LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
lilo32
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:06

Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door lilo32 »

Helaas een slechte ervaring bij dit restaurant. Samen met wat vrienden gegeten de tent zag er leuk uit personeel was vriendelijk.
Alleen jammer dat ze een kok in dienst hebben die een kip rouw voor schotelde aan mijn dochter die hier van had gegeten. De kok zou er al lang werken volgens de eigenaar.
Er kon alleen maar excuses af en verder werd alles gewoon in rekening gebracht al hadden ze mij dochter maar een ijsje aangeboden of een gedeelte van de rekening niet moeten rekenen.
Nee, hoor men vindt het allemaal maar normaal.
Dag later een mailtje gestuurd en ze vonden dat het netjes was opgelost om binnen 10 minuten een andere kip te geven.
Naar mij mening een zeer slechte service eigenlijk om zeer boos om te worden.
En om nog een keer 177 euro neer te tellen om alleen maar mij dochter gratis te laten eten is geen goede oplossing na mijn mening.


Als hier nog meer klachten over zijn hoor ik dit graag.

Na dit mailtje even een updaten reactie.

Geachte heer ,

Allereerst wil ik u bedanken voor uw mail, daarbij wil ik u duidelijk maken dat er een probleem was met de server/Website waardoor wij geen mails binnen kregen, daardoor heeft het ook langer geduurd voor ik op uw mail kon reageren.

Met betrekking tot de inhoud van uw mail heb ik het volgende te melden. Ik herinner me inderdaad de kip die u terug stuurde met de gegronde klacht. Over rauw vlees valt niet te discussiëren en al helemaal niet wanneer het om kip gaat. Daarbij wil ik u nu dus nogmaals per mail mijn oprechte excuses aanbieden.

Daarnaast zou ik u graag wel wat meer informatie willen geven over ons;
Wij zijn een familie bedrijf met 34 jaar horeca ervaring waarbij wij ten alle tijden streven naar perfectie, kwaliteit en juiste service binnen een warme sfeer. 34 jaar lang houden wij ons keurig staande met als prioriteit: kwaliteit, hygiene en service.
Helaas zijn "ook" wij gewone mensen, hardwerkende mensen, en maken "ook" wij eens een fout. Dit is geen goedmaak praatje, zeker geen excuus, maar om gelijk te roepen dat de kok er niets van bakt en ontslagen moet worden is veel te veel van het goede.
Dezelfde kok heeft u en nog 114 andere gasten diezelfde avond te eten gegeven, waarbij iedereen prima gegeten heeft, geen enkele klacht van toepassing was op een fout na, de kipfilet van uw dochter omdat hij het verkeerde stuk kip van de grill af haalde.
LET OP: HIERBIJ ZOEK IK NIET NAAR EXCUSES, maar wat u als oplossing aanbied, het ontslaan van, gaat wel erg ver.

Uw klacht is op dezelfde avond binnen 10 minuten verholpen en daardoor was de kip niet van de rekening gehaald, ik vind het heel jammer dat ik op verschillende recensie sites uw recensie moet lezen. Ik denk dat dit namelijk totaal niet nodig was, daar ook u gewoon prima gegeten heeft.

Graag nodig ik u uit om het nogmaals te proberen, waarbij uw dochter op onze kosten mag eten.

Ik zie uw reactie graag tegemoet en ben van mening dat u uw onvrede beter telefonisch of direct aan ons kon uiten in plaats van online te delen. Het was namelijk een menselijk "foutje" en geen slechte avond of bewuste fout dmv gebrek aan kennis of interesse.

Kort samengevat:
- Onze excuses voor onze fout.
- Spijtig om te zien dat u op zo een wijze uw mening wilt delen.
- Wij nodigen u graag nog eens uit, waarbij uw dochter op onze kosten eet.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Radar op 15 okt 2016 19:37, 7 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind het eigenlijk ook wel voldoende dat er binnen 10 minuten een andere maaltijd is geserveerd. Plus dat er excuses zijn aangeboden. Waarom zou de nieuwe maaltijd niet in rekening gebracht mogen worden, en waarom zou er een ijsje voor je dochter van af moeten?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door kokka »

ja lijkt me ook keurig opgelost door Vino e Pane.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door berndv »

lilo32 schreef:Helaas een slechte ervaring bij dit restaurant Samen met wat vrienden gegeten de tent zag er leuk uit personeel vriendelijk.
Alleen men heeft een kok in dienst die een gewone kip rouw voor schotelde aan mij dochter van 9 En deze zou er al lang werken ?.
Mijn dochter had al van de rouwe kip gegeten.
En die vroeg papa is deze wel goed en wat zag ik de kip was gewoon nog rouw.
Er kon alleen maar excuses af en verder werd alles gewoon in rekening gebracht al hadden ze mij dochter maar een ijsje aangeboden.
Maar nee hoor
Dag later een mailtje gestuurd en ze vonden dat het netjes was opgelost om binnen 10 minuten een andere kip te geven.
Na mij mening een zeer slechte service eigenlijk om zeer boos om te worden.

Als hier nog meer klachten over zijn hoor ik dit graag.
Even voor mijn beeldvorming, wat had je wel een goede service gevonden voor het per ongeluk schijnbaar serveren van een rauwe kip?

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door 16again »

Rauwe kip voorschotelen? Daar kun je flink ziek van worden. Wat mij betreft zou dat direct inleveren van de koksmuts betekenen .

Of was de kip alleen binnenin niet gaar?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door berndv »

16again schreef: Of was de kip alleen binnenin niet gaar?
dat mag ik toch aannemen, anders dan mag je je ook wel achter de oren krabben over de kwaliteit van de bediening, dat die niet zien dat ze een rauwe kip uitserveren.

lilo32
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:06

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door lilo32 »

16again schreef:Rauwe kip voorschotelen? Daar kun je flink ziek van worden. Wat mij betreft zou dat direct inleveren van de koksmuts betekenen .

Of was de kip alleen binnenin niet gaar?
Aan de zijkant was het te zien dat de kip rouw was.
En als een kok dit nog niet eens ziet ben je verkeerd bezig dit leer je het eerst als je een opleiding als kok volgt.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door newmikey »

lilo32 schreef: Aan de zijkant was het te zien dat de kip rouw was.
En als een kok dit nog niet eens ziet ben je verkeerd bezig dit leer je het eerst als je een opleiding als kok volgt.
U heeft al een keurige uitleg van het restaurant gehad mèt excuses en een compleet gratis diner voor uw dochter ter compensatie. Wat wilt u eigenlijk nog? Het bedrijf kapot maken? U maakt uzelf onsterfelijk belachelijk IMHO, ik raak er compleet van in de rouw :twisted:

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door joris21 »

lilo32 schreef: Aan de zijkant was het te zien dat de kip rouw was.
En als een kok dit nog niet eens ziet ben je verkeerd bezig dit leer je het eerst als je een opleiding als kok volgt.
En als u dat zag dan had je je dochter ook geen hap laten nemen.
Waar gewerkt word worden nu eenmaal fouten gemaakt.

Ze hebben een nette eerlijke uitleg gegeven wat wil je nog meer er is geen schade helemaal niks en je dochter krijgt een gratis diner als compensatie, van een klein stukje ga je niet dood en word er ook niet ziek van hij is nl niet helemaal rauw meer geweest.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 okt 2016 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door gemist »

Toch..rAUwe kip...is echt een enorme no-go. Ik persoonlijk had het gemeld en was naar een concullega gegaan.
Van rauwe kip kun je weken in een ziekenhuis liggen, wil je niet meemaken.
Een melding naar de inspectie lijkt mij op zijn plaats.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Lilo: ik snap dat je teleurgesteld bent dat dit is gebeurd. Natuurlijk mag dit niet voorkomen. Maar soms gebeuren dit soort dingen. Daar kunnen allerlei oorzaken voor zijn, oorzaken die ons soms niet eens aangaan.

Ik zou het verder laten rusten. Niet dat ik het daarmee goed zou keuren, maar ik zou zelf verder willen met andere, leukere dingen.

BL2
Berichten: 5017
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door BL2 »

.......Uw klacht is op dezelfde avond binnen 10 minuten verholpen en daardoor was de kip niet van de rekening gehaald, ik vind het heel jammer dat ik op verschillende recensie sites uw recensie moet lezen. Ik denk dat dit namelijk totaal niet nodig was, daar ook u gewoon prima gegeten heeft. ....
Wat een ongelofelijke achterbakse manier van natrappen richting het restaurant. Het restaurant heeft een meer dan keurige persoonlijke mail gezonden met uitleg en verklaring van het voorval. Verkeerde stukje kip gepakt van de grill, kan gebeuren, denk ik dan. Meteen de fout erkend en meteen een ander stuk kipfilet geserveerd.
Ook nog het aanbod om de dochter een keer gratis mee te laten eten.

En wat doet de topicstarter lilo32, deze spamt uit vraak het internet vol met een sterk overtrokken bericht. Allemaal omdat de maaltijd in rekening werd gebracht en er geen gratis ijsje af kon en de kok zijn werk niet is kwijtgeraakt.

Prima opgelost Vino e pane :D (wij komen graag een keer langs :lol: )

(....rouwe....) :shock:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door crazyme »

gemist schreef:Toch..rAUwe kip...is echt een enorme no-go. Ik persoonlijk had het gemeld en was naar een concullega gegaan.
Van rauwe kip kun je weken in een ziekenhuis liggen, wil je niet meemaken.
Een melding naar de inspectie lijkt mij op zijn plaats.
De toon waarop TS het probleem kenbaar maakt geeft mij sterk de indruk dat het allemaal wel meevalt.

Als de kip echt rouw zou zijn geweest had deze niet in de pan gelegen en was deze koud. Daar begin je als gast helemaal niet aan.

Waarschijnlijk was de kip niet door en door gaar. Gewoon te kort in de pan.

Ook in een professionele keuken kan wel eens iets fout gaan. En dan hoort een welgemeend excuus gewoon voldoende te zijn.

Ook een gast kan zich als gast gedragen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door moederslink »

joris21 schreef:en je dochter krijgt een gratis diner als compensatie
Het was niet gratis . 8)
Ze kregen voor een volgende keer een gratis maaltijd aangeboden, maar zij komen daar natuurlijk nooit meer :twisted:
Vervelend dat dit is gebeurd , maar het kan gebeuren zeker als het loeidruk en hectisch is.
witte angora schreef:@ Lilo: ik snap dat je teleurgesteld bent dat dit is gebeurd. Natuurlijk mag dit niet voorkomen. Maar soms gebeuren dit soort dingen. Daar kunnen allerlei oorzaken voor zijn, oorzaken die ons soms niet eens aangaan.
Ik zou het verder laten rusten. Niet dat ik het daarmee goed zou keuren, maar ik zou zelf verder willen met andere, leukere dingen.
Ik ook , gewoon verder laten gaan en stoppen met dit bedrijf zo zwart maken. Het is prima opgelost n.m.m .

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als ik de 'klacht' van TS lees en vervolgens de mail van het restaurant dan vraag ik me af of TS wel daar gegeten heeft.
En ik weet niet of TS het vershil kent tussen rauwe (!) kip en kip dit niet helemaal gaar is.
Ook staat er 'Aan de zijkant was het te zien dat de kip rouw was.'. En toch laat TS de dochter er van eten. Dat is nu iets wat ik in ieder geval nooit zou doen. En vervolgens wordt binnen 10 minuten een goede oplossing gevonden, waar blijkbaar iedereen mee tevreden mee want er wordt gewoon doorgegeten in het restaurant. Kortom geen enkele reden tot klagen meer.
En dan gaat TS vervolgens alsnog een klacht indienen bij het restaurant en hier een topic aanmaken om het restaurant in een kwaad daglicht te stellen.

Missie niet gelukt want volgens mij is het nu juist reclame geworden voor het restaurant. Het is dat ik er ver vandaan woon maar anders ging ik daar vanavond nog eten. Wat een goede service.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik vind de geboden oplossing, en ook de reactie naderhand, inderdaad getuigen een restaurant waar ze gewoon professioneel werken. Vlot een vervangende maaltijd, is gewoon netjes. Persoonlijk had ik het nog nét wat netter gevonden als er zeg een rondje koffie gratis was geschonken, of het gerecht van de rekening was gehaald, maar dat persoonlijk. Daarentegen, door dit te accepteren, zowel door er te blijven eten als de rekening te accepteren en te betalen, vind ik de latere eis tot ontslag per mail niet echt chique. Als het dan zoiets principieels is, sta dan du moment op, en loop weg.

De reactie van het restaurant daarentegen vind ik wel netjes, ze zijn to-the-point, leggen eea duidelijk uit, draaien nergens om de lauwe kip heen/hete brij heeb, en veroordelen de klant niet. Dat zie je nog wel eens anders bij de mindere horecagoden.

Overigens is het risico op (voornamelijk salmonella) infectie inderdaad groter bij kip, en is daarom rauwe kip zo'n no-go in de keuken, maar de kans was vele malen groter geweest dat uw kind die kip gewoon had opgegeten, en er niks van had gemerkt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar zaken zonder dergelijke problemen
Een restaurant waar geen fouten gemaakt worden.
Zal een kort lijstje worden.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door 16again »

Fouten OK, maar bij een fout in deze categorie haak ik echt af.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door berndv »

ben wel benieuwd naar de mail die ts naar het restaurant gestuurd heeft, niet heel erg netjes om alleen het antwoord hier weer te geven. Maar om op grond van iets dergelijks ontslag van een personeelslid te eisen? Volgensmij heb je dan ergens iets niet helemaal op de rij, sorry dat ik het zo hard zeg.

BL2
Berichten: 5017
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door BL2 »

16again schreef:Fouten OK, maar bij een fout in deze categorie haak ik echt af.
Ik kreeg eens een flesje bier welke iets over de datum was in een restaurant. Zulk soort incidentjes gebeuren wel eens. Nooit heb ik er aan gedacht dit incidentje eens flink uit te meten op een forum, laat staan met naam en toenaam opvallend in de topictitel, zodat het snel gevonden wordt met Google.......

Het restaurant heeft het prima opgelost waarbij ik het onsimphatiek vind dat het overigens zeer nette schrijven van het restaurant openbaar gemaakt is. Beetje schending van het briefgeheim, toch..........

Gesloten