LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef:
Verbazend dat nog niemand heeft gevraagd wat dan was geweest waarvan ik ziek ben geworden. Dit was een bakje gesneden rauwkost welke nog 2 dagen THT had en welke met 25% was afgeprijsd.

De huisarts is er destijds vanuit gegaan dat iets van het product toch niet meer goed moet zijn geweest maar was niet meer te achterhalen precies wat. Er speelde geen andere zaken welke mijn ziek zijn een andere oorzaak konden geven.

Mijn ziek zijn was reeds zo'n 15 jaar gelee. Heb dus denk ik wel een aardige garantie opgebouwd dat niet meer voorkomt maar 100% zal dit nooit zijn natuurlijk.

Leuk, dat diverse proberen te analyseren en diepere gedachtes hebben hoe mijn ziek zijn kan zijn veroorzaakt maar ik weet de echte reden en mijn huisarts ook.....kip en klaar.....euuh verkeerde woordkeuze maar jullie begrijpen wel.

Dus de sla in het bakje!
Bedorven of.....?
Is niet te achterhalen.
Er was eens een ander topic, waar ik dat gequotet had.
Twee mensen velen over mij heen, dat dat niet kan.
Dat is het heden, niet te denken 15 jaar geleden.

http://www.wtf.nl/weird-science/9573/sl ... maken.html

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Teunbosseman schreef:
Verbazend dat nog niemand heeft gevraagd wat dan was geweest waarvan ik ziek ben geworden. Dit was een bakje gesneden rauwkost welke nog 2 dagen THT had en welke met 25% was afgeprijsd.

De huisarts is er destijds vanuit gegaan dat iets van het product toch niet meer goed moet zijn geweest maar was niet meer te achterhalen precies wat. Er speelde geen andere zaken welke mijn ziek zijn een andere oorzaak konden geven.

Mijn ziek zijn was reeds zo'n 15 jaar gelee. Heb dus denk ik wel een aardige garantie opgebouwd dat niet meer voorkomt maar 100% zal dit nooit zijn natuurlijk.

Leuk, dat diverse proberen te analyseren en diepere gedachtes hebben hoe mijn ziek zijn kan zijn veroorzaakt maar ik weet de echte reden en mijn huisarts ook.....kip en klaar.....euuh verkeerde woordkeuze maar jullie begrijpen wel.

Dus de sla in het bakje!
Bedorven of.....?
Is niet te achterhalen.
Er was eens een ander topic, waar ik dat gequotet had.
Twee mensen velen over mij heen, dat dat niet kan.
Dat is het heden, niet te denken 15 jaar geleden.

http://www.wtf.nl/weird-science/9573/sl ... maken.html

Dat was een hele andere discussie eleven en dat topic kan ik mij nog heel goed herinneren en er waren wel meer dan 2 welke dit in twijfel trokken ivm een "Britse professor" en dat de site begint met WTF.....

In NL is voorgesneden groenten en sla reeds veelvuldig gewassen.

En nee er zat geen sla in mijn bakje rauwkost.

Over de THT ik eet niet mee !

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:
Teunbosseman schreef:
Verbazend dat nog niemand heeft gevraagd wat dan was geweest waarvan ik ziek ben geworden. Dit was een bakje gesneden rauwkost welke nog 2 dagen THT had en welke met 25% was afgeprijsd.

De huisarts is er destijds vanuit gegaan dat iets van het product toch niet meer goed moet zijn geweest maar was niet meer te achterhalen precies wat. Er speelde geen andere zaken welke mijn ziek zijn een andere oorzaak konden geven.

Mijn ziek zijn was reeds zo'n 15 jaar gelee. Heb dus denk ik wel een aardige garantie opgebouwd dat niet meer voorkomt maar 100% zal dit nooit zijn natuurlijk.

Leuk, dat diverse proberen te analyseren en diepere gedachtes hebben hoe mijn ziek zijn kan zijn veroorzaakt maar ik weet de echte reden en mijn huisarts ook.....kip en klaar.....euuh verkeerde woordkeuze maar jullie begrijpen wel.

Dus de sla in het bakje!
Bedorven of.....?
Is niet te achterhalen.
Er was eens een ander topic, waar ik dat gequotet had.
Twee mensen velen over mij heen, dat dat niet kan.
Dat is het heden, niet te denken 15 jaar geleden.

http://www.wtf.nl/weird-science/9573/sl ... maken.html

Dat was een hele andere discussie eleven en dat topic kan ik mij nog heel goed herinneren en er waren wel meer dan 2 welke dit in twijfel trokken ivm een "Britse professor" en dat de site begint met WTF.....

In NL is voorgesneden groenten en sla reeds veelvuldig gewassen.

En nee er zat geen sla in mijn bakje rauwkost.

Over de THT ik eet niet mee !

Dat de site met WTF begint, wil nog niet zeggen, dat het onzin is wat geschreven wordt.
Trouwens, wat wordt er met deze afkorting bedoeld.Je weet het?
Het is niet de afkorting wat jij altijd gebruikt.

..........sanoma.nl/merken/artikel/wtfnl/digital/merk-profiel/

Onder rauwkost wordt dit verstaan en is geen zelfstandige groenten.
Rauwkost is een aanduiding voor een gerecht van hoofdzakelijk rauwe groenten. Rauwkost wordt meestal gegeten als salade (de groenten fijngesneden, aangemaakt met bijvoorbeeld wat azijn en slaolie, en peper en zout naar smaak), maar kan ook dienst doen als garnering of worden gebruikt in belegde broodjes. In staafjes gesneden kan het ook zo, met een dipsaus of zonder verdere toevoegingen, gegeten worden.

Groenten die in rauwkost verwerkt kunnen worden zijn onder meer:

andijvie
bleekselderij
bloemkool
champignons
courgette
komkommer
paprika
radijs
Rode bietjes (niet rauw, maar gekookt en daarna afgekoeld)
rodekool
rucola
sla
spinazie
tomaat
ui
witlof
wittekool
wortel
koolrabi

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

teunbosseman schreef:
eleven schreef: Dus de sla in het bakje!
Bedorven of.....?
Is niet te achterhalen.
Er was eens een ander topic, waar ik dat gequotet had.
Twee mensen velen over mij heen, dat dat niet kan.
Dat is het heden, niet te denken 15 jaar geleden.

http://www.wtf.nl/weird-science/9573/sl ... maken.html
teunbosseman schreef:Dat was een hele andere discussie eleven en dat topic kan ik mij nog heel goed herinneren en er waren wel meer dan 2 welke dit in twijfel trokken ivm een "Britse professor" en dat de site begint met WTF.....
In NL is voorgesneden groenten en sla reeds veelvuldig gewassen.

En nee er zat geen sla in mijn bakje rauwkost.

Over de THT ik eet niet mee !
teunbosseman schreef:
eleven schreef:Dat de site met WTF begint, wil nog niet zeggen, dat het onzin is wat geschreven wordt.
Trouwens, wat wordt er met deze afkorting bedoeld.Je weet het?
Het is niet de afkorting wat jij altijd gebruikt.
Tis onzin voor NL en destijds ruimschoots in dat topic aangekaart, zal jij vast nog wel weten.
BTW het was niet ik welke de WTF vergelijking maakte destijds. Iets beter in je geheugengraven.
eleven schreef:..........sanoma.nl/merken/artikel/wtfnl/digital/merk-profiel/

Onder rauwkost wordt dit verstaan en is geen zelfstandige groenten.
Ik weet wel wat rauwkost is hoor :roll:
Rauwkost is een aanduiding voor een gerecht van hoofdzakelijk rauwe groenten. Rauwkost wordt meestal gegeten als salade (de groenten fijngesneden, aangemaakt met bijvoorbeeld wat azijn en slaolie, en peper en zout naar smaak), maar kan ook dienst doen als garnering of worden gebruikt in belegde broodjes. In staafjes gesneden kan het ook zo, met een dipsaus of zonder verdere toevoegingen, gegeten worden.

Groenten die in rauwkost verwerkt kunnen worden zijn onder meer:

andijvie
bleekselderij
bloemkool
champignons
courgette
komkommer
paprika
radijs
Rode bietjes (niet rauw, maar gekookt en daarna afgekoeld)
rodekool
rucola
sla
spinazie
tomaat
ui
witlof
wittekool
wortel
koolrabi

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Jolijn »

Teunbosseman schreef:
Jolijn schreef:Tsja, ik heb een andere mening, die THT datums staat er niet voor niets op. Als allemaal wel goed was voor consumptie kan die THT wel van verpakkingen worden afgehaald.
Die zou dan, jouw redenering volgend, beter veranderd kunnen worden in TGH.
TGH ? Je bedoelt TGT. Geen gekke conclusie......maar das niet aan mij en vanwege mijn ervaring nuttig ik geen producten welke over THT zijn. Of het nu wel of niet nog te consumeren is laat ik verder in het midden, ik nuttig het niet.
Ja, foutje, TGT bedoelde ik.
Vanwege jouw ervaring kan ik me voorstellen dat je huiverig bent.
Maar niet elke hond is een vals kreng, als je ooit 's een keer door 1 gebeten bent.

Ik vraag me wel af wat de bedoeling is van het onderscheid maken tussen THT en TGT, dat zal toch enig nut hebben, denk ik dan.
Als het in feite op hetzelfde neerkomt, houdt dit een risico voor de winkelier/producent in.
Zelf denk ik dat ook in een TGT datum enige marge zit, want iets kan nooit van de ene op de andere minuut bedorven zijn. Ook dat zou een te groot risico inhouden voor de winkelier/producent.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

Tis onzin voor NL en destijds ruimschoots in dat topic aangekaart, zal jij vast nog wel weten.
BTW het was niet ik welke de WTF vergelijking maakte destijds. Iets beter in je geheugengraven.
Hoezo onzin voor NL.
Omdat er in dit topic een paar mensen geroepen hebben, dit kan niet in NL.
Jou voorbeeld is toch een met je rauwkost.
Wat de afkorting WTF is en wie het heeft geschreven is mij nog heel goed in mijn geheugen.
Nog laatst zo en bericht aan de moderatie gemeld, waar dit voorgekomen is. :shock:
Ik weet wel wat rauwkost is hoor :roll:
Goed, maar het kan de hele bups zijn, wat onder het word rauwkost valt, dit wilde ik alleen duidelijk maken.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Tis onzin voor NL en destijds ruimschoots in dat topic aangekaart, zal jij vast nog wel weten.
BTW het was niet ik welke de WTF vergelijking maakte destijds. Iets beter in je geheugengraven.
Hoezo onzin voor NL.
Omdat er in dit topic een paar mensen geroepen hebben, dit kan niet in NL.
Jou voorbeeld is toch een met je rauwkost.
Wat de afkorting WTF is en wie het heeft geschreven is mij nog heel goed in mijn geheugen.
Nog laatst zo en bericht aan de moderatie gemeld, waar dit voorgekomen is. :shock:
Ik weet wel wat rauwkost is hoor :roll:
Goed, maar het kan de hele bups zijn, wat onder het word rauwkost valt, dit wilde ik alleen duidelijk maken.

Onzin voor NL zoals destijds in betreffende topic door meerdere leden waaronder ikzelf aangedragen. Topic is op de wel bekende manier gemodded.

Er zijn wel meer berichten gemeld aan de mod dus wat die opmerking hier mee te doen heeft is mij een raadsel of moet richting de krampen in de bilnaad gaan :mrgreen:

Maar we raken offtopic. Voor mij geen voedsel over THT......niks meer en minder dat een ander dat wel eet is zijn / haar keus en hoop ik dat deze geen krampen in de bilnaad krijgt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef: Onzin voor NL zoals destijds in betreffende topic door meerdere leden waaronder ikzelf aangedragen. Topic is op de wel bekende manier gemodded.

Er zijn wel meer berichten gemeld aan de mod dus wat die opmerking hier mee te doen heeft is mij een raadsel of moet richting de krampen in de bilnaad gaan :mrgreen:

Maar we raken offtopic. Voor mij geen voedsel over THT......niks meer en minder dat een ander dat wel eet is zijn / haar keus en hoop ik dat deze geen krampen in de bilnaad krijgt.
Als jij iets vermeld, dan is het zo, dat wil je wel, maar is niet altijd zo. :shock:
Wat de gemelde berichten betreft, lees nog eens deze zin.
Wat de afkorting WTF is en wie het heeft geschreven is mij nog heel goed in mijn geheugen.
Nog laatst zo en bericht aan de moderatie gemeld, waar dit voorgekomen is. :shock:
Wat het THT betreft mag je jou keuze maken.
Ik heb nergens geschreven, dat dit niet mag.
Ik maak mijn keuze en schrijf het nog een keer.
Het THT is een vastgesteld maximaal datum, waar het nog verkocht mag worden.
Dit datum zegt niets uit, over de houdbaarheid van het product.
Dus eet ik het ook nog na het vervaldatum, natuurlijk niet zonder eerst geproefd en aan geroken te hebben.
Eet smakelijk.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Teunbosseman schreef: Onzin voor NL zoals destijds in betreffende topic door meerdere leden waaronder ikzelf aangedragen. Topic is op de wel bekende manier gemodded.

Er zijn wel meer berichten gemeld aan de mod dus wat die opmerking hier mee te doen heeft is mij een raadsel of moet richting de krampen in de bilnaad gaan :mrgreen:

Maar we raken offtopic. Voor mij geen voedsel over THT......niks meer en minder dat een ander dat wel eet is zijn / haar keus en hoop ik dat deze geen krampen in de bilnaad krijgt.
Als jij iets vermeld, dan is het zo, dat wil je wel, maar is niet altijd zo. :shock:
Wat de gemelde berichten betreft, lees nog eens deze zin.
Net als jij verkondig ik mijn mening en tevens waar nodig mijn ervaringen. Ik zeg nergens maar dan ook nergens dat mijn mening zaligmakend is....laat ff zien waar ik dat doe dan trek ik mijn woorden in.
jij daarentegen moet en zal gelijk hebben ondanks dat iemand zijn ervaring anders is.
Wat de afkorting WTF is en wie het heeft geschreven is mij nog heel goed in mijn geheugen.
Nog laatst zo en bericht aan de moderatie gemeld, waar dit voorgekomen is. :shock:
Wat valt er te lezen dan ??? Bedoel je dat jouw berichten meer worden gemeld en verwijderd dan de mijne ?? Ja daar geef ik je gelijk in :mrgreen:
eleven schreef:Wat het THT betreft mag je jou keuze maken.
Ik heb nergens geschreven, dat dit niet mag.
Ik maak mijn keuze en schrijf het nog een keer.
Het THT is een vastgesteld maximaal datum, waar het nog verkocht mag worden.
Dit datum zegt niets uit, over de houdbaarheid van het product.
Dus eet ik het ook nog na het vervaldatum, natuurlijk niet zonder eerst geproefd en aan geroken te hebben.
Eet smakelijk.

Nee je zegt nergens dat niet mag maar o.a. jij trekt mijn ervaring wel in twijfel.....ben jij erbij geweest dan ?

THT = Tenminste HOUDBAAR Tot.......jij bedoelt of het nog te consumeren is na deze datum.....wel ik waag mij er niet aan.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik begrijp die hele pagina-lange discussie met Teun niet. Iemand kan het met hem eens zijn, en iemand kan het niet met hem eens zijn, maar als het nou ZIJN keuze is om niks te eten waarvan de tHt is verstreken? Hij MAG hierin toch zelf zijn keuze bepalen?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Ik begrijp die hele pagina-lange discussie met Teun niet. Iemand kan het met hem eens zijn, en iemand kan het niet met hem eens zijn, maar als het nou ZIJN keuze is om niks te eten waarvan de tHt is verstreken? Hij MAG hierin toch zelf zijn keuze bepalen?

Natuurlijk. Echter een ander mag hier weer een andere keuze in maken. Ging pas mis toen teun dit doordrammen noemde ;)
met sommigen moet je gewoon geen discussie aangaan ( zie ook supermarkttopic ).

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:Ik begrijp die hele pagina-lange discussie met Teun niet. Iemand kan het met hem eens zijn, en iemand kan het niet met hem eens zijn, maar als het nou ZIJN keuze is om niks te eten waarvan de tHt is verstreken? Hij MAG hierin toch zelf zijn keuze bepalen?
Zucht.

Ja, mag hij! :shock:
Wat het THT betreft mag je jou keuze maken.
Ik heb nergens geschreven, dat dit niet mag.
Duidelijk!Pfff
Wat valt er te lezen dan ??? Bedoel je dat jouw berichten meer worden gemeld en verwijderd dan de mijne ?? Ja daar geef ik je gelijk in :mrgreen:
Ook hier sla je de plank weer mis.
Maar je weet wel wat bedoeld wordt en ik wil het hier ook niet meer herhalen, welk magnifiek bericht van jou verwijderd is. :mrgreen:
Slecht geheugen. :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
witte angora schreef:Ik begrijp die hele pagina-lange discussie met Teun niet. Iemand kan het met hem eens zijn, en iemand kan het niet met hem eens zijn, maar als het nou ZIJN keuze is om niks te eten waarvan de tHt is verstreken? Hij MAG hierin toch zelf zijn keuze bepalen?

Natuurlijk. Echter een ander mag hier weer een andere keuze in maken. Ging pas mis toen teun dit doordrammen noemde ;)
met sommigen moet je gewoon geen discussie aangaan ( zie ook supermarkttopic ).

Neen angel ik onderbouw duidelijk WAAROM ik geen over THT nuttig middels eigen ervaring......als dan eerst ene robjee en nu eleven hier allerlei analyses over los ga gooien kan ik niets aan doen.


Ook toen ik het doordrammen van robjee noemde is het tot nu toe niet echt misgegaan.
Zoals in eerdere topics vermeld verdedig ik mijn mening als een ander deze niet wilt / kan respecteren zoals ik ook een ander zijn mening respecteer als deze een andere mening is toebedeelt

Sommige willen perse hun mening opleggen en dan pik ik niet en dat heb jij ook kunnen lezen in de diverse topics.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
witte angora schreef:Ik begrijp die hele pagina-lange discussie met Teun niet. Iemand kan het met hem eens zijn, en iemand kan het niet met hem eens zijn, maar als het nou ZIJN keuze is om niks te eten waarvan de tHt is verstreken? Hij MAG hierin toch zelf zijn keuze bepalen?
Zucht.

Ja, mag hij! :shock:
Wat het THT betreft mag je jou keuze maken.
Ik heb nergens geschreven, dat dit niet mag.
Duidelijk!Pfff
Wat valt er te lezen dan ??? Bedoel je dat jouw berichten meer worden gemeld en verwijderd dan de mijne ?? Ja daar geef ik je gelijk in :mrgreen:
Ook hier sla je de plank weer mis.
Maar je weet wel wat bedoeld wordt en ik wil het hier ook niet meer herhalen, welk magnifiek bericht van jou verwijderd is. :mrgreen:
Slecht geheugen. :lol:

Gaan we weer zuchter dezuchterdezucht.
Niet mijn geheugen is slecht maar de jouwe want leren van gemaakte fouten doe jij niet.
Als jij iets vermeld, dan is het zo, dat wil je wel, maar is niet altijd zo
Maar laat aub ff zien waar ik dit vermeld, want dan lees jij zaken welke ik niet plaats en ben daar erg benieuwd naar.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

Niet mijn geheugen is slecht maar de jouwe want leren van gemaakte fouten doe jij niet.
Doe mij een plezier.
Kijk in de spiegel .
Voor mij is het einde Voedselbank, wat al pagina´s geleden niet meer van toepassing is.

Prettige jaarwisseling en tot volgend jaar, van harte bedoeld! :D

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Niet mijn geheugen is slecht maar de jouwe want leren van gemaakte fouten doe jij niet.
Doe mij een plezier.
Kijk in de spiegel .
Voor mij is het einde Voedselbank, wat al pagina´s geleden niet meer van toepassing is.

Prettige jaarwisseling en tot volgend jaar, van harte bedoeld! :D

Doe ik dagelijks maar jij blijkbaar niet ondanks dat deze meerdere keren vlak voor je neus wordt gehouden.

Tsja, topic gaat over THT bij voedselbank, sommige pagina's zijn daar inderdaad niet op van toepassing waaronder jij en ikzelf mede debit aan zijn.

Dus laten we het nieuwe jaar eens anders beginnen zodat een weetnietveel onnodig is......het beste voor 2014 met name gezondheid want das het belangrijkste......tenminste zo ik het het.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Robjee schreef:
Teunbosseman schreef:Geen gekke conclusie......maar das niet aan mij en vanwege mijn ervaring nuttig ik geen producten welke over THT zijn.
Ik weet niet hoe het 15 jaar geleden was, maar tegenwoordig krijgen gekoelde producten die kort houdbaar zijn (naar ik aanneem ook een bakje voorgesneden rauwkost) een TGT-datum. Bij deze producten bestaat de kans dat na deze datum microbieel bederf optreedt waar je ziek van kunt worden. Hiermee zou de reden waarom je producten met een verlopen THT-datum niet eet zijn vervallen.

Bij producten die langer houdbaar zijn en een THT-datum hebben is er weinig kans op microbieel bederf waar je ziek van kunt worden. Tocht interpreteer je deze datum hetzelfde als voor bederfelijke producten. Maar volgens is alles nu al (meerdere keren) gezegd.

Heb de proef op de som genomen.

Zojuist gecontroleerd en de gekoelde salades / rauwkost producten welke kort houdbaar ( wat is kort zal hierna de discussie waarschijnlijk zijn :mrgreen: ) zijn hebben een THT datum .

Zag dat vleesproducten wel een TGT datum hebben.

Dus ga ik er gemakshalve vanuit dat 15 jaar gelee ook zo was gezien de strengere regelgeving van tegenwoordig.

Gesloten