LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Methode Jesse van der Velde

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

Inmiddels heb ik keurig een reactie gekregen. Ook heb ik de indruk dat er moeite is gedaan om mijn vragen te beantwoorden. Wat dat betreft is er niets mis mee.

Maar helaas zijn het niet de antwoorden waar ik om vroeg. De reactie bestaat voornamelijk uit het bekende verhaal waarom zuivelproducten en gluten slecht zijn. Maar waar dit op gebaseerd wordt blijft afwezig. Om niet selectief te citeren of te reageren hier de volledige reactie:
Annemieke schreef:* Het consumeren van melkproducten:
De stoffen uit die producten die problemen geven zijn lactose en caseïne, veel mensen reageren hier slecht op.
Lactose = melksuiker, bij een slechte afbraak gaat dit vergisten in de dikke darm
Caseine = het belangrijkste dierlijke melkeiwit, dit bevat veel vet en lactose, het verhinderd mineraalopname, kleeft en is moeilijk verteerbaar.

Melkproducten triggeren candida-overgroei (in je darmflora). Dit leidt tot een lagere progesteronhormoon-concentratie in je bloed en zorgt ervoor dat verkeerde stoffen buiten de darm komen en het immuunsysteem wordt daarbij geactiveerd. Door het triggeren van ontstekingen krijgen mensen vage klachten, ook reumaklachten verergeren, slijmproblemen en holte-ontstekingen kunnen ontstaan en het vermindert je energie.

Ik zou je willen aanraden om voor jezelf eens te testen wat het met je doet door 2 weken geen zuivelproducten te eten.
Er is wel wetenschappelijk onderzoek dat bovenstaande ondersteunt, maar het grootste gedeelte is gebaseerd op praktijkervaringen. Het is ongelofelijk welke verbeteringen je bij mensen gaat zien als ze geen melk, kaas, yoghurt, biogarde of kwark meer eten.
Hier kun je nog een filmpje zien die over zuivel en granen.gluten gaat: http://www.youtube.com/watch?v=Nb4kl3p2 ... re=related

* Het consumeren van eiwitten:
Mensen die hun ideale gewicht hebben bereikt kunnen zich houden aan de 40-30-30 regel: 40% complexe koolhydraten, 30% eiwitten en 30% groente en daarbij de gezonde vetten.
Als men gewicht wil verliezen is het noodzakelijk die 40% te reduceren. Dan leggen we de focus meer op eiwitten en gezonde vetten en zullen die percentages hoger zijn en daarbij ook de inname van groenten, wat logisch is. Naarmate je je gewichtsdoel hebt bereikt kun je weer langzaam de complexe koolhydraten toe gaan voegen.

* Het consumeren van gluten:
Vroeger aten mensen sporadisch granen. Tegenwoordig loopt het de spuigaten uit: 2x per dag brood, daarnaast pasta, koekjes, melen en allerlei andere producten waar tarwe in is verwerkt. Ons lichaam is daar niet op gebouwd. Het aantal ziektes was vroeger ook een stuk lager dan nu, en denk vooraal aan de welvaartsziektes, die komen bijna allemaal voort uit stress (stress uit werk, relaties, verkeerde voeding, verkeerde vorm of te weinig beweging etc.)
Granen die gluten bevatten (tarwe, spelt, rogge, kamut, gerst, bulgur) triggeren ook candida-overgroei en lekkende darm. Daarnaast bevat het fytinezuur: dit remt de opname van verschillende mineralen, het is een anti-nutrient. Als je verder kijkt naar brood en de inhoud daarvan komt dat neer op: gist, gluten, broodverbetermiddelen, suikers, transvetten (margarine) en fyrinezuur. Je lichaam moet dat dag in dag uit allemaal maar verwerken. Dit veroorzaakt op de lange duur problemen.

Probeer het eens voor jezelf uit, om gluten een paar weken te laten staan en merk het verschil op. Wij, Nederland, vinden dit maar moeilijk te accepteren omdat we een echt broodland zijn, dat is begrijpelijk. We zien bij mensen die we aanraden geen gluten meer te eten fybromyalgie, ontstekingen, andere gewrichtsproblemen zelfs helemaal verdwijnen. Uit ervaring kunnen we hier ook weer zeggen dat het zeker resultaten geeft en levens van mensen veranderen.

* Robjee: Maar toch heb jij een visie waarbij je bepaalde voedingsmiddelen niet adviseerten ontmoedigt. Denk aan zuivel, gluten en geraffineerde producten. Je zegt ook dat het eten van chocolade bij jouw methode mag mits het maar bestaat uit rauwe cacao. Dat wil dus zeggen dat er geen plaats is voor chocolade die niet gemaakt is van rauwe cacao. Ook heb je een artikel geschreven met als titel: Welke voedingsmiddelen gooi je vanaf vandaag echt de deur uit? Dat richt zich ook duidelijk op voedingsmiddelen die je niet mag.

--> Het is niet zozeer dat je het niet meer MAG eten, als je eenmaal weet hoe het is en hoe het voelt om die 'gefabriceerde troep' vol e-nummers, gif- en zoetstoffen etc. niet meer in je lichaam te hebben, dan wil je daar ook niet meer naar terug en is het totaal geen probleem om deze nieuwe levensstijl te blijven volgen. Bovendien veranderen je smaakpapillen, waardoor je weer het pure van de natuur gaat proeven en waarderen en dan merk je al gauw hoe zoet alles is wat in de winkels ligt. Je krijgt daar vanzelf geen behoefte meer aan.

* Robjee: Los van het nut van deze adviezen zijn het aanpassingen waar mensen moeite mee kunnen hebben. Juist omdat ze daardoor (vertrouwde) dingen niet meer “mogen” eten. Waarom zou het bij jouw methode wel mogelijk zijn om dit vol te houden?

--> met de Gezonde Gewoontes en Superverbrandermethode nemen we de mensen stapje voor stapje mee in een nieuwe levensstijl die wel bij hen blijft passen. We roepen niet dat ze stoppen moeten met bepaalde gewoontes, we bieden nieuwe gewoontes aan die ze erbij kunnen gaan leren toepassen. Zo stapelt dat per week op en zullen ze vanzelf oude gewoontes laten varen omdat ze verbetering in hun gezondheid gaan merken. We hebben al zoveel mensen geholpen hiermee en die weten nu allemaal hoe anders het kan zijn en hoe fijn dat is en hoe vanzelf het op den duur allemaal gaat.

* Over de reacties kan ik niet zoveel zeggen. Als mensen reacties schrijven komen ze meestal gewoon onderaan het bericht te staan.
Heb je nog een vraag over die 3 onderwerpen? Dan hoor ik dat graag.

Ik hoop dat je tevreden bent over de antwoorden,
mocht je nog vragen hebben, dan licht ik die graag toe.
ik wens je nog een hele mooie dag!
Mijn reactie daarop:
De kern van mijn kritiek op de adviezen van Jesse van der Velde is dat ze niet onderbouwd zijn, terwijl ze wel zo gepresenteerd worden.

Gluten en zuivelproducten worden in verband gebracht met de meest uiteenlopende ziekten en aandoeningen, terwijl positieve berichten daarover geheel niet aan het licht komen (zie bijvoorbeeld ref 1, 2). Volgens mij is het selectief zoeken naar en aandikken van negatieve effecten van zuivel en gluten niet de manier om aan waarheidsvinding te doen en de gezondheid van mensen te verbeteren. Ineens zijn er alleen maar nadelen en zou er geen enkel voordeel aanwezig zijn.
Ook nu ik heb gevraagd naar een onderbouwing van enkele uitspraken (voor zowel zuivel als gluten) maar blijft deze afwezig, komen de bekende redeneringen voorbij en wordt er verwezen naar praktijkervaringen. Hiermee is natuurlijk gemakkelijk kritiek te beantwoorden, maar de bewijskracht ervan voor een causaal verband is laag. Op internet zijn over elk dieet of behandeling wel ervaringsverhalen te vinden.

De redenering van Frits Muskiet dat in Nederland geen osteoporose zou moeten voorkomen wanneer melk goed voor de botten zou zijn klopt natuurlijk niet. Er zijn talloze factoren die van invloed zijn op het ontstaan van osteoporose (erfelijkheid, lichaamsbouw, lichaamsgewicht, geslacht, leeftijd, geslachtshormonen, gebrek aan lichaamsbeweging, voedingstekorten, onvoldoende blootstelling aan zonlicht, roken, alcoholgebruik, bepaalde ziekten) en er zijn ook andere verschillen tussen landen dan alleen de melkconsumptie. Daar selectief melk eruit te halen en er een causaal verband aan te verbinden is daarom niet juist. Het drinken van melk is geen garantie dat er geen osteoporose zal optreden, noch noodzakelijk voor een goede botgezondheid.

Bij een eiwit-inname van 30 en% kan het geschaard worden onder een eiwitdieet. Daar is niets mis mee, maar volgens Jesse van der Velde is zijn methode dat nadrukkelijk niet en vergelijkt met eigenschappen die niet kenmerkend zijn voor een eiwitdieet (3). Daarmee is het geen eerlijke vergelijking.

Hetzelfde geldt dat Jesse van der Velde kritiek heeft om andere dieten die zich baseren op voedingsmiddelen die ze niet "mogen". Hierin verschilt de methode van Jesse van der Velde echter niet. Natuurlijk kan de methode van Jesse van der Velde mensen niet verplichten dat ze bepaalde voedingsmiddelen moeten laten staan. Maar het advies wordt wel gegeven, net zoals dat bij andere diëten het geval is.

Wat betreft mijn reacties op de site van Jesse van der Velde constateer ik dat mijn laatste reacties niet geplaatst zijn en die van anderen later wel. Wanneer dit tot drie keer toe gebeurt vind ik dat vreemd en zelfs verdacht.

1) Kliem KE, Givens DI. Dairy products in the food chain: their impact on health. Annu Rev Food Sci Technol. 2011;2:21-36.
2) Jones JM, Engleson J. Whole grains: benefits and challenges. Annu Rev Food Sci Technol. 2010;1:19-40.
3) http://www.youtube.com/watch?v=WEtCa_da81c
Jammer ook dat Jesse van der Velde zelf niet dergelijke vragen beantwoordt.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik vind het een behoorlijk zwaktebod van die organisatie van Jesse van der Velde. Eigenlijk is het dus gewoon bangmakerij wat ze doen.

Margjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2012 17:12

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Margjes »

De boeken van Jesse werken wel, maar dat geldt voor ieder dieet, mits je het strikt volgt. De boeken zijn overigens kosteloos te downloaden. Doorzettingsvermogen en streng zijn voor jezelf, dat is het!

Margje

cyky
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2011 21:55

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door cyky »

Ik vind wel dat Jesse hier erg streng wordt aangepakt!! Ik heb me daarom bij hem aangemeld en een aantal boeken bij hem besteld.
Ik moet zeggen dat hij soms zich zelf tegen spreekt. maar dat is vrij onschuldig.
het is misschien niet gezellig om geen cola te drinken maar dat is keus die je maakt. en over de melk producten ben ik het met hem eens!!!
het is wel jammer dat er hier erg veel mensen zijn die absoluut geen verstand hebben van menselijk lichaam en voeding Jesse van der Velde negatief bekritiseren.
Ik ben zelf diëtiste en ik heb een 2 jaar in Dalles bij een gezondheidscentrum gewerkt. de methode van Jesse komt mij daarom niet onbekend over

Marel
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2012 21:27

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Marel »

Wat een topic! Het is op zich nog wel interessant om de bijdrages van robjee en zozozo te lezen, maar de bijdrages van puma,kuklos en trebelski zijn alleen maar om zozozo te bashen en dragen niets bij.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met het weglaten van melkproducten en gluten. het maakt je darmen veel rustiger.

Alles wat jesse beweert is wel al eens ergens gepubliceerd en als je zoekt vind je altijd wel een positieve- dan wel negatieve publicatie erover.
Laatst gewijzigd door Marel op 18 apr 2012 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

cyky schreef:Ik vind wel dat Jesse hier erg streng wordt aangepakt!! Ik heb me daarom bij hem aangemeld en een aantal boeken bij hem besteld
Natuurlijk mag iedereen zijn boeken bestellen, maar of de reden die je noemt de juiste is, waag ik te betwijfelen.
cyky schreef:en over de melk producten ben ik het met hem eens!!!
Waar baseer je dat op?
De literatuur bevestigt zijn beweringen niet:

Melk verhoogd de kans op fracturen?
Bischoff-Ferrari HA. Milk intake and risk of hip fracture in men and women: A meta-analysis of prospective cohort studies. J Bone Miner Res. 2010 Oct 14.

Dierlijke eiwitten zorgen voor zwakkere botten?
Jesudason D. The interaction between dietary protein and bone health. J Bone Miner Metab. 2010 Oct 26.

Eiwitten zorgen voor verzuring waardoor de botdichtheid afneemt?
Fenton TR. Meta-Analysis of the Effect of the Acid-Ash Hypothesis of Osteoporosis on Calcium Balance. J Bone Miner Res. 2009 May 6.

Calcium uit melk wordt niet opgenomen?
Guéguen L, et al. The bioavailability of dietary calcium. J Am Coll Nutr. 2000 Apr;19(2 Suppl):119S-136S.

Zuivelproducten veroorzaken kanker?
Aune D, et al. Dairy products and colorectal cancer risk: a systematic review and meta-analysis of cohort studies. Ann Oncol. 2012 Jan;23(1):37-45. Epub 2011 May 26.

Melk en zuivelproducten vergroten het risico op hart- en vaatziekten en vroegtijdig overlijden?
Soedamah-Muthu SS, et al. Milk and dairy consumption and incidence of cardiovascular diseases and all-cause mortality: dose-response meta-analysis of prospective cohort studies. Am J Clin Nutr. 2011 Jan;93(1):158-71. Epub 2010 Nov 10.

Gibson RA, et al. The effect of dairy foods on CHD: a systematic review of prospective cohort studies. Br J Nutr. 2009 Nov;102(9):1267-75. Epub 2009 Aug 17.

Zuivelconsumptie zorgt voor gewichtstoename?
Louie JC, et al. Dairy consumption and overweight and obesity: a systematic review of prospective cohort studies. Obes Rev. 2011 Jul;12(7):e582-92. doi: 10.1111/j.1467-789X.2011.00881.x. Epub 2011 Apr 27.

Marel schreef:Alles wat jesse beweert is wel al eens ergens gepubliceerd en als je zoekt vind je altijd wel een positieve- dan wel negatieve publicatie erover.
Daarom is het belangrijk om te kijken naar de gehele literatuur over een bepaald onderwerp en de bewijskracht van de afzonderlijke onderzoeken. Een bewering vind ik niet gerechtvaardigd wanneer die gestoeld is op aanwijzingen uit dierproeven, terwijl kwalitatief beter onderzoek herhaaldelijk iets anders laat zien. Op een vergelijkbare, selectieve manier maakt Jesse gebruik van de literatuur.

Jesse van der Velde heeft een visie die ook positieve aspecten bevat. Zelf ben ik bijvoorbeeld ook een voorstander van ongeraffineerde voedingsmiddelen die zo dicht mogelijk bij de natuur staan. Maar dat wil niet zeggen dat producten die niet vers uit de natuur komen per definitie de gezondheid zouden schaden. Jesse lijkt hier wel naartoe te willen werken.

Aanleiding voor dit topic was echter dat hij bij het verkondigen van zijn visie in mijn ogen overdrijft en beweringen doet die aantoonbaar onjuist zijn.
Een inhoudelijke discussie valt ook op geen enkele manier met hem te voeren. Hij verkondigt zijn verhaal waarna de lezer vrij is om de keuze te maken.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door trebelski »

Marel schreef:Wat een topic! Het is op zich nog wel interessant om de bijdrages van robjee en zozozo te lezen, maar de bijdrages van puma,kuklos en trebelski zijn alleen maar om zozozo te bashen en dragen niets bij. Totaal niet inhoudelijk en roepen alleen maar de vraag op; waar bemoeien zij zich mee?
En wat voegt jou reactie nu toe aan deze discussie op het feit na dat je een aantal bezoekers schoffeert. Want wie bij jij nou om uit te maken waar een ander zich op dit forum mee bemoeit? Tikje stompzinnig dus.
Doet zich ook nog het feit voort dat ik al maanden niet meer op zozozo heb gereageerd omdat ik intussen wel weet wie er achter deze nickname ( met dank aan de zoekmachines die uit zinsopbouw enz een aardig beeld geven) schuil gaat. Dit heeft mij doen besluiten niet meer op zozozo te reageren want ik hou me ver van achterbaksheid.Aan jou dus om met een fatsoenlijke reactie te komen die (en ontopic is )en niet op de persoon gespeeld word maar waar anderen iets aan hebben.
Fijne dag trebelski.

Marel
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2012 21:27

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Marel »

Trebelski, je hebt gelijk. Die zin van bemoeien had ik niet neer moeten zetten, het is tenslotte een forum en iedereen is vrij om te reageren. Maar je moet toegeven dat je hier alleen maar Robjee steunde en zozozo in alles neerhaalde. Ik vind dat Robjee én zozozo allebei gelijk hebben in bepaalde stukken. Maar iets kan wel of niet bewezen zijn, ieder mens is anders en reageert anders op voeding. Ik heb een darmziekte en merk dat glutenvrij eten m'n darmen veel rustiger maakt. Of dit nu wel of niet wetenschappelijk bewezen is, voor mij maakt het verschil.
Nogmaals, ik wou je niet schoferen, sorry.
En wat bedoel je over zozozo en zijn nickname? Denk je dat hij Jesse is?

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door trebelski »

Marel schreef:Maar je moet toegeven dat je hier alleen maar Robjee steunde en zozozo in alles neerhaalde. Ik vind dat Robjee én zozozo allebei gelijk hebben in bepaalde stukken. Maar iets kan wel of niet bewezen zijn, ieder mens is anders en reageert anders op voeding. Ik heb een darmziekte en merk dat glutenvrij eten m'n darmen veel rustiger maakt. Of dit nu wel of niet wetenschappelijk bewezen is, voor mij maakt het verschil.
Ik steun inderdaad vaak Robjee omdat deze 1 en ander goed onderbouwt. Als je de moeite neemt om vanaf het begin de reacties van zozozo te lezen (ook in andere topics) zie je duidelijk dat zozozo constant op de man/vrouw speelt en min of meer insinueert dat Robjee's zijn reacties hier ( dit forum is zozozo kennelijk te min) niet thuis horen en daar maar over doorzaagt om vervolgens zelf helemaal nul . nul te onderbouwen. Ik heb een hekel aan neerbuigend gedrag en word dan een tikkie vals, niet goed te praten maar ik ben ook maar een mens. Natuurlijk begrijp ik dat jij als ervaringsdeskundige ( je hebt zelf een darmziekte ) baat kan hebben bij bepaalde producten of glutenvrij eten. Zelfs niet onderbouwt wil ik dat best geloven en daar is niets mis mee. Voor de rest houd ik me afzijdig, de reden daarvoor plaatst ik op een tijdstip welke ik zelf verkies. :wink:

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door kuklos »

Marel schreef:Maar je moet toegeven dat je hier alleen maar Robjee steunde en zozozo in alles neerhaalde.
Robjee onderbouwt zijn standpunten. zozozo komt enkel met de negatieve visie en zegt daarna er niets van af te weten.
Marel schreef: Ik vind dat Robjee én zozozo allebei gelijk hebben in bepaalde stukken.
Ik heb zozozo nog nooit gelijk zien hebben en zeker nog nooit een neutraal standpunt zien innemen.
Marel schreef: Maar iets kan wel of niet bewezen zijn, ieder mens is anders en reageert anders op voeding. Ik heb een darmziekte en merk dat glutenvrij eten m'n darmen veel rustiger maakt. Of dit nu wel of niet wetenschappelijk bewezen is, voor mij maakt het verschil.
Natuurlijk reageert ieder mens anders. Maar als er een algemene claim wordt gedaan, dan mag je verlangen dat het bewezen is. Jij zegt dat jij baat hebt bij glutenvrij eten, prima. Doch als jij zou claimen dat iedereen hier baat bij heeft, dan wordt het een ander verhaal.

simone80
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2012 14:10

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door simone80 »

Beste Jesse,

Wat dacht je ervan om de eerste dvd van de drie die je verkopen wil gewoon gratis te downloaden aanbied aan ons allemaal?
Als deze eerste dvd zo goed zijn werk doet als dat jij ons wil doen geloven, dan
schieten dvd 2 en 3 natuurlijk als warme broodjes over de plank.
Dat lijkt me dan vrij logisch!
Geen E-book gratis en geen andere dvd's die volgen na dvd 3 gratis maar gewoon dvd 1!
Overtuig ons, investeer en is je visie en intentie zuiver zoals jij dat beweerd, en wil je graag mensen helpen dan komt dat op deze manier het allerbeste tot uiting!
Want ja, een heel mooi verhaal ophangen en allerlei dingen beloven is tegenwoordig op internet echt niet genoeg meer om te overtuigen. Zeker niet als we pas resultaat en bewijs van al die mooie woorden zouden kunnen krijgen na aankoop van een dvd.
Sorry maar ieder mens kan tegenwoordig dit soort dingen zomaar op internet zetten.
Ik wil nu eerst zien en dan pas kan ik geloven.
Dus help ons en overtuig, heel simpel en uiteindelijk heeft zo iedereen er het meeste baat bij!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door trebelski »

Prima plan. Ben benieuwd maar vrees dat het niet gaat gebeuren en je er niets meer over hoort.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door kuklos »

zozozo schreef:Waarom zou Jesse iets gratis moeten geven aan een stelletje anonieme nitwits die nog nooit iets gepresteerd hebben en alleen maar afbrekende kritiek kunnen geven?
We kunnen het natuurlijk ook omdraaien. Waarom zouden we ook maar 1 cent uitgeven aan een methode die bol staat van de wetenschappelijk claims, maar die bij navraag niet onderbouwd worden?

Missstu
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2012 11:37

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Missstu »

Wat me opvalt is dat jullie heel erg 'hangen' aan wetenschappelijke onderbouwing.
Maar, de meeste wetenschappelijke onderzoeken die worden gedaan worden betaald door producenten van het bepaalde product en zijn daarmee niet altijd even transparant.
Wat veel belangrijker is is hoe de ervaringen in de praktijk zijn.
Dus, probeer het gewoon zelf en kijk wat het voor je doet, of het je iets oplevert of niet en stop met de 'waarheid' te willen achterhalen via alleen wetenschappelijke onderzoeken.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door newmikey »

Missstu schreef:Wat me opvalt is dat jullie heel erg 'hangen' aan wetenschappelijke onderbouwing
....
Dus, probeer het gewoon zelf en kijk wat het voor je doet, of het je iets oplevert of niet...
Want? Dat laat de kassa rinkelen bij dit soort fraudeurs op grote schaal? Wat voor soort omgekeerde logica is dat? Dat zou je wel willen he?

De wetenschap stelt dat een beet van een ratelslang dodelijk kan zijn maar ik moet me beter eerst laten bijten om te weten of dat wel waar is?

Hoeft niet perse alleen wetenschappelijk te zijn hoor, openbaar gepubliceerde cijfers, vrije toegang tot gebruikers van het product en bewijzen dat het ze iets opgeleverd heeft etc. etc. mag uiteraard ook. Anoniem gepruttel van "probeer het eerst" is géén van beide.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

Misstu schreef:Dus, probeer het gewoon zelf en kijk wat het voor je doet, of het je iets oplevert of niet en stop met de 'waarheid' te willen achterhalen via alleen wetenschappelijke onderzoeken.
Het lijkt mij wenselijk dat wanneer claims worden gemaakt, deze onderbouwd worden of in ieder geval te onderbouwen zijn.
Op Europees niveau is geregeld dat levensmiddelenfabrikanten geen claims meer mogen maken voor hun product, wanneer deze niet voldoende wetenschappelijk onderbouwd zijn. De EFSA heeft de afgelopen tijd deze claims (die levensfabrikanten zelf hebben kunnen indienen) beoordeeld. Van alle ingediende claims heeft de EFSA 80% afgekeurd. Hieruit blijkt niet dat de levensmiddelenindustrie resultaten van onderzoeken naar haar hand zet.

Het kunnen onderbouwen van claims gebeurt niet zonder reden. De voornaamste is om de consument te beschermen. Wanneer iedereen alles mag claimen, raakt deze het spoor bijster.

Met het oog op de bescherming van de consument mogen voedings- en gezondheidsclaims op grond van de wetgeving niet:
•onjuist, dubbelzinnig of misleidend zijn (bijvoorbeeld wanneer een levensmiddel ten onrechte of zonder wetenschappelijke onderbouwing een geneeskrachtige werking wordt toegeschreven);
•leiden tot twijfels omtrent de veiligheid en/of de geschiktheid uit voedingsoogpunt van andere levensmiddelen;
•de excessieve consumptie van een levensmiddel stimuleren of vergoelijken;
•aansporen tot consumptie van een levensmiddel door te stellen of direct dan wel indirect te suggereren dat een evenwichtige, gevarieerde voeding niet alle noodzakelijke nutriënten bevat;
•zinspelen op veranderingen in lichaamsfuncties die de consument vrees kunnen inboezemen.

http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 306_nl.htm

Jesse van der Velde is een commercieel bedrijf en dient zich daar ook aan te houden. Wanneer hij uitspraken doet, ter promotie van zijn methode, mag verwacht worden dat deze juist zijn. Zo niet, dan mag hij daarop aangesproken worden. Dat staat nog los of mensen verbeteringen ervaren door het volgen van zijn methode.

Paddington
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 feb 2010 12:42

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Paddington »

In het begin met aandacht zijn filmpjes bekeken. De mails maken altijd reclame voor zijn boeken. Maar het is steeds hetzelfde en de hoeveelheid mails en filmpjes wordt behoorlijk irritant. Afmelden dat niet zo makkelijk. Steeds weer nieuwe mails, ook al komen ze binnen bij ongewenst. Aanmelden kan simpel, afmelden zou dat ook moeten. Maar steeds hetzelfde standaardberichtje hoe dat moet, maar die link werkt niet bij bij. Maar gewoon per mail afmelden, dat is niet mogelijk. Bijna een stalker onderhand. En echt, spuugzat van die aparte levenswijze.

Leanar
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2013 22:17

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Leanar »

Hopelijk dat deze bump mag, maar je moet goed oppassen voor deze gozer. Tijdje geleden zijn methode gekocht en nooit wat ontvangen, heb het nog terug kunnen eisen via paypal maar wees er voorzichtig mee.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Grappig dat er mensen zijn die een "eetmethode" kopen (om wat voor reden dan ook) terwijl je het ook gewoon met gezond verstand zelf kunt doen.

Rik Kolster
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 17:46

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Rik Kolster »

Ik snap niet dat mensen Jesse van de Velde afbranden.
Iedereen weet wel dat bewerkte producten slecht zijn voor je body.
Er zitten allerlei E-stoffen in. Kijk eens wat hebben we veel kankerpatiënten.
Natuurlijk zijn er genoeg tegenstanders die hem willen afbranden om zo hun troep te verkopen.
Mensen neem gewoon echte en eerlijke voeding, en ga lekker zijn groene smooties maken.
Wil je er jonger uitzien en 10 jaar langer leven.
Wil je geld besparen?
Het enige wat de voedingsindustrie doet is de domme mensen verleiden.
Wees wijs. Jesse probeert het op een eerlijke manier.

Gesloten