblazen kan worden. Gewoon effe controleren en zeggen dat het niet klopt. Vooral de tip om te gaan mailen is hilarisch. Wat is er mis met normale communicatie van mens tot mens? Vervolgens uiteraard wel gaan klagen als een bedrijf de klant niet als mens behandeld.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

angelswontdie schreef: @ violetprue: Ja, alles controleren, dat zei ik al, soms vergeet ik dat. Als je er zo vaak komt, kan het wel eens gebeuren dat je er niet aan denkt, dat je met andere dingen in je hoofd zit dan kijken of de medewerkers van de Mac niet ALWEER een fout hebben gemaakt.
Juist omdat het zo vaak fout gaat: controleren.
Het gaat ondertussen om €200.
Als je dat wat kan schelen, zou ik toch wat beter in de tasjes kijken.

En bij je bestelling even vermelden dat je graag wilt dat alles ingepakt wordt, omdat de vorige keren er altijd wel iets miste.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

GJvdZ schreef:Grappig dat een non-probleem weer tot idiote proporties opgeblazen kan worden. Gewoon effe controleren en zeggen dat het niet klopt. Vooral de tip om te gaan mailen is hilarisch. Wat is er mis met normale communicatie van mens tot mens? Vervolgens uiteraard wel gaan klagen als een bedrijf de klant niet als mens behandeld.
ja als je nog op het terrein ben is even naar binnen lopen wel het beste natuurlijk, maar ik zou er persoonlijk niet voor terugrijden als ik al thuis was. dan is een mailtje wel erg makkelijk.
maar als je iets hebt tegen digitale vormen van communiceren, wat doe je op dit forum dan?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als het zo vaak fout gaat dan haal je toch aan de balie even die tas leeg om de bestelling te controleren? Kun je wel achteraf klagen, maar daar kan het bedrijf ook niets mee.

Overigens snap ik het niet, bij elke Mac die ik ooit bezocht heb, wordt die tas aan de balie ingepakt, dus waarom niet bij dat filiaal?

angelswontdie

Ik heb ook geen idee waarom het in Helmond anders is geregeld qua waar ze het inpakken. In eindhoven word overigens wel aan de balie ingepakt en daar gaat het dan ook minder vaak mis.
En zoals ik al eerder zei: ik vergeet die dingen. Ik zit dan met duizend andere dingen in mijn hoofd en denk er pas weer aan 'oh ja, het gaat vaak fout' als ik alweer thuis zit en merk dat ik iets mis of de gedachte krijg 'goh, deze keer zit alles er wel in'.
Moet er wel bij zeggen, het gaat één op de drie keer mis (in helmond vooral dan) maar meestal zijn het wel de hamburgers van 1 euro ofzo en daar doe ik ook niet zo heel moeilijk over. De Mac zelf ook niet trouwens. Zelfs als je veel later terugkomt om te zeggen dat er een burger miste of zelfs bij de volgende bestelling zegt 'vorige keer...' dan proppen ze er wel gewoon een extra burger bij ofzo.
Het grootste probleem (waar bij mij die 200 euro vandaan komt) is als de helft van de bestelling compleet mist (saus + burger + friet) dan ben je al goed 6 euro kwijt aan een beetje lucht.

Om dat nou een non-probleem te noemen... Je betaald voor dingen die je gewoon niet krijgt. Oke, het gaat niet om duizenden euro's die ik kwijt ben geraakt en verhongeren zal ik ook heus niet, maar bij mijn weten is het een 'probleem' als je iets ruilt, zeg maar, in dit geval geld voor eten, en dan wel iets kwijt bent, maar er niets voor terug krijgt. MacDonalds is een BEDRIJF, die bieden hun diensten en producten aan tegen betaling en als je die diensten en/of producten dan niet krijgt, vind ik dat zelf een probleem, al zou er maar een paar cent overheen gaan.
En om te zeggen dat het tot idiote proporties opgeblazen wordt...geen idee waar je dat vandaan haalt, eerlijk gezegd. Ik maak het niet beter of slechter dan het is, ik geef gewoon de feiten. Hoe valt dat onder 'iets opblazen'?
En nog één ding: dit is niet een probleem van maar één medewerk(st)er. Het is dus geen mens-op-mens probleem, het is een probleem tussen een mens en een BEDRIJF. Een bedrijf niet als 'mens' behandelen is volgens mij heel normaal.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

angelswontdie schreef:En zoals ik al eerder zei: ik vergeet die dingen. Ik zit dan met duizend andere dingen in mijn hoofd en denk er pas weer aan 'oh ja, het gaat vaak fout' als ik alweer thuis zit en merk dat ik iets mis of de gedachte krijg 'goh, deze keer zit alles er wel in'.
Als € 200,- voor jou kennelijk zo weinig geld is om even de te onthouden dat je de inhoud van een zak moet nakijken, tja, dan kun je de medewerkers van McDonalds ook geen verwijten maken.
Vergissen/vergeten is menselijk.
Jij vergeet dat er om de haverklap iets mis gaat en zij vergeten om de haverklap iets in de tas te stoppen.
Ik weet niet wie ik nu minder slim vind....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Of dácht je dat je alles besteld had, maar ben je in werkelijkheid een aantal dingen vergeten te bestellen? Je was ten slotte met 1000-en dingen bezig...

goost

Ongelezen bericht door goost »

En zoals overal in de horeca: of nou fastfoordrestaurant of 3 sterrenrestaurant: heb je iets te reclameren doe dat dan direct: niet eerst smullen en dan mopperen.

Gesloten