LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tonijn in olijfolie maar niet heus

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
rawbear

tonijn in olijfolie maar niet heus

Ongelezen bericht door rawbear »

Vorige week bij de Aldi een voorrraadje tonijn in olijfolie ingeslagen.
Stond op een kaartje boven het schap: "Tonijn in olijfolie"

Gisteren maakten we het eerste blikje open. Smaakte helemaal niet naar olijfolie. Bleek op de blikjes te staan "in soja-olie".
Dit valt onder oplichterij als je het mij vraagt.

Eerder soepgroente gekocht bij de Aldi. Ons daarna wezenloos gezocht naar de vermicelli. Personeel zei desgevraagd: Verkopen we niet. Je houdt het toch niet voor mogelijk!

heb trouwens gehoord dat Aldi binnenkort de prijzen van een aantal consumptie-artikelen drastisch gaat verhogen.

RBR

angel1978

Re: tonijn in olijfolie maar niet heus

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit valt onder oplichterij als je het mij vraagt.
Als het op het blikje had gestaan wel..
Nu niet echt... had je wel het goede blikje ???
Verkopen we niet. Je houdt het toch niet voor mogelijk!
Want ? Aldi is toch niet verplicht om alle aanverwante artikelen te verkopen :?

en ik zal 'm maar vast zelf inkoppen ( 8) ).. Nee, ik werk niet bij de Aldi :roll:

rawbear

Alle blikjes waren hetzelfde. Allemaal in een open doos. Andere Tonijn was er niet.

En wat die vermicelli betreft - nee natuurlijk zijn ze niet verplicht om dat ook te verkopen. Maar het is wel een beetje dom, want next time gaan we natuurlijk naar een zaak die wel alles heeft om (bijvoorbeeld) groentesoep te maken. Juist, de Lidl, die ook niet duur is maar een veeeel ruimer assortiment heeft.

Bij de Aldi NL hadden ze vroegen espressopads. En Hollandse Nieuwe. Daar kwamen we speciaal voor. Allemaal verdwenen.

Wat een verschil met de Aldi's in Duitsland. Aldi Emmerich (bij het station) is een waar koopparadijs (nee, geen haring ). Helaas ietsje te ver om er elke week heen te gaan.

RBR

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar het is wel een beetje dom, want next time gaan we natuurlijk naar een zaak die wel alles heeft om (bijvoorbeeld) groentesoep te maken. Juist, de Lidl, die ook niet duur is maar een veeeel ruimer assortiment heeft.
Ze zullen het niet voor niets uit het assortiment genomen hebben.
Of het is niet meer te krijgen, of het werd te weinig verkocht..

Spijtig maar helaas !
Bij de Aldi NL hadden ze vroegen espressopads. En Hollandse Nieuwe. Daar kwamen we speciaal voor. Allemaal verdwenen.
Geld hetzelfde voor denk ik !
Aldi Emmerich (bij het station) is een waar koopparadijs (nee, geen haring ). Helaas ietsje te ver om er elke week heen te gaan.
Wonderlijke is, dat ik de mensen uit Emmerich juist weer hier naar de Aldi zie gaan ! Blijkbaar is er een bepaald assortiment goedkoper in NL ( waar men voor hier komt ) terwijl een ander deel juist weer in DL goedkoper is..
Dat hou je dus toch ...
Juist, de Lidl, die ook niet duur is maar een veeeel ruimer assortiment heeft.
Ik vermoed dat er daar ook wel verloop in het assortiment zit..
In ieder geval ervaar ik het assortiment NIET als ruimer ( maar dat zal ook aan de grootte van de specifieke winkel liggen ).
Ik koop er wat ik nodig heb.. De rest koop ik elders :D

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja altijd vervelend als het assortiment veranderd en het produkt wat je graag daar haalt verdwijnt.
Dat is niet alleen bij de Aldi zo, maar iedere supermarkt maakt zich daar schuldig aan.
Meestal komt er een ander artikel voor in de plaats, maar dat is niet altijd zo, en dat artikel kan wel is niet je smaak zijn.
Doe je weinig aan, want de supermarkt luistert wel naar zijn klanten, maar niet meer als er wat extra te verdienen valt door een produkt te elimineren.

Zelf heb ik dat dus ook ondevonden en doe inmiddels nu alle supermarkten aan, waar ik vroeger bijna alles bij 1 haalde.
Omdat ik dat nu toch doe, heb ik wel gelijk de gelegenheid overal op de koopjes te lopen.
Scheelt weer in de beurs.

vicina

Ongelezen bericht door vicina »

ach in Nederland kan dat. Je gooit soja olie in een blikje met tonijn,daar doe je dan een paar druppels olijfolie in en het mag tonijn in olijfolie heten. Daarom koop ik nooit tonijn met olijfolie. Ik koop tonijn in water en dan doe ik er zelf olijfolie bij.

rawbear

Aldi luistert naar zijn klanten? Hoe dan? Nergens een telefoonummer of email adres te bekennen! Kwam laatst in een sloot drie ALdi winkelwagenthjes tegen (duwstang met logo stak gedeeltelijk nog net boven water uit) maar toen ik ze wilde bellen met de vraag of ze geen wagentjes misten, kon dat niet. Landelijk gerekend willen ze zelf dus niet "enkele duizenden euros per jaar besparen" (zie hun folders) door hun karretjes terug te halen.

Wat die tonijn in olijfolie betreft - daar staat nu "Tonijn in zonnebloemolie" op het schap, maar op de blikjes zelf staat nog steeds "in soja-olie"

Gesloten