LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
tolsma1945

Re: Supermarkt doet niet wat klant nodig acht

Ongelezen bericht door tolsma1945 »

Kant en klaar,is gewoon perfect.Biologisch eten?ik denk dat we zwaar worden bedonderd met biologisch.Wat is het eigenlijk,weet iedereen wel waar ze het over hebben met biologisch,ik denk het niet.Het is weer zo`n modegril.

ron77

Ongelezen bericht door ron77 »

Heb ook mijn twijfels bij dat onderzoek.
Mijn ervaring is dat biologisch vlees bijvoorbeeld gewoon beter smaakt.
En biologische boontjes zijn gewoon gezonder.
Als de prijs nog wat omlaag zou gaan dan zou ik dagelijks biologisch eten.
Ik denk dat de consument zich steeds bewuster gaat worden van wat hij eet.
Aan de andere kant zullen er altijd mensen zijn die voor makkelijk gaan.
Voor deze groep is uitbreiden van het assortiment kant en klaar geen slecht idee.
Vooral een uitbreiding wat betreft de wel smakelijke kant en klaar maaltijden lijkt mij een goede zet.

resp00123653

Ongelezen bericht door resp00123653 »

Gewoon de dagelijkse boodschappen leveren is wat de klant vraagt bij de supermarkt in de buurt.
Dat betekent dus: verse groenten, vers vlees en vers brood. Niets meer uit de koeling "achter" en zeker geen verlepte rommel. Behoefte aan KANT EN KLAAR SPUL? Dat haal je bij een speciaalzaak en niet in de supermarkt. Daar zit teveel vet, teveel zout en meestal ook nog gemanipuleerd spul in. (al dan niet genetisch)

Supers, doe hier je voordeel mee.

mnb

Ongelezen bericht door mnb »

Ik vind het perfect dat supermarkten meer biologische producten gaan verkopen.
Consumenten worden dom gehouden, kopen voeding ver onder de prijs met een grote prijskaart (belasting) voor natuur en milieu en allerhande vreemde oneigenlijke constructies en misleidingen.

Biologische producten, skal gekeurd, zijn puur en eerlijk. Het lijkt me erg logisch en erg goed dat supermarkten dit gaan verbreden! De consument komt er hopelijk wel achter dat dit veel betere producten zijn die lekkerder zijn.

hadiebart

Ongelezen bericht door hadiebart »

Wie kan er nou iets tegen het uitbreiden van biologisch hebben?

BIOLOGISCH IS GOED !!!

Hoe meer hoe beter.

Hetzelfde geldt voor thuismenus. Ik wil kunnen kiezen. Ik wil gezondere kant en klare maaltijden.

eops

Ongelezen bericht door eops »

Wat vindt u? Moeten de supermarkten inderdaad het assortiment uitbreiden met kant-en-klaarmaaltijden en biologische producten?
Ja!

ron77

Ongelezen bericht door ron77 »

dat er nog genoeg mensen zijn die geen biologische produkten kopen ligt meer aan de prijs dan aan het product.
Als er meer afzet komt gaat de prijs vanzelf omlaag.
Als er qua prijs geen verschil meer is dan blijft over het verschil in smaak en wat dat betrefd smaken biologische produkten gewoon beter.
In varken dat voor zijn dood zwaar in de stress heeft gezeten dat werkt door op de smaak van het vlees.
Daarbij maken allerlei toevoegingen de smaak vaak ook niet beter.
Probeer een keer biologisch vlees en je proeft het verschil.
Tot slot is biologisch gewoon gezonder dus dat is ook mooi meegenomen.
Voor kant en klaar producten is ook genoeg afzet omdat er genoeg mensen zijn die hier wel behoefte aan hebben gezien hun drukke bestaan.
Wel zouden deze kant en klaar producten wat smaakvoller bereid mogen worden want over het algemeen is de smaak behoorlijk droevig.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen ritueel geslacht vlees dat ze langzaam laten dood bloeden of onverdoofde castratie van biggen????

Er komen steeds meer alleenstaande en ouderen, ook werkende met verschillende tijden, dus over enige tijd komen er vermoedelijk wel meer kopers voor deze hapklare brokken, die nu nog te zout zijn, de goedkoopste smaakstof..

Omdat een nieuwe produktgroep zich nog moet bewijzen moet het wel uitgebreid zijn, en later zullen de meest populaire overblijven.
Ik vind het goed, maar nu nog even niet....

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Supermarkten.

Hoewel ook ik het zou toejuichen als supermarkten wat meer zouden gaan lijken op de supermarché's in dat zuid-frankrijk waar bij o.a. bij het vlees ook het soort koe is aangeduid, de datum van slachten en waar deze koe ook vandaan komt.
Een supermarché die veel meer biologisch heeft als product omdat het van veel minder ver wordt gehaald.
Maar ja, fransen geven meer uit aan- en zijn kritischer met het kopen van etenswaren.

Maar........
bedenk wel dat het toch die nederlandse supermarkt is die op basis van marktonderzoek zijn assortiment samenstelt.
En dit soort marktonderzoek gaat erg ver!
Tot zelfs de exacte plaats van een product in de schappen.
De zogenaamde "impulsaankopen"dan ook vlak bij de kassa zelf.

Aan de supermarkt kan men dus ook aan het assortiment en aan de opstelling de doelgroep aflezen waar zo'n supermarkt zich op richt.
Immers, die man moet ook leven, de huur en energie betalen en het personeel.
Ik ben eerder gepikeerd om het feit dat een meisje van 20 al te oud wordt gevonden en een andere baan moet zoeken.
Zelfs wel meegemaakt dat zo'n kassiere niet eens naar de wc mocht terwijl ze op springen stond.
Daar maakte ik mij met resultaat druk om maar kwam daarna niet meer in die winkel.
Raar?
Misschien wel.
Maar ja, zo ben ik nu eenmaal gebakken.

Tenslotte.........
Bedenk dat u als klant toch uiteindelijk de macht heeft om door uw keuze van aankoop ook dat assortiment van de desbetreffende supermarkt te kunnen veranderen.

grootvader

thenou

Ongelezen bericht door thenou »

De supermarkten moeten wat mij betreft meer kwaliteit bieden zeker op het gebied van verse groenten en fruit. Dat laat duidelijk te wensen over. De producten zijn wat mij betreft van B en of C kwaliteit. Zeker geen A. Ik mis nog steeds de echte groenteman met kwaliteitsproducten. Maar ja hij moest wel want hij werd er op aangesproken. De supermarkten liggen daar niet wakker van want er zijn geen goede groentewinkels meer dus de klant komt toch wel.

Archibaldt

Ongelezen bericht door Archibaldt »

Ik heb een abonnement gehad op een biologische groentenwinkel, dwz je krijgt/koopt per dag/week een pakket biologische groenten maar je hebt totaal geen keus, het pakket wordt door de winkel samengesteld. Zitten er groenten tussen die je niet lust/wilt, pech gehad, je bent toch een 'biofreak' dan eet je het dus.
De meeste biogroenten zijn ondermaats en zien er niet uit, maar duur zijn ze wel, er wordt weinig geproduceerd maar de inkomsten moeten wel gelijk blijven aan niet bio. vandaar. Ik ben nu dus van de bio groenten af op een enkele keer na als ze er echt goed uitzien, maar dan twijfel ik er weer aan of ze wel echt bio zijn.
Kant en klaar maaltijden zijn echt vergif, de product info staat bol van de E-nummers en de verhalen dat dat niet erg is moet je vooral niet geloven.

Archibaldt

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze »

op 07 Sep 2007 14:55 Marije75 schreef:iK HAAL ERG VAAK KANT EN KLAAR-MAALTIJDEN. GRAAG ZOU IK ZE IETS MINDER ZOUT WILLEN HEBBEN. OOK GRAAG TENMINSTE 200 GRAM GROENTE! Tot nu toe zag ik deze hoeveelheid groente alleen bij Lidll.
Helemaal mee eens!

Als je werkt to 18:30 en dan rond 19:00u thuis komt ga je niet voor je eendje biologische piepers schillen en een biologische slavink bakken.
Een K&K is dan een goede uitkomst, maar helaas te zout.

Pether

Ongelezen bericht door Pether »

Er wordt heel wat gereageerd op het hoe langer hoe uitgebreider in de schappen plaatsen van biologische en andere voedingsprodukten alsmede de verwerking daarvan in vele varianten kant en klaar maaltijden.

Deze discussie gaat zoals begint te blijken uit de keuze tussen "vierde rangs voedingprodukten" of "biologische voedingsproducten" ?! alsmede publiekswenselijk of helemaal niet wenselijk ?!

Vooral die laatste keuze zal doorslaggevend zijn in deze discussie welke kant er gekozen gaat worden; daarop spelen de "Supers" graag in.

Laats ons meer kijken naar kwaliteit ? van de aangeboden produkten die onze gezondheid moet waarborgen !
Het "kant en klare pakket" wint hoe langer hoe meer terrein en de controle op de kwaliteit is ver te zoeken; moet daar niet strenger naar worden gekeken ?

diny

Ongelezen bericht door diny »

bij de aldi.........roomboter altijd 0,72 nu 1,09
dat staat niet in de krant.. als de benzine 1 cent stijgt wel
ik heb een hele excelsheet bijgehouden, nou moet je zien wat alweer duurder is geworden.
En nu weer kant en klare maaltijden en dure biologische producten.....ja dag.........ik kijk in mijn eigen portemonnaie en daar moet ik het mee doen in de week, niemand die zegt, ach meid kom jij te kort,,,,,wil je nog wat van mij dan??
Die supermarkten zijn echt van de pot gerukt.......ik neem geen melk van 0,89 als het onbekende merk 0,49 kost.

gr. van diny........die niet meer iets opzij kan leggen van haar huishoudgeld, wat altijd wel kon.

Gesloten