LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] melk de witte motor
Re: melk de witte motor
..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik drink wel regelmatig melk, maar absoluut niet omdat dat gezond is. De campagnes doen uiteraard altijd hun werk en na een groot aantal jaren "weet" iedereen dan ook ineens dat melk gezond is. Dat zijn kreten die verzonnen zijn toen tabak ook nog goed voor je was, maar omdat het er zo diep in zit is er niemand die er ook maar over denkt dat melk slecht kan zijn. Sterker nog: het zit zo diep ingeworteld dat mensen ook serieus kwaad worden als je het tegendeel vertelt.
Melk heb je nodig als baby. Je maakt dan tevens bepaalde stoffen aan die melk af kunnen breken. Na een paar maanden stopt de produktie van die stoffen en wordt melk slecht voor je. Het is een zoogprodukt voor opgroeiende koeien mensen! Vergeet dat niet.
Ik lust ook graag melk en ik drink er ook wel van, maar niet omdat het gezond zou zijn. Dat is gewoon kolder. Als je iets wilt drinken dat écht gezond is dan moet je water drinken. Dat is wat mensen en dieren van nature drinken en het heeft geen schadelijke of zelfs maar twijfelachtige stoffen die melk wel heeft.
En mensen die zeggen dat lactose intolerantie onzin is omdat er geen aardbei intolerantie bestaat... tja, dan weet je gewoon niet beter. Zeg je ook tegen astronauten dat vacuum intolerantie niet bestaat omdat er ook geen zuurstofintolerantie bestaat?
Melk heb je nodig als baby. Je maakt dan tevens bepaalde stoffen aan die melk af kunnen breken. Na een paar maanden stopt de produktie van die stoffen en wordt melk slecht voor je. Het is een zoogprodukt voor opgroeiende koeien mensen! Vergeet dat niet.
Ik lust ook graag melk en ik drink er ook wel van, maar niet omdat het gezond zou zijn. Dat is gewoon kolder. Als je iets wilt drinken dat écht gezond is dan moet je water drinken. Dat is wat mensen en dieren van nature drinken en het heeft geen schadelijke of zelfs maar twijfelachtige stoffen die melk wel heeft.
En mensen die zeggen dat lactose intolerantie onzin is omdat er geen aardbei intolerantie bestaat... tja, dan weet je gewoon niet beter. Zeg je ook tegen astronauten dat vacuum intolerantie niet bestaat omdat er ook geen zuurstofintolerantie bestaat?
-
Melk ????
Heerlijk ongenuanceerd kletsen over melk dat ook zo ongenuanceerd en onwetenschappelijk behandeld is geweest in het afgelopen Radarprogramma.
Melk zou tot osteoporose leiden?
Oj, heb ik al niet eens eerder geschreven dat de meeste medicijnen op jong volwassenen wordt getest?
Dat deze wel aan ouderen wordt gegeven die echter veel langzamer zo'n medicijn uit hun bloed hebben?
Medicijnen die door de druk van de verpleging vaak ook wordt gegeven omdat het dan zo lekker rustig wordt?
Die vaak een keur van medicijnen (moeten) slikken maar wel medicijnen die vaak ook invloed hebben op het evenwicht.
Dat die ouderen daarom vaker vallen dan nodig en dat daarom botbreuken bij ouderen niet wordt veroorzaakt door de melk maar door dit slikken van medicijnen!!
Kortom, er wordt weer eens over een onderwerp van alles gebruikt om als argument te dienen.
Zo'n zelfde argumentenstroom als dit op gang kwam toen statines ter sprake kwam.
Wat is ook weer het moderne woord voor veel onzin?
Oh ja, B u ll s h i t !! (wordt door de automatische moderator veranderd in?????? Juist....Onzin!)
Geen nominatie voor de warme maar voor de koude douche.
Redactie Tros Radar...... Foei.
Grootvader
die het ook niet zo hoog op heeft met die stroom van pseudo-deskundigen.
Heerlijk ongenuanceerd kletsen over melk dat ook zo ongenuanceerd en onwetenschappelijk behandeld is geweest in het afgelopen Radarprogramma.
Melk zou tot osteoporose leiden?
Oj, heb ik al niet eens eerder geschreven dat de meeste medicijnen op jong volwassenen wordt getest?
Dat deze wel aan ouderen wordt gegeven die echter veel langzamer zo'n medicijn uit hun bloed hebben?
Medicijnen die door de druk van de verpleging vaak ook wordt gegeven omdat het dan zo lekker rustig wordt?
Die vaak een keur van medicijnen (moeten) slikken maar wel medicijnen die vaak ook invloed hebben op het evenwicht.
Dat die ouderen daarom vaker vallen dan nodig en dat daarom botbreuken bij ouderen niet wordt veroorzaakt door de melk maar door dit slikken van medicijnen!!
Kortom, er wordt weer eens over een onderwerp van alles gebruikt om als argument te dienen.
Zo'n zelfde argumentenstroom als dit op gang kwam toen statines ter sprake kwam.
Wat is ook weer het moderne woord voor veel onzin?
Oh ja, B u ll s h i t !! (wordt door de automatische moderator veranderd in?????? Juist....Onzin!)
Geen nominatie voor de warme maar voor de koude douche.
Redactie Tros Radar...... Foei.
Grootvader
die het ook niet zo hoog op heeft met die stroom van pseudo-deskundigen.
GEWELDIG TOPIC dit.......
02 mei 2005 reactie van Joris.3pinter (wie kent 'm nog)
12 nov. 2006 reactie van Ortho, da's maar 1.5 jaar later
14 aug. 2007 reactie van Olivier de Ruijter....
hoe blijf je aandacht krijgen voor een topic die eigenlijk niet zoveel mensen interesseert........ en ergens op de pagina's voor de reactie, iemand die helemaal gestopt was met melk omdat ene hr. Roy Martina er zo tegen was, natuurarts, of zo....... (ga eens googelen, op Roy Martina, lachen)
tja.....
gr. Tinne
02 mei 2005 reactie van Joris.3pinter (wie kent 'm nog)
12 nov. 2006 reactie van Ortho, da's maar 1.5 jaar later
14 aug. 2007 reactie van Olivier de Ruijter....
hoe blijf je aandacht krijgen voor een topic die eigenlijk niet zoveel mensen interesseert........ en ergens op de pagina's voor de reactie, iemand die helemaal gestopt was met melk omdat ene hr. Roy Martina er zo tegen was, natuurarts, of zo....... (ga eens googelen, op Roy Martina, lachen)
tja.....
gr. Tinne
En ik bak nog steeds pannenkoeken met melk, en eet kaas, boter.
Foei.
Foei.
en ik ook S.
niks mis mee...........
gr. Tinne
niks mis mee...........
gr. Tinne
Gelukkig, een medestander.
Krijg soms steeds meer het idee dat alles door een wetenschappelijke microscoop bekeken wordt en overal een eng etiketje op komt.
Gr. S.
Krijg soms steeds meer het idee dat alles door een wetenschappelijke microscoop bekeken wordt en overal een eng etiketje op komt.
Gr. S.
ja S. dat zijn ze zeker aan het proberen, maar ik ben nog van het tijdperk : melkboer komt langs, Ma gaat naar buiten met kannetje en laat het vullen vanuit melkbus...........
Hilversum 3 bestond nog niet,
de melkboer lengde fluitend zijn melk een beetje aan.....
Herman van Veen
gr. tinne
Hilversum 3 bestond nog niet,
de melkboer lengde fluitend zijn melk een beetje aan.....
Herman van Veen
gr. tinne
Eng hoor, iets horen wat tegen je gevoel in gaat. Z.s.m. belachelijk maken a.u.b.!!
eh Magel 725, ik snap je reactie niet? ik ben een kind van de jaren 60, inderdaad dus de melkboer....
heb ik je op een of andere manier beledigd? dan spijt me dat en bij deze mijn excuses.
gr. Tinne
heb ik je op een of andere manier beledigd? dan spijt me dat en bij deze mijn excuses.
gr. Tinne
Hmmmm, voel me maar een pietsie aangesproken.Eng hoor, iets horen wat tegen je gevoel in gaat. Z.s.m. belachelijk maken a.u.b.!!
Heb al eens eerder in zo'n melk-topic gevraagd of het 'gevaar' enkel bij verse melk ligt, vers opgedronken zeg maar, of dat het verwerken van melk ook binnen de gevarenzône valt?
En mooi dat ik dáár dus geen duidelijk antwoord op kreeg.
magel, vanuit de melkbus was ook rechtstreeks van de koe, niet bewerkt of niets, ik heb er, behalve misschien mijn dwaze gevoel voor humor, niets van opgelopen
al zijn er waarschijnlijk een hoop mensen hier van mening van wel
Tinne
Tinne
-
Melk
Rauwe melk drinken,
Vanuit hooibergen naar beneden springen,
Rollen door het hoge gras,
Slootje springen over moddersloten
En zelf aardapppels piepen in verkoolde houtstammetjes.
Resultaat?
Nooit last gehad van allergieen.
Tegenwoordige kinderen worden mij te zorgzaam,zorgvuldig alle vuil vermijdend opgevoed.
Grootvader.
Rauwe melk drinken,
Vanuit hooibergen naar beneden springen,
Rollen door het hoge gras,
Slootje springen over moddersloten
En zelf aardapppels piepen in verkoolde houtstammetjes.
Resultaat?
Nooit last gehad van allergieen.
Tegenwoordige kinderen worden mij te zorgzaam,zorgvuldig alle vuil vermijdend opgevoed.
Grootvader.
-
Herkenbaar voor me Kano
Ik drink ook melk en houd er tot nu toe ook niets aan over. Maar dat bewijst niets. Je kunt ook je hele leven roken en drinken en dan toch 100 jaar oud worden.magel, vanuit de melkbus was ook rechtstreeks van de koe, niet bewerkt of niets, ik heb er, behalve misschien mijn dwaze gevoel voor humor, niets van opgelopen
Feit is dat je lichaam lactose bijna niet meer afbreekt nadat je de zoogtijd ontgroeid bent. Of de melk nu verwerkt is of niet, dat doet er niet toe. De één reageert er anders op dan een ander, maar gezond is het sowieso niet wanneer je lichaam een overdosis aan stoffen krijgt die het niet af kan breken. Wil je 100% gezond dan drink je veel water.
-
Melk
Weet u wat u moet doen Magel,
Een paar potten voedingssuplementen halen bij zo'n kruidenwinkeltje.
Vooral ook de allernieuwste medicijnen eisen waarvan de bijwerkingen nog nauwelijks bekend zijn.
Het boek Medicijnen vooral vermijden en het boek van Mellie Uylders goed doorspittten.
En vooral hier mee blijven kletsen over allerlei onderwerpen op een even ongenuanceerde manier en vaak ongefundeerd iets schrijven zoals Radar dit ongenuanceerd aanpakte met het onderwerp melk en statines.
Of ben ik wéér seksistisch bezig??
Een pissige Grootvader
Weet u wat u moet doen Magel,
Een paar potten voedingssuplementen halen bij zo'n kruidenwinkeltje.
Vooral ook de allernieuwste medicijnen eisen waarvan de bijwerkingen nog nauwelijks bekend zijn.
Het boek Medicijnen vooral vermijden en het boek van Mellie Uylders goed doorspittten.
En vooral hier mee blijven kletsen over allerlei onderwerpen op een even ongenuanceerde manier en vaak ongefundeerd iets schrijven zoals Radar dit ongenuanceerd aanpakte met het onderwerp melk en statines.
Of ben ik wéér seksistisch bezig??
Een pissige Grootvader
Nee, je bent nu pissig bezig waarmee je bewijst niet tegen een puntje van kritiek te kunnen. Het enige wat ik zei was dat ik niet mee ging in je soms seksistische opmerkingen en verder ben je er zelf over begonnen. Misschien kun je een glas melk drinken om wat af te koelen?
Het vreemde is dat je bij roken wél direct effect merkt en bij lactose niet.Ik drink ook melk en houd er tot nu toe ook niets aan over. Maar dat bewijst niets. Je kunt ook je hele leven roken en drinken en dan toch 100 jaar oud worden.
Feit is dat je lichaam lactose bijna niet meer afbreekt nadat je de zoogtijd ontgroeid bent. Of de melk nu verwerkt is of niet, dat doet er niet toe. De één reageert er anders op dan een ander, maar gezond is het sowieso niet wanneer je lichaam een overdosis aan stoffen krijgt die het niet af kan breken. Wil je 100% gezond dan drink je veel water.
En melk/lactose zit in zeer veel voedingsmiddelen, dus je bent echt het haasje wanneer je hier niet tegen kunt cq allergisch voor bent.
Vaak heb ik de kreet gelezen: "Ik gebruik geen melk" en dan denk ik op mijn beurt: "Nou, dat had je gedacht, je gebruikt het meer dan je weet."
Drink dagelijks je melk en spaar meteen voor je rollator.
-
Melk
Ik weet natuurlijk niet hoe oud die "Bart"is maar hij moet toch ook tegen de leeftijd aanlopen dat een rollator in zicht gaat komen want......
Die alluminium doppen op melkflessen bestaan allang niet meer hoor!
Tsja, die w e r d e n gespaard.
Grootvader
Ik weet natuurlijk niet hoe oud die "Bart"is maar hij moet toch ook tegen de leeftijd aanlopen dat een rollator in zicht gaat komen want......
Die alluminium doppen op melkflessen bestaan allang niet meer hoor!
Tsja, die w e r d e n gespaard.
Grootvader