LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Nicole Haasbroek

Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Nicole Haasbroek »

In de media wordt ik doodgegooid met prijzenacties. De consument plukt de vruchten van het prijzengeweld, wordt er beweerd.

Jammer genoeg worden vaak prijzen na een actie stilletjes aan opgeschroefd naar het oude niveau.

Daarnaast merkte ik van de week op dat sommige producten (die nooit in de aanbieding waren) opeens binnen korte tijd wel héél duur waren geworden:
zo kocht ik eind februari nog een fles 'bubbels' van het merk Lindemans voor 4,59. Afgelopen week merkte ik op dat die fles nu al 7,19 kost. Bedankt AH! :?

Nicole Haasbroek
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2005 09:21

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Nicole Haasbroek »

Oeps, typo: het is 7,99!

amsteltje

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door amsteltje »

Ik zie om me heen dat er echt veel dingen in prijsverlaagd zijn.
Dus zou je denken dat is mooi meegenomen.
Dit is wel zo voor de dingen die verlaagd zijn maar wat wil nu het geval er komen steeds vaker nieuwe dingen ( lees oude) op de markt in een nieuw jasje die gelijk weer zoveel duurder zijn en daar worden we niet vrolijk van.
Toch denk ik dat we over het algemeen er wel iets mee opgeschoten zijn.

jeffreyschot

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door jeffreyschot »

Geachte Mensen ik werk zelf bij de Ah dus ik weet hoe het werkt en geloof me er zijn een hoop prijzen omlaag gegaan ech teen hoop vergeet niet dat Ah nou veel meer artikelen moet verkopen om de zelfde omzet te draaien kijk en dat er dan hier en daar een artikel omhoog j alogisch maar de populaire artikelen zijn goedkoper gemaakt dus in verhouding betaal je een stuk minder....
Ik zeg niet dat Ah nu de geodkoopst esupermarkt is dat zullen we ook nooit worden omdat we nog een belangrijk aspect hebben service en kwaliteit ofdat in u winkel ook zo is weet ik niet maar wij streven naar een zo best mogelijk product tegen een zo aantrekkelijke prijs.
Het valt me op dat haas tiedere keer aH negatief in het nieuws komt doordat we zogenaamd duurder of wat dan ook zijn lijkt net of iedereen Ah zo belangrijk vin dis leuk natuurlijk krijg je als grootste supermarkt maar soms word er gewoon overdreven kijk maar eens goed in een andere supermarkt als u dat aandurft gezien de omslag ten opzichte van ah maar daar is ech tneit alles goedkoop lekker en super zervice
Tot zover mijn pleidooi
Met vriendelijke groet
Jeffrey Schot
Verkoper2
AH 1596
Hellevoetsluis

pgroot

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door pgroot »

Het klopt inderdaad dat de prijzen bij veel supermarkten al lange tijd lager zijn dan voorheen. Omdat de mensen eraan gewend raken, valt het niet erg meer op. De bedrijven die aan de supermarkten leveren, merken het behoorlijk omdat de retail die erg onder druk zet. Het is niet voor niets dat er veel bedrijven moeten reorganiseren en er helaas soms ook ontslagen vallen.

Petrovski

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Petrovski »

Geen klachten over de appie...
Wel over de Super de Boer/Konmar waar ik voor dezelfde producten (let op de het gewicht) bijna het dubbele betaal..

Petrovski

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Petrovski »

Bovenstaande gaat met met name om de "vers" producten... duur is ok maar dan moet ook de kwaliteit er naar zijn.. : )

Petrovski

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Petrovski »

compost kan ik elders goedkoper krijgen : )

Kaethe

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Kaethe »

De prijzenslag heeft mij de baan gekost en wat ze zeggen dat de service bij AH goed is, jammer dan als je iets vraagt krijg je het antwoord van dat weet ik ook niet .Dus zoek het je maar uit
Dus de prijzenslag heeft ons niets goeds gebracht en er zullen in de toekomst nog meer ontslagen vallen niet alleen in de winkels maar ook bij de toeleverings bedrijven.Sommige produkten worden onder de kostprijs verkocht dat is toch niet goed voor onze economie.Ik vraag mij af hoe lang gaan ze er mee door (tot dat iedereen kapot is ) en AH het monopolie heeft dan kunnen hun de prijzen opschroeven . :cry:

MLF

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door MLF »

Wat mij opvalt van de Albert Heijn is dat de aanbiedingen niet kloppen, neem bv die magnetron maaltijden, ik kocht er 1 voor 4,99. Die was erna in de aanbieding van 5,29 voor 4,99.

Gast

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Gast »

Houbaarheidsdatum !!!!!!!!!!!!!

bramjacobs

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door bramjacobs »

ze maken alles stiekem weer duurder hoor
een voorbeeld van ah ,een fles coca cola koste verleden week€0.86
en nu ineens €0 96 verschil plus 12 procent

Tilla

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Tilla »

Afgelopen zaterdag bij AH te hellevoetsluis zo rond 16.00 uur.
Op het rek staat de prijs van Coca-Cola voor 86 cent en bij het afrekenen moet je 96 cent betalen.
Bij klachen komen ze met het verhaal dan zal de prijs wel verhoogd zijn maar hoeveel mensen zijn zo al getild daar onze appie?
Al met al een zeer onfris gedoe.

sjoera

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door sjoera »

Die prijzenslag is volgens mij onzin. Na de introduktie van de euro (ja die is helaas van ons allemaal) zijn eerst de prijzen goed omhoog gegaan en nu zijn sommige artikelen door de prijzenslag op het normale niveau, maar genoeg producten zijn veeeeel duurder geworden.
Mensen reken s.v.p. nog maar om in guldens en je komt er wel achter. Ze denken zeker bij de Supermarkten dan we gek zijn. En dan de verse groenten en fruit, tje belachelijk zeg. Een kropje sla voor Fl. 4,40 en een bloemkooltje Fl. 6,00 Ja in Euro's klint het wel allemaal aardig maar ze vliegen je beursje uit.[/u]

Gast

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Gast »

Het lijkt of vele artikelen goedkoper zijn, bij enkele is dat ook zo, maar andere artikelen zijn juist duurder. Of de prijs is gedaald, maar de inhoud in grammen ook!

Een zak chips van 1.09 naar 0.89 cent!
En tegelijkertijd is de inhoud verminderd van 150 gram naar 120 gram.Maar dat staat er niet bij.

dopy

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door dopy »

Ik snap niet dat mensen nog altijd naar appie gaan. Mensen die ooit in een conserven fabriek gewerkt hebben weten dat A-merken onzin is .
Aldi en Lidl hebben net zo'n goede kwaliteit als appie alleen de verpakking is niet zo ingesleten. Wat de euro betreft niet zeuren we hebben toch een demokratie en hebben daar toch onze goedkeuring voor gegeven? Of valt het soms toch onder landverraad? Want in een democratie beslist toch de bevolking?

jar

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door jar »

jumbo supermarkt komt bij vergelijkingen als goedkoopste uit de bus.
dit gaat meestal over merk producten, maar A.jumbo heeft geen aanbiedingen.
B.b- merken of eigen merk zijn in verhouding met andere merken heus
niet altijd de goedkoopste. C.met vlees,groente,vleeswaren melk en kaas
horen ze bij de duurdere,mede doordat zij daarin geen of slechte aan
biedingen hebben.
als b.v. bij C1000 mijn boodschappen doe,ben ik minder geld kwijt dan bij jumbo.

MLF

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door MLF »

De C1000 is zelfs goedkoper dan de Dino en de Konmar en Appie Hein

charlenepower
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2005 15:04

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door charlenepower »

Allemaal naar Bas van der Heijden & Dirk van de Broek...Daar is het echt goedkoper en ze hebben regelmatig leuke aanbiedingen voor iedereen! Bij AH zijn wel degelijk de prijzen omlaag gegaan, maar nog steeds niet goed genoeg, vind ik! En dat de service zo goed is bij AH, valt ook nog te bezien hoor...Je ziet tegenwoordig alleen maar 15 jarigen die nog minder weten dan jullie en ik bij elkaar...Is dat dan service??

Gast

Re: Prijzenslag AH? Prijzen gaan omhoog!

Ongelezen bericht door Gast »

Albert heijn heeft wel goede aanbiedingen. Maar heel veel is ook duurder. Bij de Konmar zijn sommige dingen zelfs nog goedkoper. Ook bij de edah. Je moet wel prijsbewust zijn en weten wat dingen die in de aanbieding zijn normaal kosten. Zo is bij de konmar een aanbieding geweest van 2 zakken nibbits en nog iets anders voor ik meen 1,49 terwijl ze samen normaal 1,40 kosten. Dus 10 centen verschil. Maar mensen laaien wel in, (ik dus ook maar nu let ik wel op).
Als ze aanbiedingen hebben van 1 + 1 gratis dan ga ik weleens kijken.
En om nu te spreken over de service bij de ah. Idd ze zeggen weet ik niet. En als ze het weten zeggen ze 3 gang aan de linkse kant ergens. Dus moet je nog goed zoeken. Bij de konmar in Helmond lopen ze vaak teminste nog even met je mee of gaan ze het vragen voor je en laten het dan uiteindelijk zien.
Ik doe ook voortaan vaak mn boodschappen bij de aldi en de c1000.
De winkels van de ah kunnen er dan misschien netter uitzien dan die van de aldi en de lidl en de c1000 maar het prijsverschil is toch wel wat het belangrijkste is. en aldi heeft vaak dingen die nog veeeel lekkerder zijn dan al dat merk spul.

Gesloten