LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vegetarisch en mc donals

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
bouvierliefhebber

vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door bouvierliefhebber »

tot voor kort was er de groente burger bij de mac donals. Heerlijk, ik ben vegetarisch, deze smaakt goed. Nu is ie niet meer te krijgen, er is iets nieuws, maar daar zit KAAS in......Ik eet geen kaas omdat dit niet vegetarisch is......BAAL BAAL.
Dus dan is er alleen 1 soort salade en friet.....wat saai.
Ik ga dus niet meer naar de mac. Hebben jullie dat ook?

:oops:

Gast

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds wanneer is kaas niet vegetarisch?!

Ik heb er in ieder geval nooit 1 in de wei van zien staan...

Gast

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Gast »

bouvierliefhebber is waarschijnlijk veganist.
Wat ik wel vreemd vind is dat je van hen geen dieren of dierenproducten mag eten.
Maar wel groentes en fruit...
Terwijl groentes en fruit ooit ook levend waren en ook dood gemaakt worden voor consumptie... :roll:

Gast

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Gast »

Ik mag toch aannemen dat als iemand een veganist is dat zelf ook zo noemt.... :shock:

Gast

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, soms weten mensen zelf niet eens precies wat ze zijn... :?
Ze horen wel eens iets van andere en voelen zich dan stoer door mee te gaan doen. :roll:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Bovendien was die Groenteburger zoiezo niet te vreten. Wat platgeslagen doperwten in een sausje, meer was het niet.

brenda_llelie

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door brenda_llelie »

je kunt natuurlijk vragen of ze kaas eraf laten en ze gebruiken voor de burgers vegetarische kaas (dus zonder dierlijk stremsel)

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door inxsnl »

Een veganist kan dan niets meer eten of drinken,laat staan lucht inhaleren.

Gast

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Gast »

Lucht inhaleren kan nog wel?? En wat als je nou net naast een koe staat die uit zijn darmkanaal staat te ademen??

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door domin8r »

Beetje domme reacties op veganisten mensen.. tjonge jonge.

Maar even on-topic, groenteburger is natuurlijk ook niet helemaal in de haak aangezien die op dezelfde plaat gaan als het vlees. Ben zelf vleeseter dus mij maakt het niet uit maar meeste vega's die ik ken die maken daar wel een probleem van.

Satellite
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2004 21:57

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Satellite »

Maar waarom het ene dat geleefd heeft niet eten en het andere wel?
Wie kan mij dat uitleggen. :roll:

Elvira
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jun 2004 16:16

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Elvira »

Er zijn ook veel vegetariers die geen kaas eten. In kaas zit namelijk stremsel. Dit is gemaakt van een deel van een koeienmaag. Je moet dus het dier doden om het stremsel te verkrijgen.
Er zijn ook vegetariers die dus wel kaas eten, maar bijv. geen eieren. Natuurlijk heb je ook vegetariers die wel kaas en eieren eten.
Veganisten eten en gebruiken geen dierlijke producten. O.a. geen melk, eieren, gewoon brood, wol, honing enz. Het kan dus ook voorkomen dat vegetariers wel leer dragen. Veganisten doen dat daarentegen zeker niet.
Hopelijk is het nu voor iedereen duidelijk. Er zijn veel verschillende redenen waarom mensen veganist of vegetarier worden. Er zijn daarom ook veel verschillende varianten van.

Groetjes van Elvira

Satellite
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2004 21:57

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Satellite »

Maar waarom het ene product dat geleefd heeft niet eten en het andere wel?
Leg dat ook eens uit dan?

Elvira
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jun 2004 16:16

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Elvira »

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld....
Dat is een keuze die iedereen voor zich maakt. Ieder heeft zijn eigen overwegingen. De een wordt vegetarier, omdat hij niet tegen zuivelproducten kan. Die eet dan dus wel eieren.
Ik weet dus niet waarom dat zo is. Je zou dan aan die persoon zelf moeten vragen wat zijn overwegingen zelf zijn.

Satellite
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2004 21:57

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Satellite »

Ik bedoel, waarom een dier niet eten dat dood gemaakt is voor consumptie, maar een plant dat doodgemaakt is voor consumptie wel?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Waarschijnlijk omdat mensen nog steeds in de valse veronderstelling leven dat planten geen gevoel hebben, met andere woorden ze zeggen geen "Au" of "help" als je ze van kant maakt.

Als je echt vegetarisch of veganistisch wilt zijn is dat prima, maar dan ook geen groente of plantaardige materialen meer.

Satellite
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2004 21:57

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Satellite »

Dat bedoel ik dus.
Dit is hypocriet.
Voor het ene levende is het zielig en voor het andere niet.

Elvira
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jun 2004 16:16

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Elvira »

Je kunt er ook anders naar kijken. Ik snap wat je bedoeld hoor. Wel een beetje rare stelling natuurlijk, aangezien je zonder iets te eten natuurlijk helemaal niet kunt leven. Zonder vlees kun je zeker leven, maar zonder al het andere niet.
Maar als je helemaal niks doet gebeurd er ook niks. Zelfde als goede doelen. Je kunt misschien wel zeggen dat het niet helpt, maar een beetje is alvast veel meer als helemaal niks.
Vegetariers en veganisten kiezen ervoor om dieren te sparen en planten niet. Het is natuurlijk ook nooit vast gesteld dat planten gevoel hebben. Dieren daarentegen wel.
Het gaat er bij veel vegetariers en veganisten niet direct om de pijn van dieren (bij velen wel natuurlijk). Bij veel gaat het ook om de manier waarop we met dieren omgaan. De bio-industrie dus. Er zouden weer veel mensen vlees gaan eten (denk ik) als ze zeker weten dat dieren weer goed behandeld zullen worden. Dus dat ze gewoon weer in de vrij natuur kunnen leven zonder interferentie van de mens (zonder groeihormonen enz.).
Voor de rest kan ik het je ook niet uitleggen. Dat is aan ieder zelf.

Satellite
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2004 21:57

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Satellite »

Het is dus gewoon hypocriet.
Wanneer je dan zo voor levende wezens bent eet je dus ook geen planten.
Drink je ook geen water (weet je hoeveel levende organisme daar in zitten).

Een mens heeft overigens wel degelijk dierlijke producten nodig.
Ze hebben een combi van dierlijke producten en plantaardige producten nodig om gezond te leven.
Het is onzin om te zeggen zonder vlees kan je zeker leven, maar zonder het andere niet.
Zonder plantaardige producten kan je ook leven, wanneer je op dat moment wel dierlijke producten neemt.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: vegetarisch en mc donals

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Voor zover ik weet is het wel vastgesteld dat planten een soort van "gevoel" hebben, alleen is dit vrij lastig aan te tonen.

Vega's vergeten voor het gemak maar dat er dieren zijn die speciaal gekweekt zijn voor de slacht. Als we het telen en groeien van dieren weer aan de natuur zouden overlaten blijven er niet veel beesten meer over en krijgen we een voedseltekort.

En zolang een vega nog wel planten/plantaardige materialen eet en gebruikt ben je voor mij hypocriet bezig precies zoals Satellite het al zegt.

En de vergelijking met goede doelen is helemaal waardeloos, want ook die helpen geen moer. Miljoenen, zo niet miljarden gaan er in om en ze blijven altijd maar meer nodig hebben. En gebeurt er ook daadwerkelijk iets in hongerend Afrika of waar dan ook? Nee dat niet, maar we hebben wel een kantoorpand staan waar je u tegen zegt.

Gesloten