Maar jij, als academicus, hebt uiteraard wel alles gelezen hierover. En ik, als niet academicus, maar toch zeker HBO-geschoold, weet daar niets van. Ja, ook doktersassistenten kunnen eerst HBO hebben gedaan en later voor iets anders kiezen. Daarbij is mijn mening dat iets op waarde schatten niet te maken heeft met de hoogte van je opleiding, maar met je vakgebied. Een professor in de geografie weet een medisch stuk net zo op waarde te schatten als ik een geografisch artikel. Heeft niets met titel te maken.Imke denkt vanuit haar zogenaamd superieure functie wel alles te weten over gezondheid maar heeft echt niet alles op dit terrein gelezen.
En wat is die algemeen aanvaarde norm, volgens jou?algemeen aanvaarde norm beperken. Een wat bescheidener opstelling zou Imke passen.
En wat mijn bescheidenheid betreft, ach, daar ga ik maar niet verder op in...
Het waren niet direct adviezen. Ik noteerde wat ik wist en waar ik in geloof. Dat is inderdaad de traditionele medische wereld. Blijft de discussie nog steeds open. Juist omdat jij en ik van mening verschillen, krijg je een discussie. Anders zou het alleen maar ja en amen zijn, niet?Het begon allemaal met een vrij open discussie tot Imken met haar adviezen vanuit de traditioneel medische wereld kwam.
Ik heb ook aangegeven dat de vraagsteller met mijn informatie kon doen wat hij wilde.
Dat klopt wat je zegt, de optimale dosering is nog niet vastgesteld. Maar in mijn visie weten we wel de minimale (45 mg per dag) en de maximale (1000 mg per dag). Dat mijn visie anders is dan de jouwe, maakt mij toch geen onredelijk persoon?Natuurlijk weten we echt nog niet wat de optimale dosis vitamine C is die we nodig hebben en wat dit voor mogelijk schadelijke neveneffecten heeft, maar ook welke grote gezondheidsvoordelen vrij hoge doseringen kunnen hebben.
Daar reageer ik op door aan te geven dat ik mij daar niet in kan vinden.Waarom kunnen Imken en haar aanhangers niet gewoon reageren op door andere forumdeelnemers aangeraden literatuur en aangedragen ervaringen en kennis.
Waarom kunnen andere forumdeelnemers niet gewoon reageren op de door traditionele aanhangers aangedragen literatuur, ervaring en kennis?
Als jij niets wil verkopen, hoef je je ook niet aangesproken te voelen.En van verdachtmakerij als zouden bepaalde forumdeelnemers alleen maar hun voedingssupplementen proberen te verkopen ben ik volstrekt niet gediend.
En ja, helaas, er zijn forumdeelnemers die toch echt wat proberen te verkopen.
Mijn oprechte excuses. Bij deze reactie dacht ik aanvankelijk dat degene die deze topic heeft gestart en jij dezelfde personen waren.Naar websites zal ik nooit verwijzen dus die is niet van mij.
Mag ik vragen, drs in wat? Deze titel is zo algemeen. Zoals ik al aangaf, een drs. in de wiskunde is iets anders dan een drs. in bijvoorbeeld medische microbiologie, wat dit onderwerp betreft.En tenslotte mijn titel is drs.
Het laatste woord is inderdaad ook nog niet gezegd.Wat ik bedoel te zeggen is dat het laatste woord over voedingssupplemen nog lang niet is gezegd. We weten nog maar net hoe het lichaam op microbiologisch niveau werkt. De vrije radicalen theorie is nog maar net enigszins geaccepteerd. Maar omtrent aard, dosis en evenwicht in de combinatie van vitaminen, mineralen, eiwitten en aminozuren laat staan de verschillen in individuele behoefte spreken de verschillende onderzoeken elkaar nogal eens tegen. Ook worden er voortdurend nieuwe 'ontdekkingen gedaan'. Ook ik weet het dus niet maar ik ben wel in staat onderzoek enigszins op waarde te schatten. En de voordelen van grotere doses vit. C van de hand wuiven omdat waarschijnlijk de literatuur, waarover ik ook niet beschik maar die ik wel bij bovengenoemde biochemicus heb ingezien, van de hand wuiven door te wijzen op nierproblemen en je dan maar aan de adh van 60 die kwam uit de tijd dat we nog niets van vije radicalen wisten, is ook niet wetenschappelijk onderbouwd.
Alleen veel mensen gebruiken grote hoeveelheden vitamine C om in hun ogen het verouderingsproces tegen te gaan. In mijn ogen is dit onzin. Ik geloof niet dat een hele hoge dosis vitamine C je jonger laat lijken. Ook dat dit effect heeft is nog nergens bewezen.
Wat mijn ervaring wel is, is dat een tijdelijke hoge dosering een blaasontsteking kan voorkomen.
Mijn ervaring is ook dat bij jarenlang gebruik in astronomisch hoge dosering toch kan lijden tot nierstenen en maagklachten. Misschien in jouw ogen niet wetenschappelijk onderbouwd, maar dit is nu ook mijn 12 jaar lange ervaring die spreekt.