LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Trader Joe's Californische Pistaches: 200g ipv 300g?
Trader Joe's Californische Pistaches: 200g ipv 300g?
Hoi,
Ik wou zojuist even kijken hoeveel pistaches eigenlijk wegen zonder dat harde schilletje. Ik kocht dus een zak Californische Pistaches van Trader Joe's, en woog ten eerste het hele zakje.
Ik had een normaal zakje van 300 gram, hetzelfde als de rest in de winkel dus, en heb er niets uitgehaald. Het zakje woog slechts 200 gram, in plaats van de 300 gram die er in zou moeten zitten volgens de verpakking. Ik heb dus het zakje niet open gemaakt, en er zit gewoon maar 2/3e van het beloofde in.
Na de schilletjes er af te hebben gehaald, de over datum zijnde en onopenbare nootjes er tussen weg te hebben gepikt, blijft er slechts 102 gram over.
Lang verhaal kort: je krijgt slechts 102 van de beloofde 300 gram. Belachelijk dit!
Ik wou zojuist even kijken hoeveel pistaches eigenlijk wegen zonder dat harde schilletje. Ik kocht dus een zak Californische Pistaches van Trader Joe's, en woog ten eerste het hele zakje.
Ik had een normaal zakje van 300 gram, hetzelfde als de rest in de winkel dus, en heb er niets uitgehaald. Het zakje woog slechts 200 gram, in plaats van de 300 gram die er in zou moeten zitten volgens de verpakking. Ik heb dus het zakje niet open gemaakt, en er zit gewoon maar 2/3e van het beloofde in.
Na de schilletjes er af te hebben gehaald, de over datum zijnde en onopenbare nootjes er tussen weg te hebben gepikt, blijft er slechts 102 gram over.
Lang verhaal kort: je krijgt slechts 102 van de beloofde 300 gram. Belachelijk dit!
Re: Trader Joe's Californische Pistaches: 200g ipv 300g?
ik zou direct een rechtzaak aanspannen bij het europeesche hof voor de rechten van de mens..
pff,,waar een mens zich al druk om kan maken...hoe had je gewild dat ze dat in de fabriek afwogen dan? get a life...
pff,,waar een mens zich al druk om kan maken...hoe had je gewild dat ze dat in de fabriek afwogen dan? get a life...
Het interesseerd me in feite geen zak, maar het gaat gewoon om het principe dat je belazerd wordt. Het gaat namelijk wel om 33% van de inhoud. Stel je koopt 3000 kilo aan pistaches, is het dan nog steeds zo van 'haha ik krijg maar 2000 kilo! waar maak ik me druk om?!'.tsja.. schreef:ik zou direct een rechtzaak aanspannen bij het europeesche hof voor de rechten van de mens..
En ja, als fabriekanten op een product zetten hoeveel gram er in zit dan verwacht ik ook dat ze het daadwerkelijk wegen.. Kom op zeg :').
Weet u zeker dat er niet "200 gram" op de verpakking staat (en niet "300 gram")?
Dat lijkt mij de meest logische verklaring
Dat lijkt mij de meest logische verklaring
ze wegen ze toch ook? alleen met schil. hoe zou je dan willen dat ze dat doen?aapinator schreef:Het interesseerd me in feite geen zak, maar het gaat gewoon om het principe dat je belazerd wordt. Het gaat namelijk wel om 33% van de inhoud. Stel je koopt 3000 kilo aan pistaches, is het dan nog steeds zo van 'haha ik krijg maar 2000 kilo! waar maak ik me druk om?!'.tsja.. schreef:ik zou direct een rechtzaak aanspannen bij het europeesche hof voor de rechten van de mens..
En ja, als fabriekanten op een product zetten hoeveel gram er in zit dan verwacht ik ook dat ze het daadwerkelijk wegen.. Kom op zeg :').
Tsja,
TS heeft ook gewogen zonder het zakje open te maken (duidelijk aangegeven)
Lijkt mij een sterk verhaal.
TS heeft ook gewogen zonder het zakje open te maken (duidelijk aangegeven)
Lijkt mij een sterk verhaal.
@gerland
dat deel had ik even gemist..excuus aan TS, maar dan nog ben ik het met je eens dat het een sterk verhaal is in de huidige geautomatiseerde tijd...
dat deel had ik even gemist..excuus aan TS, maar dan nog ben ik het met je eens dat het een sterk verhaal is in de huidige geautomatiseerde tijd...
-
- Contacteer:
Als ik naar de slager ga vraag ik ook altijd of ze het zonder plastic willen wegen want dat scheelt toch zeker 5 euro cent
-
- Contacteer:
Ik zou gewoon contact opnemen met de fabrikant. Waarschijnlijk hebben ze het niet eens door.