LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sonja Bakker

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Rasje34

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Bedankt voor de tip, P12345. Het is een interessante site.

codimo

Ongelezen bericht door codimo »

Het gaat er bij SB om dat je je eetpatroon veranderd. En wat is zo gemakkelijk met dit boek? Ik vind het een leidraad om gezonder te gaan eten. Tuurlijk doe je niet alles precies zoals het erin staat. Als je man zwaar lichamelijk werk doet, kan je niet met zo weinig toe. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb nog geen dag "honger" geleden om het zo maar te zeggen.

We zijn ook nog maar een weekje bezig, en ben wel al een halve kilo kwijt. Het is het eerste boek wat ik ooit over "dieet" heb gekocht. Heb nog nooit eerder iets gevolgd, maar dit is toch erg gemakkelijk. Alles staat erin, wat je beter wel en niet kunt doen. Qua eten dan natuurlijk. En het bevorderd toch ook het fruit eten, dat sla je anders snel eens over, en nu eet je er toch meer van. Hetzelfde als met de groente, normaal veel aardappel en minder groente, nu precies andersom.

Ik denk dat het gewoon een beetje bijdraagt aan je gezondere voedingspatroon, en €13,50 (dat was ik kwijt ipv 12,50) dat valt dan toch best mee?

Sylra

Ongelezen bericht door Sylra »

Ik ben ook niet erg te spreken over het sonja bakker dieet. Ik heb het nu 6 weken gevolgd en ben nog maar 3 kilo afgevallen. Maar goed ik had al een "gezonde"eetegewoonte (want uiteindelijk is dat het gewoon, ik vind het alleen iets te weinig van alles) Ik was wel zelf al zo snugger om overal de goedkopere varianten van te kopen, maar dat kan iedereen natuurlijk zelf ook wel bedenken. Ik vind inderdaad ook dat je een overvolle koelkast hebt, waar de helft niet van op komt want sommige dingen mag je maar 1 of 2 X gebruiken en dan de volgende week pas weer, nu is dat niet zo erg met "krentenkoekjes" enz. maar wel met groenten en kwark enz. ok groente kun je nog invriezen, maar ook niet alles is dan nog even lekker.
Het dieet is uiteindelijk gewoon gezond eten, waarvan ik denk dat iemand met een beetje gezond verstand dit zelf ook wel had kunnen bedenken, iedereen weet tegenwoordig wel waar je dik van wordt en wat je moet laten staan en wat er beter is voor je lichaam.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

==========
Helaas hharteman. U heeft niet goed gekeken. Op www.totalcoach.nl vindt je zonder kosten te maken alle informatie die nodig is om gezond af te slanken. Mocht men begeleiding willen dan kan dat.
-----------------------------------------------------------------------------

Inderdaad vind je alle informatie op de site, maar zodra je van de begeleiding gebruik wil maken ga je denk ik toch betalen.
Dat hoor je dan pas als je er gebruik van wil maken.
Commercieel dus, en opgezet om je daarheen te lokken.
Niets in het leven is gratis heb ik geleerd.

zoefay

Ongelezen bericht door zoefay »

Hou je maar lekker aan het kh-arme dieet wat je nu volgt hharteman, ik ben er ook na een leven lang jojo-en 10 kilo mee afgevallen en die 10 kilo's blijven er ook af als je je er aan houdt, want het betreft een leefwijze en geen dieet en daar zit hem nou net de kneep: de rest van je leven op 800 (of iets meer) calorien leven houdt geen mens vol, maar je koolhydraten beperken en als je ze neemt de goede eten dat is voor iedereen prima te doen en geeft een blijvend resultaat.
En bovendien heb je nooit honger!

hharteman

--------
Hou je maar lekker aan het kh-arme dieet wat je nu volgt hharteman, ik ben er ook na een leven lang jojo-en 10 kilo mee afgevallen en die 10 kilo's blijven er ook af als je je er aan houdt, want het betreft een leefwijze en geen dieet en daar zit hem nou net de kneep: de rest van je leven op 800 (of iets meer) calorien leven houdt geen mens vol, maar je koolhydraten beperken en als je ze neemt de goede eten dat is voor iedereen prima te doen en geeft een blijvend resultaat.
En bovendien heb je nooit honger!
-----------------------------------------------------------------------------

Dat is mijn ervaring dus ook.
Het is een leefwijze en uitstekend vol te houden.
Dat neemt niet weg dat ik nog wel eens een paar weken uit de band spring en wel tijdens vakanties.
Om dan je leefwijze door te drukken is wat lastiger edoch niet onmogelijk.
Ik leef me dan even helemaal uit en pak daarna de draad gewoon weer op.
Wat mij opvalt als ik de leefwijze stop is dat het hongergevoel gelijk weer daar is.
Dan begin ik met ontbijt gewoon weer met een half brood en heb ik de hele dag trek en vul me dan ook aardig af de rest van de dag.
Ik heb de KH rem gewoon nodig om mijn gewicht te handhaven en dan heb ik het nog niet eens over de andere positieve effecten die de leefwijze op me heeft.

miere011

Ongelezen bericht door miere011 »

Wat een ongelofelijk dom geneuzel, zeg. Het lijkt wel of het niet mag dat je door simpelweg een boek te kopen voor een hele schappelijke prijs af gaat vallen. Want dat er broodnijd meespeelt bij die dïetistes is voor mij overduidelik.
Mijn ervaring met SB:
Geen honger............
Veel fitter dan ik me ooit gevoeld heb.......
Tot nu toe( ik ben nu in week 7 bezig) 9,5 kilo kwijt, en ik voel me geweldig..................
Kan weer kleren aan die ik jaren niet heb gedragen..........

Volgende week lekker op vakantie naar Turkije, in een appartement, en.....Sonja gaat mee! Niet dat ik dan week 8 ga doen, maar voor de heerlijke, makkelijke recepten die er in staan.
En ik zal heus wel genieten van m'n vakantie, en ook heus wel eens zondigen, maar voorlopig heb ik helemaal geen behoefte aan vetten en suikers. Laat mij nou maar lekker m'n eigen weg volgen, met de aanwijzingen van Sonja, en dan kom ik wel op een gezond gewicht. Iets wat me jarenlang op wat voor manier nooit gelukt is. En zowel weight watchers, herbalife, appelazijncapsules, en weet ik veel wat voor andere manieren er zijn, zijn veel en veel duurder dan de merkprodukten die Sonja gebruikt. En volle koelkasten?
Dan heb je toch niet goed gelezen, want melkproducten mag je altijd met elkaar verwisselen, dus als je een pak magere yoghurt hebt staan maak je dat toch gewoon eerst op??
En datzelfde geldt voor fruit, en bleekselderij? wie verbiedt je om dagelijks zo'n stengel op te knabbelen? Of het door de rauwkost te verwerken? Sonja niet, hoor.
En als ik op gewicht ben ga ik gewoon de porties wat vergroten, en als je eens een uitspatting hebt (dineetje of zo) de volgende dag lekker rustig aan doen, of een fruitdag.

Sonja, onwijs bedankt, voor mijn gevoel heb je mijn leven gered, en hoop ik nog heel oud te worden.
M, 50 jaar, van 110 kilo nu op 100 kilo, maar er gaat nog meer af!!

3eva

Ongelezen bericht door 3eva »

Nou,Sonja moet maar een herziene druk gaan uitgeven met o.a.
-een antwoord op bepaalde vitamine-en mineralen tekorten
-handig plannen van aanschaf en gebruik van produkten om kosten te
besparen
-mensen met bepaalde zware of onregelmatige beroepen
-het dieet wel of niet goed voor mensen met ziektes
-genetisch ja of nee-dik zijn
-kinderen met grove botten(simpel gezegd) ,alleen gezonde voeding
niet de calorien tellen?
-mensen die niet veel kunnen bewegen door lichamelijke oorzaak,wat
dan?

Iemand anders nog suggesties?

Martientje

Ongelezen bericht door Martientje »

Want dat er broodnijd meespeelt bij die dïetistes is voor mij overduidelik.
Walgelijk, weet je hoeveel dietisten hierover vallen die niet eens in die sector werkzaam zijn. Ik ben docent van beroep dus er is bij mij geen sprake van broodnijd al komen er 100 onvolwaardige SB dieten of iets dergelijks. Ik heb dat in een eerder bericht duidelijk proberen te maken maar goed de mensen die de boeken van SB lezen hebben blijkbaar meer verstand van voeding dan de dietisten die er 4 jaar voor geleerd hebben

Laurent

Ongelezen bericht door Laurent »

Natuurlijk is het broodnijd, voedingsdeskundige te zijn, schijnt een hype in de markt te zijn, iedereen noemt zich dus ook deskundig t/m de sportinstructeur, het boek van SB zit goed in elkaar, lijkt een beetje op Atkins met wat varianten. Smakelijk lijnen

mam 3 kids

Ongelezen bericht door mam 3 kids »

Jammer dat velen negatief zijn over Sonja Bakker. Men moet beseffen dat de boeken een houvast zijn. eenvoudig en goed te volgen. Wat betreft de kosten van de boodschappen: ik ben nu per week minder geld kwijt dan de periode voor Sonja Bakker. Gewoon met je verstand boodschappen doen en niet altijd de duurste kiezen. waarschijnlijk scheelt het bij ons gezin dat we het met 3 man volgen. Dit zal gunstiger uitpakken voor de kosten van de boodschappen.

Aan ieder dieet is wel iets aan te merken. Ik heb zelf een tijdje Herbalife gebruikt. Werkt goed, ik voelde me erg goed en fit. Wel een behoorlijk kostenplaatje. Maar een hele andere manier van eten. Stop je met Herbalife dan heb je eigenlijk nx geleerd over gezond eten.
Mijn moeder is pas 30! kilo afgevallen met het dieet "weet wat je eet".
Een enorme kostelijk dieet. je mag niet alles hebben zoals aardappels en beperkt brood en fruit. Een extra stukje fruit of groente is taboe. Wat gebeurt er als je gestopt bent ? Mijn moeder heeft nu afgebouwd. Dus gestopt met het nemen van alle pillen en poeders die erbij horen ( erg kostelijk). Ik hoop voor haar dat de kilo's eraf blijven.

Ik zou tegen iedereen willen zeggen: laat ieder die tevereden is over Sonja Bakker fijn doordoen. Heb je er problemen mee, dan zoek je toch naar een ander dieet dat bij je past....

PS: onze huisarts was positief over het Sonja Bakker-dieet voor de kinderen !

hharteman

Ik ben tegen geen enkel dieet.
Wat me tegenstaat is de commercie eromheen.
Of je nu Atkins, SB, Brooddieet, Montignac, Southbeach, of whatever voor dieet volgt, je wordt gepushed de producten of consultatie te gebruiken waar al deze lieden geld mee maken.
Als je te dik bent is een dieet nooit klaar.
Het achtervolgt je een leven lang.
Als je lekker bent afgevallen dan val je terug in de oude fouten.
En als je dan weer lekker bent aangekomen is er wel weer een nieuwe methode om af te vallen.
Natuurlijk weer met de nodige commercie.

Ervaring leert dat je tegenwoordig met de beschikbare informatie die overal te vinden is het heel goed zelf kunt doen.
SB is niet het ei van Columbus.
Het is een hype waar je over een tijdje niets meer van hoort.
Het is gebaseerd op oude theorieën met een eigen interpretatie.
Net zoals de andere bovengenoemde methodes.
Mensen, laat je niet gek maken.
Bestudeer de materie en vind je eigen weg in dieetland.

Just my 2 cents

JannaB

Ongelezen bericht door JannaB »

Mijn man en ik zijn samen begonnen aan het Bakker-dieet. Mijn man viel in 10 weken 12 kilo af. Zelf viel ik 2 kilo af. Dit kan o.a. te maken hebben met het feit dat ik in de overgang ben, meer sport (dus meer spieren) en ook niet heel veel te zwaar ben en bovendien vegetarier ben.
Leuke bijkomstigheid voor mij is dat ik absoluut geen behoeft heb aan snoepen. Ik eet op mijn werk, voordat ik wegga mijn toetje alvast op, en heb een grote zak appels in de auto voor mijn moeilijke momenten. Mijn bloeddruk is flink gedaald, evenal mijn cholesterol (van nature nogal hoog) Ik ben dus erg tevreden. Inmiddels houden we het "dieet" vol zonder dat we nog afwegen. We eten gevarieerd en genoeg. Zodra we weer wat aankomen (onze marge is 1,5 kilo) dan denken we weer een dagje aan Sonja.

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

mensen komen aan door bepaalde licahaamseigenschappen, en dit komt uit de kern van alles, de verwerking en de werking v.h. lichaam.

Die is bij elk persoon anders.

De manier waar je het beste mee kan afvallen, is dus ook bij iedereen andres, klaar.

de ene persoon wordt dik door alleen al naar een patatje te kijken,
terwijl de ander de hele mac leeg kan eten zonder enige gram aan te komen.

Deze twee personen, hebben dus ook een heel andere wijze van afvallen, en het eraf te houden. en welke manier dat is, is verschillend.
Dus bij persoon A werkt SB goed, terwijl bij persoon B SB gewoon zwaar *** werkt.

gringo1

Ongelezen bericht door gringo1 »

Hoi, ook wij zijn aan het dieet begonnen, voor de zomervakantie, We hebben 1 keer het hele boek volgemaakt, en toen nog eens 4 weken erachteraan, :roll: Toen 3 weken gestopt, ivm de vakantie, Mijn man is ruim 6 kilo kwijt geraakt, ik 3, maar ik vond dat prima, ik wou er ook niet zoveel af, Hij had ontzettend veel last van verstopping tijdens het dieet, Heb meer klachten daarover gehoord op school, sommige vrouwen zijn er daarom mee gestopt, Nu heeft mijn man een verstopping in zijn darmen vastzitten en heeft daar veel pijn aan gehad en nog, Heeft poeders daarvoor gekregen, en nu maar hopen dat het over gaat, Wie heeft hier ook veel last van gehad?

Leen62

Ongelezen bericht door Leen62 »

Ik reageer even op het berichtje van gringo 1. Wat naar dat je er nu zoiets aan overhoudt. Ik heb zelf sinds ik het boek volg ook wel eens last van constipatie, maar dat komt omdat je erg vetarm eet en juist het vet heb je wel nodig voor die stoelgang. Je kunt misschien eens lijnzaad door de yoghurt doen en ook sinaasappels schijnen goed te helpen vanwege de vezels. en koffie. Sonja raadt te veel koffie af, ik ben nogal een koffie leut en 3 bakjes is voor mij te weinig even dit terzijde. kun je ook proberen koffie op je nuchtere maag. Ik hoop dat het weer goed komt met je man! sterkte.

annie1980

Ongelezen bericht door annie1980 »

hallo, ik studeer zelf voor dieetiste, en ik ben niet helemaal negatief over sonja bakker, het enige wat ik wil zeggen is dat een bouwvakker en iemand die de hele dag op kantoor zit niet allebei dezelfde energie nodig hebben, dat is sowieso voor iedereen anders. het boek drukt alle mannen en vrouwen in 1 hoekje, misschien niet zo bedoeld maar zo staat het er wel, je hebt weekmenu's voor mannen en voor vrouwen, (welke mannen en vrouwen??)terwijl gewicht en bezigheden ook een rol spelen in wat men nodig heeft. en natuurlijk werkt het boek, je krijgt immers sowieso minder binnen dan je nodig hebt, want volgens sonja bevatten de menu's 1300-1600 calorieen per dag en dat is sowieso minder dan een gemiddeld mens nodig heeft!! dus een beetje beweging erbij en ja hoor de kilo's vliegen eraf!! en nog een puntje: in het programma je echte leeftijd schrijft ze wel goede dagmenu's voor (geen 2 crackers als lunch maar gewoon 3 boterhammen) dus ze schrijft niet de menu's uit haar boek voor?? maar die waren toch zo goed?? dat snap ik dan niet!! maar het antwoord heb ik al: in het programma begeleid ze iemand persoonlijk en dan krijgt iemand dus voeding wat past bij zijn lichaam en bezigheden, een tip dus: volg het boek mar eet gewon wat meer (de hoeveelheden die bij jou passen) en ik denk toch dat dat een beetje de bedoeling is, want de een is de ander niet......

annie1980

Ongelezen bericht door annie1980 »

...over wat ik zo juist schreef:als je bij een dietist loopt mag je ook de tussendoortjes die sonja voor schrijft het lijkt erop dat iedereen denkt dat dat alleen bij sonja bakkers dieet mag!! dat is dus niet zo je moet jezelf wat gunnen , maar met mate en dat is het geheim!! succes en onthoud: iedereen heeft een andere hoeveelheid voeding per dag nodig eet dus meer dan in het boek staat je zult toch blijven afslanken!! en ik kan het weten want ik at maar liefst 2 boterhammen en 1 zuivel meer en ik viel een halve a een hele kilo per week af en dat zijn gezonde normen!!! of tu wel feiten!!!!!! en laat dan die evergreen bijv een weg daar zit meer suiker in dan in een boterham!!! feit!!!!

succes!!!!

Cole

Ongelezen bericht door Cole »

Sonja Bakker is niet aangesloten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland.
Kan iemand mij op dit forum vertellen wat het kost om begeleid te worden door een geregistreerde gewichtsconsulente, zodat ik de kosten kan afwegen

RD743

Ongelezen bericht door RD743 »

Ik ben 15 kilo afgevallen en wel door ... mijn EIGEN ... dieet.
Kan ik dit nu verkopen voor veel geld?

Mensen trap toch niet in al die dieten, ze zijn alleen goed voor de verkopers van de boeken. Verder is het allemaal onzin. We weten wel waar we vanaf vallen, gewoon minder eten en meer bewegen.

Dit Sonja ideet is ook weer zo'n jojo dieet. Veel afvallen in een zeer kort termijn. Maar je moet je levenspatroon aanpassen, anders blijf je niet op dat gewicht. Een goed dieet is een dieet dat makkelijk vol te houden is en niet vol met regels zit (of dure producten!).

Gesloten