LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nutrilon en Olvarit

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
mirmats
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2005 10:43

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door mirmats »

Ik ben overgestapt op Similac. Mijn kind heeft gelukkig geen allergie en hij vindt het prima. Ik heb zelfs de indruk dat hij van Similac minder darmkrampjes krijgt. Similac kost € 6,90 voor 900 gram.

desiree1972
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2005 10:40

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door desiree1972 »

Hoe oud is jou kindje? zit hij al aan de opvolgmelk?

mirmats
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2005 10:43

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door mirmats »

Mats is 2 maanden. En nee, hij zit dus nog niet aan de opvolgmelk.

Mamoontje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:41

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Mamoontje »

Hallo allemaal!
Ik zit met een probleem: mijn zoontje van 20 maanden 'eet' al bijna z'n hele leventje Pepti 1 en 2. Pasgeleden was Pepti 2 op en we hadden nog een beetje vernieuwde Pepti 1 van m'n dochtertje, dus daar hebben we een papfles mee gemaakt. Hij had nog niet eerder de vernieuwde Pepti gekregen. Wat blijkt? Hij krijgt eczeem in z'n gezicht en is totaal onhandelbaar omdat hij zich rot voelt! Wel heel toevallig ...
Ik heb vervolgens met Nutricia gebeld en gevraagd of er meerdere meldingen binnengekomen zijn van kinderen die ineens last krijgen van deze vernieuwde Pepti, terwijl ze de oude Pepti wel goed verdragen. Er was hun niks bekend. Ze vertelden me ook dat het heel onwaarschijnlijk is dat hij door de zogenaamde pro-biotische vezels klachten krijgt, omdat het koolhydraten zijn en geen eiwitten.
Dat kan best zo zijn, maar de klachten zijn mij duidelijk. Zijn er nog meer mensen met deze ervaring? Ik hoor het graag!!

Mamoontje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:41

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Mamoontje »

Ben ik nog even: er zitten pre-biotische vezels in de vernieuwde Pepti, geen pro-biotische. Klein verschilletje, maar toch :wink:

mielja
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2005 01:05

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door mielja »

Nou ook ik ben me rot geschrokken. Mijn dochtertje is net 6 weken oud en ik was dus net aan de nutrilon begonnen. IK zit er hard over te denken om over te stappen. Pak is van 7.49 naar 9.75 gegaan (kruidvat) en ook de potjes zijn daar met 30 cent verhoogd.
Ik heb vanmiddag navraag gedaan en ze waren daar ook resoluut met hun antwoord, ronduit schofterig. Ze moesten de oude verpakking in week 42 inleveren en konden pas in week 43 nieuwe bestellen. Ze hebben hier dus meer als een week zonder voeding gezeten. En als antwoord toen hun belde was ja eerst het een en dan het ander.En toen ze het eenmaal binnen hadden waren de prijzen schikbarend verhoogd. Ze zeiden letterlijk als ik u was zou ik niet meer kopen en boycotten die zooi. Ze wezen me niet eens alleen op hun voeding maar ook op friso enz. Ze hebben idd als in meerdere winkels de nutrilon niet meer op oog hoogte staan maar andere merken (concurenten).

desiree1972
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2005 10:40

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door desiree1972 »

dat is ook de beste remedie boycotten dit moeten we niet over ons heen laten gaan want anders is het einde zoek.
Ik koop helemaal niks meer van nutricia geen flesvoeding en geen potjes. Ze zullen niet van mijn geld china veroveren want daar hebben ze net een groot bedrijf overgenomen...en wie moet dat betalen wij????? dacht het niet!!!

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

Hallo allemaal ik weet niet of jullie het leuk vinden maar ik ben net klaar met een stukje over essentiele vetzuren en daar komt ook een stukje voor over borstvoeding, misschien vinden jullie hetleuk om te lezen, het staat hier:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ht.3i.html

als je nog taalfuoten vindt hoor ik het graag :lol:

desiree1972
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2005 10:40

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door desiree1972 »

leuk dat je een stukje geschreven hebt over essentiele vetzuren alleen vindt ik het jammer dat het een beetje erg veel de nadruk legt op het geven van borstvoeding. Er zijn (waaronder ikzelf) een heleboel mensen die graag borstvoeding willen geven maar het niet kunnen. zijn wij dan de oorzaak van het zinloos geweld?? zijn wij dan zulke slechte moeders??

Willy Witsel
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 12:28

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Willy Witsel »

hum ja zo had ik het nog niet bekeken, ik haal het er uit.

kroefje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2005 23:20

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door kroefje »

Ben me echt rotgeschrokken van die nieuwe prijs van Nutrilon. Ik heb de eerste drie maanden volledig borst gegeven en toen gaan afbouwen. Ik kan het wel betalen maar daar gaat het niet om. Nu sinds 1 maand overgestapt op Friso. Mijn kindje is 5 maanden en heeft er geen enkel probleem mee. Ik koop ook de potjes niet meer maar gebruik de staafmixer of koop potjes Bledina. In Nederland staat echt geen rotzooi in de schappen dus ik ben ervan overtuigd dat Similac ook prima is. Dit zei het consultatiebureau trouwens ook tegen mij!

paultimmerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2005 14:04

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door paultimmerman »

Was het niet Olvarit die bedorven vlees met een grote hoeveelheid giftig ontsmettingsmiddel had verwerkt in kindervoedingenige tijd geleden? Similac wordt bij ons om de hoek gemaakt bij Abbott. Kan me niet voorstellen dat het op een andere wijze gemaakt wordt als Nutrilon. Dus gewoon overstappen op een goedkoper merk. Passen ze de prijs vanzelf aan.

desiree1972
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2005 10:40

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door desiree1972 »

ik las van de week een stukje in de krant. waarin ze van Numico ontkennen dat de verkoop minder is geworden en dat ze geen klachten hebben gehad. maar frisolac en de voeing van het kruidvat eigen merk loopt hartstikke goed. Hoe bedoel je weglopen voor de realiteit. Wat een sukkels zeg. Nou ik ben over op de similac en dat bevalt prima!

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Er bestaat natuurlijk een redelijke kans dat al die producten uit 1 fabriek komen, of denk je dat het Kruidvat een eigen babyvoedingfabriek heeft.
Voor Numico maakt het geen moer uit welk merk er op de verpakking staat.

groeten

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door hera »

En we kregen allemaal een excuus/ uitlegbrief. Ik denk dat Numico het toch wel voelde in de portomonnee....

desiree1972
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2005 10:40

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door desiree1972 »

Nou Willem, Ik denk niet dat friso en similac uit dezelfde fabriek komt als nutrilon waar de voeding van het kruidvat gemaakt wordt weet ik niet. Maar Numico zal van mij in iedergeval niet rijk worden!!

Gesloten