Vannacht zag ik wat gloeien in het afvalzakje. Bleek de staart van een zoute haring van AH te zijn. In de koelkast ligt nog een haring. Die geeft ook licht af. Het lijkt op van die speeltjes die licht gaan geven als je ze in het licht houdt. Het lijkt niet de haring zelf te zijn maar de buitenkant. Alsof ze bij schoonmaken of inpakken vervuild zijn geraakt.
Ik voel me behoorlijk ongerust. Wie heeft iets dergelijks meegemaakt en waar meld ik dit zodat er serieus naar wordt gekeken?
Radioactieve haring?
Re: Radioactieve haring?
Op www.nucleairrisico.be/radioactiviteit-blootstelling staat
Haring bederft heel snel, zeker buiten de koelkast. Bij het bederven krijgt haring een groene kleur.
Zowel bij de winkel waar u de haring gekocht hebt als bij www.nvwa.nl/onderwerpen/melding-doen kunt u een melding hiervan maken. Al schat ik in dat dit niet nodig is.
De oorzaak moet ergens anders gezocht worden.Radioactiviteit kan je niet zien, ruiken, proeven of voelen.
Haring bederft heel snel, zeker buiten de koelkast. Bij het bederven krijgt haring een groene kleur.
Zowel bij de winkel waar u de haring gekocht hebt als bij www.nvwa.nl/onderwerpen/melding-doen kunt u een melding hiervan maken. Al schat ik in dat dit niet nodig is.
Iets wat radioactief is geeft geen licht. Dat het in cartoons wel vaak zo wordt gepresenteerd is wat anders.
bupaul
vindt dit leuk
Erthanax
vindt dit leuk
"Verse" vis bij AH, slijmerige lapjes marien eiwit in een plastieken bakje; daarop zijn bij uitstek de bekende woorden van Maarten van Rossum van toepassing: Wat een treurigheid.
Nu ben ik gezegend met een uitstekende vishandel in het wijkwinkelcentrum en heb dus makkelijk praten, maar liever geen of minder vaak vis, dan die wanproducten van de grootgrutter.
Wat radioactief oplichten betreft, afgezien van de al genoemde radiumhoudende verf, verwijs ik graag naar deze video.
Nu ben ik gezegend met een uitstekende vishandel in het wijkwinkelcentrum en heb dus makkelijk praten, maar liever geen of minder vaak vis, dan die wanproducten van de grootgrutter.
Wat radioactief oplichten betreft, afgezien van de al genoemde radiumhoudende verf, verwijs ik graag naar deze video.